Niski prąd ładowania akumulatora Audi A6 C6.
Niski prąd ładowania akumulatora Audi A6 C6.
Cześć, to będzie mój pierwszy post na forum i od razu potrzebuję pomocy (podejrzewam, że nie ostatni raz). Przejrzałem już chyba większość tematów o problemach z akumulatorem i nie mam pomysłu.
Otóż, w moim niedawno kupionym A6, mam problem z prądem ładowania, mierzone na akumulatorze jest ~13,15V, pod maską na "plusie" pokazuje trochę więcej ~13,25V... w związku z tym, mam notorycznie komunikat o słabym akumulatorze... ale auto póki co odpala, z napięciem aku 11,85V.
Po zmierzeniu na alternatorze, już jest 14,1V...
Będę wdzięczny za pomoc
Otóż, w moim niedawno kupionym A6, mam problem z prądem ładowania, mierzone na akumulatorze jest ~13,15V, pod maską na "plusie" pokazuje trochę więcej ~13,25V... w związku z tym, mam notorycznie komunikat o słabym akumulatorze... ale auto póki co odpala, z napięciem aku 11,85V.
Po zmierzeniu na alternatorze, już jest 14,1V...
Będę wdzięczny za pomoc
Re: Niski prąd ładowania akumulatora Audi A6 C6.
mpDante, sprawdź czy się grzeje przewód plusowy pod maską do ładowania akumulatora. Ten metalowy bolec pod czerwoną pokrywką tylko na odpalonym silniku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Niski prąd ładowania akumulatora Audi A6 C6.
Słaby styk w tymże plusie. Wystarczy wywiercić tam mały otwór i wkręcić wkręta.
Gdzieś był opis na forum.
Gdzieś był opis na forum.
Dokładnie, grzeje się ten "plus"... zastanawiałem się czy to nie regulator napięcia w alternatorze. Czy alternator nie powinien produkować trochę większy prąd jak 14-14.1V?
Czyli co w tej sytuacji trzeba zrobić?
Czyli co w tej sytuacji trzeba zrobić?
Ostatnio zmieniony 10 lis 2015, 19:45 przez mpDante, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Niski prąd ładowania akumulatora Audi A6 C6.
mpDante, zrób tak jak pisze kamil666, podał ci link z moim foto jak to zrobić.
Re: Niski prąd ładowania akumulatora Audi A6 C6.
W którym miejscu znjaduje sie dokładnie ten kabel bo nie umiem go u mnie zlokalizować
Więc zrobiłem jak radziliście, z małymi problemami umieściłem tam wkręt... przestało się grzać, ale prąd na tym przewodzie wzrósł do ok.13,75V, natomiast na akumulatorze pokazuje mi ok.13,55V, więc nadal za mało
Przy kablu wpiętym w alternator jest ok.14,05V... więc może dodatkowo mam problem z alternatorem? Czy ktoś z was może sprawdzić w swoim aucie, jakie napięcie podawane jest z alternatora i jakie na tym "plusie" pod maską?
W temacie z w/w linku piszecie, że po wkręceniu wkręta, ładowanie podskoczyło do ponad 14V.
Przy kablu wpiętym w alternator jest ok.14,05V... więc może dodatkowo mam problem z alternatorem? Czy ktoś z was może sprawdzić w swoim aucie, jakie napięcie podawane jest z alternatora i jakie na tym "plusie" pod maską?
W temacie z w/w linku piszecie, że po wkręceniu wkręta, ładowanie podskoczyło do ponad 14V.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2015, 19:08 przez mpDante, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Niski prąd ładowania akumulatora Audi A6 C6.
Akumulator jest poprawnie zakodowany... bo na MMI pokazuje stan naładowania. Testowo zakodowałem go kodem od VW (mam oryg aku VW), ale wtedy pokazało na wyświetlaczu 100% i się nie zmieniało. Powrót do kodu Audi spowodowało, że znowu pokazuje stan.
Wszystko wskazuje na to, że alternator podaje trochę za mało prądu, ale wolałbym nie szukać na "ślepo". Teoretycznie jakby produkował 14,5V to na tym zacisku powinno być ok.14,20V i zapewne na akumulatorze ok.14V.
Dlatego też będę wdzięczny za zmierzenie prądu przy alternatorze, na "plusie" pod maską i prądu idącego na akumulator (na zapalonym silniku). U mnie w tych 3 miejscach jest różnica w prądzie ok.0,20V.
Ewentualnie mogę jeszcze spróbować skasować błędy modułu sterowania akumulatorem, ale tutaj wątpię, że to coś da... bo wcześniej już je kasowałem i różnicy nie zauważyłem
Wszystko wskazuje na to, że alternator podaje trochę za mało prądu, ale wolałbym nie szukać na "ślepo". Teoretycznie jakby produkował 14,5V to na tym zacisku powinno być ok.14,20V i zapewne na akumulatorze ok.14V.
Dlatego też będę wdzięczny za zmierzenie prądu przy alternatorze, na "plusie" pod maską i prądu idącego na akumulator (na zapalonym silniku). U mnie w tych 3 miejscach jest różnica w prądzie ok.0,20V.
Ewentualnie mogę jeszcze spróbować skasować błędy modułu sterowania akumulatorem, ale tutaj wątpię, że to coś da... bo wcześniej już je kasowałem i różnicy nie zauważyłem
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga