
Niski prąd ładowania akumulatora Audi A6 C6.
Re: Niski prąd ładowania akumulatora Audi A6 C6.
mpDante, za chwilkę pójdę do garażu i sprawdzę napięcie
pod maską i z poziomu mmi.

takmpDante pisze:Czyli ten prąd z MMI to w teorii powinien być prąd jaki idzie już na akumulator?
dokładnie mogę to sprawdzić jedynie z kanału po zrzuceniu osłony silnikampDante pisze:Teraz tylko brakuje mi informacji jaki prąd produkuje u was alternator, ale podejrzewam, że przy V6-tce będzie już problem z dostępem do altka

Naładuj porządnie akumulator i zobacz czy twoja poprawa ładowania przyniosła skutki

Właśnie byłem jeszcze raz sprawdzić miernikiem... ten prąd w MMI bardziej zbliżony jest do tego z "plusa" pod maską, niż na akumulatorze, więc już zupełnie nie wiem skąd ten odczyt... 
Pomierzyłem trochę dłużej alternator i o ile na włączonych światłach raczej stara się utrzymywać te 14,05V, to już bez świateł potrafi zmieniać od 10,5V do 14,01V... więc albo mam beznadziejny miernik, albo jednak coś z alternatorem/regulatorem napięcia

Pomierzyłem trochę dłużej alternator i o ile na włączonych światłach raczej stara się utrzymywać te 14,05V, to już bez świateł potrafi zmieniać od 10,5V do 14,01V... więc albo mam beznadziejny miernik, albo jednak coś z alternatorem/regulatorem napięcia

Re: Niski prąd ładowania akumulatora Audi A6 C6.
Zakładam, że jest taki sam... jeżeli to VALEO. Już rozglądałem się za alternatorem zanim dowiedziałem się o "wkręcie" i wszystko wskazuje na to, że mam taki sam alternator jak twój.
Alternator musi dawać sporo więcej prądu, skoro u ciebie na "plusie" jest aż 14,19V... u mnie max co pokazuje miernik na alternatorze to 14.1, przeważnie jest to 14.05V. Bardziej martwią mnie te skoki napięcia, bo zmierzyłem nawet 10.5V.
Nie mam do ciebie daleko, więc odezwałem się już na PW.
Alternator musi dawać sporo więcej prądu, skoro u ciebie na "plusie" jest aż 14,19V... u mnie max co pokazuje miernik na alternatorze to 14.1, przeważnie jest to 14.05V. Bardziej martwią mnie te skoki napięcia, bo zmierzyłem nawet 10.5V.
Nie mam do ciebie daleko, więc odezwałem się już na PW.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2015, 21:28 przez mpDante, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój problem już rozwiązany, okazało się, że dodatkowo były już wytarte szczotki w regulatorze alternatora. Po wymianie ładowanie pod maską 14.20V, na akumulatorze 14V... więc mam nadzieję, że więcej niespodzianek w tym temacie nie będzie 
Tak informacyjnie, nie sugerowałbym się zupełnie napięciem, które pokazywane jest na Interfacebox w czerwonym menu MMI. Nie jest to na pewno napięcie ładowania akumulatora.
Co dziwne, w.g katalogów regulator napięcia dla 2.0 nie jest zamienny z 2.7/3.0... oczywiście jest duża szansa, że nie ma to żadnego znaczenia, ale jakby ktoś szukał regulatora to najlepiej dobierać go po numerze fabrycznym producenta alternatora (u mnie jest to TG17C024). Oznaczenie jest na naklejce obudowy tylnej. Kupiłem regulator z oznaczeniem ARE3118, dla większych silników jest to ARE3034.
Przy okazji podziękowania dla Daniela (daniel1997), za użyczenie alternatora i regulatora do testów

Tak informacyjnie, nie sugerowałbym się zupełnie napięciem, które pokazywane jest na Interfacebox w czerwonym menu MMI. Nie jest to na pewno napięcie ładowania akumulatora.
Co dziwne, w.g katalogów regulator napięcia dla 2.0 nie jest zamienny z 2.7/3.0... oczywiście jest duża szansa, że nie ma to żadnego znaczenia, ale jakby ktoś szukał regulatora to najlepiej dobierać go po numerze fabrycznym producenta alternatora (u mnie jest to TG17C024). Oznaczenie jest na naklejce obudowy tylnej. Kupiłem regulator z oznaczeniem ARE3118, dla większych silników jest to ARE3034.
Przy okazji podziękowania dla Daniela (daniel1997), za użyczenie alternatora i regulatora do testów
