Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Audi A6 40TDI 204KM

Prezentacja w/w aut.
ODPOWIEDZ
TomekC8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
Imię: TOMASZ
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: DDVB 3.0 286 KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: TomekC8 » 15 lip 2019, 21:09

Niestety opóźnienie jest mocno wyczuwalne. Chociaż już przyzwyczaiłem się do tego, to uważam, że powinni jak najszybciej to poprawić.

[ Dodano: 2019-07-15, 21:09 ]
Tak działa nawigacja online Audi
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ktosiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
Imię: Nie ma imienia
Rocznik: 2021
Moje auto: Nie znam profilu
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ktosiek » 15 lip 2019, 22:36

Wygląda fajnie :)

Mam przy okazji pytanie - w swojej konfiguracji nie brałem 'przycisków w optyce aluminium' oraz pakietu schowek. To pierwsze było dostępne tylko w pakiecie za 6500 (Ambiente), a schowek w pakiecie Travel, który też wydawał się zbędny.

Pytanie: Czy masz te opcje/pakiety? Jeśli tak, to jest to duża strata? :) Czy np. masz z tyłu w bagażniku (u góry) haczyki na siatki?

TomekC8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
Imię: TOMASZ
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: DDVB 3.0 286 KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: TomekC8 » 16 lip 2019, 21:55

Posiadam obydwie opcje. Dobierałem je pojedyńczo, bo nie było pakietów. Przyciski w optyce aluminium wyglądają po prostu ładniej, a pakiet schowek wziąłem dlatego, bo zależało mi, aby podłokietnik z tyłu miał otwory na napoje. Haczyków w bagażniku nie mam.

ktosiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
Imię: Nie ma imienia
Rocznik: 2021
Moje auto: Nie znam profilu
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ktosiek » 17 lip 2019, 12:16

TomekC8 pisze:Posiadam obydwie opcje. Dobierałem je pojedyńczo, bo nie było pakietów. Przyciski w optyce aluminium wyglądają po prostu ładniej, a pakiet schowek wziąłem dlatego, bo zależało mi, aby podłokietnik z tyłu miał otwory na napoje. Haczyków w bagażniku nie mam.
Dzięki za info. Z tymi przyciskami to już trudno, będę musiał żyć z czarnymi ;) A pakiet schowek - sprzedawca przekonywał mnie, że to właśnie z niego wynika, że w niektórych egzemplarzach auta jest taki haczyk na podwieszenie siatki z zakupami w bagażniku. Chociaż w samym opisie pakietu nie jest to wymieniony element. Jesteś pewny, że po prawej stronie, u góry bagażnika nie masz składanego haczyka na zakupy?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

TomekC8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
Imię: TOMASZ
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: DDVB 3.0 286 KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: TomekC8 » 17 lip 2019, 17:12

Taki to mam. Myślałem, że mówisz o haczykach po bokach bagażnika.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 19 lip 2019, 17:45

ten haczyk (kotwiczkę) można dokupić i samemu zamontować. Ja mam fabrycznie dwa takie, ale w Motorpolu widziałem dokładnie to jako akcesorium do kupienia w części... Skody :) Kilkanaście (?) PLN.
TomekC8 pisze:Niestety opóźnienie jest mocno wyczuwalne.
"wyczuwalne"? Dziś jeździłem taką A5 - lag jest POTWORNY1 Chcesz włączyć się do ruchu: wciskasz gaz i... i czekasz godzinę na reakcję :) Wygląda jak turbodziura, ale to jest chyba elektronika pilnująca skrzyni?
Ostatnio zmieniony 19 lip 2019, 21:31 przez damos, łącznie zmieniany 1 raz.

TomekC8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
Imię: TOMASZ
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: DDVB 3.0 286 KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: TomekC8 » 19 lip 2019, 20:42

Mówisz o A6, czy A5?

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 19 lip 2019, 21:31

TomekC8 pisze:mówisz o A6, czy A5?
mówię o A5 - wiem, że ty masz również nowe A5. Jeśli "opóźnienie" jest zarówno w A5 jak i w A6 - to moim zdaniem jest to celowe... I zgaduję, że A5 ma mniejsze opóźnienie, niż A6?

BTW - pan proponował mi również A6 w wersji "flotowej" w bardzo niskiej cenie (okolice... 160 tys. PLN?), z bardzo słabym silnikiem diesla i przednim napędem...
Chyba moje A6 mnie "wypaczyło", bo żadne nowe auto mi nie odpowiada :(

A6 C8 wygląda bardzo ładnie, ale te ekrany dotykowe... :( Jak Ci się ich używa?
Ostatnio zmieniony 19 lip 2019, 21:35 przez damos, łącznie zmieniany 1 raz.

drifter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 04 wrz 2016, 22:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2015
Moje auto: S6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.9 DKMB 450KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: drifter » 19 lip 2019, 21:31

Opóźnienie w reakcji na gaz, szczególnie gdy w danej chwili silnik chodzi na niskich obrotach jest znaną zmorą wielu modeli Audi od kilku lat. Q7 dramat, Q8 to samo, A6 jak wyżej. Niestety nawet moje A6 C6 z silnikiem 3.0 TDI z 2010 roku ma już tę bolączkę i jest to nie tylko irytujące, ale co gorsze czasem bardzo niebezpieczne - bo z jednej strony wiesz, że masz dużo mocy pod pedałem i to skłania do ryzyka, a z drugiej kiedy już zaryzykujesz, tej mocy naprawdę potrzebujesz NATYCHMIAST -> a tu przez pół sekundy albo i dłużej nic się nie dzieje. A ty na przykład musisz zniknąć z danego miejsca, bo inaczej będzie kiepsko.

Wielu testerów aut mówiło o tym w testach na YT. Jest teoria, że Audi zrobiło to, aby obniżyć emisje spalin przy testach i pomóc sobie spełnić normy, szczególnie w tych większych silnikach. A z wejściem WLTP pewnie i w tych mniejszych. Nieoficjalnie w salonach obiecują, że jak minie czas legalizacji normy (rok czy coś takiego), to będą to poprawiać korektą oprogramowania, ale ja myślę, że do końca to już nie zniknie.

Generalnie porażka :) Wkurza raczej rzadko, ale jak już, to na maksa.

A w A6 C7 3.0 TFSI tego w ogóle nie ma? To jest pewnie w skrzyni biegów, ja mam Tiptronic akurat.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 19 lip 2019, 21:47

drifter pisze:A w A6 C7 3.0 TFSI tego w ogóle nie ma?
Nie ma, muskasz gaz i auto rwie do przodu. Chyba, ze włączysz tryb ekonomiczny - wtedy wciskasz gaz i auto rusza do przodu. Zapraszam na jazdę testową po Wrocku, jeśli masz ochotę - pisz na PW :)

Jeżdżę również Leonem FR 180KM i BMW F06 405KM w dieslu - żadne nie ma takiego "laga" jak ta dzisiejsza A5 :(
Szukam zmiennika dla C7 i mam poważny problem :(
drifter pisze:Wkurza raczej rzadko, ale jak już, to na maksa.
Mnie podczas 40-minutowej jazdy próbnej wkurzyło dziś... 20 razy?

drifter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 04 wrz 2016, 22:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2015
Moje auto: S6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.9 DKMB 450KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: drifter » 21 lip 2019, 01:45

Może faktycznie skorzystam, żeby zobaczyć jak benzynowe V6 od Audi sobie radzi :) Myślę o S6, więc będzie akurat odpowiednie wrażenie w tym kierunku. Jak coś, to się odezwę.

To prawda, ciężko znaleźć kolejny samochód po C7, tym bardziej jak się ma sporo mocy. Przynajmniej w Audi. Chyba, że ktoś lubi coraz mniejsze silniki i coraz większe wyświetlacze dotykowe. No i asystentów jazdy, których coraz trudniej wyłączyć.

Moim zdaniem wersja C7 (szczególnie po lifcie) to optimum i szczyt tego, co Audi zrobiło do tej pory w klasie A6. Z A8 podobnie, poprzednia wersja. Mechanicznie pewnie było już wcześniej lepiej, ale jako całokształt to co produkowali w latach 2015-2018 wydaje mi się najlepsze na ten moment.

P.S. Jeśli używka wchodzi w grę i dalej chcesz mieć więcej mocy, to może pomyśl o Porsche Panamera. Technicznie, jakościowo i osiągami raczej nie zawiedzie. Jest też Mercedes CLS 500.

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 21 lip 2019, 08:54

Ten "lag", opóźnienie o którym piszecie to jest najzwyklejsza bezwładność układu. Taka fizyka, ogólnie ujmując. W samochodach benzynowych z kompresorem czyli 3.0tfsi to praktycznie nie istnieje. 2.0tfsi ma tak małe doładowanie, że też jest to niewyczuwalne. W dieslu z jedną turbiną pojemność układu jest spora i start z niskich obrotów, szczególnie gdy jest gorąco i cały układ jest nagrzany trwa długo. Nie jest to żadne zamierzone działanie producenta. Można to delikatnie zmienić (poprawić) kosztem żywotności turbiny i filtra dpf, ale efekt będzie minimalny w odniesieniu do strat. Wystarczy zmienić tryb na dynamic, lub samą skrzynie w tryb sport i jest dobrze. Diesel z jedną turbiną mający 1300 obr/min nie wystartuje jak elektryk.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 lip 2019, 10:01

Dla mnie ideałem jest poliftowa A7 z 3.0 TFSI + tiptronic <lol> . Najgorsze jest, że wersje USA są dość biedne, więc kupię wersję europejską z s-tronikiem, a jak się popsuje, to nie będę go naprawiał, tylko zrobię swap na tipa :p.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 22 lip 2019, 00:44

Zbichu pisze:2.0tfsi ma tak małe doładowanie, że też jest to niewyczuwalne
ja własnie narzekam na ten lag w 2.0 tfsi 245KM :) Lag jest tam strasznie duży. Jako auto do miasta mam Seata FR 1.8 180KM. Rusza duuuużo lepiej niż to A5, które testowałem.
drifter pisze:P.S. Jeśli używka wchodzi w grę i dalej chcesz mieć więcej mocy, to może pomyśl o Porsche Panamera. Technicznie, jakościowo i osiągami raczej nie zawiedzie. Jest też Mercedes CLS 500.
Myślę o czymś mniejszym - np. C43 AMG Jednak wyposażenie jest tam gorsze - zapomnij o fotelach z masażem i regulacją szerokości :(
mat1324 pisze:jak się popsuje, to nie będę go naprawiał, tylko zrobię swap na tipa .
Cóż... to bardzo kusząca opcja :) Masz już coś "rozkminione", czy na razie tylko spekulujesz? :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 lip 2019, 06:50

Spekuluję, ale swap jest możliwy, bo silnik występował z obiema skrzyniami :).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C8 (2018- )”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja