Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

3.0 TFSi, S-Tronic, błąd w skrzyni

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

3.0 TFSi, S-Tronic, błąd w skrzyni

Post autor: damos » 13 mar 2017, 11:47

Witam!

mam sporadycznie (co kilkaset km) taki błąd:
Adres 02: Skrzynia biegów Plik etykiet: 0B5-927-156.clb
Oznaczenie elementu: 4G0 927 156 M HW: 0B5 927 156 F
Komponent i/lub wersja: 0B5 30TFSIRdW H10 0010
Kodowanie: 000001
Kod serwisu: WSC 02311 785 00200
Zbiór danych ASAM: EV_TCMDL501 A02087 (AU57)
ROD: EV_TCMDL501.rod
VCID: 36362C68B8CAB997F5D-8062
Znaleziono 1 błąd:

10618- Zawór chłodnicy oleju przekładniowego
P2755 00 [047] - zwarcie z plusem
Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 11
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 142075 km
Data: 2017.03.05
Czas: 13:16:35

Prędkość obrotowa silnika: 1292 /min
Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 1292 /min
Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 0 /min
Moment obrotowy silnika: 24 Nm
Temperatura oleju przekładniowego: 21 °C
Położenie pedału przyśpieszenia: 0.0 %
Status sprzęgła: Beide Kupplungen offen
Przeszukałem Forum i nic nie znalazłem. W necie jedynie na rosyjskich i holenderskich forach występuje para: 10618 oraz P2755. Więc problem nie jest często spotykany.
Są 3 warianty opisywanych zdarzeń: (który jest prawdziwy?)
1) jakieś bajki (?) o koszcie naprawy 7000Euro w ASO - bez podania szczegółów
2) wymiana sterowania zaworu (solenoidu) i kilku części (w tym uszczelki, przez która go zalewa).
Obrazek
Potrzebne części to:

Kod: Zaznacz cały

1 4HO-121-671-D Zawór
2 000-979-940 złącze
1 8K0-973-702 mocowanie
1 000-979-025-EA przewody
3) wyczyszczenie zaśniedziałych styków w jakiejś wtyczce (bez podania szczegółów)



Teraz czas na pytania:
- Spotkaliście się kiedyś z takim błędem?
- Jak groźne jest to dla skrzyni? Ona nie lubi przegrzania oleju, co skutkuje szerokim wachlarzem awarii.
- W tym przypadku obieg oleju jest otwarty, zamknięty czy nie wiadomo?
- Czy ten zawór jest w obiegu chłodzenia oleju sterującego mechatroniką czy chłodzącego sprzęgła?


Jeśli to jest wtyczka - wolałbym uniknąć wymiany mechatroniki, którą serwis uzna za "absolutnie konieczną"... a faktycznie wymieni jedno złącze. Tym bardziej, że nie ma zalogowanych żadnych błędów związanych z mechatroniką a wspomniany zawór jest po za układem mechatroniki i zapewne otwiera/zamyka obieg chłodzenia dla skrzyni?
Z drugiej strony - przegrzanie oleju może w dłuższym okresie spowodować awarię mechatroniki lub sprzęgieł chłodzonych... właśnie olejem.

[ Dodano: 2017-03-13, 10:47 ]
Widzę, ze nikt nic nie wie, więc dodam nieco więcej informacji, które zebrałem podczas weekendu:

Wychodzi na to, że zawór od chłodzenia to najprawdopodobniej ten:
http://www.automatsentyrz.pl/elektrozaw ... speed-n471
http://midparts.com.pl/pl/p/0B5-DL500-D ... -N471/4006
ma oznaczenie N471 i znajduje się w zespole mechatroniki, na poniższym obrazku pod numerem 3:
Obrazek
Nie wiadomo tylko, czy za "zwarcie" odpowiada uszkodzenie solenoidu, czy wiązki.
Wiązka i solenoid są również częścią składową fabrycznego "zestawu naprawczego" o oznaczeniu 0B5398048C (do skrzyń 0B5 - a chyba takie są w naszych autach?)
Obrazek
Niektórzy twierdza, że zestaw da się kupić w ASO za 1400 PLN po małych negocjacjach.
Ciekawe, bo tu:
http://midparts.com.pl/pl/p/DL501-S-TRO ... OWANY/4729
kosztuje 2 razy tyle... <mysli>

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 13 mar 2017, 12:20

W GETem dostępny:
0B5398048C REP.SATZ brutto 1611.78 zł

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 15 maja 2017, 12:31

Jakiś link? Wyszukiwarka na ich stronie nie znajduje takiej pozycji.

[ Dodano: 2017-05-15, 11:31 ]
Mały update:

błąd nie pojawił się więcej. Jednak pojawiło się szarpanie i stukanie na 2-ce i na wstecznym.
Po wstępnej diagnozie w warsztacie robiącym skrzynie przedstawiono taki stan:
- spalone tarcze sprzęgła (do wymiany)
- mechatronika do wymiany
- elektronika sterująca do wymiany
koszt całości: 10 000 PLN (bez montażu i demontażu skrzyni) :(

na plus: dwumasa cała, w dobrym stanie

W związku z powyższym mam prośbę do naszej skarbnicy wiedzy - mat1324: mógłbyś być tak dobry i podać numery i koszt płytek ciernych i przekładek do sprzęgieł w ASO? Zakład wycenił same tarcze z ASO na 5tys. PLN ASO twierdzi, że samych tarcz nie da się kupić!?

Mógłbyś również podać namiary na zestaw mechatroniki i oleje do obu obiegów? (podobno wiązki kabli mam tak "ugotowane", że zrobiły się sztywne i są do wymiany)
Jeśli cen się nie da - podaj, proszę same numery, postaram się uzyskać ceny z ASO, choć każdy kontakt z nimi jest... problematyczny

Chciałbym sprawdzić wycenę warsztatu, ponieważ na początku usłyszałem "wszystko na oryginałach" a dziś rano już o "naprawie elektroniki".
Jak sądzicie - lepszym wariantem jest samodzielny zakup części w ASO, czy prośba do warsztatu o okazanie faktur z zakupu oryginalnych części?
Same tarcze i przekładki w "zamiennikach" to jakieś 1100 PLN:
http://midparts.com.pl/pl/p/OB5-DL501-K ... RONIC/3994
http://midparts.com.pl/pl/p/0B5-S-TRONI ... LADEK/4494

Mechatronika:
http://midparts.com.pl/pl/p/DL501-S-TRO ... OWANY/4729
15l oleju to 900 PLN.

Jednak warsztat odmówił wykonania naprawy na zamiennikach tłumacząc to ich podłą jakością i tym, ze sam daje gwarancję 12 m-cy na naprawę. Chcę im wierzyć, ale trudno zabić s-tronika w ciągu roku, przy przebiegach rzędu 20 tys. rocznie :)

Moja "wklejka":
Obrazek
Ostatnio zmieniony 15 maja 2017, 13:18 przez damos, łącznie zmieniany 2 razy.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 maja 2017, 12:42

Postaram sie poszukać wszystkie informacje, ale musisz dać mi chwilę, ponieważ trochę tego jest :). Po drugie nie znam wszystkich skrzyń na pamięć, więc muszę zobaczyć co i jak :p .
Po trzecie mam nick: mat1324 <figielek> .

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 15 maja 2017, 12:47

Dopiero teraz zauważyłem, że pytałeś o wyszukiwarkę na stronie GETem. Trochę zrypaną ją maja ale jest, wybierasz E-katlog, potem kategoria (VW/AUDI), wtedy dopiero wprowadzasz kod produktu lub jego fragment.
http://www.getem.pl/index.php?szukaj_ka ... &x=16&y=16

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 15 maja 2017, 13:18

Panowie, dzięki za odpowiedź.
Sczerze - martwi mnie to, że warsztata wycenił tarcze na 5000 PLN, natomiast w ASO kompletny kosz z tarczami sprzedają za 4285 PLN i mówią, że samych tarcz nie da się kupić. <mysli>
Ale to nasze wrocławskie ASO jest na słabszym poziomie niż ASO BMW...
mat1324 pisze:Po trzecie mam nick: mat1324 <figielek> .
Sorry mat1324! Już poprawiłem! <okok>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 maja 2017, 23:23

Przeszukałem ETKĘ i nie ma możliwości kupienia tarcz i przekładek do dwusprzęgłowej skrzyni 0B5. Można tylko kupić do bezstopniowej 0AW. Kompletne sprzęgło kosztuje w ASO ok. 3900 zł. Coś mi się wydaje, że kupują całe sprzęgło i twierdzą, że wymienili tarczki i przekładki. Kasują za to 5000 zł, a wydają niecałe 3900 zł - 1100 zł za nic :p. Zestaw do naprawy mechatroniki kosztuje ok. 1350 zł. Olej do przekładni z podwójnym sprzęgłem kosztuje ok. 135 zł za litr i potrzeba go ok. 7 litrów (cały układ). Olej przekładniowy kosztuje tyle samo i potrzeba go ok. 4,5 litra. Oleje mają różne numery. Mogę powiedzieć Ci każdą cenę z ASO :p.
Napisz na PW do kolegi dziii, który pomoże Ci z wyborem serwisu ASB we Wrocławiu, ponieważ miał niemiłą przygodę z jednym z nich <uoee> . Ogólnie żałował, że nie oddał auta do Teo-Motors, ponieważ miałby wszystko zrobione porządnie, ale niekoniecznie taniej. Wymiana konwertera starczyła tylko na krótki czas, potem stwierdzili, że trzeba zregenerować mechatronikę. Dość długo też przetrzymywali auto itp.
Jeśli nie jest dla Ciebie za daleko dojechać do Poznania, to umów się na diagnozę w Teo-Motors i zobacz co powiedzą. Ewentualnie zadzwoń i zapytaj się o wstępną wycenę. Na pewno nie będą chcieli powiedzieć konkretnej ceny bez obejrzenia auta, ale zapytaj się ile mniej więcej może kosztować porządny remont.

[ Dodano: 2017-05-15, 23:23 ]
Na kompletną mechatronikę nie starczy 10 tysięcy złotych <figielek> .

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 16 maja 2017, 09:36

mat1324 pisze:Przeszukałem ETKĘ i nie ma możliwości kupienia tarcz i przekładek do dwusprzęgłowej skrzyni 0B5. Można tylko kupić do bezstopniowej 0AW. Kompletne sprzęgło kosztuje w ASO ok. 3900 zł. Coś mi się wydaje, że kupują całe sprzęgło i twierdzą, że wymienili tarczki i przekładki. Kasują za to 5000 zł, a wydają niecałe 3900 zł - 1100 zł za nic :p.
Nie. Zapowiedział zakup i wymianę samych (oryginalnych) tarcz i pozostawienie starego kosza. Mam to nagrane... Dlatego obawiam się, że skasuje 5000 za tarcze a wstawi zamienniki za 1000 PLN...
mat1324 pisze:Na kompletną mechatronikę nie starczy 10 tysięcy złotych <figielek> .
A po co wymieniać kompletną, jeśli to uwzględnia cały metalowy korpus? Wystarczy wymienić wiązki i elementy wykonawcze, bez pozycjonerów. Ten zestaw naprawczy powinien załatwić sprawę.

[ Dodano: 2017-05-16, 08:36 ]
Panowie, kolejne pytanie: czy po wymianie "dużego zestawu naprawczego" mechatroniki (wiązki + zaworki) zostaje wewnątrz skrzyni jakaś elektronika, która poprzednio mogła się przegrzać (od zbyt gorącego oleju) i należy ją jeszcze wymienić?
Ostatnio zmieniony 16 maja 2017, 11:33 przez damos, łącznie zmieniany 1 raz.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 maja 2017, 09:51

Nia czegoś takiego jak oryginalne tarczki w ASO :p . Jest tylko cały kosz sprzęgła.

Cenę mechatroniki dałem tylko dla informacji :p.

Na trzecie pytanie o elektronikę Ci nie odpowiem :(.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 06 cze 2017, 17:57

mat1324 pisze:Cenę mechatroniki dałem tylko dla informacji .
Wiem :) wymiana całej mechatroniki, sprzęgieł i elektroniki sterującej to w ASO ok 18 000 PLN :)
mat1324 pisze:Na trzecie pytanie o elektronikę Ci nie odpowiem
nie ma sprawy - i tak bardzo dużo pomogłeś! Może ktoś inny dorzuci swoje 3 grosze?

Kwestia interesuje mnie, ponieważ nie miałem w skrzyni żadnych błędów po za tym jednym: Zawór chłodnicy oleju przekładniowego sprzed kilku tys. km. Nie było żadnego komunikatu o przegrzaniu ani wejścia w tryb awaryjny.
Gość rozebrał jedynie kosz sprzęgłowy i na tej podstawie zdiagnozował uszkodzenie termiczne komputera sterującego!
W-g tego, co dotąd znalazłem - powinna wystarczyć wymiana tarcz i zestaw naprawczy mechatroniki + olej z ASO.

[ Dodano: 2017-05-16, 15:35 ]
Update:
s jeszcze dwie "magiczne" naprawy.
1 - naprawa obudowy skrzyni biegów (czyli - ponowne wytoczenie gniazda jakiegoś łożyska)


2 - naprawa mechatroniki (to NIE JEST włożenie zestawu naprawczego: 0B5398048C ) - coś gdzieś magicznie zmieniają/naprawiają i po tym nie ma już problemu z przypalonymi sprzęgłami... Gdzieś kiedyś na amerykańskich stronach widziałem coś dotyczącego rozwiercenia gniazda jakiegoś pinu/trzpienia z uszczelką. Może o to chodzi?

[ Dodano: 2017-05-23, 14:59 ]
Update:
znalazłem, co tam robią przy naprawie problemu sprzęgieł:
w "bloku" mechatroniki są dwa zawory regulacji ciśnienia. One wycierają swoje gniazda i przestają pracować tak, jak powinny. Jest na to "kit" naprawczy, z większymi tłoczkami, innymi uszczelkami i rozwiertakiem:
http://d2q1ebiag300ih.cloudfront.net/up ... 1492107839
Obrazek
Obrazek
https://www.transmissionpartsusa.com/pr ... 74002k.htm
Obrazek
https://www.transmissionpartsusa.com/VW ... 74001k.htm

To samo robią u nas. Podobno po tym skrzynia przestaje palić sprzęgła, bo ma właścicwe ciśnienia. Podobno wiele warsztatów twierdzi, że palenie sprzęgieł wynika z uszkodzenia komputera sterującego, choć nie ma żadnych błędów a problem jest w hydraulice. Po fixnięciu hydrauliki problem spalonych/przegrzanych sprzęgieł ma odejść w zapomnienie.

[ Dodano: 2017-06-01, 10:04 ]
Update:

Skrzynia biegów zrobiona, zniknęły objawy szarpania, ale przepychanka z warsztatem to prawdziwa epopeja!
Na fakturze znalazła się nawet pozycja: 01M-927-365:
http://midparts.com.pl/pl/p/VW-09801P-W ... 7-365/2196
która pochodzi ze skrzyni klasycznej-automatycznej, 4-ro biegowej, z lat 90-tych :[
Człowiek twierdził, ze wiązka pasuje do mojej skrzyni i że wszystko jest ok. Na początku chciał wymienić mi same tarcze sprzęgła za 5000 PLN, kiedy w ASO KOMPLETNY kosz razem z tarczami kosztuje 3900 PLN <nerwus>
Napisał mi oświadczenie, w którym twierdzi, że do skrzyni 0B5 wlał: 8,5 litra oleju MTF oraz 5,5 litra oleju do skrzyni rozdzielczej! <hura> i że kupił ten olej w ASO Audi... płacąc 80 PLN za litr... :shock:
Nie wiem, czy pojechać gdzieś na sprawdzenie poziomu oleju?
Później odmawiał podpisania gwarancji i musiałem zagrozić brakiem zapłaty...

Ogólnie: szczerze odradzam korzystanie z usług zakładu "Mechanika Pojazdowa Mariusz Bulsa" we Wrocławiu: w mojej subiektywnej ocenie to krętacz i oszust.

Sprzęgło kompletne z ASO, zestawy naprawcze też miały być z ASO.

Skrzynia pracuje dobrze, choć na 2-gim biegu przy ok 20kph słyszę dziwne dźwięki... <stres>
Dodatkowo musiałem wymienić zawór chłodnicy oleju przekładniowego obok skrzyni, powodował błąd w pierwszym poście:
Obrazek

Po odkręceniu zaworu - z gniazda wylała się duża ilość płynu chłodzącego :( Możliwe, że to doprowadziło do przegrzania skrzyni i w efekcie do uszkodzenia sprzęgieł. Jednak na desce nie pojawił mi się żaden błąd! Nawet błąd przegrzania i redukcji momentu obrotowego.


Gniazdo było zalane płynem a styki skorodowane do tego stopnia, ze jeden przewód się... urwał
Obrazek

Wymieniłem również wtyczkę: całę 10PLN w ASO :) Widać na niej ślady zalania
Obrazek


To tyle w ramach opowieści. Teraz czas na
PYTANIA:
1) jechać teraz do porządnej firmy na sprawdzenie jego druciarstwa?
2) sprawdzić poziom oleju w skrzyni? Wlał litr za dużo...
3) temperatura oleju w skrzyni waha się między 93°C a 103°C. Czy ten zakres jest prawidłowy?
4) na sprzęgle 1 mam odczyt ciśnienia ok 0,11 bar nawet, jeśli ono nie zasprzęgla aktualnego biegu. Jest to normalne?
Obrazek
Kiedy sprzęgło 2 nie zasprzęgla - mam tam odczytane ciśnienie 0,0 bar:
Obrazek
5)Obawiam się ponownego przegrzania przez delikatne zasprzęglanie sprzęgła 1
Dlaczego się tym przejmuję? Otóż... cały czas tyka mi licznik "za wysokiej temperatury":
Obrazek
Czy on faktycznie włącza się, gdy olej jest za gorący, czy jest tylko tak nazwany i liczy normalną temperaturę?

[ Dodano: 2017-06-06, 16:57 ]
Kontynuując dialog ze sobą powiem: ten licznik "tyka" cały zcas, nawet, kiedy temperatura oleju wynosi 25 stopni po całej nocy stania w garażu :)

DariuszKR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 10 lis 2015, 09:10
Lokalizacja: Czeladź

Post autor: DariuszKR » 08 cze 2017, 14:07

zastanwia mnie czemu na USA jest tip 8 biegow a na eu s 7 biegow

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 cze 2017, 14:19

Podziękuj naszej Uni Europejskiej i jej przepisom <okok> .

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 13 cze 2017, 09:14

Robił ktoś adaptację skrzyni VCDS'em? Adaptacja ciśnień na sprzęgłach ni idzie mi do końca.
Po jakimś czasie przerywa pisząc, ze operacja przerwana z powodów bezpieczeństwa "due to safety reasons" czy jakoś tak.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2017, 20:17 przez damos, łącznie zmieniany 1 raz.

grzesiek1978
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 15 maja 2017, 12:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: grzesiek1978 » 13 cze 2017, 16:35

Z adaptacją VCDS'em bywają problemy... Najczęściej można wykonać "Erase counter for start and stop processes" i "Distance sensor calibration", natomiast pośredni etap, tj. "Clutch valve calibration" jest przerywany z komunikatem "Aborted - due safety reason":(

Jeżeli spróbujesz wykonać "Clutch valve calibration" na skrzyni, w której olej nie będzie przekraczał 60 stopni to najprawdopodobniej auto wejdzie na wyższe obroty, jednak po ok. 30-40 sekundach wyskoczy ww. komunikat, a adaptacja nie zostanie przeprowadzona.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 13 cze 2017, 20:17

grzesiek1978 pisze:"Clutch valve calibration" jest przerywany z komunikatem "Aborted - due safety reason":(

Jeżeli spróbujesz wykonać "Clutch valve calibration" na skrzyni, w której olej nie będzie przekraczał 60 stopni to najprawdopodobniej auto wejdzie na wyższe obroty, jednak po ok. 30-40 sekundach wyskoczy ww. komunikat, a adaptacja nie zostanie przeprowadzona.
No niestety - tak to wygląda. Kiedy olej ma ponad 60 stopni - adaptacja wcale sie nie rozpoczyna. Jutro rano jestem umówiony w ASO na adaptację skrzyni i wszelkiego innego dobytku z nią związanego. Koszt - nieco ponad 700 PLN. A VCDS'a kupiłem po to, zeby nie musieć ponosić takich kosztów :(
Zrobię to jednak, bo przy zatrzymywaniu skrzynia potrafi szarpnąć nieźle a jest świeżo po remoncie i nie chcę jej szybko "zarżnąć".
Ostatnio zmieniony 13 cze 2017, 22:57 przez damos, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga