[a6 c5] jakieś piski przy właczonej klimie
[a6 c5] jakieś piski przy właczonej klimie
Witam.
Przy włączonej klimatyzacji słychać jakieś piski dobiegające z pod maski, tak myślę. Gdy wyłączę klimę nic nie słychać. Myślałem, że to pasek klimatyzacji jest luźny ale jest naciągnięty. Piski często słychać także przy skręcaniu w lewą stronę. Może ktoś miał taki przypadek i wie z kąt te piski?. Czekam na jakieś informację.
Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem nazywania tematów!
Przy włączonej klimatyzacji słychać jakieś piski dobiegające z pod maski, tak myślę. Gdy wyłączę klimę nic nie słychać. Myślałem, że to pasek klimatyzacji jest luźny ale jest naciągnięty. Piski często słychać także przy skręcaniu w lewą stronę. Może ktoś miał taki przypadek i wie z kąt te piski?. Czekam na jakieś informację.
Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem nazywania tematów!
Ostatnio zmieniony 27 mar 2010, 16:08 przez arczibald, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
arczibald, pasek wielorowkowy mimo prawidłowego napiecia tez potrafi piszczeć. Dzieje się tak wtedy gdy zuzyją się w nim te skosne powierzchnie i wierzchołki zarysu dochodzą do dna rowków na kołach pasowych.
Jesli jest to na pewno ten pisk "gumy" (a nie jakieś brzęczenie mechaniczne) to wymień odpowiedni pasek.
Jesli jest to na pewno ten pisk "gumy" (a nie jakieś brzęczenie mechaniczne) to wymień odpowiedni pasek.
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
A że tak zapytam: sam robiłeś ? Wiesz, co masz załozone ?arczibald pisze:Pasek raczej też odpada, bo miesiąc temu wymieniałem rozrząd i paski były zmieniane. Ten od alternatora i klimatyzacji.
Bo czasem stare lepsze od nowego

A jesli robił Ci mechanik, to nie ma co gdybać tylko wal do niego z reklamacją

Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
arczibald, nie chciałbym niczego przesądzać, bo trudno naprawiać auto przez internet
Jesli pisk jest typowym odgłosem pisku gumy (odgłos charakterystyczny) to niewatpliwie dochodzi do poslizgu między paskiem a metalowym kołem pasowym.
Pytanie, co może być przyczyną ?
1. Guma (zaolejona, zużyta,...), często przy naprawach mechanicy nie zwracają uwagi na czystość i nowy pasek może zostać zabrudzony olejem, plynem chłodniczym itp. podobnie zresztą jak koło pasowe.
2. Naciąg paska - zbyt mały do przenoszonych obciażeń
3. Zbyt duzy opór napędzanego urządzenia - może jakieś urządzenie (kompresor klimy, pompa wspomagania zbyt ciężko "chodzi" ?
Piski moga byc chwilowe (po deszczowej nocy przy parkowaniu pod chmurka) wtedy nie ma co się specjalnie przejmować (chociaz przy nowych paskach raczej wątpliwe aby wystapiły), lub na stałe - raczej nie ma co liczyc że samo przejdzie
Jak juz to się nasili.

Jesli pisk jest typowym odgłosem pisku gumy (odgłos charakterystyczny) to niewatpliwie dochodzi do poslizgu między paskiem a metalowym kołem pasowym.
Pytanie, co może być przyczyną ?
1. Guma (zaolejona, zużyta,...), często przy naprawach mechanicy nie zwracają uwagi na czystość i nowy pasek może zostać zabrudzony olejem, plynem chłodniczym itp. podobnie zresztą jak koło pasowe.
2. Naciąg paska - zbyt mały do przenoszonych obciażeń
3. Zbyt duzy opór napędzanego urządzenia - może jakieś urządzenie (kompresor klimy, pompa wspomagania zbyt ciężko "chodzi" ?
Piski moga byc chwilowe (po deszczowej nocy przy parkowaniu pod chmurka) wtedy nie ma co się specjalnie przejmować (chociaz przy nowych paskach raczej wątpliwe aby wystapiły), lub na stałe - raczej nie ma co liczyc że samo przejdzie

Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Hmm, jak to przeczytałem to nasuneło mi się jedno : wentylator (dmuchawa).arczibald pisze:Muszę za to się zabrać bo pisk coraz bardziej się nasila. Przeważnie na zakrętach w lewą stronę oraz gdy minimalne nastawie nawiew. Przy podkręceniu go bardziej piski ustają.
To akurat mialem u siebie, i też z głupawym objawem, że popiskiwał przy skręcie (tyle, że nie pamiętam w którą stronę).
Możesz zlokalizowac skad pisk się dobywa ? Poza tym pisałeś, ze to się zaczyna po włączeniu klimy, więc typowałem, że spod maski, a teraz to już nie wiem, czy się rozumiemy :roll:
Bo teraz to wychodzi, że po włączeniu dmuchawy a nie klimy, z z upełnie innego miejsca i jest to jednak zuełnie inny odgłos.
Tak, że aby cos ustalic musisz jednak się precyzyjniej okreslic

Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 gru 2008, 19:30
- Lokalizacja: gdynia chylonia
napewno kolego z pod deski ja tak miałem ostatnio 10 min roboty odkręcasz nie pamiętam 5 albo 6 śrubek na kluczyk 8 od schowka wyciągasz go i tam zobaczysz czarne pudło i wtyczkę do niego włącz nadmuch i posłuchaj czy napewno tam (raczej tak) wyjmij wtyczkę odkreć 3 sruby bodajże na śrubokręt krzyżowy wyjmij wentylator i popsikaj na oś wentylatora jakimś smarem w spraju i napewno to pomoże potem poskładaj wszystko od końca
audi the best
Mam problem z piszczącym paskiem klimatyzacji, tylko u mnie nie jest to wina wentylatora. Pasek jest nowy, wymieniany miesiąc temu na GATES, a problem wygląda tak, że jak włącze klime to pasek się slizga a koło pasowe sprężarki klimatyzacji czasami się zaczymuje na chwile. Czy jest coś w sprężarce takiego co może powodować blokowanie jej?, może się jakieś łożysko zaciera? a może poprostu pasek jest do niczego?
Prosi bym was o jakas diagnoze i pomoc.
Prosi bym was o jakas diagnoze i pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 199
- Rejestracja: 26 lip 2009, 08:33
- Imię: Michał
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Zacierające łożysko raczej nie piszczy tylko szumi ,grzechocze , więc naciągnij porządnie pasek , może przy wymianie zabrudziłeś pasek smarem ?teraz się ślizga i piszczy,trzeba wymyć.
Pomogłem
A6 C6 brak wspomagania silnik 2.4
