[ A6 C5] Skacze temperatura plynu chlodniczego...
[ A6 C5] Skacze temperatura plynu chlodniczego...
Witam wszystkich mam problem z temperatura plynu chlodniczego mianowicie..
Auto jest po wymianie rozrzady wraz z pompa wody, wymieniony termostat i czujnik temp plynu chlodniczego( jakis tani zamiennik) po odpaleniu silnika wszystko jest ok ale gdy wskazowka dochodzi do 90 stopni to juz idzie dalej nawet do 120.. ogrzewanie jest , ale gdy sie zatrzymam odkrece korek wyrownawczy i wloze palec to nie pazy wody jest dobrze ciepla a na wskazniku jest na 120sopni po 3 min jazdy czyli cos oszukuje..Wcaigu nie wiem 2-3 sekund temperatura spada na 90 i jakis czas jest ok za chwile rosnie do 95-100 potrzyma chwilke i bec znowu 120.. i tak wkolko. Sprawdzalem rury od chlodnicy to wyglada to tak prawa gorna rura jest goraca , a prawa dolna jest chlodna( czy tak to ma byc? czy to wina termostatu ( zamiennika taniego) i czujnika) czy co? dodam jeszcze ze wraz z odpaleniem auta wlacza sie wentylator i przestaje chodzic wraz z wylaczeniem auta( pracuje nawet na zimnym ).Gdzies wyczytalem ze to moze byc uszczelka pod glowica ale innych objawow jej uszkodzenia nie mam nic sie nie dzieje zadnych mazi pod korkiem, oleju w zbiorniczku wyrownawczym, kopcenia na bialo itd tylko ta temperatura..dodam ze przed wymiana rozrzadu na innym termostacie i tez innym ale tez nie ori czujniku bylo to samo dzieki i pozdrawiam..
Auto jest po wymianie rozrzady wraz z pompa wody, wymieniony termostat i czujnik temp plynu chlodniczego( jakis tani zamiennik) po odpaleniu silnika wszystko jest ok ale gdy wskazowka dochodzi do 90 stopni to juz idzie dalej nawet do 120.. ogrzewanie jest , ale gdy sie zatrzymam odkrece korek wyrownawczy i wloze palec to nie pazy wody jest dobrze ciepla a na wskazniku jest na 120sopni po 3 min jazdy czyli cos oszukuje..Wcaigu nie wiem 2-3 sekund temperatura spada na 90 i jakis czas jest ok za chwile rosnie do 95-100 potrzyma chwilke i bec znowu 120.. i tak wkolko. Sprawdzalem rury od chlodnicy to wyglada to tak prawa gorna rura jest goraca , a prawa dolna jest chlodna( czy tak to ma byc? czy to wina termostatu ( zamiennika taniego) i czujnika) czy co? dodam jeszcze ze wraz z odpaleniem auta wlacza sie wentylator i przestaje chodzic wraz z wylaczeniem auta( pracuje nawet na zimnym ).Gdzies wyczytalem ze to moze byc uszczelka pod glowica ale innych objawow jej uszkodzenia nie mam nic sie nie dzieje zadnych mazi pod korkiem, oleju w zbiorniczku wyrownawczym, kopcenia na bialo itd tylko ta temperatura..dodam ze przed wymiana rozrzadu na innym termostacie i tez innym ale tez nie ori czujniku bylo to samo dzieki i pozdrawiam..
bylo bmw E36 323 coupe
bylo bmw e36 compakt
teraz czas na A6
bylo bmw e36 compakt
teraz czas na A6
Dodam jeszcze ze po dojsciu wskazowki do 120 stopni i wylaczeniu auta i po odpaleniu go po np godzinia wskazowka w ciagu ulamka sekundy skacze na 120 stopni po chwili spada na np 70 , i jak rusze przejade ze 3-4 km znowu zaczyna sie cyrk, w trasie utrzymuje sie czasami nawet przez 20km na 95-100 stopni spadnie na 90 ale jak zaczyna sie jazda miejska skoczy na 120 a czasami juz nie tylko trzyma te 90-95 stopni jesli macie jakies pojecie co to moze byc to prosze o rade.. z gory dzieki
[ Dodano: 2012-10-02, 08:23 ]
JAROKUBA, czyli myslisz ze tani zamiennik czujnika moze swirowac? tez chodzi mi to po glowie poniewaz na starym mialem problem z obrotami i z temperatura tez po wymianie na ten zamiennik obroty ok ale po pownym czasie ( moze po tygodniu) znowu temperatura.Rury nie sa twarde mozena je zgiac rekoma bez problemu..
[ Dodano: 2012-10-02, 08:23 ]
JAROKUBA, czyli myslisz ze tani zamiennik czujnika moze swirowac? tez chodzi mi to po glowie poniewaz na starym mialem problem z obrotami i z temperatura tez po wymianie na ten zamiennik obroty ok ale po pownym czasie ( moze po tygodniu) znowu temperatura.Rury nie sa twarde mozena je zgiac rekoma bez problemu..
bylo bmw E36 323 coupe
bylo bmw e36 compakt
teraz czas na A6
bylo bmw e36 compakt
teraz czas na A6
Czujnik temperatury plynu chlodniczego wymieniony na ori tak samo jak termostat, po tych wymianach dochodzi 90-105 i nie dalej...uklad odpowietrzony ale chyba juz wiem co to moze byc albo ten 2 czujnik ktory znajduje sie w rurze zaraz przy dolnej czesci chlodnicy lub sprzeglo wiskotyczne a dlaczego wisco to juz wyjasniam....po odpaleniu auta zalacza sie glowny wentylator (po wlaczeniu klimy zalacza sie maly) ale bez problemu moge go zatrzymac reka i przestaje sie krecic i tez nie za szybko wraca na obroty po 2-gie gdy zgasze auto i zakrece wisko to powinien byc jakis opor?a tu nic poprostu sie kreci leciutko bez zadnego wyczuwalnego oporu..
a tak przy okazji to jakie zadanie ma ten czujnik zaraz przy chlodnicy o ktorym pisalem, bo ten w bloku silnika jest 4 pinowy zielony a ten przy chlodnicy o ile sie nie myle 2 pinowy i niebieski
? pozdr
a tak przy okazji to jakie zadanie ma ten czujnik zaraz przy chlodnicy o ktorym pisalem, bo ten w bloku silnika jest 4 pinowy zielony a ten przy chlodnicy o ile sie nie myle 2 pinowy i niebieski

bylo bmw E36 323 coupe
bylo bmw e36 compakt
teraz czas na A6
bylo bmw e36 compakt
teraz czas na A6
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
witam kurde to czym jest spowodowane to skakanie temperatury?
bo juz nie mam pojecie rece mi opadaja a wie ktos do ilu jest wyskalowany czujnik temperatury plunu chlodniczego ten 4 pinowy na moim jest 140 stopni ale na zegarze jest 120.. gdyby byl wyskalowany do 120 to minus te 20 stopni to by sie zgadzalo stalo by na 90 bo teraz stoi w granicach 110 stopni... mialem kiedys audi A3 1.6 2001r i zostal mi wlasnie ten czujnik ori tylko ze na nim bylo do 140stopni napisane numery chyba sie zgadzaly z tego co pamietam. no ale w koncu to jest 1.8T czy to moze miec znaczenie?
[ Dodano: 2012-10-21, 10:47 ]
a wlasnie apropos tego czujnika od przymusowego zalaczania wentylatora klimy jezeli on jest walniety i nie wymusza zalaczania went. od klimy kiedy jest wylaczona to moga sie taie cyrki dziac?
[ Dodano: 2012-10-21, 10:50 ]
numer mojego czujnika 059919501A 140stopni max to jest ten numr dobry czujnik
bo juz nie mam pojecie rece mi opadaja a wie ktos do ilu jest wyskalowany czujnik temperatury plunu chlodniczego ten 4 pinowy na moim jest 140 stopni ale na zegarze jest 120.. gdyby byl wyskalowany do 120 to minus te 20 stopni to by sie zgadzalo stalo by na 90 bo teraz stoi w granicach 110 stopni... mialem kiedys audi A3 1.6 2001r i zostal mi wlasnie ten czujnik ori tylko ze na nim bylo do 140stopni napisane numery chyba sie zgadzaly z tego co pamietam. no ale w koncu to jest 1.8T czy to moze miec znaczenie?
[ Dodano: 2012-10-21, 10:47 ]
a wlasnie apropos tego czujnika od przymusowego zalaczania wentylatora klimy jezeli on jest walniety i nie wymusza zalaczania went. od klimy kiedy jest wylaczona to moga sie taie cyrki dziac?
[ Dodano: 2012-10-21, 10:50 ]
numer mojego czujnika 059919501A 140stopni max to jest ten numr dobry czujnik
bylo bmw E36 323 coupe
bylo bmw e36 compakt
teraz czas na A6
bylo bmw e36 compakt
teraz czas na A6
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
piterblum, kombinujesz jak kon pod górkępiterblum pisze:do ilu jest wyskalowany czujnik temperatury plunu chlodniczego ten 4 pinowy na moim jest 140 stopni ale na zegarze jest 120.. gdyby byl wyskalowany do 120 to minus te 20 stopni to by sie zgadzalo stalo by na 90 bo teraz stoi w granicach 110 stopni

Jeżeli masz ori czujnik to musi pokazywać poprawnie

140 stopni to jest maksymalna temperatura pracy czujnika, jakos nie bardzo widze aby udało Ci się taka uzyskac (to nie kocioł parowy

Sprawdziłeś w koncu VAGiem temperatury, tak jak pisał Zagór,

No mogą, ale on załącza wentylator klimy w zasadzie tylko jak wisko jest niwydolne/niesprawne, albo jak długo ostro katujesz autopiterblum pisze:a wlasnie apropos tego czujnika od przymusowego zalaczania wentylatora klimy jezeli on jest walniety i nie wymusza zalaczania went. od klimy kiedy jest wylaczona to moga sie taie cyrki dziac?

I tez pewnie wywali błąd na VAGu

Napisz może co Ci wyszło z tego VAGa (błędy i odczyty temperatur) to moze coś naswietli problem ?

Części samochodowe online - Motostacja pl
vag nic nie pokazuje zero bledow dotyczacych chlodzenia byly wczesnij 2 bledy od mieszanki, katalizator i cewka ale sie z nimi uporalem i to tyle takto jest czysto
[ Dodano: 2012-10-21, 14:30 ]
odczyt temperatury byl zgodny z tym co na zegarze
[ Dodano: 2012-10-21, 14:33 ]
ten skok temperatury jest chwilowy jakis czas trzyma na 90*C pozniej idzie na 100*C i za chwilke na 105 i tak trzyma jak przejade troche to spada do 90* i tak to wyglada.. a odpowietrzac przy wlaczonym klimatroniku na max hot bo jak odpowietrzalem to klima byla wylaczona tylko zwykle nawiewy na HI..
[ Dodano: 2012-10-21, 14:35 ]
jak mi sie nagrzeje do 90* lub wiecej to sprawdze na klimatroniku na kanale 51 odczyt temperatury chlodzenia silnika
[ Dodano: 2012-10-21, 14:30 ]
odczyt temperatury byl zgodny z tym co na zegarze
[ Dodano: 2012-10-21, 14:33 ]
ten skok temperatury jest chwilowy jakis czas trzyma na 90*C pozniej idzie na 100*C i za chwilke na 105 i tak trzyma jak przejade troche to spada do 90* i tak to wyglada.. a odpowietrzac przy wlaczonym klimatroniku na max hot bo jak odpowietrzalem to klima byla wylaczona tylko zwykle nawiewy na HI..
[ Dodano: 2012-10-21, 14:35 ]
jak mi sie nagrzeje do 90* lub wiecej to sprawdze na klimatroniku na kanale 51 odczyt temperatury chlodzenia silnika
bylo bmw E36 323 coupe
bylo bmw e36 compakt
teraz czas na A6
bylo bmw e36 compakt
teraz czas na A6
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
tez skakala
[ Dodano: 2012-10-21, 15:00 ]
tylko duzo wyzej az do zamkniecia zegara do 120* i za chwile w ciagu paru sekund opadala..az swiecila sie kontrolka teraz po wymianach dochodzi do 110 i nie idzie wyzej tylko spadnie do 90 i tak trzyma przewazniesie tak dzieje na jalowym biegu lub podczas jazdy po miescie
[ Dodano: 2012-10-21, 15:00 ]
tylko duzo wyzej az do zamkniecia zegara do 120* i za chwile w ciagu paru sekund opadala..az swiecila sie kontrolka teraz po wymianach dochodzi do 110 i nie idzie wyzej tylko spadnie do 90 i tak trzyma przewazniesie tak dzieje na jalowym biegu lub podczas jazdy po miescie
bylo bmw E36 323 coupe
bylo bmw e36 compakt
teraz czas na A6
bylo bmw e36 compakt
teraz czas na A6
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
piterblum, generalnie trzebaby ustalic na pewno, czy ty masz naprawdę taka temperaturę czy tylko tak Ci pokazuje ?
Jezeli masz naprawdę taką to wg objawów wskazuje to na pompę wody i termostat (ale obie rzeczy masz nowe, czy obie oryginalne ?
Jeżeli zaś tylko pokazuje tak wysoko to czujnik temp (ale też nowy) lub jakies czary-mary na kabelkach ?
Zostaje jeszcze wisko, które moze sie nie blokuje należycie ?
Bo przy nagrzanym silniku nie powinno się dawać zatrzymać. Tylko nie sprawdzaj ręką
!
Ale np. zwinietą gazetą 
Jezeli masz naprawdę taką to wg objawów wskazuje to na pompę wody i termostat (ale obie rzeczy masz nowe, czy obie oryginalne ?
Jeżeli zaś tylko pokazuje tak wysoko to czujnik temp (ale też nowy) lub jakies czary-mary na kabelkach ?
Zostaje jeszcze wisko, które moze sie nie blokuje należycie ?
Bo przy nagrzanym silniku nie powinno się dawać zatrzymać. Tylko nie sprawdzaj ręką



Części samochodowe online - Motostacja pl
pompa wody nie jest ori,ale dobry zamiennik wisko zatrzymalem kawalkiem plastiku bez zanego problemu dotknalem delikatnie przycisnalem i stanelo i tez wiatrak nie chcial za szybko wrocic na obroty a pozatym wiatrak zbyt lekko sie kreci gdy go reka przekrecam, odpowietrze jeszcze raz na wlaczanym klimatroniku na max, i jeszcze kupie preparat do udrazninia ukladu chlodzenia i zobaczymy co bedzie moze chlodnica jest przypchana gdzies i po woli mu idzie ze zbiciem temperatury, jak nie pomoze to kupie wisko.. dzieki
bylo bmw E36 323 coupe
bylo bmw e36 compakt
teraz czas na A6
bylo bmw e36 compakt
teraz czas na A6