A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
- qujot
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 470
- Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
NEU to tiptronic ![Obrazek]()
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 lut 2022, 21:41
- Imię: Marek
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Witam na forum. Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem A6 C7.
Rok 2018, ViN; WAUZZZ4G2JN113586 z kodem silnika DDDA . Napęd na przód. W wklejce odnalazłem kod skrzyni biegów OIG . Poproszę o informację co to za skrzynia i jaką wymianę oleju będę musiał wykonać? Auto ma teraz 85 tkm przebiegu i na 60 tkm miało robioną wymianę oleju w skrzyni w serwisie Audi w Niemczech. Z góry dziękuję za pomoc.
Rok 2018, ViN; WAUZZZ4G2JN113586 z kodem silnika DDDA . Napęd na przód. W wklejce odnalazłem kod skrzyni biegów OIG . Poproszę o informację co to za skrzynia i jaką wymianę oleju będę musiał wykonać? Auto ma teraz 85 tkm przebiegu i na 60 tkm miało robioną wymianę oleju w skrzyni w serwisie Audi w Niemczech. Z góry dziękuję za pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Masz skrzynię o kodzie SVC i jest to s-tronic 0CK z napędem na przód. Wymiana statyczna bez filtra co 60 tysięcy km.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 241
- Rejestracja: 03 mar 2022, 12:22
- Imię: Pawel
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Witam wszystkich. Przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni Automatycznej. Pacjent to
Audi a6 c7 2011r 3.0Tdi Quattro kod silnika CDUC. Skrzynia s-tronic jak się nie myle .( jeśli tak proszę o poprawienie mnie.)
I tu moje pytanie czy powinno się wymieniać olej w tej skrzyni czy nie? Ponieważ opinie są różne Niby producent nie przewiduje wymiany ale jak wiadomo ten olej też w jakimś stopniu się zużywa. Może ktoś z grupowiczów wymieniał olej w takiej skrzyni i może podzielić się opinią czy czuć jakaś poprawę po wymianie?
Dodam że od jakiegos czasu po zmienię biegu z P na D czuć delikatne szqrpniecie przy ruszaniu jak i przy cofaniu również. A także podczas jazdy gdy samochód redukuje z biegu 3 na 2 można wyczuć szarpniecie z resztą biegów przy zmianie w górę czy redukcji nie ma takiego problemu.
Testowałem taki dam model z tym samym silnikiem i skrzynią. tam nie ma takich problemów rusza, cofa redukuje płynnie. I zastanawiam się czy wymiana oleju w skrzyni by pomogła.
Audi a6 c7 2011r 3.0Tdi Quattro kod silnika CDUC. Skrzynia s-tronic jak się nie myle .( jeśli tak proszę o poprawienie mnie.)
I tu moje pytanie czy powinno się wymieniać olej w tej skrzyni czy nie? Ponieważ opinie są różne Niby producent nie przewiduje wymiany ale jak wiadomo ten olej też w jakimś stopniu się zużywa. Może ktoś z grupowiczów wymieniał olej w takiej skrzyni i może podzielić się opinią czy czuć jakaś poprawę po wymianie?
Dodam że od jakiegos czasu po zmienię biegu z P na D czuć delikatne szqrpniecie przy ruszaniu jak i przy cofaniu również. A także podczas jazdy gdy samochód redukuje z biegu 3 na 2 można wyczuć szarpniecie z resztą biegów przy zmianie w górę czy redukcji nie ma takiego problemu.
Testowałem taki dam model z tym samym silnikiem i skrzynią. tam nie ma takich problemów rusza, cofa redukuje płynnie. I zastanawiam się czy wymiana oleju w skrzyni by pomogła.
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Pawlo w Twojej skrzyni rekomendowany interwal wymiany oleju to 60.000 tkm. Po wymianie na pewno poczujesz inna prace skrzyni, delikatne sporadyczne szarpniecia rowniez powinny odpuscic ( ;
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 241
- Rejestracja: 03 mar 2022, 12:22
- Imię: Pawel
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Dziękuję za odpowiedź. A czy orientujesz się może jaki olej powinien iść do tej skrzyni jaka ilość ( + - ) i jakie filtry? Z tego co czytałem na forum przy wymianie oleju powinno zmienić się jakieś filtry też.
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Przypisuje post Mat'a z innego tematu tyczy sie skrzyni S-tronic o oznaczeniu 0B5(QUATTRO) i kodzie literowym NPB (kod widoczny na wlepce pod datą produkcji)
Skrzynia 0B5 ma dwa niezależne obiegi oleju. W pierwszym znajduje się sprzęgło podwójne, moduł mechatroniczny oraz układ zasilania olejem. Drugi obieg oleju obejmuje skrzynię biegów, skrzynkę rozdzielczą (międzyosiowy mechanizm różnicowy - Torsen) i przekładnię przedniej osi. Olej ATF z obiegu sprzęgłowego podlega wymianie maksymalnie co 60 tysięcy km. Natomiast olej z obiegu przekładniowego przewidziany jest na cały okres działania skrzyni. Oczywiście można go wymienić, bo żaden olej nie jest w stanie wytrzymać tak długiego okresu czasu. W obiegu sprzęgłowym są dwa filtry oleju. Jeden (siatkowy) na wejściu do modułu mechatronicznego, który jest jednocześnie smokiem olejowym zasysającym olej z miski. Drugi jest na wyjściu (za sprzęgłami) do chłodnicy oleju. Ma on za zadanie wyłapywać pyły z płytek ciernych. W serwisie wymieniany jest tylko ten drugi filtr (właściwie jego wkład). Zaleca się wymianę również tego pierwszego, ponieważ chroni on bezpośrednio moduł mechatroniczny. Wiążę się to jednak z wymianą uszczelki miski olejowej, którą trzeba odkręcić.
Numery części:
- olej ATF z obiegu sprzęgłowego: G052529A2 (pojemność układu 7 litrów),
- olej z obiegu przekładniowego: G055532A2 (pojemność układu 4,5 litra),
- wkład filtra: 0B5325330A,
- oring pokrywy wkładu filtra: WHT005499A,
- filtr siatkowy oleju: 0B5325429E,
- oring filtra siatkowgo: WHT003379,
- uszczelka miski olejowej: 0B5321371E / 0B5321371F (nowszy numer),
- pierścień uszczelniający korek spustowy w misce: N0138275.
Oczywiście potrzebujesz trochę mniej oleju, ponieważ podane pojemności odnoszą się do pustych układów, ale z tego co kojarzę, to przy zakupie 6 litrów sprzęgłowego i 4 litrów przekładniego trochę brakuje, ale zawsze można uzupełnić starym, ponieważ nigdy nie zleci cały olej, więc setka starego nie zaszkodzi, a po co kupować dodatkowy litr, aby zużyć tylko trochę
. Zalecam zakup potrzebnych części w ASO, ponieważ lepiej wydać kilkaset złotych więcej niż zapłacić potem kilka tysięcy za remont skrzyni.
Instrukcje, które znalazłem w ELSIE:
https://www.dropbox.com/s/jgjlntdi59zxx ... tronic.rar
Powinieneś wszystko tam znaleźć. Niektóre instrukcje mają te same nazwy, ponieważ jedna wersja dotyczy zwykłego serwisu, a druga obejmuje naprawę skrzyni. Dlatego zamieściłem obie wersje, ponieważ uzupełniają się. Mam nadzieję, że teraz wszystko rozumiesz i będziesz wiedział co i jak zrobić.
Koniec cytatu
Skrzynia 0B5 ma dwa niezależne obiegi oleju. W pierwszym znajduje się sprzęgło podwójne, moduł mechatroniczny oraz układ zasilania olejem. Drugi obieg oleju obejmuje skrzynię biegów, skrzynkę rozdzielczą (międzyosiowy mechanizm różnicowy - Torsen) i przekładnię przedniej osi. Olej ATF z obiegu sprzęgłowego podlega wymianie maksymalnie co 60 tysięcy km. Natomiast olej z obiegu przekładniowego przewidziany jest na cały okres działania skrzyni. Oczywiście można go wymienić, bo żaden olej nie jest w stanie wytrzymać tak długiego okresu czasu. W obiegu sprzęgłowym są dwa filtry oleju. Jeden (siatkowy) na wejściu do modułu mechatronicznego, który jest jednocześnie smokiem olejowym zasysającym olej z miski. Drugi jest na wyjściu (za sprzęgłami) do chłodnicy oleju. Ma on za zadanie wyłapywać pyły z płytek ciernych. W serwisie wymieniany jest tylko ten drugi filtr (właściwie jego wkład). Zaleca się wymianę również tego pierwszego, ponieważ chroni on bezpośrednio moduł mechatroniczny. Wiążę się to jednak z wymianą uszczelki miski olejowej, którą trzeba odkręcić.
Numery części:
- olej ATF z obiegu sprzęgłowego: G052529A2 (pojemność układu 7 litrów),
- olej z obiegu przekładniowego: G055532A2 (pojemność układu 4,5 litra),
- wkład filtra: 0B5325330A,
- oring pokrywy wkładu filtra: WHT005499A,
- filtr siatkowy oleju: 0B5325429E,
- oring filtra siatkowgo: WHT003379,
- uszczelka miski olejowej: 0B5321371E / 0B5321371F (nowszy numer),
- pierścień uszczelniający korek spustowy w misce: N0138275.
Oczywiście potrzebujesz trochę mniej oleju, ponieważ podane pojemności odnoszą się do pustych układów, ale z tego co kojarzę, to przy zakupie 6 litrów sprzęgłowego i 4 litrów przekładniego trochę brakuje, ale zawsze można uzupełnić starym, ponieważ nigdy nie zleci cały olej, więc setka starego nie zaszkodzi, a po co kupować dodatkowy litr, aby zużyć tylko trochę

Instrukcje, które znalazłem w ELSIE:
https://www.dropbox.com/s/jgjlntdi59zxx ... tronic.rar
Powinieneś wszystko tam znaleźć. Niektóre instrukcje mają te same nazwy, ponieważ jedna wersja dotyczy zwykłego serwisu, a druga obejmuje naprawę skrzyni. Dlatego zamieściłem obie wersje, ponieważ uzupełniają się. Mam nadzieję, że teraz wszystko rozumiesz i będziesz wiedział co i jak zrobić.
Koniec cytatu

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Nie łatwiej było podać link do posta, który napisałem
.

Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Przysluzy sie kolejnym pokoleniom i odwiedzajacym ten temat ( : takie informacje moze warto bylo by gdzies podpiac
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 26 mar 2022, 20:25
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Poznań
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Witam
Czy pomoże ktoś z rozkodowaniem co i jak potrzebuje do wymiany olei filtrów w skrzyni. Przebieg 150 tys. Niestety nie wiem czy coś wcześniej było robione w tym temacie. Auto właśnie do mnie przypłynęło z USA.
Jeżeli ktoś miałby polecać zamiennik oleju zamiast ORI to co to by było ? Motula będzie ok
Mam dostep do VW z rabatem 15% więc ceny może nie będą takie złe.
Oznaczenie z wlepy
KCC NEU
N1F / FZ
Czy pomoże ktoś z rozkodowaniem co i jak potrzebuje do wymiany olei filtrów w skrzyni. Przebieg 150 tys. Niestety nie wiem czy coś wcześniej było robione w tym temacie. Auto właśnie do mnie przypłynęło z USA.
Jeżeli ktoś miałby polecać zamiennik oleju zamiast ORI to co to by było ? Motula będzie ok

Mam dostep do VW z rabatem 15% więc ceny może nie będą takie złe.
Oznaczenie z wlepy
KCC NEU
N1F / FZ
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Masz skrzynię tiptronic, więc tylko i wyłącznie gotowy zestaw od producenta skrzyni: ZF 1087.298.369.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 26 mar 2022, 20:25
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Poznań
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Dziękuje...to mnie zaskoczyłeś bo byłem pewien że mam Stronica
A jeżeli chodzi o reszte olei dyfer itp ?

A jeżeli chodzi o reszte olei dyfer itp ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
W USA z 3.0 TFSI jest zawsze tiptronic. Boją się tam pozwów od użytkowników, więc wsadzają na ten rynek lepsze skrzynie. S-tronic jest może i szybszy, ale bardziej awaryjny. Podaj numer VIN (może być na PW), to dobiorę odpowiednie oleje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 26 mar 2022, 20:25
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Poznań
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Poszedł priv :D