[A6 C5 2,4 LPG] Ubywanie płynu chłodniczego
[A6 C5 2,4 LPG] Ubywanie płynu chłodniczego
Cześć! Proszę o opinie dotyczącą ubywania płynu chłodniczego. Układ chłodzenia zalany mam płynem Febi (czerwony), otóż od kupna samochodu tj. 03.2010r przejechałem ok. 8000 km i zmuszony byłem dolać dokładnie 1,5 l takiego płynu. Czytałem na forum o ubytkach płynu i mam obawy czy to przypadkiem walnięta uszczelka pod głowicą powoduje takie ubytki. Twardości węży jeszcze nie sprawdzałem (jutro to zrobię). Acha, LPG założone też w marcu, zaraz po zakupie auta. Czy 1,5 l płynu dolanego na 8000 km to dużo czy jeszcze nie muszę się martwić?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Fajnie jest być Władcą Pierścieni 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 357
- Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
- Imię: Hubert
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Dużo.Yorktown pisze:Czy 1,5 l płynu dolanego na 8000 km to dużo
Mało prawdopodobne ale możliwe.Yorktown pisze:czy to przypadkiem walnięta uszczelka pod głowicą powoduje takie ubytki.
Najczęściej płynu ubywa z powodu nieszczelności ukł chłodzenia (gumowe węże), może być również uszkodzony reduktor.
Sprawdziłem czy przewody od układu chłodzenia da się ścisnąć palcami. Te dwa cieńsze są dosyć twarde chociaż da się je ścisnąć, ten gruby jest miękki, łatwo się ściska paluszkami. Na razie nie mogę sprawdzić czy mam wyciek (zima,brak kanału, brak czasu-święta idą
)
ale w Nowym Roku wezmę się za to i jeśli cieknie to zlokalizuję wyciek i naprawię. A tak z ciekawości: ile dolewacie płynu do układu chłodzenia po powiedzmy roku eksploatacji?
Pozdrawiam!

ale w Nowym Roku wezmę się za to i jeśli cieknie to zlokalizuję wyciek i naprawię. A tak z ciekawości: ile dolewacie płynu do układu chłodzenia po powiedzmy roku eksploatacji?
Pozdrawiam!
Fajnie jest być Władcą Pierścieni 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
- Imię: Seweryn
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
zerknij tez na korek oleju czy nie ma tam szarawej mazi co sugerowało by tez nieszczelność pompy wody
Cześć ekipa.
Naprawy hamulców Audi A6 C5. Zapraszam.

- -=Rafal=-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1360
- Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk
Dziś zobaczyłem, że pod autem jest wykapany w śniegu czerwony tunelik. Prawdopodobnie płyn chłodniczy G12, bo chyba od wspomagania też mam czerwony. Ale mniejsza z tym. Co mogło pójść? Ubytek nie jest jakiś koszmarny, taki leciutki tunelik wykapany. W sobotę jadę do mechanika, a nie chcę żeby ze mnie zdarł jak za dziką świnię :D Obstawiam jakiś wężyk itd. Chyba nic z poważniejszych części coo?
Kupiłem go miesiąc temu i wtedy nie było maximum płynu. Było na minimum. Wczoraj dolałem G12 bo było milimetr, dwa pod kreską minimum. Dolałem 500ml i jest na łączeniu zbiornika, czyli pod MAX. Przejechałem około 1000km.
Kupiłem go miesiąc temu i wtedy nie było maximum płynu. Było na minimum. Wczoraj dolałem G12 bo było milimetr, dwa pod kreską minimum. Dolałem 500ml i jest na łączeniu zbiornika, czyli pod MAX. Przejechałem około 1000km.
- progressowy
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 175
- Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
- Lokalizacja: POMORSKIE
Pamietaj,że możesz uzupełnic ubytek dowolnym plynem chlodniczym. Najlepiej o tym samym kolorze. Nie musi byc to G12.-=Rafal=- pisze:Dziś zobaczyłem, że pod autem jest wykapany w śniegu czerwony tunelik. Prawdopodobnie płyn chłodniczy G12, bo chyba od wspomagania też mam czerwony. Ale mniejsza z tym. Co mogło pójść? Ubytek nie jest jakiś koszmarny, taki leciutki tunelik wykapany. W sobotę jadę do mechanika, a nie chcę żeby ze mnie zdarł jak za dziką świnię :D Obstawiam jakiś wężyk itd. Chyba nic z poważniejszych części coo?
Kupiłem go miesiąc temu i wtedy nie było maximum płynu. Było na minimum. Wczoraj dolałem G12 bo było milimetr, dwa pod kreską minimum. Dolałem 500ml i jest na łączeniu zbiornika, czyli pod MAX. Przejechałem około 1000km.
Tak powiedział mi Pan z ASO Audi. Puszczajac oko oraz mówiąc,ze nie bede Panu kitów wciskać o niemieszalnosci G12.
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi
Jest O1 1,9tdi
Dziękuję za wskazówki i rady. Jak tylko temperatura na zewnątrz pozwoli to pojadę na kanał do kumpla i sprawdzę czy przy reduktorze nie cieknie. Korek od oleju ok, tzn. tylko ślady oleju na nim widać, żadnej mazi itp. Na razie pozostaje mi cierpliwie poczekać, strzelić kilka
i świętować. Acha, wszystkim posiadaczom czterech pierścieni życzę Wesołych ÂŚwiąt
<mikołaj> Pozdrawiam!!!

<mikołaj> Pozdrawiam!!!
Fajnie jest być Władcą Pierścieni 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Też miałem wycieki płynu (co prawda w dieslu, a nie w benzynie), ale napiszę ci parę możliwości, to może coś znajdziesz.
Jedna z możliwości to wyciek z pompy wody. Albo uszczelka, albo sama pompa. Mi ciekło też spod termostatu (dokładnie to spod rurki, która wychodziła z termostatu; trmostat byl w bloku silnika, a rurka wychodziła z bloku). A powodem była źle przykręcona śruba po jakiejś wcześniejszej naprawie (robił to poprzedni właściciel). Ciekło mi też ze złączki na rurce, która prowadzi z silnika do nagrzewnicy w kabinie. Niestety złączkę można kupić tylko z oryginalną rurką w serwisie VW / Audi.
Ostatnie miejsce wycieków, to korek od zbiornika na płyn. Jeżeli wokół korka albo na zbiorniku masz biały nalot, to tędy też wycieka płyn. Jak wymieniłem korek, to nalot już się nie pojawiał.
Obejrzyj silnik (z latarką) i zobacz, czy nie ma gdzieś czerwonego nalotu. To ślady płynu, który wyciekł i wyparował. Może to wskazywać na miejsce wycieku.
Jeżeli układ chłodzenia jest szczelny, to praktycznie nie trzeba dolewać płynu chłodzącego. Mi ubywało ok. 1 litra na miesiąc, a przejeżdżałem w tym czasie jedynie 200 - 300 km.
Jedna z możliwości to wyciek z pompy wody. Albo uszczelka, albo sama pompa. Mi ciekło też spod termostatu (dokładnie to spod rurki, która wychodziła z termostatu; trmostat byl w bloku silnika, a rurka wychodziła z bloku). A powodem była źle przykręcona śruba po jakiejś wcześniejszej naprawie (robił to poprzedni właściciel). Ciekło mi też ze złączki na rurce, która prowadzi z silnika do nagrzewnicy w kabinie. Niestety złączkę można kupić tylko z oryginalną rurką w serwisie VW / Audi.
Ostatnie miejsce wycieków, to korek od zbiornika na płyn. Jeżeli wokół korka albo na zbiorniku masz biały nalot, to tędy też wycieka płyn. Jak wymieniłem korek, to nalot już się nie pojawiał.
Obejrzyj silnik (z latarką) i zobacz, czy nie ma gdzieś czerwonego nalotu. To ślady płynu, który wyciekł i wyparował. Może to wskazywać na miejsce wycieku.
Jeżeli układ chłodzenia jest szczelny, to praktycznie nie trzeba dolewać płynu chłodzącego. Mi ubywało ok. 1 litra na miesiąc, a przejeżdżałem w tym czasie jedynie 200 - 300 km.
Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.

Fora to jest biwak.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 95
- Rejestracja: 20 lis 2010, 08:40
- Lokalizacja: Brodnica
miałem takie same objawy, ze co jakis czas musiałem dolać płynu chłodniczego. Pewnego dnia zaswieciła mi kontrolka braku plynu chlodniczego no to dolalem i na nastepny dzien to samo. Jezdzilem tak z tydzien a pozniej auto do mechanika, nie mogl zlokalizowac skąd jest wyciek ale w końcu doszedł, ze to pompa wodna. Też wadliwa była złączka odpowietrzająca na podszybiu z której też uciekał płyn (koszt nowej od dealera audi 100$ no i trzeba było wybulić za głupi kawałek gumy z plasticzkiem hehe) i dodatkowo wymieniony termostat. Po wymianie tego problem znikł jak ręką odjął więc przyczyną Twojego ubywania może być wadliwa pompa wodna. U mnie na początku obywało baaaardzo malutko płynu aż później litrami 

usunieto pkt 29 regulaminu