[ A6 C5] problem z ogrzewaniem brak reakcji....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 221
- Rejestracja: 18 cze 2011, 18:35
- Lokalizacja: śrem wlkp
[ A6 C5] problem z ogrzewaniem brak reakcji....
witam mam problem z ogrzewaniem otóż w kiedy silnik jest rozgrzany i ustawie ogrzewanie na 26stopni np.... to wtedy ładnie elegancko grzeje ale w momencie kiedy ustawie np z 26 na 21stopni to niema żadnej reakcji nadal leci gorace powietrze zamiast takiego letniawego niemam pojecia czym to jest spowodowane czy coś sie tam zacina czy co??? prosze o jakies sugestie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 221
- Rejestracja: 18 cze 2011, 18:35
- Lokalizacja: śrem wlkp
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Panowie, może trochę namieszam, ale czy przypadkiem to nie jest tak, że jeśli dajmy na to we wnętrzu auta będzie panowała temperatura 15 stopni, to bez znaczenia czy ustawimy na panelu klimatronika 21 czy 26 stopni będzie grzać na maxa? Zasada działania klimatronika jest taka, że nadmuch ustawiany jest tak (na "auto"), aby w jak najkrótszym czasie osiągnąć żądaną temperaturę. karol_srem, zwróć uwagę jak dmucha nawiew po jakimś czasie gdy masz już wnętrze auta nagrzane - silnik dmuchawy powinien pracować na niższych obrotach, a z kratek powinno dmuchać nie gorącym a letnim powietrzem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 221
- Rejestracja: 18 cze 2011, 18:35
- Lokalizacja: śrem wlkp
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 221
- Rejestracja: 18 cze 2011, 18:35
- Lokalizacja: śrem wlkp
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
W takim razie może wypowie się w temacie ktoś jeszcze.
To o czym pisałem tyczyło się trybu "AUTO". Jak to się mówi "na chłopski rozum" w trybie manualnym zmniejszając temperaturę na panelu klimatronika nawiew powinien być coraz to zimniejszy. Ja osobiście jeżdżę zawsze na "AUTO" i nie mam tego typu problemów. A co się dzieje, gdy w przytoczonej przez Ciebie sytuacji zmniejszasz temperaturę poniżej tych 21 stopni? Np. przy 18 stopniach w dalszym ciągu "dmucha" tak samo gorącym powietrzem?
To o czym pisałem tyczyło się trybu "AUTO". Jak to się mówi "na chłopski rozum" w trybie manualnym zmniejszając temperaturę na panelu klimatronika nawiew powinien być coraz to zimniejszy. Ja osobiście jeżdżę zawsze na "AUTO" i nie mam tego typu problemów. A co się dzieje, gdy w przytoczonej przez Ciebie sytuacji zmniejszasz temperaturę poniżej tych 21 stopni? Np. przy 18 stopniach w dalszym ciągu "dmucha" tak samo gorącym powietrzem?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 221
- Rejestracja: 18 cze 2011, 18:35
- Lokalizacja: śrem wlkp
Mam ten sam problem kolego karol_srem, 21 stopni wieje zimne lub letnie (bardzo letnie) a jak ustawie na 22 lub 23 to w aucie robi się sauna. Ja podpoiłem vaga i pokazał ze jeden z czujników (nie pamiętam jaki) jest uszkodzony
czujnik kosztuje krocie toteż dałem sobie spokój, po prostu najpierw rozgrzeje atmosferę a potem zmniejszam temperaturę i/lub siłę nawiewu, pomaga również skierowanie nawiewu np. na szybę lub na nogi 


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 221
- Rejestracja: 18 cze 2011, 18:35
- Lokalizacja: śrem wlkp
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 221
- Rejestracja: 18 cze 2011, 18:35
- Lokalizacja: śrem wlkp
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 221
- Rejestracja: 18 cze 2011, 18:35
- Lokalizacja: śrem wlkp
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
A może trzeba zrobić kalibrację klimatronica, na pewno nie zaszkodzi.
Podłączasz VAG
Uruchamiasz silnik.
Włączasz kllimatyzację w tryb AUTO:
Wchodzisz w adres 08 AC/ HVAC lub inny opis dotyczący klimatyzacji.
Dalej 07 Kodowanie
Wpisujesz wartość i potwierdzasz.
Teraz nie zamykając programu (nie rozłączając się z samochodem) odczytujesz błędy klimy, usuwasz je, jeśli się pojawiły i przechodzisz do Basic Settings.
Silnik musi nadal pracować, i klima być włączona w tryb AUTO.
04 - Basic Settings n
Potwierdzasz n
Wpisujesz numer grupy 001 n
Czekasz i obserwujesz oraz słuchasz. n
Wszystkie silniczki sterowania przejadą sobie od jednego końca do drugiego, żeby poznać pozycje krańcowe.
Po zakończeniu na ekranie pojawiają się w każdej pozycji zera (0).
Jest to znak, że nastawy podstawowe zakończyły się.
Podłączasz VAG
Uruchamiasz silnik.
Włączasz kllimatyzację w tryb AUTO:
Wchodzisz w adres 08 AC/ HVAC lub inny opis dotyczący klimatyzacji.
Dalej 07 Kodowanie
Wpisujesz wartość i potwierdzasz.
Teraz nie zamykając programu (nie rozłączając się z samochodem) odczytujesz błędy klimy, usuwasz je, jeśli się pojawiły i przechodzisz do Basic Settings.
Silnik musi nadal pracować, i klima być włączona w tryb AUTO.
04 - Basic Settings n
Potwierdzasz n
Wpisujesz numer grupy 001 n
Czekasz i obserwujesz oraz słuchasz. n
Wszystkie silniczki sterowania przejadą sobie od jednego końca do drugiego, żeby poznać pozycje krańcowe.
Po zakończeniu na ekranie pojawiają się w każdej pozycji zera (0).
Jest to znak, że nastawy podstawowe zakończyły się.