[a6 c5] buczenie przy włączonej klimatyzacji
[a6 c5] buczenie przy włączonej klimatyzacji
Witam,
od kilku dni jestem posiadaczem A6.
Powoli zaczynam naprawiać drobiazgi które mnie denerwują.
W tym poście chciałbym poruszyć temat głośniejszej pracy przy włączonej klimatyzacji.
Dokładnie po odpaleniu samochodu z włączoną klimatyzacją słychać takie (dźwiękonaśladownictwo:) uuuuuu.......uuuuuuuu........uuuuuuuu........... tak jak by jakieś łożysko buczało ale nie cały czas tylko tak 2x na sekundę.
Po wyłączeniu klimy słychać tylko równą pracę silnika.
Co proponujecie sprawdzić w pierwszej kolejności.
Jakiś wentylator elektryczny nie równo chodzi. - Włączyć klimę z zablokowanym wentylatorem i zobaczyć czy buczy?
Może ktoś miał taki problem - proszę o pomoc.
Podczas stania z włączonym biegiem "D" buczenie jest wyraźniejsze niż na "N"
Pozdrawiam, Michał
od kilku dni jestem posiadaczem A6.
Powoli zaczynam naprawiać drobiazgi które mnie denerwują.
W tym poście chciałbym poruszyć temat głośniejszej pracy przy włączonej klimatyzacji.
Dokładnie po odpaleniu samochodu z włączoną klimatyzacją słychać takie (dźwiękonaśladownictwo:) uuuuuu.......uuuuuuuu........uuuuuuuu........... tak jak by jakieś łożysko buczało ale nie cały czas tylko tak 2x na sekundę.
Po wyłączeniu klimy słychać tylko równą pracę silnika.
Co proponujecie sprawdzić w pierwszej kolejności.
Jakiś wentylator elektryczny nie równo chodzi. - Włączyć klimę z zablokowanym wentylatorem i zobaczyć czy buczy?
Może ktoś miał taki problem - proszę o pomoc.
Podczas stania z włączonym biegiem "D" buczenie jest wyraźniejsze niż na "N"
Pozdrawiam, Michał
Witam,
po wymianie łożyska nadal odczuwalne jest lekkie buczenie.
Nie wiem czy czasami nie powoduje tego wiatrak elektryczny.
Czy ktoś miał podobny problem z wiatrakiem elektrycznym.
Postaram się rozłączyć wiatrak na chwilę podczas włączonej klimy - ciekawe czy coś to da czy może brak wiatraka od razu wyłączy klime?
po wymianie łożyska nadal odczuwalne jest lekkie buczenie.
Nie wiem czy czasami nie powoduje tego wiatrak elektryczny.
Czy ktoś miał podobny problem z wiatrakiem elektrycznym.
Postaram się rozłączyć wiatrak na chwilę podczas włączonej klimy - ciekawe czy coś to da czy może brak wiatraka od razu wyłączy klime?
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Też mam buczenie jak załącza się sprężarka. Buczenie slychać na niskich obr.do 2000, później jakoś zanika...
Klimę miałem nabijaną na początku wakacji i olej też był dodany, dlatego wykluczam problem ze smarowaniem i jestem przekonany że to lożysko.
Nowe łożysko to koszt ok.300-350zł.
Kompresor na gwarancji do mojego auta to ok.700zł, więc wolę wyjeździć ten, wymienić na regenerowany na gwarancji i zapłacić za robociznę tylko raz.
Kompresor do Twojego auta prawdopodobnie ok.500zł z gw. i musisz odesłać stary.
Klimę miałem nabijaną na początku wakacji i olej też był dodany, dlatego wykluczam problem ze smarowaniem i jestem przekonany że to lożysko.
Nowe łożysko to koszt ok.300-350zł.
Kompresor na gwarancji do mojego auta to ok.700zł, więc wolę wyjeździć ten, wymienić na regenerowany na gwarancji i zapłacić za robociznę tylko raz.
Kompresor do Twojego auta prawdopodobnie ok.500zł z gw. i musisz odesłać stary.
Odświeżam temat wraz z dołączonym filmikiem czy o ten dzwięk się rozchodzi ?
Buczenie pojawia się po kilku sekundach od chwili załączenia klimatyzacji, którego przed zimą nie było, jeżeli dodam lekko gazu buczenia nie ma, pojawia się ponownie w momencie zejścia do biegu jałowego. Natomiast po wyłączeniu klimy poprzez wciśnięcie przycisku ECON jest cisza
Buczenie pojawia się po kilku sekundach od chwili załączenia klimatyzacji, którego przed zimą nie było, jeżeli dodam lekko gazu buczenia nie ma, pojawia się ponownie w momencie zejścia do biegu jałowego. Natomiast po wyłączeniu klimy poprzez wciśnięcie przycisku ECON jest cisza
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
SCORPI, yhySCORPI pisze:1) Napisz czy u Ciebie dzwięk jest podobny?

Z tym że, u mnie to jest znacznie ciszej...
Też mam buczenie jak załącza się sprężarka. Buczenie slychać na niskich obr.do 2000, później jakoś zanika... (EDIT: gdy obroty wracają poniżej 2000 obr.to znowu słychać buczenie)SCORPI pisze:2) Czy jeżeli dodasz lekko gazu buczenia nie ma, i czy pojawia się ponownie w momencie zejścia do biegu jałowego?
Klimę miałem nabijaną na początku wakacji i olej też był dodany, dlatego wykluczam problem ze smarowaniem i jestem przekonany że to lożysko. (EDIT: to było po tym jak zaczęło buczyć, to nie problem z kompresorem bo by nie mroził do dzisiaj od prawie roku nabicia).SCORPI pisze:Co to może być?
Kolego chyba jakoś się nie możemy porozumieć... Powyżej masz moje wcześniejsze zdania ponownie wklejone z moich postów jako odp.na Twoje pytania, a po EDIT uzupełniłem teraz.SCORPI pisze:W wskazanym poście nie ma szczegółowej odpowiedzi na pkt.2 i oraz żadnej na pkt.1.
Napinacz paska wielorowkowego? -gdyby to z nim był problem to byś miał albo pisk, albo szum i to by narastało razem z obrotami, a nie tylko po wyłączeniu ECON... -wniosek, że to ma coś wspólnego z klimą/kompresorem.SCORPI pisze:Byłem w serwisie klimatyzacji i gościu mówił że może być to łożysko lub napinacz.
Koszt wymiany łożyska + napełnienie klimatyzacji 300zł,
+ ewentualnie dodatkowo napinacz i jego wymiana.
Samo napełnienie czynnikiem z kombajnu kosztuje 150-200zł, a tu za robiciznę doliczyli ok.150-100zł. Za łożysko dolicz kolejne 300zł -zależy jaki masz kompresor... Jeżeli nie dostaniesz na to wszystko gwarancji to lepiej już wymienić cały kompresor na regenerowany z gwarancją -koszty robocizny te same, jedynie za kompresor dasz ok.300zł więcej, ale za to spokojna głowa na długi czas

Teraz podszedłeś do tematu konkretnie
1) nie zrozumiałem tego yhy czyli tak,
u mnie faktycznie w aucie też jest znacznie ciszej, a na filmiku bardziej słychać ten dzwiek
2) to u mnie jak widać na filmiku dzwięk zanika już ok. 1000obr/min i zasugerowałem wtedy żebyś zaobserwował jeszcze raz czy to nie są niższe obroty
3) U mnie powiedział, że koszt wymiany łożyska (wraz z łożyskiem) + napełnienie klimatyzacji 300zł. Więc zdecyduje się za tą cenę naprawić.
W poniedziałek zapytam na kiedy mogę się umówić i napiszę po jakie efekty przyniosło

1) nie zrozumiałem tego yhy czyli tak,
u mnie faktycznie w aucie też jest znacznie ciszej, a na filmiku bardziej słychać ten dzwiek
2) to u mnie jak widać na filmiku dzwięk zanika już ok. 1000obr/min i zasugerowałem wtedy żebyś zaobserwował jeszcze raz czy to nie są niższe obroty
3) U mnie powiedział, że koszt wymiany łożyska (wraz z łożyskiem) + napełnienie klimatyzacji 300zł. Więc zdecyduje się za tą cenę naprawić.
W poniedziałek zapytam na kiedy mogę się umówić i napiszę po jakie efekty przyniosło
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
OO! <szok>SCORPI pisze:3) U mnie powiedział, że koszt wymiany łożyska (wraz z łożyskiem) + napełnienie klimatyzacji 300zł. Więc zdecyduje się za tą cenę naprawić.
W poniedziałek zapytam na kiedy mogę się umówić i napiszę po jakie efekty przyniosło

Czyli za łożysko z robociżną 150zł

Będę wdzięczny za update po naprawie

...tylko co będzie jeśli to nie łożysko?


P.S. yhy = tak

Taką cenę mi podali, a czy dają gwarancję to nie pytałem, ale powinni.
Przekonamy się prawdopodobnie w następnym tygodniu, naprawa kompletna ok 5-6h.
Podobno jeszcze jakieś sprzęgiełko kompresora lubi się psuć, ale to bardzo droga sprawa.
Jeżeli można zapytać kto podał ci taką cenę 300 zł za te łożysko ?
A czy w ASO można zakupić same łożysko ? jeżeli tak ciekawe za ile ?
Przekonamy się prawdopodobnie w następnym tygodniu, naprawa kompletna ok 5-6h.
Podobno jeszcze jakieś sprzęgiełko kompresora lubi się psuć, ale to bardzo droga sprawa.
Jeżeli można zapytać kto podał ci taką cenę 300 zł za te łożysko ?
A czy w ASO można zakupić same łożysko ? jeżeli tak ciekawe za ile ?