Audi A6 40TDI 204KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: DDVB 3.0 286 KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Test zakończyłem. Na wstępie powiem, że Volvo S90 to świetny samochód i gdyby nie jedna znacząca wada, to pewnie byłoby moim następnym autem po zakończeniu leasingu Audi. Testowałem wersję B5 Mild Hybrid benzyna 250 + 14 KM po FL. Auto posiadało 19 calowe felgi i opony zimowe firmy Nokian, czyli dokładnie tak samo, jak w moim Audi. Testowałem obydwa auta na przemian, żeby być pewnym różnic. Przewagą S90 nad A6 jest: lepsze wykończenie wnętrza. Wsiadając do kabiny Volvo w wersji Inscription od razu widać, że jest to marka premium. Nowa A6 ze swoimi tabletami wygląda na dużo tańszy samochód. Poza tym jadąc po nierównościach, czy kostce brukowej nic we wnętrzu S90 nie skrzypi, ani nie trzeszczy w przeciwieństwie do A6. Dokładnie na tym forum opisywałem swoje przygody z serwisem dotyczące skrzypiącej deski. Komfortowe i pompowane fotele w S90 są bardzo wygodne. Są to najwygodniejsze fotele, z jakimi miałem do tej pory do czynienia. Kolejną przewagą S90 nad A6 jest szybsza praca automatycznej skrzyni biegów. Skrzynia nie ma praktycznie żadnych lagów. W Audi, jak sami wiecie, reakcja skrzyni na dodanie gazu pozostawia wiele do życzenia. Być może jest to zasługa połączenia skrzyni z silnikiem benzynowym, a nie wysokoprężnym, jak w mojej A6. Wysoka kultura uruchamiania i gaszenia silnika przez system start stop w Volvo jak i płynność ruszania oraz reakcja skrzyni robi wrażenie. Z kolei A6 ma trochę lepsze matrixy, które płynniej i szybciej rozświetlają drogę. Przy wyższych prędkościach Audi pewniej się też prowadzi. Jeśli chodzi o spalanie Volvo, to średnia z całego testu wyniosła 10,2 litra z czego większość były to drogi ekspresowe i autostrady. Warto poruszyć też temat zapowiedzi Volvo o tym, że w swoich nowych samochodach ograniczy maksymalną prędkość do 180km/h. Informuję więc, że marka Volvo już to wprowadziła. Model który testowałem miał już taką blokadę. Ciekawe jak ocenią takie rozwiązanie potencjalni klienci. Na koniec napiszę o największej wadzie Volvo S90, którą jest wyciszenie wnętrza. Od początku uważałem, ze nowe Audi A6 postawiło pod tym względem bardzo wysoko poprzeczkę konkurencji. I nie pomyliłam się. Pod względem wyciszenia kabiny A6 bije na głowę S90. Co prawda moja A6 ma szyby dźwiękoszczelne, a testowana 90 ich nie miała, ale zdecydowanie większe hałasy dochodzą od podwozia, nadkoli i komory silnika. Szczególnie było to słychać, gdy jeździłem po mokrym asfalcie i błocie pośniegowym. Żeby jednak wydać ostateczną opinię, muszę przetestować S90 z szybami dźwiękoszczelnymi i silnikiem wysokoprężnym 235KM. Koniecznie muszę znaleźć takie auto.
- DaaN
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 29 wrz 2020, 08:30
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Katowice
Re: Audi A6 40TDI 204KM
z tym ograniczeniem prędkości to zaszaleli
ale za niecałe 1500€ można już usunąć blokadę 


- leszekmw
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 874
- Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
- Imię: leszek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lublin
Re: Audi A6 40TDI 204KM
ja moje odczucia porównywałem do mojej c7 która ma tylko przednią szybę podwójną..TomekC8 pisze: ↑31 sty 2021, 20:03Na koniec napiszę o największej wadzie Volvo S90, którą jest wyciszenie wnętrza. Od początku uważałem, ze nowe Audi A6 postawiło pod tym względem bardzo wysoko poprzeczkę konkurencji. I nie pomyliłam się. Pod względem wyciszenia kabiny A6 bije na głowę S90. Co prawda moja A6 ma szyby dźwiękoszczelne, a testowana 90 ich nie miała, ale zdecydowanie większe hałasy dochodzą od podwozia, nadkoli i komory silnika. Szczególnie było to słychać, gdy jeździłem po mokrym asfalcie i błocie pośniegowym.
i ciszej było w volvo a na pewno nie głośniej. Z tym że nie wiem jakie szyby są u kolegi w volvo , musze sprawdzić..
ale biorąc pod uwagę że C8 jest podobno sporo cichsze od C7 to by się to wszystko zgadzało..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: DDVB 3.0 286 KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Jeśli chodzi o słabe wyciszenie S90 w porównaniu do A6, to uważam, że moja opinia jest obiektywna. Poza mną jeszcze 3 osoby z rodziny, które jechały ze mną osobno stwierdziły, że w Volvo jest głośno. Za to księgowi w Audi powinni brać przykład z Volvo, jak wykonuje się wnętrza aut premium, gdzie nawet jadąc szybko po kostce brukowej, nic nie trzeszczy. Lexus ES ma za słaby silnik, więc odpada. BMW serii 5 jest po FL, ale nawet w opcji nie ma szyb dźwiękoszczelnych. Jeśli chodzi o Mercedesa klasy E, to jestem jeszcze za młody na takie auto. Poza tym strasznie dużo klientów narzeka na serwis mercedesa. Nie wspominając już nawet o słynnych filmach na YouTube dotyczących wadliwej S klasy. Przy A6 nie zostanę, bo życie jest zbyt krótkie, żeby ciągle jeździć tym samym modelem. Być może, jeśli budżet pozwoli, to zainteresuję się Q8 lub X5. Może Audi chcąc zatrzymać klienta przy marce, zaproponuje mi bardzo korzystny leasing. Mam jeszcze trochę czasu, więc podchodzę do zmiany auta na spokojnie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 paź 2020, 12:37
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Allroad C8
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Jeździłem kilka weekendów V90 i XC90 z silnikami D5. Uważam, że marka Volvo jest aspirująca do klasy premium przez na przykład lepsze materiały wykończeniowe (np. najlepsza skóra, zapach w środku itp.) ale takie niuanse jak wystająca blacha, brzydkie spawy, dźwięk ryglowania zamka jak w przysłowiowym starym fiacie, hałas w środku, niepewne prowadzenie przy większych prędkościach i wiele innych powodują, że jednak Audi wydaje się być autem o pół klasy wyżej. Na Twoim miejscu naprawdę bym się zastanowił jeszcze nad Mercedesem np. klasy E - auto po FL, więc dopracowane, a przy odpowiedniej konfiguracji może się okazać wcale nie takie „dziadkowe”. 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Nie znam profilu
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Ja ogólnie zgadzam się z Tomkiem w niemal każdym aspekcie. Przed wyborem A6 testowałem V90 (a także V60 i XC60). Podchodziłem też do BMW 5 oraz Mercedesa. Niestety każda z marek ma swoje słabe strony. Ja od lat próbuję zmienić markę i zawsze ostatecznie, mimo wszystko, wybieram Audi, bo sumarycznie jest najbardziej 'wyważone' i pewnego rodzaju kompromisem.
- BMW 5 - model już zdecydowanie ma swoje lata i czeka na nową generację. Śmieszny jest brak szyb dźwiękochłonnych, ale też pierdół typu ściemniające się lusterko po stronie pasażera, grzanej przedniej szyby, różne legendy o niestabilności przy wietrze, problematyczne run-flaty, fatalny wizerunek w Polsce itd.
- Mercedes E klasa - bardzo ostentacyjny, w środku kapie od odpustowych połyskliwych pokręteł, ozdóbek, wszystko takie bardzo pod starszego pana. Już stylistycznie szybciej pasuje mi klasa C, czy A, ew. SUV, ale to i tak zawsze Mercedes i marka trochę typu 'zobaczcie, jaki jestem bogaty'
- Volvo - wizerunek ma fajny, wygląd też (z zewnątrz), ale trochę czuć, że to nie jest jednak marka niemiecka, nastawiona na pewność, stabilność prowadzenia. Przy wysokich prędkościach już tak pewnie i spokojnie się nie prowadzi jak marki niemieckie, a teraz jeszcze ten ogranicznik do 180...No i w środku - ten wygląd każdego modelu identyczny - ten sam ekran, pokrętła. O ile kojarzę - np. V90 nie miało żadnego miejsca dedykowanego na telefon, nie wspominając o ładowaniu bezprzewodowym. Plus różne rozwiązania, które są prawie jak w Audi, ale jednak nie do końca (światła, grzanie szyby przedniej bez drucików, brak asystenta jazdy nocnej itp.)
Mechanik Audi przekonuje mnie, żeby brać auta zawsze po liftingu. Może coś w tym jest. Przy kolejnej zmianie samochodu pomyślę o właśnie czymś takim - może Allroad...
- BMW 5 - model już zdecydowanie ma swoje lata i czeka na nową generację. Śmieszny jest brak szyb dźwiękochłonnych, ale też pierdół typu ściemniające się lusterko po stronie pasażera, grzanej przedniej szyby, różne legendy o niestabilności przy wietrze, problematyczne run-flaty, fatalny wizerunek w Polsce itd.
- Mercedes E klasa - bardzo ostentacyjny, w środku kapie od odpustowych połyskliwych pokręteł, ozdóbek, wszystko takie bardzo pod starszego pana. Już stylistycznie szybciej pasuje mi klasa C, czy A, ew. SUV, ale to i tak zawsze Mercedes i marka trochę typu 'zobaczcie, jaki jestem bogaty'
- Volvo - wizerunek ma fajny, wygląd też (z zewnątrz), ale trochę czuć, że to nie jest jednak marka niemiecka, nastawiona na pewność, stabilność prowadzenia. Przy wysokich prędkościach już tak pewnie i spokojnie się nie prowadzi jak marki niemieckie, a teraz jeszcze ten ogranicznik do 180...No i w środku - ten wygląd każdego modelu identyczny - ten sam ekran, pokrętła. O ile kojarzę - np. V90 nie miało żadnego miejsca dedykowanego na telefon, nie wspominając o ładowaniu bezprzewodowym. Plus różne rozwiązania, które są prawie jak w Audi, ale jednak nie do końca (światła, grzanie szyby przedniej bez drucików, brak asystenta jazdy nocnej itp.)
Mechanik Audi przekonuje mnie, żeby brać auta zawsze po liftingu. Może coś w tym jest. Przy kolejnej zmianie samochodu pomyślę o właśnie czymś takim - może Allroad...
- leszekmw
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 874
- Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
- Imię: leszek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lublin
Re: Audi A6 40TDI 204KM
no ameryki nie odkrył ..
rzecz powszechna w każdej marce..
ale czekaj 3 lata do liftu... , a po lifcie zaraz się okazuje że już następny model wchodzi i w zasadzie kupiłeś stary wóz..

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Nie znam profilu
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Z takich ciekawostek, to ostatnio jeździłem (auto zastępcze) A6 z roku modelowego 2021 i przyznam, że w pewnych kwestiach mnie irytowało. Głównie jeśli chodzi o przypominanie o trzymanie rąk na kierownicy (nawet, gdy mocno ją trzymałem). W moim egzemplarzu z roku 2019 też bywa to irytujące, ale tutaj to normalnie nie da się jechać czasem inaczej niż ciągle machając kierownicą, żeby system nie marudził. A na dodatek to przypominanie jest od razu bardzo agresywne jakieś. Dodatkowo Carplay bezprzewodowy też jest mega upierdliwy. Raz sobie sparowałem telefon i potem nie dało się tego 'odczepić', nawet odłączanie WiFi/Bluetootha nie działało 

- leszekmw
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 874
- Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
- Imię: leszek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lublin
Re: Audi A6 40TDI 204KM
tzn. musze cały czas trzymać kierownik dwoma dłońmi ?
i nie da się tego wyłączyć ?
i nie da się tego wyłączyć ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Nie znam profilu
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Nie trzymać, ale nią ruszać (w Audi nie ma czujnika dotyku kierownicy jak np. w nowym Golfie, czy Passacie po FL). Po prostu trzeba cały czas wykonywać ruchy niczym taki niedzielny kierowca

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: DDVB 3.0 286 KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
Re: Audi A6 40TDI 204KM
W takim budżecie, to tylko nowy Mercedes klasy S. A8 to praktycznie takie samo auto co A6, tylko większe.
Dodano po 5 minutach 33 sekundach:
Akcja serwisowa w Audi dotycząca lagów obejmuje tylko silniki 3 litrowe. W moim 40TDI nadal muszę się męczyć z opóźnieniami.