Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] czujnik temp plynu chlodniczego

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
stirlic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 11 lut 2011, 21:23
Lokalizacja: Szczecin

[ A6 C5] czujnik temp plynu chlodniczego

Post autor: stirlic » 03 kwie 2011, 20:32

Witam
Na zgarach jest pokazana temp płynu chłodniczego (nie temp oleju) - wskazówka mi tam dosłownie wariuje raz jest 90 stopni a jak jadę sobie to mi spada do 0 tak szybko jak bym wyłączył silnik nie stopniowo czy coś. Czy ubity jest czujnik temperatury czy może termostat. Gdzie tych dwóch rzeczy w silniku szukać (najlepiej poproszę o fotki lokalizacji tych rzeczy :))
Dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
sopellooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 03 kwie 2011, 17:41
Lokalizacja: USA

Post autor: sopellooo » 03 kwie 2011, 21:29

kolego mam ten sam problem temperatura skacze 90-0 i tak wkolko wymienilem termostat w ciul roboty przynajmniej w silniku 2.7t bo trzeba caly przod zdjac i psek rozrzadu ale mniejsza o to po wymianie termostatu niby temperature pokazywalo normalnie ale po 2 tyg jazdy problem znowu sie pojawil wymienilem czujnik temp na wezu i dalej to samo :(

[ Dodano: 2011-04-03, 14:33 ]
tylko ze w moim przypadku tak sie dzieje bez wzgledu na to czy jade czy stoje jak mu odbije tak pokazuje:) czytalem ze jest jeszcze jede czujnik ktory wlasnie podaje na zegar ale nie wiem czy to moze byc to i nie wiem gdzie on sie znajduje
sopellooo

Awatar użytkownika
sopellooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 03 kwie 2011, 17:41
Lokalizacja: USA

Post autor: sopellooo » 06 kwie 2011, 02:39

pytalem paru porzadnych mechanikow i oni mowia ze bardzo prawdopodobne jest w moim przypadku ze znowu termostat padl bo skoro po wymianie bylo ok przez 2tyg i potem problem wrocil to bardzo mozliwe. ale pier.... nie robie tego bo nie chce mi sie znowu calego przodu zdejmowac i rozradu... jak bym byl na 100% pewien ze to jest termostat to moze bym sie skusil...
sopellooo

stirlic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 11 lut 2011, 21:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: stirlic » 06 kwie 2011, 11:06

no okej tylko co się dzieje ze ten termostat szlak trafił po 2 tyg. Czy np jak byś wymienił go to po 2 tygodniach ponownie się spierdzieli?? :)

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 06 kwie 2011, 11:37

Czujnik temperatury jest jeden tylko czteropinowy (dwukanałowy). Jedna część czujnika podaje sygnał na zegary, druga do komputera sterującego. Aby sprawdzić poprawność działania należy porównać wartość podawaną do komputera (Vag) z wartością na liczniku. Jeżeli wartości te pokrywają się można przyjąć, że czujnik jest OK.
Także musisz podłączyć się do Vaga i to sprawdzić.

Awatar użytkownika
sopellooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 03 kwie 2011, 17:41
Lokalizacja: USA

Post autor: sopellooo » 06 kwie 2011, 14:24

moze byl jakis trefny to nie wina silnika ze sie popsul...
wojciechu nie masz racji bo sa dwa czujniki bynajmniej w moim silniku jeden jest na wezu przy chlodnicy a drugi gdziesz przy scianie grodziowej na wezu bodajze ktory idzie do nagrzewnicy

[ Dodano: 2011-04-06, 14:26 ]
kilka osob mi pisalo na pw ze na 99% to wina termostatu ze poprostu mialem pecha i kupilem jakis trfny i dlatego sie zacina
sopellooo

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 06 kwie 2011, 15:12

wojciech007 pisze:

Czujnik temperatury jest jeden tylko czteropinowy (dwukanałowy). Jedna część czujnika podaje sygnał na zegary, druga do komputera sterującego. Aby sprawdzić poprawność działania należy porównać wartość podawaną do komputera (Vag) z wartością na liczniku. Jeżeli wartości te pokrywają się można przyjąć, że czujnik jest OK.
Także musisz podłączyć się do Vaga i to sprawdzić.
tez sie z tym zgadzam

Awatar użytkownika
tomek maz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 06 kwie 2011, 18:57
Lokalizacja: mazowieckie

Re: czujnik temp plynu chlodniczego

Post autor: tomek maz » 06 kwie 2011, 19:14

stirlic pisze:Witam
Na zgarach jest pokazana temp płynu chłodniczego (nie temp oleju) - wskazówka mi tam dosłownie wariuje raz jest 90 stopni a jak jadę sobie to mi spada do 0 tak szybko jak bym wyłączył silnik nie stopniowo czy coś. Czy ubity jest czujnik temperatury czy może termostat. Gdzie tych dwóch rzeczy w silniku szukać (najlepiej poproszę o fotki lokalizacji tych rzeczy :))
Dzięki za pomoc
U mnie 2.8 pb był identyczny problem,wymieniłem czujnik temperatury z tyłu silnika za lewą głowicą(stojąc przodem do silnika) i wszystko wróciło do normy.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 06 kwie 2011, 20:13

jeśli temperatura spada z 90 na 0 to na pewno nie jest to termostat gdyż nawet gdyby go nie było to temperatura przy rozgrzanym silniku nie spadnie tak nisko ani w takim tempie. pamiętajcie że termostat to nie jest część elektroniczna i nie daje żadnego sygnału, który mógłby tak mylić, to jest po prostu fizyka, bimetal pod wpływem temperatury kurczy się i rozszerza, otwierając lub zamykając przepływ płynu chłodniczego i nawet otwarty na maxa go ogranicza.

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 06 kwie 2011, 20:51

stirlic, zanim zaczniesz znowu majstrować lepiej sprawdź błędy VAGiem.

Minionej zimy przy mrozach poniżej -10 miałem kilka podobnych sytuacji, że gdy temp.cieczy zaczęła wzrastać to zanim dotarła wskazówka do 90 opadała na 60 (na skali nie ma 0 :p ). Wyrzuciło błąd w stylu: Błąd sporadyczny - brak komunikacji ze wskaźnikiem. Jeżeli bym autko od nowa odpalił to prawdopodobnie powinno pracować już dobrze bo u mnie to działo się tylko sporadycznie.
Też się obawiałem termostatu, ale w tym wypadku takie zjawisko nie jest dla mnie warte naprawy <milczek>

Awatar użytkownika
sopellooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 03 kwie 2011, 17:41
Lokalizacja: USA

Post autor: sopellooo » 07 kwie 2011, 03:02

tomek a duzo roboty zeby wymienic ten czujnik za silnikiem??? bo cos mi sie wydaje ze to bedzie ten problem w serwisie mi powiedzieli ze albo kostka tego czujnika nie kontaktuje albo czujnik padl... i poradzcie panowie czy tak mozna jezdzic bez szkody dla silnika bo mam zamiar niedlugo jechac na wakacje 1200mil w jedna strone i nie wiem czy dojade :):):):)

[ Dodano: 2011-04-07, 03:03 ]
i dodal ze temp nigdy nie przekroczyla 90stopni wacha sie miedzy 0-90
sopellooo

stirlic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 11 lut 2011, 21:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: stirlic » 07 kwie 2011, 07:37

M0NEER - a możesz zapodać który to blok spr na VAG-u??

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 07 kwie 2011, 12:43

sopellooo pisze:tomek a duzo roboty zeby wymienic ten czujnik za silnikiem??? bo cos mi sie wydaje ze to bedzie ten problem w serwisie mi powiedzieli ze albo kostka tego czujnika nie kontaktuje albo czujnik padl... i poradzcie panowie czy tak mozna jezdzic bez szkody dla silnika bo mam zamiar niedlugo jechac na wakacje 1200mil w jedna strone i nie wiem czy dojade :):):)
ja wymieniałem ten czujnik w około 15 min .
uwazaj tylko zeby ta spinka plastykowa ci nie spadła na osłone ( spinaka trzyma czujnik w gniezdzie )
aha . silnik najlepiej zimny lub chłodny , zeby cisnienie gorącej cieczy nie popażyło ci dłoni .
Ja taki czylnik kupiłem w InterCars za czyba 40 lub 50 zł .
zrób to bo temperature masz ok a komp mysli ze silnik niedogrzany i zwiększa dawke paliwa do silnika .

stirlic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 11 lut 2011, 21:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: stirlic » 07 kwie 2011, 14:29

a możecie koledzy mi na fotce pokazać gdzie się ten czujnik w 2.5 tdi znajduje ??

Awatar użytkownika
sopellooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 03 kwie 2011, 17:41
Lokalizacja: USA

Post autor: sopellooo » 07 kwie 2011, 14:58

bys zapodal rafal jakies foto
sopellooo

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja