Audi A6 40TDI 204KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Nie znam profilu
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
Wygląda fajnie 
Mam przy okazji pytanie - w swojej konfiguracji nie brałem 'przycisków w optyce aluminium' oraz pakietu schowek. To pierwsze było dostępne tylko w pakiecie za 6500 (Ambiente), a schowek w pakiecie Travel, który też wydawał się zbędny.
Pytanie: Czy masz te opcje/pakiety? Jeśli tak, to jest to duża strata?
Czy np. masz z tyłu w bagażniku (u góry) haczyki na siatki?

Mam przy okazji pytanie - w swojej konfiguracji nie brałem 'przycisków w optyce aluminium' oraz pakietu schowek. To pierwsze było dostępne tylko w pakiecie za 6500 (Ambiente), a schowek w pakiecie Travel, który też wydawał się zbędny.
Pytanie: Czy masz te opcje/pakiety? Jeśli tak, to jest to duża strata?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Nie znam profilu
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
Dzięki za info. Z tymi przyciskami to już trudno, będę musiał żyć z czarnymiTomekC8 pisze:Posiadam obydwie opcje. Dobierałem je pojedyńczo, bo nie było pakietów. Przyciski w optyce aluminium wyglądają po prostu ładniej, a pakiet schowek wziąłem dlatego, bo zależało mi, aby podłokietnik z tyłu miał otwory na napoje. Haczyków w bagażniku nie mam.

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
ten haczyk (kotwiczkę) można dokupić i samemu zamontować. Ja mam fabrycznie dwa takie, ale w Motorpolu widziałem dokładnie to jako akcesorium do kupienia w części... Skody
Kilkanaście (?) PLN.
Wygląda jak turbodziura, ale to jest chyba elektronika pilnująca skrzyni?

"wyczuwalne"? Dziś jeździłem taką A5 - lag jest POTWORNY1 Chcesz włączyć się do ruchu: wciskasz gaz i... i czekasz godzinę na reakcjęTomekC8 pisze:Niestety opóźnienie jest mocno wyczuwalne.

Ostatnio zmieniony 19 lip 2019, 21:31 przez damos, łącznie zmieniany 1 raz.
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
mówię o A5 - wiem, że ty masz również nowe A5. Jeśli "opóźnienie" jest zarówno w A5 jak i w A6 - to moim zdaniem jest to celowe... I zgaduję, że A5 ma mniejsze opóźnienie, niż A6?TomekC8 pisze:mówisz o A6, czy A5?
BTW - pan proponował mi również A6 w wersji "flotowej" w bardzo niskiej cenie (okolice... 160 tys. PLN?), z bardzo słabym silnikiem diesla i przednim napędem...
Chyba moje A6 mnie "wypaczyło", bo żadne nowe auto mi nie odpowiada

A6 C8 wygląda bardzo ładnie, ale te ekrany dotykowe...

Ostatnio zmieniony 19 lip 2019, 21:35 przez damos, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 04 wrz 2016, 22:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2015
- Moje auto: S6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.9 DKMB 450KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Opóźnienie w reakcji na gaz, szczególnie gdy w danej chwili silnik chodzi na niskich obrotach jest znaną zmorą wielu modeli Audi od kilku lat. Q7 dramat, Q8 to samo, A6 jak wyżej. Niestety nawet moje A6 C6 z silnikiem 3.0 TDI z 2010 roku ma już tę bolączkę i jest to nie tylko irytujące, ale co gorsze czasem bardzo niebezpieczne - bo z jednej strony wiesz, że masz dużo mocy pod pedałem i to skłania do ryzyka, a z drugiej kiedy już zaryzykujesz, tej mocy naprawdę potrzebujesz NATYCHMIAST -> a tu przez pół sekundy albo i dłużej nic się nie dzieje. A ty na przykład musisz zniknąć z danego miejsca, bo inaczej będzie kiepsko.
Wielu testerów aut mówiło o tym w testach na YT. Jest teoria, że Audi zrobiło to, aby obniżyć emisje spalin przy testach i pomóc sobie spełnić normy, szczególnie w tych większych silnikach. A z wejściem WLTP pewnie i w tych mniejszych. Nieoficjalnie w salonach obiecują, że jak minie czas legalizacji normy (rok czy coś takiego), to będą to poprawiać korektą oprogramowania, ale ja myślę, że do końca to już nie zniknie.
Generalnie porażka
Wkurza raczej rzadko, ale jak już, to na maksa.
A w A6 C7 3.0 TFSI tego w ogóle nie ma? To jest pewnie w skrzyni biegów, ja mam Tiptronic akurat.
Wielu testerów aut mówiło o tym w testach na YT. Jest teoria, że Audi zrobiło to, aby obniżyć emisje spalin przy testach i pomóc sobie spełnić normy, szczególnie w tych większych silnikach. A z wejściem WLTP pewnie i w tych mniejszych. Nieoficjalnie w salonach obiecują, że jak minie czas legalizacji normy (rok czy coś takiego), to będą to poprawiać korektą oprogramowania, ale ja myślę, że do końca to już nie zniknie.
Generalnie porażka

A w A6 C7 3.0 TFSI tego w ogóle nie ma? To jest pewnie w skrzyni biegów, ja mam Tiptronic akurat.
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Nie ma, muskasz gaz i auto rwie do przodu. Chyba, ze włączysz tryb ekonomiczny - wtedy wciskasz gaz i auto rusza do przodu. Zapraszam na jazdę testową po Wrocku, jeśli masz ochotę - pisz na PWdrifter pisze:A w A6 C7 3.0 TFSI tego w ogóle nie ma?

Jeżdżę również Leonem FR 180KM i BMW F06 405KM w dieslu - żadne nie ma takiego "laga" jak ta dzisiejsza A5

Szukam zmiennika dla C7 i mam poważny problem

Mnie podczas 40-minutowej jazdy próbnej wkurzyło dziś... 20 razy?drifter pisze:Wkurza raczej rzadko, ale jak już, to na maksa.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 04 wrz 2016, 22:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2015
- Moje auto: S6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.9 DKMB 450KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Może faktycznie skorzystam, żeby zobaczyć jak benzynowe V6 od Audi sobie radzi
Myślę o S6, więc będzie akurat odpowiednie wrażenie w tym kierunku. Jak coś, to się odezwę.
To prawda, ciężko znaleźć kolejny samochód po C7, tym bardziej jak się ma sporo mocy. Przynajmniej w Audi. Chyba, że ktoś lubi coraz mniejsze silniki i coraz większe wyświetlacze dotykowe. No i asystentów jazdy, których coraz trudniej wyłączyć.
Moim zdaniem wersja C7 (szczególnie po lifcie) to optimum i szczyt tego, co Audi zrobiło do tej pory w klasie A6. Z A8 podobnie, poprzednia wersja. Mechanicznie pewnie było już wcześniej lepiej, ale jako całokształt to co produkowali w latach 2015-2018 wydaje mi się najlepsze na ten moment.
P.S. Jeśli używka wchodzi w grę i dalej chcesz mieć więcej mocy, to może pomyśl o Porsche Panamera. Technicznie, jakościowo i osiągami raczej nie zawiedzie. Jest też Mercedes CLS 500.

To prawda, ciężko znaleźć kolejny samochód po C7, tym bardziej jak się ma sporo mocy. Przynajmniej w Audi. Chyba, że ktoś lubi coraz mniejsze silniki i coraz większe wyświetlacze dotykowe. No i asystentów jazdy, których coraz trudniej wyłączyć.
Moim zdaniem wersja C7 (szczególnie po lifcie) to optimum i szczyt tego, co Audi zrobiło do tej pory w klasie A6. Z A8 podobnie, poprzednia wersja. Mechanicznie pewnie było już wcześniej lepiej, ale jako całokształt to co produkowali w latach 2015-2018 wydaje mi się najlepsze na ten moment.
P.S. Jeśli używka wchodzi w grę i dalej chcesz mieć więcej mocy, to może pomyśl o Porsche Panamera. Technicznie, jakościowo i osiągami raczej nie zawiedzie. Jest też Mercedes CLS 500.
Ten "lag", opóźnienie o którym piszecie to jest najzwyklejsza bezwładność układu. Taka fizyka, ogólnie ujmując. W samochodach benzynowych z kompresorem czyli 3.0tfsi to praktycznie nie istnieje. 2.0tfsi ma tak małe doładowanie, że też jest to niewyczuwalne. W dieslu z jedną turbiną pojemność układu jest spora i start z niskich obrotów, szczególnie gdy jest gorąco i cały układ jest nagrzany trwa długo. Nie jest to żadne zamierzone działanie producenta. Można to delikatnie zmienić (poprawić) kosztem żywotności turbiny i filtra dpf, ale efekt będzie minimalny w odniesieniu do strat. Wystarczy zmienić tryb na dynamic, lub samą skrzynie w tryb sport i jest dobrze. Diesel z jedną turbiną mający 1300 obr/min nie wystartuje jak elektryk.
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
ja własnie narzekam na ten lag w 2.0 tfsi 245KMZbichu pisze:2.0tfsi ma tak małe doładowanie, że też jest to niewyczuwalne

Myślę o czymś mniejszym - np. C43 AMG Jednak wyposażenie jest tam gorsze - zapomnij o fotelach z masażem i regulacją szerokościdrifter pisze:P.S. Jeśli używka wchodzi w grę i dalej chcesz mieć więcej mocy, to może pomyśl o Porsche Panamera. Technicznie, jakościowo i osiągami raczej nie zawiedzie. Jest też Mercedes CLS 500.

Cóż... to bardzo kusząca opcjamat1324 pisze:jak się popsuje, to nie będę go naprawiał, tylko zrobię swap na tipa .

