Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Niski prąd ładowania akumulatora Audi A6 C6.

Elektryka
ODPOWIEDZ
daniel1997

Re: Niski prąd ładowania akumulatora Audi A6 C6.

Post autor: daniel1997 » 11 lis 2015, 19:36

mpDante, za chwilkę pójdę do garażu i sprawdzę napięcie <okok> pod maską i z poziomu mmi.

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 11 lis 2015, 19:40

U mnie ładowanie oscyluje w granicy 13,8-14,1

Awatar użytkownika
mpDante
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 12 paź 2015, 15:00
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: mpDante » 11 lis 2015, 19:45

Tylko w którym konkretnie miejscu masz taki wynik? Już na akumulatorze? Bo u mnie, jak już wspomniałem, po drodze od alternatora trochę tego prądu "znika" :)

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 11 lis 2015, 19:55

Na akumulatorze, w mmi w czerwonym menu i w zapalniczce. Wszystko zależy od naładowania akumulatora. Pod maską nie mam plusa.

Awatar użytkownika
mpDante
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 12 paź 2015, 15:00
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: mpDante » 11 lis 2015, 20:02

No właśnie, ja na akumulatorze mam już tylko 13,55V... na MMI nie sprawdzałem, bo nie wiedziałem nawet, że tam idzie sprawdzić ładowanie :)

Daniel A6Klub PL

Re: Niski prąd ładowania akumulatora Audi A6 C6.

Post autor: Daniel A6Klub PL » 11 lis 2015, 20:26

mpDante, byłem sprawdziłem pod maską mam 14,19 z poziomu mmi jest 14,06. kiedy miałem problem z ładowaniem zmieniłem alternator, regulator, moduł dołożyłem masy.
Ale problem rozwiązał wkręt <okok>

Obrazek

Awatar użytkownika
mpDante
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 12 paź 2015, 15:00
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: mpDante » 11 lis 2015, 20:34

OK, wielkie dzięki :) Czyli ewidentnie brakuje mi te 0,5V...

Czyli ten prąd z MMI to w teorii powinien być prąd jaki idzie już na akumulator?

Teraz tylko brakuje mi informacji jaki prąd produkuje u was alternator, ale podejrzewam, że przy V6-tce będzie już problem z dostępem do altka :(

Daniel A6Klub PL

Post autor: Daniel A6Klub PL » 11 lis 2015, 20:43

mpDante pisze:Czyli ten prąd z MMI to w teorii powinien być prąd jaki idzie już na akumulator?
tak
mpDante pisze:Teraz tylko brakuje mi informacji jaki prąd produkuje u was alternator, ale podejrzewam, że przy V6-tce będzie już problem z dostępem do altka
dokładnie mogę to sprawdzić jedynie z kanału po zrzuceniu osłony silnika :(

Naładuj porządnie akumulator i zobacz czy twoja poprawa ładowania przyniosła skutki <okok>

Awatar użytkownika
mpDante
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 12 paź 2015, 15:00
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: mpDante » 11 lis 2015, 21:07

Właśnie byłem jeszcze raz sprawdzić miernikiem... ten prąd w MMI bardziej zbliżony jest do tego z "plusa" pod maską, niż na akumulatorze, więc już zupełnie nie wiem skąd ten odczyt... :)

Pomierzyłem trochę dłużej alternator i o ile na włączonych światłach raczej stara się utrzymywać te 14,05V, to już bez świateł potrafi zmieniać od 10,5V do 14,01V... więc albo mam beznadziejny miernik, albo jednak coś z alternatorem/regulatorem napięcia :(

Daniel A6Klub PL

Post autor: Daniel A6Klub PL » 11 lis 2015, 21:15

ładowanie na poziomie 14V jest bardzo przyzwoite w modelu c6 <okok> będzie się ono zmieniać nie zawsze będzie stałe. Jeśli chcesz mogę ci pożyczyć regulator dla testu o ile jest taki sam.

Awatar użytkownika
mpDante
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 12 paź 2015, 15:00
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Niski prąd ładowania akumulatora Audi A6 C6.

Post autor: mpDante » 11 lis 2015, 21:23

Zakładam, że jest taki sam... jeżeli to VALEO. Już rozglądałem się za alternatorem zanim dowiedziałem się o "wkręcie" i wszystko wskazuje na to, że mam taki sam alternator jak twój.

Alternator musi dawać sporo więcej prądu, skoro u ciebie na "plusie" jest aż 14,19V... u mnie max co pokazuje miernik na alternatorze to 14.1, przeważnie jest to 14.05V. Bardziej martwią mnie te skoki napięcia, bo zmierzyłem nawet 10.5V.

Nie mam do ciebie daleko, więc odezwałem się już na PW.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2015, 21:28 przez mpDante, łącznie zmieniany 1 raz.

Daniel A6Klub PL

Post autor: Daniel A6Klub PL » 11 lis 2015, 21:26

mpDante, spoko kolego dam ci alternator i regulator dla testów abyś siana nie wywalał w błoto jak ja to zrobiłem. Już kontakt leci na PW <okok>

Awatar użytkownika
mpDante
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 12 paź 2015, 15:00
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: mpDante » 19 lis 2015, 22:25

Mój problem już rozwiązany, okazało się, że dodatkowo były już wytarte szczotki w regulatorze alternatora. Po wymianie ładowanie pod maską 14.20V, na akumulatorze 14V... więc mam nadzieję, że więcej niespodzianek w tym temacie nie będzie :)

Tak informacyjnie, nie sugerowałbym się zupełnie napięciem, które pokazywane jest na Interfacebox w czerwonym menu MMI. Nie jest to na pewno napięcie ładowania akumulatora.

Co dziwne, w.g katalogów regulator napięcia dla 2.0 nie jest zamienny z 2.7/3.0... oczywiście jest duża szansa, że nie ma to żadnego znaczenia, ale jakby ktoś szukał regulatora to najlepiej dobierać go po numerze fabrycznym producenta alternatora (u mnie jest to TG17C024). Oznaczenie jest na naklejce obudowy tylnej. Kupiłem regulator z oznaczeniem ARE3118, dla większych silników jest to ARE3034.

Przy okazji podziękowania dla Daniela (daniel1997), za użyczenie alternatora i regulatora do testów <okok>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 lis 2015, 22:44

U mnie na zaciskach pod maską na włączonym silniku jest 14,71 V, mierzone porządnym miernikiem.

Awatar użytkownika
mpDante
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 12 paź 2015, 15:00
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: mpDante » 23 lis 2015, 12:04

Na twoim miejscu sprawdziłbym regulator, bo za dużo prądu to też niedobrze... <mysli>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga