Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Klima nie działa, gdzie są bezpieczniki i przekaźniki ?

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
Tymonxxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 20 lut 2012, 21:30
Lokalizacja: Terespol

Klima nie działa, gdzie są bezpieczniki i przekaÂźniki ?

Post autor: Tymonxxx » 27 kwie 2013, 13:20

Witam mam problem z klimą śnieżka się włącza ale klima nie chłodzi tak jak powinna nawet spreżarka się nie włącza
w tamtym roku musiałem dobić gazu teraz pewnie też :( U was też tak jest że co roku nabijacie czu mam układ nie szczelny <uoee> Ale w tamte wakcaje przez cały sezon chodziła aż do zimy :) Co jest nie tak <mysli>
Ostatnio zmieniony 29 maja 2013, 14:34 przez Tymonxxx, łącznie zmieniany 1 raz.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 27 kwie 2013, 21:54

Tymonxxx, sprawdź szczelność układu bo wszystko wskazuje na jego usterkę masz duże ubytki.Sprawą normalną jest zrobienie przeglądu klimatyzacji raz na dwa lata i ewentualne uzupełnienie czynnika ale w twoim przypadku jest rozszczelnienie masz małą ilość czynnika i sprężarka nie ruszy.

Tymonxxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 20 lut 2012, 21:30
Lokalizacja: Terespol

Post autor: Tymonxxx » 28 kwie 2013, 18:50

A jakie koszty wchodzą w grę żeby ten układ uszczelnić

piterm

Post autor: piterm » 28 kwie 2013, 20:31

Ja miałem ten sam problem. Przed zimą klima chodziła, aż miło a po zimie przestała. Okazało się, że uciekła klima. Mechanik powiedział mi, że te samochodu już swoje widziały i zawsze na wężach znajdzie się jakaś drobna nieszczelność i będzie uciekać. A regenerować i szukać gdzie jest problem się nie opłaca. Lepiej dobić co sezon.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 29 kwie 2013, 13:54

piterm pisze:Ja miałem ten sam problem. Przed zimą klima chodziła, aż miło a po zimie przestała. Okazało się, że uciekła klima. Mechanik powiedział mi, że te samochodu już swoje widziały i zawsze na wężach znajdzie się jakaś drobna nieszczelność i będzie uciekać. A regenerować i szukać gdzie jest problem się nie opłaca. Lepiej dobić co sezon.

Dziwny ten twój mechanik... Ja odstawilem auto do stacji, gdzie szybko znależli nieszczelność którą naprawili, sprawdzili cały układ, wymienili olej, nabili gazu, (którego nie było już ani grama), odgrzybili i gratis ozonowanie. Za dwie i pół godź. autko było gotowe. Cała przyjemność kosztowała mnie 180zł.
Mówią "zaszyj dziurkę póki mała"... A jeśli nieszczelność się powiększy, to będziesz jeździł co miesiąc dobijać gaz??? <luzik>
Jeszcze dodam, miałem setunię C4, 1991r. z klimą, jeszcze ze starym typem zaworka od nabijania i jakiś inny gaz, którego już nigdzie nie szło dostać. Przez 3 lata ani grama gazu nie musiałem uzupełniać :] Chłodziła że miło :>
Lektor.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 29 kwie 2013, 15:47

Tymonxxx pisze:A jakie koszty wchodzą w grę żeby ten układ uszczelnić
To zalezy co trzeba zrobić <okok>

Inaczej kosztuje wymiana uszczelki, inaczej dorobienie węża a inaczej regeneracja spręzarki <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 29 kwie 2013, 18:50

Tymonxxx, Podjedź sobie do warsztatu w którym zajmują się klimatyzacją, popytaj jakie mogą być koszta naprawy. W ciemno i tak nikt Ci nic nie powie bo tak jak pisze kolega RomanS, zależy co masz uszkodzone bądź nieszczelne. Samo napełnienie czynnikiem chłodzącym nie jest aż takie drogie, w zależności ile go potrzeba uzupełnić. Pełna wymiana kwalifikuje się w granicach 120 do 150 zł, Ale i takie pieniądze na drodze nie leżą więc proponuję jednak poszukać nieszczelności, a warsztaty mają na to szybkie i skuteczne sposoby :] Wpuszczają barwnik do układu i sprawdzają gdzie on się ulatnia. Nie rozumiem też dlaczego mechanik powiedział koledze piterm, że się nie opłaca <glupek> . Uszczelnienie sprężarki może kosztować ok 200zeta... no ale to już jest taki czarny scenariusz :)
Jeśli porobisz z klimą to daj znać co ją bolało ;)
Pozdro
Lektor.

Tymonxxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 20 lut 2012, 21:30
Lokalizacja: Terespol

Post autor: Tymonxxx » 30 kwie 2013, 19:43

Nie wiem co robić poczeka aż u szwagra w pracy sprowadzą czynnik do nabijania klimy i najwyżej dobije mi za frre te 200 lub 300 g

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 30 kwie 2013, 19:47

A może u szwagra będą mieć barwnik do sprawdzenia nieszczelności, jeśli tak to poproś go żeby spróbował go napuścić :) i poszukajcie. Bo jak będziesz jeÂździł co miesiąc dobijać gaz to nawet szwagier może się zniecierpliwić ;) a już broń Boże jego szef <luzik>
Lektor.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 30 kwie 2013, 19:56

Tymonxxx pisze:Nie wiem co robić poczeka aż u szwagra w pracy sprowadzą czynnik do nabijania klimy i najwyżej dobije mi za frre te 200 lub 300 g
Tylko to nie chodzi o dobicie ilus tam gramów ! Jak ktos ma dostep do czynnika to faktycznie koszty nie sa duże bo w zakupie R134a wcale taki drogi nie jest <okok>

Chodzi jednak o to, ze w układzie ma być dokładnie określona ilość !!!
Za mało niedobrze i za dużo też niedobrze !
ÂŻeby wiedzieć ile jest to trzeba najpierw odessać żeby wiedzieć ile było, dołozyć ile potrzeba i napelnic ponownie !
Części samochodowe online - Motostacja pl

Tymonxxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 20 lut 2012, 21:30
Lokalizacja: Terespol

Post autor: Tymonxxx » 01 maja 2013, 08:08

RomanS pisze:
Tymonxxx pisze:Nie wiem co robić poczeka aż u szwagra w pracy sprowadzą czynnik do nabijania klimy i najwyżej dobije mi za frre te 200 lub 300 g
Tylko to nie chodzi o dobicie ilus tam gramów ! Jak ktos ma dostep do czynnika to faktycznie koszty nie sa duże bo w zakupie R134a wcale taki drogi nie jest <okok>

Chodzi jednak o to, ze w układzie ma być dokładnie określona ilość !!!
Za mało niedobrze i za dużo też niedobrze !
ÂŻeby wiedzieć ile jest to trzeba najpierw odessać żeby wiedzieć ile było, dołozyć ile potrzeba i napelnic ponownie !
Dobrze kolego mówisz on ma w zakładzię maszyne do nabijania i wybiera sobie model i typ samochodu z tego co pamiętam do tego auta wchodzi 570gr :) To wyśśie a nabije do pełna

rafal149135
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 05 wrz 2011, 10:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: rafal149135 » 15 maja 2013, 09:06

Tymonxxx pisze:
RomanS pisze:
Tymonxxx pisze:Nie wiem co robić poczeka aż u szwagra w pracy sprowadzą czynnik do nabijania klimy i najwyżej dobije mi za frre te 200 lub 300 g
Tylko to nie chodzi o dobicie ilus tam gramów ! Jak ktos ma dostep do czynnika to faktycznie koszty nie sa duże bo w zakupie R134a wcale taki drogi nie jest <okok>

Chodzi jednak o to, ze w układzie ma być dokładnie określona ilość !!!
Za mało niedobrze i za dużo też niedobrze !
ÂŻeby wiedzieć ile jest to trzeba najpierw odessać żeby wiedzieć ile było, dołozyć ile potrzeba i napelnic ponownie !
Dobrze kolego mówisz on ma w zakładzię maszyne do nabijania i wybiera sobie model i typ samochodu z tego co pamiętam do tego auta wchodzi 570gr :) To wyśśie a nabije do pełna
800g wchodzi czynnika i 250ml oleju

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 15 maja 2013, 15:16

rafal149135 pisze:800g wchodzi czynnika i 250ml oleju
Co do ilosci czynnika ti nie wiem, zerknijcie na wlepkę. W starszych autach było więcej, u mnie np. jest 550 g.

Natomiast co do oleju to taka ilosć jest używana do napełniania pustej klimy. Czyli np w nowym aucie lub po kompletnym demontazu i usunieciu całego oleju.
Natomiast taka maszyna serwisowa wyssie z układu tylko małą część tego oleju, taka jaka jest rozproszona w czynniku. Nie wyssie oleju ze sprężarki i innych zakamarków. Gdyby za każdą obsługą dodawać 1/4 litra oleju to by to w ogóle przestało chłodzić <okok>
Z tego co pamiętam z reguly dodawano mi tyle oleju ile zostało wyssane i odseparowane plus ca 20 ml :)
Części samochodowe online - Motostacja pl

IzaPaweł

Post autor: IzaPaweł » 20 maja 2013, 14:10

Witam podepnę sie do tematu z racji że hmm klima nie działa, historia jest taka na początku przetarł się wąż od klimy no i za czym idzie czynnik uciekł w powietrze wcześniej klima działała. Po naprawie węża pojechałem na nabicie itd. no i po tym zabiegu klima nie działa nadal, tylko po odpaleniu silnika sprężarka na 2-3 zaskoczyła i się rozłącza gwiazdka na climatroniku nie reaguje a nawet jeśli to juz sprężarka nie ruszy, po podłączeniu pod kompa wyskoczyły dwa błędy 600 i 1270. Została wymieniona dysza rozprężna wcześniej jej nie było w ogóle po podłączeniu na krótko sprężarka ładnie chodzi no i chłodzi. Dzisiaj sprawdziłem błędy po przez climatronik i jest ich mega dużo albo mi się wydaje. Oto one:
01c-29,4
02c-09,2
03c-10,5
04c-07,3
05c-08,7
06c-11,8
07c-06,5
08c-24,2
09c-05,0
10c-24,6
11c-16,4
12c-23,4
13c-10,3
14c-09,6
15c-16,2
16c-16,4
18c-00,9
20c-12,1
25c-16,1
26c-16,1
27c-05,0
36c-24,2
37c-02,2
38c-22,9
39c-01,2
40c-23,5
41c-01,4
42c-15,9
43c-01,6
44c-00,2
45c-22,1
46c-2,4
47c-2,4
48c-08,9
50c-01,3
51c-5,5
54c-03,5
55c-2,4
56c-3,2
57c-3,3
58c-3,0
59c-2,4
60c-3,5
to by było na tyle wszystko sczytane z climatronika no i czy na podstawie tego co napisałem jest mi w stanie ktoś pomóc by klima zaczęła normalnie działać bo już nie mam nerw do niej nie dysponuje VAG-iem a każde podpięcie do kompa krzyczą sobie 50zł więc jak ją uzdrowić niech ktoś pomoże.

[ Dodano: 2013-05-20, 22:10 ]
Nikt nie pomoże?:(

domel A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 06 kwie 2013, 14:00
Lokalizacja: Olecko

Post autor: domel A6 » 27 maja 2013, 19:18

Witam, a możesz napisać jak sczytujesz kody z klimatronika? Bo jestem świeży w temacie klimy <mysli>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga