Wypalanie dpf podczas jazdy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 44
- Rejestracja: 28 mar 2017, 14:58
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Koło
Wypalanie dpf podczas jazdy
Witam.Panowie jak wymusić wypalanie dpf podczas jazdy ze skrzynią multitronic. Jaka prędkość, obroty żeby zaczął się proces regeneracji filtra
Kiedyś: Audi B90 Coupe, Audi A2, Audi A4 b7
Obecnie: Audi A6 C7
Obecnie: Audi A6 C7
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Czy w Audi (nie mam diesla i nie zgłębiałem) są podobne wymagania dotyczące wypalania DPF jak w BMW? - brak błędów w ECU silnika
- temperatura cieczy chłodzącej minimum 75C
- minimalna ilość paliwa w baku: 15L
- minimalna prędkość: 60kph
Jeśli wszystkie nie były spełnione - wypalanie (nawet to wymuszone) nie rozpoczynało się.
- temperatura cieczy chłodzącej minimum 75C
- minimalna ilość paliwa w baku: 15L
- minimalna prędkość: 60kph
Jeśli wszystkie nie były spełnione - wypalanie (nawet to wymuszone) nie rozpoczynało się.
Nie mozesz wymusisz wypalania. Wypalanie zacznie sie,gdy w filtrze uzbiera sie odpowiednia ilosc popiolu. Dzieje sie to co ok 250-350 km. Na postoju rozpoznasz to poprzez podniesione jalowe obroty z 800 do 1000,a podczas wolniejszej jazdy auto 'buczy' i nie zrzuca obrotow nizej niz 1100-1200. Na postoju tez mozesz poczuc,ze spod auta smierdzi spalenizna.
To,co ktos napisal powyzej,ze predkosc musi byc powyzej 60kmh jest nieprawda.Wypalanie wlaczy sie nawet na postoju,jesli tylko auto ma odpowiednia temperature cieczy chlodzacej. Dezaktywuje sie tez wtedy system start-stop,co poznasz po przekreslonej kontrolce na desce,o ile go wogole uzywasz.
To,co ktos napisal powyzej,ze predkosc musi byc powyzej 60kmh jest nieprawda.Wypalanie wlaczy sie nawet na postoju,jesli tylko auto ma odpowiednia temperature cieczy chlodzacej. Dezaktywuje sie tez wtedy system start-stop,co poznasz po przekreslonej kontrolce na desce,o ile go wogole uzywasz.
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html
Sam sie doksztalc a nie mnie poprawiasz nie majac racji.Masz c6,nie c7. Wypalanie w c7 dziala inaczej niz w c6. Nie ma limitu predkosci auta,wiec piszesz nieprawde. Wypalanie moze byc zainicjowane na postoju i przy niskich predkosciach. Nie mozesz “wymusic” wypalania bez oprogramowania serwisowego. Mozesz spelnic dane warunki,aby wystapilo ale nie mozesz go wymusic. Odsylam do slownika jezyka polskiego i definicji slowa wymuszenie. Wracajac do tematu -wypalanie wystapi w wyniku dzialania komputera,ale nie mozesz go wymusic.
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jak tak sądzisz, to w porządku
. To że mam C6 nie znaczy, że nie wiem jak działa wypalanie w C7.

Ostatnio zmieniony 19 lut 2019, 12:44 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
Dalej twierdze,ze nie wiesz jak dziala wypalanie w c7 i wprowadzasz innych w blad. I zostalo to udowodnione. W c7 wypalanie nie jest zalezne od predkosci. Stwierdziles,ze jest inaczej. Skoro nie posiadasz wiedzy - nie udzielaj sie w temacie. A jak sie pomyliles - przyznaj sie do tego. Tak robi inteligenta osoba.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez danolek, łącznie zmieniany 1 raz.
Potwierdzam zdanie przedmówcy. Nie są to wartości wymagane lecz optymalne. Przyznanie się do błędu może być jednak bardzo trudne. Szczególnie u kogoś kto próbuje straszyć.mat1324 pisze:Ok. 70-80 km/h przy obrotach ok. 2000 przez kilka/kilkanaście kilometrów. Wcześniej auto musi być już zagrzane, a nie dopiero podczas wypalania.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Zbichu, łącznie zmieniany 1 raz.