[A6 C6] Cieple powietrze z przednich wylotow
Witam,
Mam ten sam problem z tym ciepłym powietrzem i szczerze szlag mnie trafia. Do momentu jak silnik uzyska temp. 90 stopni jest super. Później zaczynają się problemy . Czyściłem owe cylinderki i nic. Słyszałem jeszcze od znajomego ,że za te wszystkie dewiacje odpowiada jakiś czujnik którego nawet Vag nie wykrywa. Jeżeli ktoś jest w stanie pomóc będę wdzięczny ,a jak nie to niestety trzeba zbierać kasę na ASO.
Pozdrawiam
Mam ten sam problem z tym ciepłym powietrzem i szczerze szlag mnie trafia. Do momentu jak silnik uzyska temp. 90 stopni jest super. Później zaczynają się problemy . Czyściłem owe cylinderki i nic. Słyszałem jeszcze od znajomego ,że za te wszystkie dewiacje odpowiada jakiś czujnik którego nawet Vag nie wykrywa. Jeżeli ktoś jest w stanie pomóc będę wdzięczny ,a jak nie to niestety trzeba zbierać kasę na ASO.
Pozdrawiam
- martinolee
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 02 kwie 2009, 19:43
- Lokalizacja: Tychy
Witam,Panowie potwierdzam problem ,zmagam się z tym od roku bez rezultatów,czyszczenie cylinderków nie pomogło,uaktywniłem sobie nawet funkcje na mmi w ukrytym zielonym menu,i teraz mam dodatkowo w car menu zakładke dogrzewanie czy jakoś tak ( nie webasto) i zmiana z auto na off nie pomaga dalej wali ciepłym do ,uzyskania 90 C. Tak że czekamy na rozwiązanie problemu,sam będę próbował to ogarnąć,jak co dam znać.
Endriu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 22 sty 2010, 19:51
- Lokalizacja: Belfort/Jelenia Gora
Panowie funkcja ECON sluzy tylko wtedy gdy temperatura ustawiona w samochodzie jest wyzsza jak na zewnatrz ( sprezarka nie dziala , nagrzewanie temp. silnika ) sluzy tylko do ogrzania wnetrza bez uzycia sprezarki klimy stad nazwa ECON ,czesto uzywac zima , niestety gdy pada nie odparowuje wilgotnosci powietrza (dziala tylko na AUTO) ECON to tylko zmiana dzialania sprezarki klimatronika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
ÂŻadna zmiana działania sprężarki, a po prostu wyłączenie jej... . Co do częstego używania zimą to w sumie nie wiem czemu ma to służyć, chyba tylko zaparowywaniu szyb... .swistak27 pisze:ECON to tylko zmiana dzialania sprezarki klimatronika
Dla mnie przycisk ECON mógłby nie istnieć, używałem go chyba tylko raz po to żeby zobaczyć czy działa

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 22 sty 2010, 19:51
- Lokalizacja: Belfort/Jelenia Gora
chlodzenie i ogrzewanie odbywa sie przes klimatronik funkcja AUTO - sprezarka dziala caly czas czy grzanie czy chlodzenie , funkcja ECON - odlaczenie sprezarki , mniejsze przesilenie silnika (sprezarka wylaczona nie pracuje pasek klinowy sprezarki - mniejsze obciazenie ) klimatyzacja dziala , ale tylko na temperaturze po wyzej zaprogramowanej niztem zewnetrzna NP, jezeli na zewnatrz jest 20° temperatura zamprogramowana nie moze byc 19° , bedzie zawsze grzalo , ECON to tylko dogrzewanie nie klimatyzacja ktora dziala w dwie strony - ,+ temperatura zewnetrzna , moze to troche dziwne ale tak dziala ekonomia silnika jezeli chcemy troche zmienic spalanie , w moim 180km z klima lub bez spalanie 0.3l roznicy wiec wasz wybor-ecologia lub komfort
[ Dodano: 2011-05-08, 19:04 ]
u mnie lato czy zima ustawienie AUTO 21° nie dotykam tego i nie zmieniam -jest wspaniale , nie otwieram szyb i nie mam kurzu w samochodzie
[ Dodano: 2011-05-08, 19:04 ]
u mnie lato czy zima ustawienie AUTO 21° nie dotykam tego i nie zmieniam -jest wspaniale , nie otwieram szyb i nie mam kurzu w samochodzie
- martinolee
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 02 kwie 2009, 19:43
- Lokalizacja: Tychy
Wszystko ładnie pięknie ale czy jeszcze wyjaśni ktoś dlaczego po uzyskaniu przez silnik 90 C temp. można ustawić temperature na panelu poniżej temperatury zew. i leci wtedy chłodne powietrze?? oczywiście przy włączonej fukcji ECON.
Dla przykładu : fukcja ECON włączona ,lato temperatura zewnątrzna np. 25 C silnik zimny ,ustawiam pokrętała temp na minimum (czyli pomiżej 18 C ,panel klmatronica zwykły nie +) zapalam i po około minucie z bocznych nawiewów kierowca-pasażer dmucha gorącym powietrzem(ze środkowych leci zimne).
Ta sama sytułacja tylko że silnik rozgrzany do 90 C ,ustawiam na panelu miniumum i leci zimne powietrze ze wszystkich nawiewów,można nawet podnieść troszkę temperature na panelu do np 20 C wtedy będzie lecialo delikantnie letnie ale nie gorące jak w poprzednim przypadku.
Dla przykładu : fukcja ECON włączona ,lato temperatura zewnątrzna np. 25 C silnik zimny ,ustawiam pokrętała temp na minimum (czyli pomiżej 18 C ,panel klmatronica zwykły nie +) zapalam i po około minucie z bocznych nawiewów kierowca-pasażer dmucha gorącym powietrzem(ze środkowych leci zimne).
Ta sama sytułacja tylko że silnik rozgrzany do 90 C ,ustawiam na panelu miniumum i leci zimne powietrze ze wszystkich nawiewów,można nawet podnieść troszkę temperature na panelu do np 20 C wtedy będzie lecialo delikantnie letnie ale nie gorące jak w poprzednim przypadku.
Endriu
Witam.
A ja mam jeszce inną przypadłość. Mianowicie jak auto stoi w słońcu i chcę je schłodzić to nie ma problemu ustawiam np. 21 stopni i ustawia sie wszystko na tą temperaturę ale jak chciałbym zrobić saune to ile bym nie ustawił to chłodzi i teraz zaczynam jechać mam ustawione 21 stopni słoneczko się kończy bo zaszło za chmurke lub na krzaczek i klima natychmiast zaczyna grzać z bocznych nawiewów środkowy chłodzi dalej słoneczko wychodzi za minutke i zaczyna chłodzić dalej jest to nie do opanowania kończy się tym że trzeba to wyłączyć bo się nie da wysiedzieć jest tak gorąco w nocy wogóle można zapomnieć że poleci z bocznych nawiewów zimne powietrze cały czas grzeje.
Pozdrawiam
A ja mam jeszce inną przypadłość. Mianowicie jak auto stoi w słońcu i chcę je schłodzić to nie ma problemu ustawiam np. 21 stopni i ustawia sie wszystko na tą temperaturę ale jak chciałbym zrobić saune to ile bym nie ustawił to chłodzi i teraz zaczynam jechać mam ustawione 21 stopni słoneczko się kończy bo zaszło za chmurke lub na krzaczek i klima natychmiast zaczyna grzać z bocznych nawiewów środkowy chłodzi dalej słoneczko wychodzi za minutke i zaczyna chłodzić dalej jest to nie do opanowania kończy się tym że trzeba to wyłączyć bo się nie da wysiedzieć jest tak gorąco w nocy wogóle można zapomnieć że poleci z bocznych nawiewów zimne powietrze cały czas grzeje.
Pozdrawiam
Audi A6 C6 2.0 TDI
Mody: PDF Graficzny, BT, DVD, TV, Multi Kierownica, Język polski, Internet Hot Spot,
Mody: PDF Graficzny, BT, DVD, TV, Multi Kierownica, Język polski, Internet Hot Spot,
- shogun
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 224
- Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2019
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Dzisiaj i mnie dopadło na trasie. Ale meksyk, żeby w takich autach tak działała klima. Na dworze 28st, AUTO ustawione na 21st, ze środkowych nawiewów miły chłód a z bocznych i na szybę sauna. Naklikałem się wszystkiego i nic, zatrzymałem, wyłączyłem silnik, odpaliłem z powrotem i spokój... Ehhhh
wcześniej C6 2.4 BDW FWD 2005 i C6 2.7 TDI CANC Quattro S-line virus 230KM 470Nm, Merc W205 C200T 4matic 2016
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
- t-m-c
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 lis 2009, 22:00
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0.TDI 177KM
- Napęd: RWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biały Dunajec
- Kontakt:
witam.
odgrzebie temat poniewaz mam ten sam problem. kidy silnik sie nagrzeje z bocznych nawiewow leci gorace powietrze. bylem w aso i zlecili wymiane zaworow ogrzewania. koszt 900zl.
moje zasadnicze pytanie jest takie. czy to sa te cylinderki w podzybiu?? one sa zwane zaworami ogrzewania??
prosze o pomoc gdyz jak wiemy jest lato a szykuje mi sie wyjazd. pozdrawiam
odgrzebie temat poniewaz mam ten sam problem. kidy silnik sie nagrzeje z bocznych nawiewow leci gorace powietrze. bylem w aso i zlecili wymiane zaworow ogrzewania. koszt 900zl.
moje zasadnicze pytanie jest takie. czy to sa te cylinderki w podzybiu?? one sa zwane zaworami ogrzewania??
prosze o pomoc gdyz jak wiemy jest lato a szykuje mi sie wyjazd. pozdrawiam
- UneeK
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 477
- Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnośląskie
Witam.
Jadę dzisiaj spokojnie klima ustawiona na AUTO temp. 21*C, z nawiewów leci chłodne powietrze (na zewnątrz 26*C). Dojeżdżam do 2-ch niedzielnych kierowców, redukuję bieg, gaz w podłogę, wyprzedzam, wracam na swój pas a w aucie zaczyna robić się strasznie gorąco - z początku myślałem, że to mi tak gorąco (adrenalina itd.) ale nie z bocznych nawiewów leci gorące powietrze?! Przejechałem tak ze 2-3 km (już spokojniej) i nawiewy wróciły do chłodnego nadmuchu. Następnie dla potwierdzenia wciskam gaz do dechy (kolejni niedzielni wczasowicze) i dalej to samo - gorąco w aucie... ehhhh. Chyba i mnie to dopadło - pora wyczyścić cylinderki mam nadzieję, że to pomoże.
Pozdro.
Jadę dzisiaj spokojnie klima ustawiona na AUTO temp. 21*C, z nawiewów leci chłodne powietrze (na zewnątrz 26*C). Dojeżdżam do 2-ch niedzielnych kierowców, redukuję bieg, gaz w podłogę, wyprzedzam, wracam na swój pas a w aucie zaczyna robić się strasznie gorąco - z początku myślałem, że to mi tak gorąco (adrenalina itd.) ale nie z bocznych nawiewów leci gorące powietrze?! Przejechałem tak ze 2-3 km (już spokojniej) i nawiewy wróciły do chłodnego nadmuchu. Następnie dla potwierdzenia wciskam gaz do dechy (kolejni niedzielni wczasowicze) i dalej to samo - gorąco w aucie... ehhhh. Chyba i mnie to dopadło - pora wyczyścić cylinderki mam nadzieję, że to pomoże.
Pozdro.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 07 lis 2012, 16:46
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Ta sama przypadłość.na stronie forum są w jednym z tematów zdjęciA tych tłoczków do wyczyszczenia ale link nie działa. moze ktoś je przesłać jeszcze raz. mam problem z ogrzewaniem czasami grzeje jak głupia z bocznego nawiewu kierowcy lub pasazera, wylacze silnik , włączę jade dalej i jest ok. czy trzeba zdemontować podszybie zeby dostać się do skrzynki z tmi tloczkami????????Probowalem bez demontazu podszybia ale tam są jeszcze od tylu chyba dwie srubki i nie ma do nich dojscia.
zawsze Audi
Nic nie trzeba demontować oprócz tej plastikowej maskownicy zaraz za silnikiem... nad zbiorniczkiem płynu hamulcowegogregory1274 pisze:trzeba zdemontować podszybie zeby dostać się do skrzynki

a6-c6-czyszczenie-cylinderkow-klimy-vt27521.htm