Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ A6 C5] Skacze temperatura plynu chlodniczego...

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
piterblum
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 18 sie 2012, 08:31
Lokalizacja: Athlone

[ A6 C5] Skacze temperatura plynu chlodniczego...

Post autor: piterblum » 02 paź 2012, 07:48

Witam wszystkich mam problem z temperatura plynu chlodniczego mianowicie..
Auto jest po wymianie rozrzady wraz z pompa wody, wymieniony termostat i czujnik temp plynu chlodniczego( jakis tani zamiennik) po odpaleniu silnika wszystko jest ok ale gdy wskazowka dochodzi do 90 stopni to juz idzie dalej nawet do 120.. ogrzewanie jest , ale gdy sie zatrzymam odkrece korek wyrownawczy i wloze palec to nie pazy wody jest dobrze ciepla a na wskazniku jest na 120sopni po 3 min jazdy czyli cos oszukuje..Wcaigu nie wiem 2-3 sekund temperatura spada na 90 i jakis czas jest ok za chwile rosnie do 95-100 potrzyma chwilke i bec znowu 120.. i tak wkolko. Sprawdzalem rury od chlodnicy to wyglada to tak prawa gorna rura jest goraca , a prawa dolna jest chlodna( czy tak to ma byc? czy to wina termostatu ( zamiennika taniego) i czujnika) czy co? dodam jeszcze ze wraz z odpaleniem auta wlacza sie wentylator i przestaje chodzic wraz z wylaczeniem auta( pracuje nawet na zimnym ).Gdzies wyczytalem ze to moze byc uszczelka pod glowica ale innych objawow jej uszkodzenia nie mam nic sie nie dzieje zadnych mazi pod korkiem, oleju w zbiorniczku wyrownawczym, kopcenia na bialo itd tylko ta temperatura..dodam ze przed wymiana rozrzadu na innym termostacie i tez innym ale tez nie ori czujniku bylo to samo dzieki i pozdrawiam..
bylo bmw E36 323 coupe
bylo bmw e36 compakt
teraz czas na A6

JAROKUBA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 21 lip 2010, 15:10
Lokalizacja: Chełm

Post autor: JAROKUBA » 02 paź 2012, 08:18

Z tem rur góra dół ma tak być jak opisujesz a ja bym stawiał na czujnik lub wskaźnik
JAROKUBA

piterblum
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 18 sie 2012, 08:31
Lokalizacja: Athlone

Post autor: piterblum » 02 paź 2012, 08:19

Dodam jeszcze ze po dojsciu wskazowki do 120 stopni i wylaczeniu auta i po odpaleniu go po np godzinia wskazowka w ciagu ulamka sekundy skacze na 120 stopni po chwili spada na np 70 , i jak rusze przejade ze 3-4 km znowu zaczyna sie cyrk, w trasie utrzymuje sie czasami nawet przez 20km na 95-100 stopni spadnie na 90 ale jak zaczyna sie jazda miejska skoczy na 120 a czasami juz nie tylko trzyma te 90-95 stopni jesli macie jakies pojecie co to moze byc to prosze o rade.. z gory dzieki

[ Dodano: 2012-10-02, 08:23 ]
JAROKUBA, czyli myslisz ze tani zamiennik czujnika moze swirowac? tez chodzi mi to po glowie poniewaz na starym mialem problem z obrotami i z temperatura tez po wymianie na ten zamiennik obroty ok ale po pownym czasie ( moze po tygodniu) znowu temperatura.Rury nie sa twarde mozena je zgiac rekoma bez problemu..
bylo bmw E36 323 coupe
bylo bmw e36 compakt
teraz czas na A6

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 02 paź 2012, 09:05

Wymień czujnik na ori z ASO, to najtańsze na początek, możesz też sprawdzić co się dzieje z temp podawaną przez czujnik do ECU, ktrótko mówiąc porównać, wartości temp z zegarów i komputera silnika, ale może być i tak, że obie sekcje czujnika są walnięte :(

piterblum
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 18 sie 2012, 08:31
Lokalizacja: Athlone

Post autor: piterblum » 02 paź 2012, 09:44

Zagór, tak zrobi epojade dzisiaj po ori czujnik.. a co masz na mysli mowiac ze obie sekcje czujnika sa walniete? tam sa 4 piny kazdy z nich ma inne dzialanie jeden np odczytuje drogi daje sygnal do ecu itd? o to chodzi? dzieki
bylo bmw E36 323 coupe
bylo bmw e36 compakt
teraz czas na A6

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 02 paź 2012, 11:58

Tak, dwa piny wysyłają do ECU, dwa do zegarów, możesz jak masz VAG sprawdzić temp w ECU i Instruments.

piterblum
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 18 sie 2012, 08:31
Lokalizacja: Athlone

Post autor: piterblum » 21 paź 2012, 01:56

Czujnik temperatury plynu chlodniczego wymieniony na ori tak samo jak termostat, po tych wymianach dochodzi 90-105 i nie dalej...uklad odpowietrzony ale chyba juz wiem co to moze byc albo ten 2 czujnik ktory znajduje sie w rurze zaraz przy dolnej czesci chlodnicy lub sprzeglo wiskotyczne a dlaczego wisco to juz wyjasniam....po odpaleniu auta zalacza sie glowny wentylator (po wlaczeniu klimy zalacza sie maly) ale bez problemu moge go zatrzymac reka i przestaje sie krecic i tez nie za szybko wraca na obroty po 2-gie gdy zgasze auto i zakrece wisko to powinien byc jakis opor?a tu nic poprostu sie kreci leciutko bez zadnego wyczuwalnego oporu..

a tak przy okazji to jakie zadanie ma ten czujnik zaraz przy chlodnicy o ktorym pisalem, bo ten w bloku silnika jest 4 pinowy zielony a ten przy chlodnicy o ile sie nie myle 2 pinowy i niebieski ??? pozdr
bylo bmw E36 323 coupe
bylo bmw e36 compakt
teraz czas na A6

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 21 paź 2012, 08:17

piterblum, wisko wygląda na sprawne. A czujnik o którym piszesz jest od przymusowego załączenia wentylatora klimy w sytuacji gdyby wisko nie dawało rady. Wtedy załączy się wentylator klimy, nawet gdy masz klimę wyłączoną <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

piterblum
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 18 sie 2012, 08:31
Lokalizacja: Athlone

Post autor: piterblum » 21 paź 2012, 10:40

witam kurde to czym jest spowodowane to skakanie temperatury?
bo juz nie mam pojecie rece mi opadaja a wie ktos do ilu jest wyskalowany czujnik temperatury plunu chlodniczego ten 4 pinowy na moim jest 140 stopni ale na zegarze jest 120.. gdyby byl wyskalowany do 120 to minus te 20 stopni to by sie zgadzalo stalo by na 90 bo teraz stoi w granicach 110 stopni... mialem kiedys audi A3 1.6 2001r i zostal mi wlasnie ten czujnik ori tylko ze na nim bylo do 140stopni napisane numery chyba sie zgadzaly z tego co pamietam. no ale w koncu to jest 1.8T czy to moze miec znaczenie?

[ Dodano: 2012-10-21, 10:47 ]
a wlasnie apropos tego czujnika od przymusowego zalaczania wentylatora klimy jezeli on jest walniety i nie wymusza zalaczania went. od klimy kiedy jest wylaczona to moga sie taie cyrki dziac?

[ Dodano: 2012-10-21, 10:50 ]
numer mojego czujnika 059919501A 140stopni max to jest ten numr dobry czujnik
bylo bmw E36 323 coupe
bylo bmw e36 compakt
teraz czas na A6

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 21 paź 2012, 14:11

piterblum pisze:do ilu jest wyskalowany czujnik temperatury plunu chlodniczego ten 4 pinowy na moim jest 140 stopni ale na zegarze jest 120.. gdyby byl wyskalowany do 120 to minus te 20 stopni to by sie zgadzalo stalo by na 90 bo teraz stoi w granicach 110 stopni
piterblum, kombinujesz jak kon pod górkę <luzik>

Jeżeli masz ori czujnik to musi pokazywać poprawnie <okok>

140 stopni to jest maksymalna temperatura pracy czujnika, jakos nie bardzo widze aby udało Ci się taka uzyskac (to nie kocioł parowy <okok> ).

Sprawdziłeś w koncu VAGiem temperatury, tak jak pisał Zagór, ???
piterblum pisze:a wlasnie apropos tego czujnika od przymusowego zalaczania wentylatora klimy jezeli on jest walniety i nie wymusza zalaczania went. od klimy kiedy jest wylaczona to moga sie taie cyrki dziac?
No mogą, ale on załącza wentylator klimy w zasadzie tylko jak wisko jest niwydolne/niesprawne, albo jak długo ostro katujesz auto <mysli>

I tez pewnie wywali błąd na VAGu <mysli>

Napisz może co Ci wyszło z tego VAGa (błędy i odczyty temperatur) to moze coś naswietli problem ? <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

piterblum
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 18 sie 2012, 08:31
Lokalizacja: Athlone

Post autor: piterblum » 21 paź 2012, 14:29

vag nic nie pokazuje zero bledow dotyczacych chlodzenia byly wczesnij 2 bledy od mieszanki, katalizator i cewka ale sie z nimi uporalem i to tyle takto jest czysto

[ Dodano: 2012-10-21, 14:30 ]
odczyt temperatury byl zgodny z tym co na zegarze

[ Dodano: 2012-10-21, 14:33 ]
ten skok temperatury jest chwilowy jakis czas trzyma na 90*C pozniej idzie na 100*C i za chwilke na 105 i tak trzyma jak przejade troche to spada do 90* i tak to wyglada.. a odpowietrzac przy wlaczonym klimatroniku na max hot bo jak odpowietrzalem to klima byla wylaczona tylko zwykle nawiewy na HI..

[ Dodano: 2012-10-21, 14:35 ]
jak mi sie nagrzeje do 90* lub wiecej to sprawdze na klimatroniku na kanale 51 odczyt temperatury chlodzenia silnika
bylo bmw E36 323 coupe
bylo bmw e36 compakt
teraz czas na A6

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 21 paź 2012, 14:55

piterblum, a przed wymiana rozrządu, termostatu, itd. z temperaturą było oK czy nie ?
Części samochodowe online - Motostacja pl

piterblum
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 18 sie 2012, 08:31
Lokalizacja: Athlone

Post autor: piterblum » 21 paź 2012, 14:57

tez skakala

[ Dodano: 2012-10-21, 15:00 ]
tylko duzo wyzej az do zamkniecia zegara do 120* i za chwile w ciagu paru sekund opadala..az swiecila sie kontrolka teraz po wymianach dochodzi do 110 i nie idzie wyzej tylko spadnie do 90 i tak trzyma przewazniesie tak dzieje na jalowym biegu lub podczas jazdy po miescie
bylo bmw E36 323 coupe
bylo bmw e36 compakt
teraz czas na A6

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 21 paź 2012, 15:25

piterblum, generalnie trzebaby ustalic na pewno, czy ty masz naprawdę taka temperaturę czy tylko tak Ci pokazuje ?

Jezeli masz naprawdę taką to wg objawów wskazuje to na pompę wody i termostat (ale obie rzeczy masz nowe, czy obie oryginalne ?

Jeżeli zaś tylko pokazuje tak wysoko to czujnik temp (ale też nowy) lub jakies czary-mary na kabelkach ?

Zostaje jeszcze wisko, które moze sie nie blokuje należycie ?

Bo przy nagrzanym silniku nie powinno się dawać zatrzymać. Tylko nie sprawdzaj ręką !!! <okok> Ale np. zwinietą gazetą <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

piterblum
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 18 sie 2012, 08:31
Lokalizacja: Athlone

Post autor: piterblum » 21 paź 2012, 15:32

pompa wody nie jest ori,ale dobry zamiennik wisko zatrzymalem kawalkiem plastiku bez zanego problemu dotknalem delikatnie przycisnalem i stanelo i tez wiatrak nie chcial za szybko wrocic na obroty a pozatym wiatrak zbyt lekko sie kreci gdy go reka przekrecam, odpowietrze jeszcze raz na wlaczanym klimatroniku na max, i jeszcze kupie preparat do udrazninia ukladu chlodzenia i zobaczymy co bedzie moze chlodnica jest przypchana gdzies i po woli mu idzie ze zbiciem temperatury, jak nie pomoze to kupie wisko.. dzieki
bylo bmw E36 323 coupe
bylo bmw e36 compakt
teraz czas na A6

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl