Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

korek zbiorniczka wyrównawczego + zbiorniczek

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

korek zbiorniczka wyrównawczego + zbiorniczek

Post autor: kiler22 » 07 wrz 2017, 20:40

od pewnego czasu walczę z układem chłodzenia
wytwarzało mi się baaardzo duże ciśnienie w układzie chłodzenia że nawet "podejrzana" była uszczelka pod głowicą i często zdarzało się że po zgaszeniu samochodu wyrzucało przez (nie wiem jak to fachowo się nazywa) ale ten otwór który producent przewidział żeby nim sobie upuszczał nadmiar płynu czy ciśnienia
kupiłem zbiorniczek wyrównawczy + korek firmy TOPRAN zamontowałem ciśnienie jest już dobre (cudowne naprawienie UPG <lol> ) ale dalej występuje taki problem że przyjeżdżam wieczorem nic nie cieknie suchutko a przychodzę rano i pod samochodem mam plamę + pusty zbiorniczek wyrównawczy . Co najśmieszniejsze nie dzieje się tak codziennie ale losowo co 3, 4 dni :shock:
Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to ze zaworek bezpieczeństwa w korku czasami się "wiesza" i wtedy po zgaszeniu silnika rośnie ciśnienie i upuszcza tym właśnie otworem
Teraz pytanie do was - czy korek do diesla , benzyny , R4 czy V6 jest taki sam ??
Bo kiedy kupowałem ten zbiorniczek/korek który teraz mam był opisany jak do każdego A6 ale wiadomo jak to z firmą topran
ew może macie jakieś inne pomysły co jeszcze można sprawdzić bo mi pomału pomysły się kończą

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 962
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Rocznik: 2006
Moje auto: A4 B7
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 wrz 2017, 20:52

kiler22 pisze:Bo kiedy kupowałem ten zbiorniczek/korek który teraz mam był opisany jak do każdego A6 ale wiadomo jak to z firmą topran
ja bym zaczął od wywalenie tego co masz i poszukać ori lub jakiś dobry zamiennik - o ile takowe są.
Sam dawno temu dałem się naciąć na torpana w innym aucie co prawda ale.... - padł po 3-4 miesiącach. I powiedziałem nigdy więcej tej firmy.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 wrz 2017, 21:14

Oryginalny korek do Twojego silnika ma numer 1J0 121 321 B, a sam oring 1H0 121 687 A. Kompletny korek (zawiera już oring) kosztuje w ASO ok. 60 zł. Wszystkie korki w C5 są takie same. Jedynie zbiorniczki są trochę inne :).

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 07 wrz 2017, 22:01

ok jutro zamawiam ori korek , zobaczymy co się zmieni
a jeśli chodzi o zbiorniczek to na czym polegają różnice ??
jakieś drobiazgi czy jeśli będzie miał odpowiedni kształt , takie same wejścia/wyjścia to będzie pasował ??

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 wrz 2017, 22:07

Jeśli można go zamontować i pasują wszystkie złącza, to będzie pasować. Oryginalny do Twojego silnika ma numer 8D0 121 403 L i w ASO kosztuje ok. 155 zł.

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 07 wrz 2017, 22:24

koło mnie na szrocie leży jedno a4 2.5 TDI to z niego zagospodaruje zbiorniczek (jest ori - już patrzyłem na niego ) bo pewnie skasują za niego ze 20 zł a korek lepiej żeby był nowy więc tak jak pisałem zamówię jutro i zobaczymy co będzie

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 08 wrz 2017, 07:22

A jesteś pewny że to z tego zaworka puszcza teraz chłodziwo? Ja miałem tak, że po jeździe na postoju nie włączał się wentylator i temp. sobie rosła i wywałało płyn w najsłabszych miejscach układu (plastikowe kolanka, stare węże), dopiero jak wymieniłem czujnik temp. odpowiedzialny za włączanie tego wentylatora na postoju (i te porozwalane od ciśnienia węże i kolanko) dopiero się uspokoiło.

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 08 wrz 2017, 10:56

z tego co się tu doczytałem (chociaż mogłem coś źle zrozumieć ) u mnie jest tylko jeden wentylator elektryczny i on CHYBA na postoju się nie załącza (chyba że w jakiś skrajnie wysokich temperaturach )

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 08 wrz 2017, 13:20

Jak jest bardzo ciepło i silnik mocno rozgrzany to powinien się włączać ten wentylator temp załączenia coś koło 112C, ja w 2.7 oprócz tego mam jeszcze dodatkową pompę elektryczną wody która wymusza obieg, ale u ciebie chyba tego nie będzie.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 962
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Rocznik: 2006
Moje auto: A4 B7
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 wrz 2017, 19:03

kiler22 pisze:u mnie jest tylko jeden wentylator elektryczny i on CHYBA na postoju się nie załącza
to że jest jeden to jeszcze o niczym nie świadczy
Większość starszych aut audi miała taką opcję szczególnie gdzie był stosowany wielowtryskowy system zasilania - bo służyło to do chłodzenia wtryskiwaczy. Być może i u ciebie też to jest ale pewny nie jestem. Trzeba by poszukać jakiegoś czujnika dodatkowego gdzieś w okolicy wtryskiwaczy.
W swoim b4 mam tak ale powiem szczerze że ten wentylator na postoju załączył mi się kilka razy do tej pory(a auto mam z 7 lat) w naprawdę upalne dni i przy mocnym pałowaniu auta. A nigdy nie miałem takich objawów więc troszkę wątpię by to było przyczyną, chodź nie można tego też całkiem wykluczyć.
Inna sprawa że vałki ciut mocniej się grzeją.

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 08 wrz 2017, 21:46

ale czy jeśli nie ma el pompki obiegu wody to el wentylator wychłodzi cokolwiek oprócz płynu w chłodnicy ??

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 962
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Rocznik: 2006
Moje auto: A4 B7
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 wrz 2017, 08:34

kiler22 pisze:ale czy jeśli nie ma el pompki obiegu wody to el wentylator wychłodzi cokolwiek oprócz płynu w chłodnicy ??
spokojnie - tu nie chodzi o schłodzenie do temp otoczenia ale o zbicie o kilka stopni.
Niestety w poprzednikach ABC i AAH (prawdopodobnie ACK również) jak się dowiedziałem nie było czegoś takiego, więc jest duże prawdopodobieństwo że i u ciebie nie ma.

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 11 wrz 2017, 15:59

wymieniłem korek na ori z ASO . Jak narazie jest dobrze ale tak jak pisałem wcześniej - działo się to losowo co kilka dni
Cały czas obserwuje , dam znać za kilka dni co się dzieje

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl