A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
1.Po przeczytaniu wątku o wymianie oleju w skrzyni s-tronic wychodzi, że pierwsze 2 lub 3 wymiany wystarczy zlać stary olej korkiem spustowym i drugim korkiem zalać nowy (albo oryginał z ASO albo zamiennik jeśli uda nam się dobrać odpowiedni), bez wymiany jakichkolwiek filtrów i bez zdejmowania miski, nie potrzebna jest również adaptacja skrzyni po wymianie , a filmiki instruktażowe na których jest zrzucana miska olejowa i są wymieniane filtry dotyczy aut z większymi przebiegami ?
2. Czy demontaż mechatroniki aby dojść do filtrów skrzyni to jakaś "wyższa szkoła jazdy" i czy wtedy potrzebna jest adaptacja skrzyni?
2. Czy demontaż mechatroniki aby dojść do filtrów skrzyni to jakaś "wyższa szkoła jazdy" i czy wtedy potrzebna jest adaptacja skrzyni?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Jeśli masz 0B5, to za każdym razem wymiana obu filtrów, a jak 0CK to wymiana tylko oleju, bo filtry są trudno dostępne i zamiast płacić kilka tysięcy za mały przegląd skrzyni (trzeba wyciągnąć mechatronikę, wlać nowy olej itd.), to lepiej poczekać aż padnie skrzynia i wtedy zrobić jej remont.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 268
- Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostróda
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Adaptację częściową czyli punkty ślizgania sprzęgieł, zawsze warto zrobić po wymianie oleju.
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Mam przód napęd 2.0tdi 190KM 2018r więc powinienem mieć stronic 0CK?mat1324 pisze: ↑23 paź 2021, 20:13Jeśli masz 0B5, to za każdym razem wymiana obu filtrów, a jak 0CK to wymiana tylko oleju, bo filtry są trudno dostępne i zamiast płacić kilka tysięcy za mały przegląd skrzyni (trzeba wyciągnąć mechatronikę, wlać nowy olej itd.), to lepiej poczekać aż padnie skrzynia i wtedy zrobić jej remont.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Czyli 0CK, więc tylko wymiana oleju.
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
mat1324 pisze: ↑23 paź 2021, 20:13Jeśli masz 0B5, to za każdym razem wymiana obu filtrów, a jak 0CK to wymiana tylko oleju, bo filtry są trudno dostępne i zamiast płacić kilka tysięcy za mały przegląd skrzyni (trzeba wyciągnąć mechatronikę, wlać nowy olej itd.), to lepiej poczekać aż padnie skrzynia i wtedy zrobić jej remont.

- brutus7
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 29 lis 2021, 14:13
- Imię: Roman
- Rocznik: 2013
- Moje auto: Nie mam
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.0 V8 560KM
- Napęd: RWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Boleslawiec
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Witam wszystkich, jestem tu nowy.
Mam zamiar sam wymienic olej i filtry w skrzyni 0CK czesci mechatronicznej.
Filtry i olej mam zamiar kupic w ASO jedynie nie wiem czy dobrze to zrobie jesli chodzi o kolejnosc itp.
Dodam ze mam A6 C7 2.0 TDI 190 KM. Prosilbym was o pomoc i porade jesli ktos juz to kiedys robil.
Napisze wam jak mam zamiar to zrobic i jak co prosze o poprawienie lub dodanie co o tym myslicie:
1-odczytanie bledow i wykasowanie vcds`em
2-kompletne wylaczenie stacyjki(podobno otwarcie samochodzu/otworzenie drzwi/ powoduje wlaczenie sie pompy olejowej w mechatronice ktora napelnia chydrauliczny akumulator , w przypadku braku oleju w skrzyni moze spowodowac zatarcie sie tej pompy)
3- VCDS , deaktywacja w elektronice skrzyni:
*popmpy oleju ATF w mechatronice
*oproznienie hydraulicznego akumulatora cisnienia
4-podstawienie wspornika hdyraulicznego i oparcie lekkie o tylna czesc skrzyni
5-demontaz krzyzulca
6-zlanie starego oleju ATF korkiem spustowym(moznaby go zebrac i zobaczyc jaki syf i ile go wylecialo)
7-poluzowanie chlodnicy oleju ATF aby wyciagnac rurke i zdjac miske olejowa
8-jakims cudem odpiac wtyczke od pozycjonera z mechatroniki( po wymianie filtrow znow ja jakos podpiac bo dojscie jest dosc trudne i gleboko siedzi, MOZE MACIE JAKIS PATENT NA TO???)
9-odkrecenie samej mechatronikii wyjecie jej
10-wymiana 3 filtrow
*wysokiego cisnienia
*niskiego cisnienia
*filtr ssacy(podluzny) nie wiem czy go wymieniac??? ale mysle ze by nie zaszkodzilo
11-montaz mechatroniki+podpiecie wtyczki pozycjonera
12-montaz miski olejowej+wsuniecie rurki ATF z chlodnicy oleju ATF
13-zalanie olejem skrzyni
14-podpiecie kabli sterujacych do mechatroniki
15-montaz krzyzulca
16-VCDS:
* napelnianie olejem akumulatora cisnienia
* aktywacja pompy oleju ATF w mechatronice
17-??nie wiem czy po rozgrzaniu oleju to zrobic czy od razu na zimnym oleju?? uruchomienie silnika przerzucanie wszystkich biegow na obrotach jalowych R 10 sek, N 10 sek, D 10 sek, i na Tiptronic 10 sek.
18-przy chodzacym silniku na P odczytac temperatureVCDS`em oleju ATF az wzrosnie do 35 stopni celsjusza
19-?? nie wiem czy przy chodzacym silniku odkrecic korek kontrolny czy przy zgaszonym silniku?? i w razie czego uzupelnic lub poczekac az przestanie kapac-procedure nie robic dluzej niz do osiagniecia 40 stopni celsjusza.
Nie wiem tylko czy trzeba jakos skasowac jeszcze ta wymiane oleju ATF czy nie??
I to by bylo na tyle
SORY ze sie tak rozpisalem ale chce to zrobic zeby potem wszytko dzialalo.
Jak ktos sie zastanawia dlaczego sam to dodam ze w ASO nie robia wymiany filtrow a tak wiem na bank ze sa wymienione
mam zamiar troche tym autem pojezdzic i lubie sam krecic przy aucie niz jak zastanawiac sie czy bylo wszystko wymienione i czy jest ori olej ATF czy jakis inny zamiennik.
Gdyby ktos mial cos do dodania to prosze
walcie z gory
Mam zamiar sam wymienic olej i filtry w skrzyni 0CK czesci mechatronicznej.
Filtry i olej mam zamiar kupic w ASO jedynie nie wiem czy dobrze to zrobie jesli chodzi o kolejnosc itp.
Dodam ze mam A6 C7 2.0 TDI 190 KM. Prosilbym was o pomoc i porade jesli ktos juz to kiedys robil.
Napisze wam jak mam zamiar to zrobic i jak co prosze o poprawienie lub dodanie co o tym myslicie:
1-odczytanie bledow i wykasowanie vcds`em
2-kompletne wylaczenie stacyjki(podobno otwarcie samochodzu/otworzenie drzwi/ powoduje wlaczenie sie pompy olejowej w mechatronice ktora napelnia chydrauliczny akumulator , w przypadku braku oleju w skrzyni moze spowodowac zatarcie sie tej pompy)
3- VCDS , deaktywacja w elektronice skrzyni:
*popmpy oleju ATF w mechatronice
*oproznienie hydraulicznego akumulatora cisnienia
4-podstawienie wspornika hdyraulicznego i oparcie lekkie o tylna czesc skrzyni
5-demontaz krzyzulca
6-zlanie starego oleju ATF korkiem spustowym(moznaby go zebrac i zobaczyc jaki syf i ile go wylecialo)
7-poluzowanie chlodnicy oleju ATF aby wyciagnac rurke i zdjac miske olejowa
8-jakims cudem odpiac wtyczke od pozycjonera z mechatroniki( po wymianie filtrow znow ja jakos podpiac bo dojscie jest dosc trudne i gleboko siedzi, MOZE MACIE JAKIS PATENT NA TO???)
9-odkrecenie samej mechatronikii wyjecie jej
10-wymiana 3 filtrow
*wysokiego cisnienia
*niskiego cisnienia
*filtr ssacy(podluzny) nie wiem czy go wymieniac??? ale mysle ze by nie zaszkodzilo
11-montaz mechatroniki+podpiecie wtyczki pozycjonera
12-montaz miski olejowej+wsuniecie rurki ATF z chlodnicy oleju ATF
13-zalanie olejem skrzyni
14-podpiecie kabli sterujacych do mechatroniki
15-montaz krzyzulca
16-VCDS:
* napelnianie olejem akumulatora cisnienia
* aktywacja pompy oleju ATF w mechatronice
17-??nie wiem czy po rozgrzaniu oleju to zrobic czy od razu na zimnym oleju?? uruchomienie silnika przerzucanie wszystkich biegow na obrotach jalowych R 10 sek, N 10 sek, D 10 sek, i na Tiptronic 10 sek.
18-przy chodzacym silniku na P odczytac temperatureVCDS`em oleju ATF az wzrosnie do 35 stopni celsjusza
19-?? nie wiem czy przy chodzacym silniku odkrecic korek kontrolny czy przy zgaszonym silniku?? i w razie czego uzupelnic lub poczekac az przestanie kapac-procedure nie robic dluzej niz do osiagniecia 40 stopni celsjusza.
Nie wiem tylko czy trzeba jakos skasowac jeszcze ta wymiane oleju ATF czy nie??
I to by bylo na tyle

Jak ktos sie zastanawia dlaczego sam to dodam ze w ASO nie robia wymiany filtrow a tak wiem na bank ze sa wymienione
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Gdyby ktos mial cos do dodania to prosze

- brutus7
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 29 lis 2021, 14:13
- Imię: Roman
- Rocznik: 2013
- Moje auto: Nie mam
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.0 V8 560KM
- Napęd: RWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Boleslawiec
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Dodano po 58 sekundach:
Niestety po niemiecku , sory ale angielski nie mam az tak opanowany
Niestety po niemiecku , sory ale angielski nie mam az tak opanowany
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 216
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Witam,
potrzebuję pilnie instrukcję demontażu i montazu mechatroniki w s-tronicu
Jakby ktoś takową posiadał to proszę o udostępnienie
Pozdrawiam
potrzebuję pilnie instrukcję demontażu i montazu mechatroniki w s-tronicu
Jakby ktoś takową posiadał to proszę o udostępnienie
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 268
- Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostróda
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 216
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Panowie dziękuję bardzo.
Dobrze wiedzieć, że tutaj zawsze można na Was liczyć.
Instrukcje tekstowe bezcenne...
coraz bardziej skłaniam się do samodzielnej wymiany zestawu naprawczego mechatroniki... Po kilku rozmowach z gościem, który mieni się profesjonalistą stwierdziłem, że jednak nie zlecę mu wymiany. Na pytanie, czy kosz sprzęgłowy będzie regenerował na tarczkach BORGA (bo sprzęgło też muszę zrobić), stwierdził: "prawdopodobnie, tak", na pytanie czy zastosuje olej motula, również standardowe "prawdopodobnie, tak", na pytanie czy zmieni również olej przekładniowy odparł ochoczo: "tak", a na moje pytanie , na jakim oleju będzie wymiana, odpał: "na jakimś zwykłym przekładniowym".
Sami widzicie, że nie ma wyboru
Czy do demontażu całej skrzyni biegów z napędem quattro i samego kosza sprzęgłowego, też są podobne instrukcje.
Z góry dziękuję za informacje.
Pozdrawiam![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Dobrze wiedzieć, że tutaj zawsze można na Was liczyć.
Instrukcje tekstowe bezcenne...
coraz bardziej skłaniam się do samodzielnej wymiany zestawu naprawczego mechatroniki... Po kilku rozmowach z gościem, który mieni się profesjonalistą stwierdziłem, że jednak nie zlecę mu wymiany. Na pytanie, czy kosz sprzęgłowy będzie regenerował na tarczkach BORGA (bo sprzęgło też muszę zrobić), stwierdził: "prawdopodobnie, tak", na pytanie czy zastosuje olej motula, również standardowe "prawdopodobnie, tak", na pytanie czy zmieni również olej przekładniowy odparł ochoczo: "tak", a na moje pytanie , na jakim oleju będzie wymiana, odpał: "na jakimś zwykłym przekładniowym".
Sami widzicie, że nie ma wyboru
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Czy do demontażu całej skrzyni biegów z napędem quattro i samego kosza sprzęgłowego, też są podobne instrukcje.
Z góry dziękuję za informacje.
Pozdrawiam
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Cześć,
mam Audi A7 3.0 TFSI z 2012 roku WAUYGAFC8CN085342. Przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni ale potrzebuję porady jaką skrzynię w ogóle mam. Czy ktoś może pomóc? Mam takie informacje o aucie . Z mojej wiedzy wynika, że kod skrzyni to NEU i jest to auto ze stanów więc słyszałem że to skrzynia TIPTRONIC. Zależy mi na wymianie oleju dynamicznej. Fachowiec powiedział, że potrzebne jest do tego 12 litrów oryginalnego oleju G060162A2 oraz filtr 0BK398009A. Co doradzicie?
mam Audi A7 3.0 TFSI z 2012 roku WAUYGAFC8CN085342. Przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni ale potrzebuję porady jaką skrzynię w ogóle mam. Czy ktoś może pomóc? Mam takie informacje o aucie . Z mojej wiedzy wynika, że kod skrzyni to NEU i jest to auto ze stanów więc słyszałem że to skrzynia TIPTRONIC. Zależy mi na wymianie oleju dynamicznej. Fachowiec powiedział, że potrzebne jest do tego 12 litrów oryginalnego oleju G060162A2 oraz filtr 0BK398009A. Co doradzicie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam
Hornas
Hornas
- qujot
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 470
- Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Jak masz tipa to najprościej kupić gotowy zestaw od producenta czyli ZF'a a skoro chcesz dynamicznie to dokupić oleju bo w zestawie jest chyba 9l. Poszukaj w wątku dla skrzyni tiptronic są informacje.
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
ale nie jestem pewien czy jest tiptronic
Pozdrawiam
Hornas
Hornas