Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Adaptacja czujnika G450

Diagnostyka VAG
winetou
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 22 maja 2017, 13:42
Lokalizacja: Poznań

Post autor: winetou » 22 maja 2017, 22:36

No właśnie po wymianie w ogóle nie jeździłem autem, bo zachodnie fora raczej twierdzą, że adaptacja jest konieczna i lepiej go nie ruszać do czasu jej przeprowadzenia (przynajmniej nie jeździć zbyt dużo). Fakt jest faktem, że auto było kilka razy odpalone (wjazdy / wyjazdy z garażu) i po wymianie czujnika i wykasowaniu błędów już nic nowego się nie pojawiło, a przed wymianą błąd wskakiwał praktycznie od razu po odpaleniu. Tak czy tak dzięki za pomoc - mam w okolicy elektryka z VAG COM'em - spróbuję jeszcze do niego się dobić może na jego sofcie uda się to zrobić.

[ Dodano: 2017-05-22, 19:09 ]
Mała poprawka - silnik to CCWA a nie CAPA :)

[ Dodano: 2017-05-22, 19:19 ]
Właśnie się dowiedziałem, że znajomy elektryk wyjechał na tydzień, więc będę wdzięczny za wszelką pomoc.

Pytanie czy wersja VCDS może mieć znaczenie? Mam 11.6 i 11.3 i na obu wygląda to identycznie.

[ Dodano: 2017-05-22, 20:42 ]
Dodam jeszcze, że na wiki rosstechu jako drugi krok adaptacji jest wymienione:

Select Resetting of learned values of difference pressure sensor
[Go!] to activate the Basic Setting.
After the result of Finished Correctly appears click [Stop]
[Done, Go Back]

I tą funkcję jak najbardziej mam. Orientujecie się, czy może to wystarczy, jeżeli nie mam samej adaptacji na liście do wyboru?

[ Dodano: 2017-05-22, 22:36 ]
Zrobiłem kasowanie zapamiętanych wartości i odbyłem jazdę próbną. Żadne błędy nie wracają. VCDS po powrocie pokazał mi:

Particle filter; offset for differential press. = 0hPa
Particle filter; difference pressure = 6 hPa
Particle filter; soot mass measured = 0,74 g
Particle filter; soot mass calculated 10,06 g
Particle filter; oil ash volume = 0,08 l

po zgaszeniu silnika na włączonym zapłonie oba ciśnienia miały wartość 0 hPa.

Pytanie czy coś jeszcze powinienem z tym robić (szukać kogoś z innym softem, kto zrobi adaptację), czy zapomnieć i cieszyć się autem?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 maja 2017, 10:53

Wszystko jest w porządku <okok>.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 668
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 05 wrz 2018, 15:02

Podepnę się pod temat, wziąłem dzisiaj na warsztat czujnik różnicy cisnień G450. Po demontażu który był szybki i z bardzo łatwym dostępem zorientowałem się że cos jest nie halo z czujnikiem. Mianowicie grubszy przewód był wpięty w układ wydechowy i było wszystko w porządku natomiast cieszy przewód jest obcięty na długości 5 cm i tak tam wystaje nigdzie nie wpięty w układ. Moje pytanie jest takie czy wszystko jest w porządku z tym krótkim przewodem.


Dane z VCDS na zimnym silniku:

-różnica ciśnienia: 2 hPa
-offset różnicy ciśnienia: 3 hPa
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 wrz 2018, 19:35

Tak ma być :). Za filtrem jest już ciśnienie atmosferyczne, więc nie ma różnicy czy jest on wpięty fizycznie w układ wydechowy, czy lata luzem :p.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 668
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 05 wrz 2018, 20:28

Ok, też tak zostawię, podziękował.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

kazik1002
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 12 wrz 2019, 20:07
Imię: Rafał
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 V8 560KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Świnoujście

Czujnik różnicy ciśnień problem z resetem.

Post autor: kazik1002 » 12 wrz 2019, 20:13

Witam. Ostatnio byłem na czyszczeniu DPF. Po całym zabiegu serwis chciał zrobić kalibracje czujnika G450. Niestety im to się nie udało ponieważ nie można było ją zaakceptować. Próbowali różnymi programami. VCDS KAT i inne. Po zgraniu ECU silnika stwierdzili że trzeba go wymienić, żeby zresetować ten czujnik. Czy macie inny pomysł na jego reset. Mam VCDS i może coś uda się wykminić bez wymiany ECU. Dodam że stan zapełnienia popiołem pokazuje mi 0,6l a DPF dalej wypala się co 100km.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 wrz 2019, 21:17

Jeśli DPF jest wyczyszczony, to wystarczy wyzerować jego zawartość, a czujnika G450 nie trzeba kalibrować, bo po kilku odpaleniach sam to zrobi, jak jest sprawny. Oczywiście można to przyspieszyć za pomocą adaptacji (szczegóły w linku poniżej).

https://a6klub.pl/-a6-c6-wypalanie-dpf- ... htm#793978

kazik1002
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 12 wrz 2019, 20:07
Imię: Rafał
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 V8 560KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: kazik1002 » 12 wrz 2019, 21:21

Czujnik wymieniony. Zawartość została wyzerowana. Ciśnienie mierzy poprawnie ale zawartość popiołu zaolejonego pozostała. Przed czyszczeniem ciśnienie przy 4tys obrotów sięgało 400mbar teraz ledwo 50mbar. Może znacie kogoś w rejonach Szczecina kto jest w stanie zrobić to co ta firma w linku która jest za daleko żebym do niej pojechał.

https://www.auto-krak.pl/auto-krak/elek ... i-problem/

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 wrz 2019, 21:26

Przecież do tego wystarczy VCDS :). Druga sprawa jest taka, że auta z początku produkcji mają zablokowaną opcję wypalania oraz zerowania DPFa. Należy zrobić update sterownika silnika do nowszej wersji. Wtedy pojawiają się te opcje. Spróbuj wyzerować DPFa według instrukcji, którą podesłałem w poście wyżej.

kazik1002
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 12 wrz 2019, 20:07
Imię: Rafał
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 V8 560KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: kazik1002 » 17 wrz 2019, 20:35

Wypalanie postojowe robiłem zgodnie z informacjami z forum, ale to było z miesiąc temu przed czyszczeniem. Jutro spróbuję jeszcze raz ale problem polega na tym, że w kanale 83 u mnie jak i u mechanika nie mogłem zatwierdzić zmiany na 1.

[ Dodano: 2019-09-17, 20:35 ]
Sprawa wyjaśniona. Pierwszy elektronik powiedział, że jest walnięty ECU silnika , drugi że jest dobry ale trzeba go otworzyć żeby wgrać soft, trzeci zrobił po prostu aktualizacje przez odisa . Problem polega na tym, że silniki 2,7 TDI mają zablokowany reset czujnika g450 bo jakiś Helmut się po prostu zarąbał. I jeśli ASO podczas serwisu tego nie robiło to musicie na własną rękę wgrać aktualizacje. I wszystko działa;) Więc jak jakiś elektroZORD będzie wam wkręcał,że się nie da to szukajcie takiego kto DA ;)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 wrz 2019, 20:56

Przecież pisałem, że trzeba wgrać nowszy soft do silnika.

kazik1002
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 12 wrz 2019, 20:07
Imię: Rafał
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 V8 560KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: kazik1002 » 17 wrz 2019, 21:08

Tak tylko rozwijam myśl jak to zrobić ponieważ zwykłym vcds się nie da. Sterowniki 00EDC16 mają ograniczony dostęp przez VCDS. No i wiadomo trzeba zgrać stary zaktualizować i wgrać z powrotem i w większości przypadków zgrać można było ale wgrać nowy już nie. Elektronik który mi to robił mówił że dużo zależy od tego gdzie auto było produkowane . Zjeździłem pół Szczecina żeby to zrobić.

mangod
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 28 sie 2019, 21:33
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: mangod » 13 lis 2019, 14:39

Witam,

Odgrzeje temat czujnika G450. Pacjent to Audi A6 C6 2.7 TDI silnik CANA. Mialem taka sytuacje ze zaswiecila mi sie jakies 2000km temu kontrolka swiec zarowych (swiatlem migajacym) pozniej zanim dojechalem do domu zapalil sie takze check engine. VCDS pokazal uszkodzony czujnik roznicy cisnien oraz blad ukladu recyrkulacji spalin. Przypuszczam ze oba bledy sa ze soba powiazane jakos. O ile ten od ukladu recyrkulacji udalo sie wykasowac to ten od czujnika porwacal praktycznie po kazdym uruchomieniu zaplonu/silnika i oczywiscie dalej migala kontrola swiec zarowych. Dokonalem zatem wymiany czujnika roznicy cisnien, robota w ASO czujnik oryginal. Nie wiem czy robili jego adaptacje ale zakladam ze tak. Po wymianie problemy ustaly i wszystko bylo pieknie, zrobilem nawet kontrolne wypalanie DPF na trasie kiedy juz wartosci sadzy doszly do progowych. VCDS pokazywal prawidlowe temperatury przed i za DPF, roznica cisnien byla ok bazujac na postach odkopanych tutaj i waszych opisach. Offset czujnika rowny byl 0 czyli tak jak powinno byc. Popiolu jest ok 0.20 po wypaleniu wartosc zmierzona przez czujnik G450 spadla do 0, wartosc liczona byla ok 12.5. Przejechalem glownie po trasie (wroclaw <-> warszawa) jakies 2k km moze troche wiecej-zero problemow. Wczoraj natomaist odpalilem auto w garazu (stalo pare dni nie jezdzone) i zaczela mi znowu migac kontrolka swiez zarowych. Zgasilem auto odczekalem ok 15 min. kontrolka siwec juz nie mrugala. VCDS pokazal po poldlaczeniu identyczne bledy jak sprzed wymiany czujnika g450 tj. blad ukladu recyrkulacji spalin oraz blad czujnika g450, tyle ze typ bledu z czujnika byl inny nie pamietam niestety juz jaki ze signal too high albo too low. Bledy udalo sie wykasowac, problem z migajaca lampka swiec zarowych na razie sie nie powtorzyl. Ku mojemu zdziwnieniu zrobilem przejazdzke kontrolna i na VCDS w kanale 102 widze ze offset czujnika nie jest juz zero po calej tej sytuacji. Nie wiem kiedy przestal byc niezerowy ale po wimianie na pewno mial 0 bo to sprawdzalem. Na zimnym aucie offset byl wczoraj 19mbar, jak sie przejechalem i pare razy zgasilem silnik i odpalilem zeby jechac dalej wartosc offset'u spadla do 6mbar wartosc w polu 102.3 mam jakies 13mbar na postoju oczywiscie wzrasta w miare dodawania gazu. Ostatnie wypalanie DPF widac ze odbylo sie 600km temu wiec zbliza sie niedlugo czas wypalenia. Pytanie mam nastepujace:

1) Czy offset sprawnego czujnika zawsze powinien byc 0 ? Czy sa jakies przypadki kiedy lapie jakas wartosc a pozniej np spadnie do zera ? Troche dziwne jest dla mnie ze mam nowy oryginalny czujnik i ze padl by po przejechaniu zaldwie 2000km. Jest na gwarancji wiec w razie czego bede go reklamowal w ASO.

2) Co daje tak na prawde adaptacja G450 czy tylko zeruje wartosc zmierzona smoly w DPF czy zeruje rowniez jego offset ?

Probowalem zrobic long codding w VCDS podajac kod 30605 niestety dostaje komunikat ze controler doesn't support long codding lub cos w podobie. Nie wiem czy wininen jest moj interfejs bo jest to klon najnowszego VCDS'a 19.6 HEX V2 albo moze przy tym silniku powininem zrobic to inaczej ?? W przewijajacych sie postach tutaj widzialem takze metode o ktorej pisal @mat1324

1 silnik
10 adaptacja
blok 83 zapisac nowa wartosc 0001 musi przyjac kod.

Pytanie czy w 2.7 CANA na pewno to jest adaptacja/zerowanie czujnika G450 ? Nie chcialbym wyzerowac czegos innego przyapdkiem :)

Tak sobie pomyslalem ze moze ten blad z czujnika byl jednorazowy i dlatego nabil jakis offset ? I ze adaptacja moze cos wiecej pokaze, jezeli wyzeruje sie offset to latwo bedzie sprawdzic czy wroci na rozny od zera po przejechaniu ilus km.

Z gory dziekuje za odp. i wszelkie sugestie.

Pozdr.
Michal

[ Dodano: 2019-11-13, 14:39 ]
na prawdę nic nikt nie pomoże ?

pozdrawiam
M.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 lis 2019, 18:10

Adaptacja czujnika, to zapisanie zerowego offsetu i nic więcej. Jeśli jest on uszkodzony/zużyty, to i tak po pewnym czasie wskoczy niezerowy offset. Po drugie nie trzeba robić adaptacji, ponieważ kilkukrotne odpalenie silnika daje taki sam efekt. Możesz zrobić zerowanie jak pisałem kiedyś i na pewno nic się nie stanie.
Wrzuć też pomiary z grup 102, 104 i 107 na odpalonym i rozgrzanym aucie. Zobacz też czy wartość w polu 102.3 zmienia się podczas dodawania gazu.

mangod
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 28 sie 2019, 21:33
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: mangod » 20 lis 2019, 19:36

Hej Mat, dzieki za odp. i sorki ze dopiero teraz wrzucam info, ale dopadlo mnie jakies chorubsko i nie bylo mozliwosci potestowac. Wrzucam dwa rozne screeny zrobione na rozgrzanym aucie w czasie postoju. Tak jak mowilem G450 byl u mnie wymieniany w ASO na nowy oryginal jakies 2000km temu. Jednorazowo zdarzyl sie ost. epizod z zapalniem sie lapmki swiec zarowych i wywalilo w dzienniku bledow znowu blad czujnika i recyrkulacji spalin oba skasowalem i juz nie wrocily. Offset czujnika byl po skasowaniu bledu na zimnhym aucie 19mbar po przejechaniu spadl do 6mbar i caly czas jest teraz taka wartosc. Nie robilem adaptacji jeszcze, tzn 30605 w long codding mi nie dziala, sprawdze ewentualnie ten drugi sposob tj.
Silnik [01] -> Adaptacja [10] -> w kanale 83 zmieniasz wartość na 1 -> akceptujesz i wychodzisz z programu -> wyłączasz zapłon oraz wyciągasz kluczyk i czekasz ok. 15 sekund (lepiej trochę więcej),

Przekrecanie kluczyka 5x na 5 sekund i odczekiwanie 40 sekund nie spowodowalo wyzerowania offsetu rowniez. Taka instrukcje znalazlem na stronie ross-tech.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl