mam sporadycznie (co kilkaset km) taki błąd:
Przeszukałem Forum i nic nie znalazłem. W necie jedynie na rosyjskich i holenderskich forach występuje para: 10618 oraz P2755. Więc problem nie jest często spotykany.Adres 02: Skrzynia biegów Plik etykiet: 0B5-927-156.clb
Oznaczenie elementu: 4G0 927 156 M HW: 0B5 927 156 F
Komponent i/lub wersja: 0B5 30TFSIRdW H10 0010
Kodowanie: 000001
Kod serwisu: WSC 02311 785 00200
Zbiór danych ASAM: EV_TCMDL501 A02087 (AU57)
ROD: EV_TCMDL501.rod
VCID: 36362C68B8CAB997F5D-8062
Znaleziono 1 błąd:
10618- Zawór chłodnicy oleju przekładniowego
P2755 00 [047] - zwarcie z plusem
Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 11
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 142075 km
Data: 2017.03.05
Czas: 13:16:35
Prędkość obrotowa silnika: 1292 /min
Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 1292 /min
Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 0 /min
Moment obrotowy silnika: 24 Nm
Temperatura oleju przekładniowego: 21 °C
Położenie pedału przyśpieszenia: 0.0 %
Status sprzęgła: Beide Kupplungen offen
Są 3 warianty opisywanych zdarzeń: (który jest prawdziwy?)
1) jakieś bajki (?) o koszcie naprawy 7000Euro w ASO - bez podania szczegółów
2) wymiana sterowania zaworu (solenoidu) i kilku części (w tym uszczelki, przez która go zalewa).
Potrzebne części to:
Kod: Zaznacz cały
1 4HO-121-671-D Zawór
2 000-979-940 złącze
1 8K0-973-702 mocowanie
1 000-979-025-EA przewody
Teraz czas na pytania:
- Spotkaliście się kiedyś z takim błędem?
- Jak groźne jest to dla skrzyni? Ona nie lubi przegrzania oleju, co skutkuje szerokim wachlarzem awarii.
- W tym przypadku obieg oleju jest otwarty, zamknięty czy nie wiadomo?
- Czy ten zawór jest w obiegu chłodzenia oleju sterującego mechatroniką czy chłodzącego sprzęgła?
Jeśli to jest wtyczka - wolałbym uniknąć wymiany mechatroniki, którą serwis uzna za "absolutnie konieczną"... a faktycznie wymieni jedno złącze. Tym bardziej, że nie ma zalogowanych żadnych błędów związanych z mechatroniką a wspomniany zawór jest po za układem mechatroniki i zapewne otwiera/zamyka obieg chłodzenia dla skrzyni?
Z drugiej strony - przegrzanie oleju może w dłuższym okresie spowodować awarię mechatroniki lub sprzęgieł chłodzonych... właśnie olejem.
[ Dodano: 2017-03-13, 10:47 ]
Widzę, ze nikt nic nie wie, więc dodam nieco więcej informacji, które zebrałem podczas weekendu:
Wychodzi na to, że zawór od chłodzenia to najprawdopodobniej ten:
http://www.automatsentyrz.pl/elektrozaw ... speed-n471
http://midparts.com.pl/pl/p/0B5-DL500-D ... -N471/4006
ma oznaczenie N471 i znajduje się w zespole mechatroniki, na poniższym obrazku pod numerem 3:
Nie wiadomo tylko, czy za "zwarcie" odpowiada uszkodzenie solenoidu, czy wiązki.
Wiązka i solenoid są również częścią składową fabrycznego "zestawu naprawczego" o oznaczeniu 0B5398048C (do skrzyń 0B5 - a chyba takie są w naszych autach?)
Niektórzy twierdza, że zestaw da się kupić w ASO za 1400 PLN po małych negocjacjach.
Ciekawe, bo tu:
http://midparts.com.pl/pl/p/DL501-S-TRO ... OWANY/4729
kosztuje 2 razy tyle...
