Wypalanie dpf podczas jazdy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
- Imię: Artur
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witkowo
Z przekreśloną kontrolką start&stop to nie jestem pewny, wyłączyłem ten wymysł pseudo ekologów zaraz po zakupie auta. Wystarczy obserwować obroty, jak podchodzą pod 1000 to na 100% trwa proces wypalania.
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno
Nie jest to regułą. Możesz wymusić wypalanie (w trakcie jazdy) z poziomu VCDS wtedy pojawia się kontrolka filtra cząstek stałych i wykrzyknik po procedurze wypalania znika. Jeśli chodzi o standardową procedurę wypalania w trasie (prędkość stała ok. 80 i obroty 2000-2500) to wg. mnie ciężko zauważyć kiedy się zaczyna ... jedziesz więc i tak jest głośno a obroty też są wysokie więc ciężko ocenić kiedy następuję podniesienie się obrotów (musiałbyś cały czas patrzeć na obrotomierz, żeby to zauważyć)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 26 lip 2013, 22:41
- Imię: mirefire
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3miasto
"Możesz wymusić wypalanie (w trakcie jazdy) z poziomu VCDS "
Hmm.... a jaka jest procedura wymuszenia wypalania filtra VCDS -em?
Ponieważ już trzeci raz w tym tygodniu jak wróciłem do domu z krótkiej trasy wyłączyłem silnik to włączyły się wentylatory prawdopodobnie procedura wypalania nie zakończyła się ...
Chciałbym raz na jakiś czas spróbować wymusić wypalanie vcds żeby nie zapchać filtra.
Hmm.... a jaka jest procedura wymuszenia wypalania filtra VCDS -em?
Ponieważ już trzeci raz w tym tygodniu jak wróciłem do domu z krótkiej trasy wyłączyłem silnik to włączyły się wentylatory prawdopodobnie procedura wypalania nie zakończyła się ...

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
- Imię: Artur
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witkowo
W C7 to trochę inna bajka, procedura wypalania zaczyna się po osiągnięciu pewnej temperatury, prędkość i obroty silnika nie mają tu nic do rzeczy. Dla tego tak ważne jest obserwowanie obrotów na postoju. Kiedy są podwyższone obroty to wystarczy na postoju poczekać do zakończenia procedury, można to przyśpieszyć delikatnie zwiększając obroty ok. 1500. Po odpuszczeniu gazu kiedy obroty wrócą do normalnych 800 oznacza to że wypalanie się zakończyło. Warto jeszcze chwilę odczekać żeby wentylatory wystudziły komorę silnika. Ot i cała tajemnica wypalania w C7odbiorca pisze: Jeśli chodzi o standardową procedurę wypalania w trasie (prędkość stała ok. 80 i obroty 2000-2500) to wg. mnie ciężko zauważyć kiedy się zaczyna
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 26 lip 2013, 22:41
- Imię: mirefire
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3miasto
To dobra informacja że można na postoju dokończyć wypalanie...
[ Dodano: 2020-02-05, 10:12 ]
No chyba jest taka procedura która można wymusić z poziomu VCDS
![Obrazek]()
Tylko jaką wartość podać aby się uruchomiła?
Już znalazłem... trzeba wpisać wartość "1"... na wyświetlaczu pojawi się filtr DPF i w drogę... (fota poniżej) na manualu 3 lub 4 bieg około 2500 obrotów ...
u mnie komunikat zgasł sam po przejechaniu około 15 km.
![Obrazek]()
a tu wartości po regeneracji serwisowej
IDE00425-ENG104207 Regeneracja serwisowa: faza-Bit 0 1
IDE00427 Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia 4 hPa
IDE00428 Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia 0 hPa
IDE00430 Filtr cząstek stałych: status żądania regeneracji podczas użytkowania-Bit 0 0
IDE00431 Filtr cząstek stałych: status blokowania regeneracji podczas użytkowania-Bit 0 0
IDE00432 Filtr cząstek stałych: czas od ostatniej regeneracji 936 s
IDE00433 Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju 0.16 l
IDE00434 Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy 1.11 g
IDE00435 Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy -4.13 g
IDE00436 Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 4679 m
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)

[ Dodano: 2020-02-05, 10:12 ]
No chyba jest taka procedura która można wymusić z poziomu VCDS
Tylko jaką wartość podać aby się uruchomiła?
Już znalazłem... trzeba wpisać wartość "1"... na wyświetlaczu pojawi się filtr DPF i w drogę... (fota poniżej) na manualu 3 lub 4 bieg około 2500 obrotów ...
u mnie komunikat zgasł sam po przejechaniu około 15 km.
a tu wartości po regeneracji serwisowej

IDE00425-ENG104207 Regeneracja serwisowa: faza-Bit 0 1
IDE00427 Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia 4 hPa
IDE00428 Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia 0 hPa
IDE00430 Filtr cząstek stałych: status żądania regeneracji podczas użytkowania-Bit 0 0
IDE00431 Filtr cząstek stałych: status blokowania regeneracji podczas użytkowania-Bit 0 0
IDE00432 Filtr cząstek stałych: czas od ostatniej regeneracji 936 s
IDE00433 Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju 0.16 l
IDE00434 Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy 1.11 g
IDE00435 Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy -4.13 g
IDE00436 Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 4679 m
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 350
- Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
- Imię: olyon86
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: Wypalanie dpf podczas jazdy
Może komuś się przyda , szukałem czy jest opcja wypalania serwisowego na postoju , pacjent 3.0 CRTD i nigdzie nie mogłem znaleźć informacji.
Do rzeczy jest możliwość wypalania DPF na postoju , oczywiście temp płynu odpowiednia i paliwo w baku
Następnie odpalamy VCDS-a wchodzimy w silnik dostęp upoważniony kod 27971 ( 12233 jest do wypalania w trakcie jazdy) , następnie nastawy podstawowe i wybieramy regeneracja filtra , klikamy idź .
Noga jednocześnie na pedale hamulca i gazu aż do zakończenia się procedury wypalania , w moim przypadku trwało 30 minut.
Do rzeczy jest możliwość wypalania DPF na postoju , oczywiście temp płynu odpowiednia i paliwo w baku

Następnie odpalamy VCDS-a wchodzimy w silnik dostęp upoważniony kod 27971 ( 12233 jest do wypalania w trakcie jazdy) , następnie nastawy podstawowe i wybieramy regeneracja filtra , klikamy idź .
Noga jednocześnie na pedale hamulca i gazu aż do zakończenia się procedury wypalania , w moim przypadku trwało 30 minut.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Wypalanie dpf podczas jazdy
Jak zaciągnie się ręczny, to nie trzeba trzymać nogi na hamulcu
.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 26 lip 2013, 22:41
- Imię: mirefire
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Wypalanie dpf podczas jazdy
Mam prośbe,,,
czy może ktoś zerknąć i ocenić w jakim stanie jest mój dpf?
byłem ostatnio na wymianie oleju w skrzyni ( to osobna historia
nadaje się do gazety lub zgłoszenia na Policje...OSZUSTWO) ale do rzeczy ....
Poprosiłem o sprawdzenie w jakiej kondycji jest mój DPF i powiedziano że jest zapełniony w 95% lada moment będzie sygnalizował kontrolka o zapełnieniu całkowitym filtra.
Następnego dnia podpoiłem VCDS oto dane..
IDE00025 Temperatura płynu chłodzącego 66 *C
IDE00192 Temp.płynu chłodzącego na wyjściu z chłodnicy: wart.rzeczywista 57.6 °C
IDE00194 Temp.płynu chłodzącego na wyjściu z chłodnicy: wart.wymagana 90.0 °C
IDE00430-ENG104207 Filtr cząstek stałych: status żądania regeneracji podczas użytkowania-Bit 0 0
IDE00431-ENG104207 Filtr cząstek stałych: status blokowania regeneracji podczas użytkowania-Bit 0 0
IDE00432 Filtr cząstek stałych: czas od ostatniej regeneracji 28989 s
IDE00433 Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju 0.17 l
IDE00434 Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy 8.55 g
IDE00435 Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy 1.17 g
IDE00436 Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 256915 m
Jakie dane są najważniejsze? >zawartość popiołu w oleju ? (wskazuje zapełnienie DPF)?
Czy 0.17l to znaczy ze się zbliża do wartości graniczne dla silników 2.0 TDI jaką jest 175ml.
Czy można to obniżyć przez wypalanie serwisowe?
Jeżeli źle myślę to proszę poprawcie mnie.
czy może ktoś zerknąć i ocenić w jakim stanie jest mój dpf?
byłem ostatnio na wymianie oleju w skrzyni ( to osobna historia



Poprosiłem o sprawdzenie w jakiej kondycji jest mój DPF i powiedziano że jest zapełniony w 95% lada moment będzie sygnalizował kontrolka o zapełnieniu całkowitym filtra.
Następnego dnia podpoiłem VCDS oto dane..
IDE00025 Temperatura płynu chłodzącego 66 *C
IDE00192 Temp.płynu chłodzącego na wyjściu z chłodnicy: wart.rzeczywista 57.6 °C
IDE00194 Temp.płynu chłodzącego na wyjściu z chłodnicy: wart.wymagana 90.0 °C
IDE00430-ENG104207 Filtr cząstek stałych: status żądania regeneracji podczas użytkowania-Bit 0 0
IDE00431-ENG104207 Filtr cząstek stałych: status blokowania regeneracji podczas użytkowania-Bit 0 0
IDE00432 Filtr cząstek stałych: czas od ostatniej regeneracji 28989 s
IDE00433 Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju 0.17 l
IDE00434 Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy 8.55 g
IDE00435 Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy 1.17 g
IDE00436 Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 256915 m
Jakie dane są najważniejsze? >zawartość popiołu w oleju ? (wskazuje zapełnienie DPF)?
Czy 0.17l to znaczy ze się zbliża do wartości graniczne dla silników 2.0 TDI jaką jest 175ml.
Czy można to obniżyć przez wypalanie serwisowe?
Jeżeli źle myślę to proszę poprawcie mnie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 350
- Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
- Imię: olyon86
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: Wypalanie dpf podczas jazdy
No widzisz tego nie wiedziałem


Dodano po 5 minutach 49 sekundach:
Ja miałem obliczoną masę sadzy chyba 47g i wypalanie serwisowe zredukowało masę do chyba prawie zera , ale już nie pamiętam.
Wartość graniczna dla mnie czyli CRTD to 380 ml , u ciebie jest 170ml więc chyba ok ale niech się ktoś wypowie inny co to ogarnia

- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: Wypalanie dpf podczas jazdy
Tak, najważniejszą jest zawartość popiołu. Ta wartość determinuje ilość jednostek sadzy "do wykorzystania" między regeneracjami, sposób (wielkość dawek powtryskowych) w jaki sterownik przeprowadza regeneracje.
Na marginesie, to tłumaczenie na polski : "zawartość popiołu w oleju" jest według mnie błędne/niewłaściwe. Powinno raczej brzmieć "zawartość popiołu olejowego" (oczywiście w filtrze).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 239
- Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polkowice
Re: Wypalanie dpf podczas jazdy
Dokładnie, jest to parametr obrazujący popiół ze spalonego oleju w filtrze, czyli ciało obce nie usuwalne w inny niż mechaniczny, np. przez płukanie. U mnie w silniku CAHA mam wartość 0,10 przy przebiegu 144 000 km. Z tego, co gdzieś czytałem to do 0,35 powinien dać radę, a przyrost mam na poziomie około 0,01 na 10 000 - 15 000km.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 11 sty 2011, 18:42
- Imię: Marek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ozorków
Re:
U mnie jeśli rozpocznie się wypalanie (przejadę ok 5 km) i czekam jakieś 15 min na dokończenie procedury, zaraz po ponownym odpaleniu silnika (mija 8h w pracy) znów zaczyna sie wypalać. Więc chyba na postoju sie nie wypala tak do końca? Może zależy od rocznika i silnika z tym wypalaniem? A6 mam juz po lifcie modelowo 2017arczi0044 pisze: ↑07 kwie 2019, 20:02W C7 to trochę inna bajka, procedura wypalania zaczyna się po osiągnięciu pewnej temperatury, prędkość i obroty silnika nie mają tu nic do rzeczy. Dla tego tak ważne jest obserwowanie obrotów na postoju. Kiedy są podwyższone obroty to wystarczy na postoju poczekać do zakończenia procedury, można to przyśpieszyć delikatnie zwiększając obroty ok. 1500. Po odpuszczeniu gazu kiedy obroty wrócą do normalnych 800 oznacza to że wypalanie się zakończyło. Warto jeszcze chwilę odczekać żeby wentylatory wystudziły komorę silnika. Ot i cała tajemnica wypalania w C7odbiorca pisze: Jeśli chodzi o standardową procedurę wypalania w trasie (prędkość stała ok. 80 i obroty 2000-2500) to wg. mnie ciężko zauważyć kiedy się zaczyna![]()
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 19 cze 2021, 19:48
- Imię: Sylwester
- Rocznik: 2016
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 150KM
- Napęd: RWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jawor
Re: Wypalanie dpf podczas jazdy
Witam
Na temat dpf mogę powiedzieć b. dużo.
Wielu myśli, że jak tylko pojadą na np autostradę i pojadą 140 to zaraz wypali im się dpf
Otóż nie
Spróbuję wytłumaczyć to w prosty sposób
Każde audi w dieslu co jest dpf ma czujnik który odpowiada za przepływ spalin. Obserwując moje auto to od wypalania do wypalania przejeżdżam w mieście ponad 400 km a po autostradach ok700
Gdy czujnik osiągnie 100 % zapchania wtedy uruchamia się procedura wypalania dpf. Warunkiem jest, żeby auto osiągnęło ponad 500°C
Wtedy w dpf temp. rosnie do ponad 650 i wypala się. Trwa to 15-20 minut. W tym czasie nie jest wskazane gasić silnika.
Ją pilnuję wypalania za pomocą specjalnego programu który jest wgrany do telefonu i łączę się z samochodem za pomocą kostki ELM 327 do obd
Na temat dpf mogę powiedzieć b. dużo.
Wielu myśli, że jak tylko pojadą na np autostradę i pojadą 140 to zaraz wypali im się dpf
Otóż nie
Spróbuję wytłumaczyć to w prosty sposób
Każde audi w dieslu co jest dpf ma czujnik który odpowiada za przepływ spalin. Obserwując moje auto to od wypalania do wypalania przejeżdżam w mieście ponad 400 km a po autostradach ok700
Gdy czujnik osiągnie 100 % zapchania wtedy uruchamia się procedura wypalania dpf. Warunkiem jest, żeby auto osiągnęło ponad 500°C
Wtedy w dpf temp. rosnie do ponad 650 i wypala się. Trwa to 15-20 minut. W tym czasie nie jest wskazane gasić silnika.
Ją pilnuję wypalania za pomocą specjalnego programu który jest wgrany do telefonu i łączę się z samochodem za pomocą kostki ELM 327 do obd
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 128
- Rejestracja: 03 gru 2020, 17:40
- Imię: Darek
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Wypalanie dpf podczas jazdy
Dokładnie, opisałem to w innym wątku. Program Vag dpf sprawdza się wyśmienicie i szczerze mogę polecić. A! trzeba dodać, że nigdy nie wypala do zera - zapełnienie zostaje około 25% +/- 2.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
- Imię: Artur
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witkowo
Re: Wypalanie dpf podczas jazdy
Skoro na temat dpf wiesz bardzo dużo, to powinieneś wiedzieć że są dwie wartości które sterownik bierze pod uwagę inicjując wypalanie. Wartość mierzona i wartość obliczona. Możesz mieć 50% zapełnienia według czujników( wartość mierzona) a komputer uzna że jest 100% zapełnienia( wartość obliczona) i zainicjuje wypalanie. To tak w dużym skrócie że nie jest takie zero jedynkowe jak opisałeśsylwesterdom pisze: ↑22 sty 2022, 18:59Witam
Na temat dpf mogę powiedzieć b. dużo.
Wielu myśli, że jak tylko pojadą na np autostradę i pojadą 140 to zaraz wypali im się dpf
Otóż nie
Spróbuję wytłumaczyć to w prosty sposób
Każde audi w dieslu co jest dpf ma czujnik który odpowiada za przepływ spalin. Obserwując moje auto to od wypalania do wypalania przejeżdżam w mieście ponad 400 km a po autostradach ok700
Gdy czujnik osiągnie 100 % zapchania wtedy uruchamia się procedura wypalania dpf. Warunkiem jest, żeby auto osiągnęło ponad 500°C
Wtedy w dpf temp. rosnie do ponad 650 i wypala się. Trwa to 15-20 minut. W tym czasie nie jest wskazane gasić silnika.
Ją pilnuję wypalania za pomocą specjalnego programu który jest wgrany do telefonu i łączę się z samochodem za pomocą kostki ELM 327 do obd

Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno