Logi do oceny spory Lag
Tak. Wartości zapisane są w sterowniku. Regulacja to tylko hipoteza w dodatku słaba, bo później doładowanie nieznacznie przeładowuje i od 4000 obrotów wygasa zgodnie z założeniami. Może to zwyczajnie zużycie materiału. Jest tyle aspektów sprawy, że bez sensu wydaje się wróżenie bez pacjenta na oddziale. Zloguj wszystko co może być związane ze sprawą. Jeżeli nic nie zakłóca działania przepływu to taka już uroda tej turbawki po wielu latach eksploatacji. Spotykałem wiele takich co nie ładowały dołem jak trzeba, ale były i takie z przebiegiem 300+ co całkiem nieźle wstawały od dołu. Zdecydowanie lepiej od Twojej. Nie spotkałem jednak jeszcze takiej, która deklarowała by się parametrami podanymi przez producenta: 450 Nm od 1400 obr/min ... no ale grupa VAG jest znana ze swoich fałszywych obietnic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 228
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Rozumiem że mam zrobić loga dynamicznego z grupą 22? Jeżeli chodzi o korekty to czy wtrysków z grupy 72-77 13 i 14 ? Czy jakieś inne?konradkry77 pisze: Zrób loga z grupy 22 i pokaż jak wyglądają korekty.
Może być u ciebie brak wydajności wtrysków na maksymalnej wydajności co nie daje tyle spalin by napędzić turbinę.
Mapa w moim silniku raczej jest seryjna chyba nik tam nic nie grzebał. Co do wydajności wtrysków: Silnik pow. 2200 obr kręci się do samego końca i zbiera się dobrze i nie mam zastrzeżeń także gdyby wtryski nie dawały rady to chyba by tak nie było. Wtryski były wymieniane i zakładane nowe z końcówką BD i w tej chwili mają przejechane ok 100tyś/ km. Auto nie kopci, nawet żadnego dymka nie puszcza.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 228
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Dziś dla testów zaślepiłem egr zaślepką przy klapie gaszącej. Moje subiektywne odczucie jest takie że silnik minimalnie lepiej wkręca się z dolnych obrotów(co zresztą potwierdzają logi dynamiczne z gr. 003 i 011. Turbo pompuje więcej w zakresie do 2100 obr ok 100-150mBar-ów (może nie dużo ale to zawsze coś).Jest to nawet logiczne gdyż silnik pracuje na czystym powietrzu bez spalin. Znaczy to też to że EGR u mnie raczej prawidłowo pracuje bez zaślepki.
Logi dynamiczne z zaślepionym EGR-em:
http://vaglogi.pl/log-011_003_x4BPg.html
http://vaglogi.pl/log-011_008_022_ji4vL9.html
Logi satyczne:
http://vaglogi.pl/log-013_014_022_42taMz.html
http://vaglogi.pl/log-022_023_001_pHjq2j.html
http://vaglogi.pl/log-072_073_074_5aBq2.html
http://vaglogi.pl/log-075_076_9I4OZI.html
Log Basic setings turbiny
http://vaglogi.pl/log-033_Ix0rkOT.html
I co wy na to?
Logi dynamiczne z zaślepionym EGR-em:
http://vaglogi.pl/log-011_003_x4BPg.html
http://vaglogi.pl/log-011_008_022_ji4vL9.html
Logi satyczne:
http://vaglogi.pl/log-013_014_022_42taMz.html
http://vaglogi.pl/log-022_023_001_pHjq2j.html
http://vaglogi.pl/log-072_073_074_5aBq2.html
http://vaglogi.pl/log-075_076_9I4OZI.html
Log Basic setings turbiny
http://vaglogi.pl/log-033_Ix0rkOT.html
I co wy na to?
Turbo nie pompuje więcej. To wynik zaślepienia egr. Nawet gdy turbina nie pracuje (w sensie zwiększania ciśnienia) na biegu jałowym to masz więcej powietrza. Zakładam, że sprawdzałeś samochód z odpiętym przepływomierzem?.gozdzik77 pisze:... Turbo pompuje więcej w zakresie do 2100 obr ok 100-150mBar-ów (może nie dużo ale to zawsze coś)...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 228
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Wiem że te trochę większe doładowanie jest przez to że do tych pomiarów zaślepiłem egr.Zbichu pisze: Turbo nie pompuje więcej. To wynik zaślepienia egr. Nawet gdy turbina nie pracuje (w sensie zwiększania ciśnienia) na biegu jałowym to masz więcej powietrza. Zakładam, że sprawdzałeś samochód z odpiętym przepływomierzem?.
Nie odpinałem jeszcze przepływomierza ale sprawdzę to. Zobaczę co wtedy.
Zbichu czy chodzi o to że wskazania mojego przepływomierzą mogą ciąć dawkę paliwa?
Jeżeli będzie znacząca poprawa po odpięciu to wina może leżeć po stronie przepływki?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
1. Korekty super
2. Długoterminowe w blokach od 72 wskazują pusty więc może być problem z max wydatkiem maksymalnym
3. Przepływomierz zostaw w spokoju mapa dymu jest map a nie po maf, maf w tym silniku jest do nadzoru klap EGR a i przepustnicy
Do dopracowania turbina a dokładnie regulacja
Weryfikacja czy nie dławi katalizator.
[ Dodano: 2020-01-18, 23:00 ]
Ciśnienie na szynie też pozytywnie wygląda.
2. Długoterminowe w blokach od 72 wskazują pusty więc może być problem z max wydatkiem maksymalnym
3. Przepływomierz zostaw w spokoju mapa dymu jest map a nie po maf, maf w tym silniku jest do nadzoru klap EGR a i przepustnicy
Do dopracowania turbina a dokładnie regulacja
Weryfikacja czy nie dławi katalizator.
[ Dodano: 2020-01-18, 23:00 ]
Ciśnienie na szynie też pozytywnie wygląda.
Proszę nie opowiadaj takich historii, bo ludzie to czytają. Po pierwsze w tym sterowniku nie ma już tzw. "mapy dymu". Po drugie przepływomierz pełni tu znacznie szerszą funkcję niż opisałeś. Zajrzyj do Funktionsrahmen.konradkry77 pisze:... mapa dymu jest map a nie po maf, maf w tym silniku jest do nadzoru klap EGR a i przepustnicy
....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
... i zapewne zauważyłeś, że w mapach lambda na osi X znajdują się wartości objętości powietrza w mg/str na cylinder. Nie są, więc mapy lambda zależne od MAP lecz od odczytu przepływomierza.konradkry77 pisze:Tak że stał ten ogranicznik przeniesiony do map lambda
Nie wiem kto pisał te zeszyty o których wspominasz, ale na pewno nie żaden z autorów oprogramowania zawartego w EDC16CP34. Empiryka sprawdzania również chyba utknęła na starcie. Dla przykładu; spróbuj osiągnąć 85 mg paliwa na suw na cylinder bez ingerencji w MAFkonradkry77 pisze: A info o przepływie zaczerpnięte z zeszytów szkoleniowych VW i empirycznie sprawdzone.
Nie ma czegoś takiego jak link do zasady działania tego typu urządzeń. Jest to zespół informacji i doświadczeń. Jeśli chodzi o funktionsramen to zapewne wiesz, że są to dokumenty, które nie mają prawa funkcjonować w przestrzeni publicznej, a ich ceny na czarnym rynku bywają zawrotne. Nie jest to dziwne, bo to jedyne pewne źródło informacji, a i to nie gwarantuje, że czytelnik pojmie zapisane w nim dane i zasady prawidłowo.konradkry77 pisze: Zaś jeżeli masz szersze info proszę podziel się linkiem do nich.
Mogę Cię jedynie zapewnić, że przepływomierz pełni istotną rolę w tym układzie...
...co nie znaczy, że to on jest winowajcą problemu opisanego w temacie (z którego robi się niezły OT). Jednak, żeby to wykluczyć - trzeba to sprawdzić.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź