3.0 TFSi, S-Tronic, błąd w skrzyni
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 maja 2017, 12:18
- Lokalizacja: Warszawa
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Tak, miałem robioną mechatronikę, wiazki i wymieniane sprzęgła. Szarpało nieźle, jednak po samodzielnej, częściowej adaptacji było lepiej. Niestety, nadal nie jest dobrze, więc pojadę do ASO - na wszelki wypadek.grzesiek1978 pisze:A miales robiona mechatronike? Po tym powinno sie jednoczesnie zrobic adaptacje.
Z pewnością podzielę się uwagami na temat pracy skrzyni po tym zabiegu.grzesiek1978 pisze:Daj znac jak po adaptacji w ASO.
[ Dodano: 2017-06-14, 12:49 ]
Update:
Adaptacja zajęła ASO 3 godziny. Zrobili jazdę próbną na około 45km i wyłączyli "na ten czas" kamerę w aucie

Koszt - niecałe 700 PLN brutto.
Po odbiorze przejechałem z 30km i odniosłem wrażenie, że... jest dużo lepiej!
1 - nie miałem ani jednego szarpnięcia przy zatrzymywaniu się
2 - auto jakby.... lepiej przyśpiesza
3 - spalanie na postoju, w trybie "Drive" spadło z 1,7L/h do 1,3L/h (to sugeruje mniejsze opory wewnątrz skrzyni)
na razie jestem zadowolony!

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 maja 2017, 12:18
- Lokalizacja: Warszawa
Podłącze się pod temat samodzielnej adaptacji skrzyni biegów.
Miałem kłopot z zalaną i spaloną wiązką elektryczną.
![Obrazek]()
PRZYCZYNA: mała gumka która wypadła z wiązki... (kostka była wcześniej odłączana - możliwe że gumka się poluzowała
)
![Obrazek]()
Wymieniłem wiązkę elektryczną. Mimo to naprawa skończyła się wizytą w warsztacie. TCM został naprawiony a nie wymieniony. Skrzynia zaczęła lekko szarpać. Przypuszczam że powodem jest to że była wyciągana kilkukrotnie Mechatronika, a nie była wykonana adaptacja..... nie wdając się w dalszą zbędną dyskusję na ten temat przejdę do sedna.
Mam kabel, więc zacząłem zgłębiać temat samodzielnej adaptacji:
Moja skrzynia:
Producent VCDSa na stronie ma b.słaby opis do 0B5: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... DSG/0B5%29,
natomiast adaptacja skrzyni 0AM jest dość dobrze opisana: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... _(DSG/0AM)
Moje obserwacje:
- Erase counter for start and stop processes - PRZECHODZI BEZ PROBLEMÓW - silnik wyłączony
- Clutch valve calibration - Temperatura skrzyni musi być pomiędzy 40-60 stopni, inaczej zwraca błąd 0x56 lub 0x57 (w zależności czy zbyt wysoka czy zbyt niska - nie pamiętam która wartość odpowiada błędom). Silnik uruchomiony, lewarek na D. U mnie skrzynia wchodzi na wyższe obroty i po chwili zwraca błąd "Aborted safety reason".
![Obrazek]()
- Distance sensor calibration - Przechodzi bez problemu.
jest jeszcze kolejna pozycja,
- Clutch engagement point adaptation. Nie udało mi się znaleźć pełnego opisu. Uruchamiając tą adaptację możemy obserwować fazy adaptacji w blokach "Adaptation status of the engagement point of clutch 1" "Adaptation status of the engagement point of clutch 2".
![Obrazek]()
Należy jechać stałą prędkością biegach parzystych kilka min, fazy adaptacji będą się zmieniać aż otrzymamy status "Engagement point broken in"
![Obrazek]()
![Obrazek]()
po czy zmienić na biegi nieparzyste i także jechać kilka min stałą prędkością bez ich zmieniania. Łącznie przejechałem około 35 km.
Także widać że bloki BACKLASH zmieniają wartości, co wg mnie wpływa że skrzynia szarpie lub nie, na danym biegu.
![Obrazek]()
- po uruchomieniu Clutch engagement point adaptation wartość BACKLASH zmieniają się na 30mm.
- Reset to factory configuration - brak wniosków.
Znalazłem film który pokazuje jak się wykonuje adaptację w VW Jetta (nie wiem jaki silnik i skrzynia):
https://www.youtube.com/watch?v=6IJeGrrPqOw
Po wykonaniu "Clutch engagement point adaptation", szarpie w innym momencie.
Pytania:
1. Czy są inne uwarunkowania dot. Clutch valve calibration i dlatego zwraca błąd ?
2. Czy znacie może procedurę adaptacji skrzyni biegów 0B5 za pomocą VCDS
3. Czy adaptacja 0B5 jest taka sama jak skrzyni 0AM ?
4. Czy firmware skrzyni biegów można samemu wymienić ?
Miałem kłopot z zalaną i spaloną wiązką elektryczną.
PRZYCZYNA: mała gumka która wypadła z wiązki... (kostka była wcześniej odłączana - możliwe że gumka się poluzowała

Wymieniłem wiązkę elektryczną. Mimo to naprawa skończyła się wizytą w warsztacie. TCM został naprawiony a nie wymieniony. Skrzynia zaczęła lekko szarpać. Przypuszczam że powodem jest to że była wyciągana kilkukrotnie Mechatronika, a nie była wykonana adaptacja..... nie wdając się w dalszą zbędną dyskusję na ten temat przejdę do sedna.
Mam kabel, więc zacząłem zgłębiać temat samodzielnej adaptacji:
Moja skrzynia:
o ile dobrze interpretuje zapis Flash Date: 11.07.27 to firmware tak jak z fabryki wyjechał.Address 02: Auto Trans
Control Module Part Number: 4G1 927 156 B
Component and/or Version: 0B5 30 TDIRdW H10 0001
Software Coding: 000001
Advanced Identification/FAZIT
Identification: TFK-030
Revision: --H10---
Date: 18.06.11
Manufacturer number: 0904
Test stand number: 0399
Flash Status
Programming Attempts(application): 1/1
Successful Attempts(application): 1/1
Programming Status: 00000000
Flash Date: 11.07.27
Flash Date: 0000.00.00
Flash Tool Code: 00000 000 00000
Software
UDS: 01.02.13
ISO15765: 01.02.16
CAN: 01.07.00
HiSpd Net: 01.06.00
Misc.
Hardware number: 0B5 927 156 F
Workshop System Name: J217
ASAM Dataset: EV_TCMDL501
ASAM Dataset Revision: A02087
Producent VCDSa na stronie ma b.słaby opis do 0B5: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... DSG/0B5%29,
natomiast adaptacja skrzyni 0AM jest dość dobrze opisana: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... _(DSG/0AM)
Moje obserwacje:
- Erase counter for start and stop processes - PRZECHODZI BEZ PROBLEMÓW - silnik wyłączony
- Clutch valve calibration - Temperatura skrzyni musi być pomiędzy 40-60 stopni, inaczej zwraca błąd 0x56 lub 0x57 (w zależności czy zbyt wysoka czy zbyt niska - nie pamiętam która wartość odpowiada błędom). Silnik uruchomiony, lewarek na D. U mnie skrzynia wchodzi na wyższe obroty i po chwili zwraca błąd "Aborted safety reason".
- Distance sensor calibration - Przechodzi bez problemu.
jest jeszcze kolejna pozycja,
- Clutch engagement point adaptation. Nie udało mi się znaleźć pełnego opisu. Uruchamiając tą adaptację możemy obserwować fazy adaptacji w blokach "Adaptation status of the engagement point of clutch 1" "Adaptation status of the engagement point of clutch 2".
Należy jechać stałą prędkością biegach parzystych kilka min, fazy adaptacji będą się zmieniać aż otrzymamy status "Engagement point broken in"
po czy zmienić na biegi nieparzyste i także jechać kilka min stałą prędkością bez ich zmieniania. Łącznie przejechałem około 35 km.
Także widać że bloki BACKLASH zmieniają wartości, co wg mnie wpływa że skrzynia szarpie lub nie, na danym biegu.
- po uruchomieniu Clutch engagement point adaptation wartość BACKLASH zmieniają się na 30mm.
- Reset to factory configuration - brak wniosków.
Znalazłem film który pokazuje jak się wykonuje adaptację w VW Jetta (nie wiem jaki silnik i skrzynia):
https://www.youtube.com/watch?v=6IJeGrrPqOw
Po wykonaniu "Clutch engagement point adaptation", szarpie w innym momencie.
Pytania:
1. Czy są inne uwarunkowania dot. Clutch valve calibration i dlatego zwraca błąd ?
2. Czy znacie może procedurę adaptacji skrzyni biegów 0B5 za pomocą VCDS

3. Czy adaptacja 0B5 jest taka sama jak skrzyni 0AM ?
4. Czy firmware skrzyni biegów można samemu wymienić ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 maja 2017, 12:18
- Lokalizacja: Warszawa
Tak na szybko - tutaj powinieneś mieć lewarek w pozycji P, a nie D.mariu pisze: - Clutch valve calibration - Temperatura skrzyni musi być pomiędzy 40-60 stopni, inaczej zwraca błąd 0x56 lub 0x57 (w zależności czy zbyt wysoka czy zbyt niska - nie pamiętam która wartość odpowiada błędom). Silnik uruchomiony, lewarek na D. U mnie skrzynia wchodzi na wyższe obroty i po chwili zwraca błąd "Aborted safety reason".
Przerabiam właśnie temat adaptacji skrzyni 0b5 i u siebie zauważyłem, że na oprogramowaniu 0002 nie było możliwe przeprowadzenie "Clutch valve calibration", natomiast na 0006 już mogę zrobić to bez problemu.
Widzę, że u Ciebie jest soft w wersji 0001 wgrany w 2011 roku (skrzynia była raz flashowana, zatem to oryginalnie wgrany soft, nieaktualizowany nigdy później) i może się okazać, że ta procedura nie będzie mogła zostać przeprowadzona przez VCDS'a.
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
U mnie nie udało się zrobić adaptacji skrzyni za pomocą VCDS'a 
Za każdym razem proces był przerywany "ze względów bezpieczeństwa".
Z ciekawostek - przy okazji robienia chipa silnika Gregor10, wgrał mi nowy soft (zwiększa ciśnienia na sprzęgłach, zmniejsza ryzyko spalenia tarczek) i zrobił adaptację. Jestem ta zmianą zachwycony - przez ostatnie kilka miesięcy i kilak tysięcy km nie miałem ani jednego szarpnięcia lub zaskakującego zachowania skrzyni. Z mojej strony mogę gorąco polecić taki mod!

Za każdym razem proces był przerywany "ze względów bezpieczeństwa".
Z ciekawostek - przy okazji robienia chipa silnika Gregor10, wgrał mi nowy soft (zwiększa ciśnienia na sprzęgłach, zmniejsza ryzyko spalenia tarczek) i zrobił adaptację. Jestem ta zmianą zachwycony - przez ostatnie kilka miesięcy i kilak tysięcy km nie miałem ani jednego szarpnięcia lub zaskakującego zachowania skrzyni. Z mojej strony mogę gorąco polecić taki mod!
Oczywiście że P.... późna pora była jak pisałem, dzięki za czujność.grzesiek1978 pisze: Tak na szybko - tutaj powinieneś mieć lewarek w pozycji P, a nie D.
Kolejna sprawa którą zauważyłem to, to że wartości Backlash (X) Gear są resetowane do 0.30mm przy Distance sensor calibration
@grzesiek1978, czy masz sprawdzony warsztat, gdzie wykonują adaptację, update firmware?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 maja 2017, 12:18
- Lokalizacja: Warszawa
Gdybym miał to nie walczyłbym z adaptacją...mariu pisze:@grzesiek1978, czy masz sprawdzony warsztat, gdzie wykonują adaptację, update firmware?
U mnie, po kilkukrotnej adaptacji robionej w serwisach nieautoryzowanych (po wymianie tzw. dużego zestawu naprawczego) skrzynia pracuje w ten sposób, że zmiana biegów (w górę) jest odczuwalna. Przed awarią pracowała niewyczuwalnie.
Na ten moment próbuję ustalić czy adaptacja robiona przez ASO (ich oficjalnym oprogramowaniem serwisowym) różni się jakoś od adaptacji przez VCDS'a.
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Różni się o tyle, że po adaptacji w VCDS (nie przeprowadzonej do końca) poszarpywanie wróciło po dniu. Po adaptacji w ASO poszarpywanie wróciło po tygodniu.grzesiek1978 pisze:Na ten moment próbuję ustalić czy adaptacja robiona przez ASO (ich oficjalnym oprogramowaniem serwisowym) różni się jakoś od adaptacji przez VCDS'a.
Po adaptacji i wgraniu customowego softu u tunera - skrzynia działa aksamitnie od 2 miesięcy...
Uruchomiłem wczoraj Distance sensor calibration po czym zastosowałem sie do procedury z 0AM:
pierwsze 30 KM wydaje się poprawne, poza tym że przy ruszaniu pod górkę miałem szarpnięcie.
Dam znać po kilku dniach, a przede wszystkim po jeździe w korkach.
Kod: Zaznacz cały
Suggested test drive after replacing the Mechatronics module/TCM or successful basic setting.
With the shifter in Drive accelerate at half throttle to 2nd gear.
Stop and repeat half throttle acceleration into 2nd gear.
Stop followed by shifting into reverse and backing up two times.
Stop followed by driving in each forward gear using the Tiptronic shifters for no less than 3 seconds per gear.
The next portion of the drive must be done in any group choice of the following gears to maintain the proper RPM and maintain a safe driving distance on the road:
A = Gears 4th or 6th (4th is preferred)
B = Gears 3rd, 5th or 7th (5th is preferred)
Using the Tiptronic shifters maintain the range of 2,000 -to- 4,500 RPM and drive in each gear group (A and B) for no less than one full minute (two minutes are preferred). Use variable accelerator pedal positions but accelerate to full throttle at one point in each gear group during this one minute process.
MVBs 180.1 -and- 200.1 should confirm clutch adaptations with values of 3 or greater. If any portion of the adaptation is not completed it should finish on its own with normal driving.
Dam znać po kilku dniach, a przede wszystkim po jeździe w korkach.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 maja 2017, 12:18
- Lokalizacja: Warszawa
Wychodzi na to, że u mnie jest jakaś lipa w takim razie... Niezależnie od tego czy adaptacja jest zresetowana, czy jest w trakcie czy też przeprowadzona to wartości "Backlash" dla wszystkich biegów wynoszą dokładnie 0.30 mm... Nie ulega to zmianie ani na chwilę.mariu pisze: Kolejna sprawa którą zauważyłem to, to że wartości Backlash (X) Gear są resetowane do 0.30mm przy Distance sensor calibration
Co w skrzyni odpowiada za regulację tych wartości?