[A6 C6] Snop światła z xenonów drży
[A6 C6] Snop światła z xenonów drży
Witajcie
Od tygodnia jeżdżę A6 C6 3.0 TDI 108kkm przebiegu, bez dzwona (i to i to sprawdzone).
Niestety przy jeździe drżą mi oba światła xenonów (skrętne) - widać to dość mocno na tablicy rejestracyjnej poprzedzającego auta lub na znakach na poboczu. Wcześniej nie miałem auta z xenonami, ale tak chyba nie powinno być.
Jak stoję przed ścianą z włączonym silnikiem to światła świecą idealnie (piszę o tym, bo ktoś wcześniej pisał, że w takiej sytuacji jemu drżały). Wystarczy jednak, że przed tą ścianą minimalnie ruszę i delikatnie przyhamuję - już w tym momencie snop światła lubi delikatnie zadrżeć góra-dół. Snop drży również jak jadę po równiusieńkim asfalcie.
Prośba o podpowiedź gdzie szukać - czy raczej w lampach czy może w czujnikach wypoziomowania auta (przypuszczam, że jakieś muszą być, aby xenony dobrze się poziomowały?). Dodam jeszcze, że auto jest z pneumatyką.
Pozdr.
Od tygodnia jeżdżę A6 C6 3.0 TDI 108kkm przebiegu, bez dzwona (i to i to sprawdzone).
Niestety przy jeździe drżą mi oba światła xenonów (skrętne) - widać to dość mocno na tablicy rejestracyjnej poprzedzającego auta lub na znakach na poboczu. Wcześniej nie miałem auta z xenonami, ale tak chyba nie powinno być.
Jak stoję przed ścianą z włączonym silnikiem to światła świecą idealnie (piszę o tym, bo ktoś wcześniej pisał, że w takiej sytuacji jemu drżały). Wystarczy jednak, że przed tą ścianą minimalnie ruszę i delikatnie przyhamuję - już w tym momencie snop światła lubi delikatnie zadrżeć góra-dół. Snop drży również jak jadę po równiusieńkim asfalcie.
Prośba o podpowiedź gdzie szukać - czy raczej w lampach czy może w czujnikach wypoziomowania auta (przypuszczam, że jakieś muszą być, aby xenony dobrze się poziomowały?). Dodam jeszcze, że auto jest z pneumatyką.
Pozdr.
- Fascynat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 299
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8 125KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Zakładając że lampy są dobrze osadzone (przykręcone) , żarniki siedzą prawidłowo na swoim miejscu , a fis nie pokazuje awari skrętu,poziomowania , to strzelałbym na wypadnięcie soczewek z zatrzasków wieńca ...
Można to bardzo prosto naprawić , zatrzaskując soczewke we właściwym miejscu , niestety będzie potrzebne wymątowanie lampy.
Można to bardzo prosto naprawić , zatrzaskując soczewke we właściwym miejscu , niestety będzie potrzebne wymątowanie lampy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Nie, w końcu mam auto klasy premiummmm :mrgreen: Poduszki kupiłem w intercars (320 zł komplet), założyłem i... bez zmian, jak drgało tak drgało. Wkurzyłem się dałem samochód do ASO i tam stwierdzili że to poduszki, zdecydowałem się na oryginały i teraz jest gitara. Niestety straciłem 320 zł na podróby bo wylądowały w śmietniku.tomciar, a po wymianie poduszek drżenie w aucie wyczuwalne?
Lampy są dobrze osadzone, jednak nie wiem jak się do nich dostać aby sprawdzić osadzenie soczewekFascynat pisze:Zakładając że lampy są dobrze osadzone (przykręcone) , żarniki siedzą prawidłowo na swoim miejscu , a fis nie pokazuje awari skrętu,poziomowania , to strzelałbym na wypadnięcie soczewek z zatrzasków wieńca ...
Można to bardzo prosto naprawić , zatrzaskując soczewke we właściwym miejscu , niestety będzie potrzebne wymątowanie lampy.

Napiszcie jeszcze, czy Waszym zdaniem kwestia drżenia snopu światła nie może być związana z czujnikiem/czujnikami położenia? Tzn. przy delikatnym zadrżeniu nadwozi (ruszanie, jazda) czujniki są "zbyt czułe" i w związku z tym przekazują błędne dane do wysterowania wysokością świecenia xenonów? Może to błędny trop, ale napiszcie co o tym sądzicie.
sli, raczej na 90% nie. Powód - sterowanie. Podejrzewam, że drżenie jest o bardzo małej amplitudzie jednakże bardzo szybkie. Sterowanie snopem światła nie jest na tyle szybkie aby powodować drgania. Chyba, że są one na tyle "wolne" i rzeczywiście pochodzą z czujnika położenia.
Druga sprawa, czy czujnik położenia z dużą częstotliwością przekazuje informacje na temat aktualnego położenia.
Druga sprawa, czy czujnik położenia z dużą częstotliwością przekazuje informacje na temat aktualnego położenia.
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
- cebo0650
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 143
- Rejestracja: 13 sie 2010, 17:51
- Lokalizacja: Waterloo, Ontario
Juz kiedys o tym pisalem ale nikt nie odpisal na moj post.
Mam dokladnie ten sam problem.
Bylem w swoim lokalnym ASO i powiedzieli mi ze to normalka, bo swiatla skretne, duzo ruchomych czesci, itp. Dla mnie to byla bzdura wiec pojachalem do innego ASO w siasiednim miescie. Tam powiedzieli mi ze to znany im problem. Podobno drgania powodowane sa przez luzy ktore po jakims czasie robia sie w mechanizmie skretnym. Da sie to podobno naprawic dodajac do mechnizmu jakies specialne podkladki, ale ze to ASO nie w moim miescie jeszcze nie mialem czasu tam jechac zeby mi to zrobili, wiec nie wiem czy to zeczywiscie pomoze.
Mam dokladnie ten sam problem.

Bylem w swoim lokalnym ASO i powiedzieli mi ze to normalka, bo swiatla skretne, duzo ruchomych czesci, itp. Dla mnie to byla bzdura wiec pojachalem do innego ASO w siasiednim miescie. Tam powiedzieli mi ze to znany im problem. Podobno drgania powodowane sa przez luzy ktore po jakims czasie robia sie w mechanizmie skretnym. Da sie to podobno naprawic dodajac do mechnizmu jakies specialne podkladki, ale ze to ASO nie w moim miescie jeszcze nie mialem czasu tam jechac zeby mi to zrobili, wiec nie wiem czy to zeczywiscie pomoze.
Tak, masz rację - drżenie jest szybkie i o małej amplitudzie.crn pisze:sli, raczej na 90% nie. Powód - sterowanie. Podejrzewam, że drżenie jest o bardzo małej amplitudzie jednakże bardzo szybkie.
A o jakim ASO mówisz - w Polsce czy nie? Może rozmowa telefoniczna z nimi coś podpowie?cebo0650 pisze:...Podobno drgania powodowane sa przez luzy ktore po jakims czasie robia sie w mechanizmie skretnym. Da sie to podobno naprawic dodajac do mechnizmu jakies specialne podkladki, ale ze to ASO nie w moim miescie jeszcze nie mialem czasu tam jechac zeby mi to zrobili, wiec nie wiem czy to zeczywiscie pomoze.
Chętnie bym soczewki pooglądał, tylko nie wiem jak się do nich dostać. Podpowiesz?Fascynat pisze:...Zobaczcie soczewki..

Pozdr.
- Fascynat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 299
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8 125KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Musisz wyjąć lampe , bez tego nic nie zdziałasz..
Wyjmujesz wszystkie możliwe bebechy tak żebyś miał jak naj mniej utrudnien.
Na zdrowy chłopski rozum jak zobaczysz z perspektywy tylniej lampe z soczewką będziesz widział że wszystko jest osadzone na takim jakby wieńcu zrobionym z tworzywa , jest to element poruszający soczewką w momencie wypięcia , z zaczepów soczewka chodzi ale wszystko jest rozdygotane..
Troche cierpliwości i dasz rade..
Wyjmujesz wszystkie możliwe bebechy tak żebyś miał jak naj mniej utrudnien.
Na zdrowy chłopski rozum jak zobaczysz z perspektywy tylniej lampe z soczewką będziesz widział że wszystko jest osadzone na takim jakby wieńcu zrobionym z tworzywa , jest to element poruszający soczewką w momencie wypięcia , z zaczepów soczewka chodzi ale wszystko jest rozdygotane..
Troche cierpliwości i dasz rade..

- cebo0650
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 143
- Rejestracja: 13 sie 2010, 17:51
- Lokalizacja: Waterloo, Ontario
ASO w Kanadzie, a dokladnie Oakville Audi jezeli cos to mowi.sli pisze:A o jakim ASO mówisz - w Polsce czy nie? Może rozmowa telefoniczna z nimi coś podpowie?
http://www.oakvilleaudi.com/
Coraz bardziej dochodzę do wniosku, że masz rację...Fascynat pisze:Musisz wyjąć lampe , bez tego nic nie zdziałasz..
Wyjmujesz wszystkie możliwe bebechy tak żebyś miał jak naj mniej utrudnien.
Na zdrowy chłopski rozum jak zobaczysz z perspektywy tylniej lampe z soczewką będziesz widział że wszystko jest osadzone na takim jakby wieńcu zrobionym z tworzywa , jest to element poruszający soczewką w momencie wypięcia , z zaczepów soczewka chodzi ale wszystko jest rozdygotane..
Troche cierpliwości i dasz rade..
Dzisiaj bliżej się przyjrzałem lampom - są na 100% dobrze osadzone, ale jak się w nie przywali pięścią, a nawet tylko średnio stuka-puka, to słychać, że w środku w lampie coś drży; powiem więcej - nawet mam wrażenie, że wtedy delikatnie lata albo któryś odbłyśnik albo właśnie soczewka.
Tylko proszę, jakoś łopatologicznie, jak tą p... lampę wyrwać? może gdzieś na forum to leży, ale nie znalazłem.
Wcześniej miałem mondeo

Jak już lampę wyjmę, to sądzę, że dam sobie radę. Tylko jak tą cholerę wyjąć?
- cebo0650
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 143
- Rejestracja: 13 sie 2010, 17:51
- Lokalizacja: Waterloo, Ontario
Tez mam takie objawy ze jak stukne w lampe to slychac i widac jak sie tam wszystko czesie w srodku.
Ja jednak nie jestem przekonany ze to sama soczewka. Mysle ze to caly mechanizm, a ze soczewka jest jedyna widoczna czescia to moze sie wydawac ze to soczewka.
Jak bede w domu do wkleje tutaj instukcje jak wyjac lampy z ElsaWin, ale przygotuj sie na sciaganie zderzaka
[ Dodano: 2010-10-05, 00:10 ]
Prosze, oto jak dorwac sie do lamp:
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Ja jednak nie jestem przekonany ze to sama soczewka. Mysle ze to caly mechanizm, a ze soczewka jest jedyna widoczna czescia to moze sie wydawac ze to soczewka.
Jak bede w domu do wkleje tutaj instukcje jak wyjac lampy z ElsaWin, ale przygotuj sie na sciaganie zderzaka

[ Dodano: 2010-10-05, 00:10 ]
Prosze, oto jak dorwac sie do lamp: