Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BPJ 2.0 170 KM] Przeróbka pompy oleju na bezawaryjną z 1.8

Silniki benzynowe
igoor77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 24 mar 2017, 21:18
Imię: Igor
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

[ BPJ 2.0 170 KM] Przeróbka pompy oleju na bezawaryjną z 1.8

Post autor: igoor77 » 24 paź 2018, 20:30

Witam wszystkich. Przymierzam się pomału do wymiany pompy oleju w A6 C6 2.0 TFSI silnik o kodzie BPJ. Podobno można zastosowac pompe z 1.8T. Poszukuję numerów OE podzespołów potrzebnych do przeróbki. Czy robił ktoś z Was taki swap? na kilku forach, zagranicznych i polskich znalazłem takie spisy, jednak niektóre numery części sie nie zgadzają a ich numery sie nie krosują. Poszukuję sprawdzonej listy :)
Wiem, że potrzebuję:
-pompa oleju
-smok pompy oleju
-napinacz
-łańcuch
-koło zębate na wał
-uspokajacz fali olejowej
-śruby mocowania pompy

Na znanym portalu aukcyjnym są oferty gotowych zestawów, jednak ich ceny to ok. 1000-1400 PLN. Obliczyłem na szybko, że składajac taki zestaw samodzielnie nie powinienem przekroczyć kwoty 650 PLN, więc jest o co walczyć :)
Bedę wdzięczny za pomoc!

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 paź 2018, 22:33

Pomógłbym, ale nie wiem dokładnie z jakiego silnika brać części <uoee> .

igoor77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 24 mar 2017, 21:18
Imię: Igor
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: igoor77 » 25 paź 2018, 21:29

Właśnie o to chodzi, by znać dokładnie numery OE części, które są potrzebne. Druga kwestia to opinie osób, które zastosowały taki zestaw. Czy nie ma problemów z ciśnieniem oleju gdny olej jest zimny? gdy olej jest rozgrzany? Czy parametr ciśnienia jest właściwy w pełnym zakresie temperatur oleju i prędkości obrotowej silnika?
na niektórych zagranicznych stronach oferowane są zestawy z jakimś dodatkowym zaworem upustowym, podobno jest to wymagane, bo gdy olej jest zimny, to omija filtr oleju by nie doszło do uszkodzenia filtra ze względu na za wysokie ciśnienie?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 paź 2018, 21:32

Właśnie trochę poczytałem i nie zawsze po modyfikacji jest tak różowo, bo znów wyskakuje kontrolka <uoee> .

igoor77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 24 mar 2017, 21:18
Imię: Igor
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: igoor77 » 26 paź 2018, 19:51

Dokładnie! Z tym, że na tych forach na których piszą o tych problemach, nie ma nigdzie wzmianki, że właśnie o silnik BPJ chodzi... wszędzie tylko 2.0 TFSI, a one maja różne układy smarowania...

kokon55
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 18 sty 2010, 21:18
Lokalizacja: Człuchów

Post autor: kokon55 » 16 gru 2018, 21:05

Czy ktoś ma te dane części na podmianę pompy oleju do BPJ????

[ Dodano: 2018-12-16, 21:05 ]
Może ktoś potwierdzi moją sugestię co do części na podmiankę ukł. smarowania do BPJ:
1. koło zębate 06A105209B, 2. pompa oleju 06A115105B, 3. śruby p. oleju n90704001, 4. smok oleju 06A115251, 5. komplet łańcuch i napinacz 06A115125, 6. oringi smoku n0282222, 7. oringi pompy oleju n90945001. Nikt nie ciągnie tematu a można troszkę zaoszczędzić, bo na allegro to cena kosmos.........

igoor77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 24 mar 2017, 21:18
Imię: Igor
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: igoor77 » 02 sty 2019, 22:30

Ogólnie, z tego zo wywnioskowałem z przeglądania stron w Internecie, głównie na portalach naszych wschodnich sąsiadów ;), temat wygląda następująco:

pompa oleju (z 1.8T) - 06A115105B (koło pompy ma 31 zębów)
rura ssąca - 06A115251 (długa) lub 06B115251 (krótka) w zależności od miski olejowej (u mnie jest krótka - silnik BPJ)
koło na wał - 06A105209 lub 06A105209B (to jest to samo koło)
łańcuch napędu pompy (z 1.8T) - 06A115125
napinacz łańcucha (z 1.8T) - 06A115130
uspokajacz fali olejowej - 06B103623P
śruby pompy 2 szt - N90704007 (tylko 2 szt. po w miejsce 3 sztuki wkręca się szpilkę M10/M8)

Pompa z 1.8T w niektórych przypadkach podobno daje odrobinkę za niskie ciśnienie, więc może się zdarzyć, że po mocnym pałowaniu silnika pojawi się komunikat o zbyt niskim ciśnieniu oleju. Nie w przypadku każdego 2.0 TFSI się tak dzieje, ale czasem niestety tak.
Wtedy można wymienić samo koło pompy na takie z mniejszą ilością zębów (pompa obraca się szybciej) i niestety trzeba zamontować krótszy łańcuch napędu i inny napinacz.

koło pompy oleju (23 zęby z 2.0 TDI) - 038115121C
łańcuch napędu pompy (z 2.0 TDI) - 038115230A
napinacz łańcucha (z 2.0 TDI) - 038115130

Reszta komponentów bez zmian i w taki zestaw osobiście celuję, już kompletuję ;)
Zamknę się w kwocie 650 PLN za wszystkie nowe części.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2019, 07:22 przez igoor77, łącznie zmieniany 2 razy.

mA6niek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 01 maja 2018, 11:08
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: mA6niek » 06 sty 2019, 23:16

Cześć. Przerabiałem temat pół roku temu. Skompletowałeś dobry zestaw, nie masz się czego obawiać. Podsyłam kilka fotek jak to wygląda u mnie:

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Kupiłem zestaw na alledrogo za 700zł. Sprzedawca dał ciała i nie wrzucił do paczki redukcji gwintu (szpilki), którą to sam później wykonałem. Złożyłem całość odpaliłem i do dziś jeżdżę bez żadnych kontrolek ciśnienia oleju. Nalatałem ok 20 tys km. Nie pamiętam jakie ciśnienie oleju miałem ale mieściło się w normie (nie było za niskie).

lukstorpeda
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 13 gru 2017, 17:11
Lokalizacja: torun

Post autor: lukstorpeda » 20 sty 2019, 01:56

tu masz gotowy kompletny zestaw wraz z instrukcja montazu i wszelkimi narzedziami potrzebnymi do przerobki ..
https://intrader.pl/pompy-oleju/350-pom ... results=11

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 sty 2019, 02:11

Już tak nie reklamuj tego sklepu, bo dostaniesz ostrzeżenie :).

igoor77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 24 mar 2017, 21:18
Imię: Igor
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: igoor77 » 23 sty 2019, 20:42

lukstorpeda pisze:tu masz gotowy kompletny zestaw wraz z instrukcja montazu i wszelkimi narzedziami potrzebnymi do przerobki ..
https://intrader.pl/pompy-oleju/350-pom ... results=11
Z całym szacunkiem, ale nigdy nie zamontował bym pompy oleju TOPRAN do swojego auta. Bo skoro zestaw kosztuje 730 PLN, to jaka inna pompa może to być? :)

@mA6niek, dzięki za info, uspokoiłeś mnie. A ty zastosowałeś pompę z 1.8T? Czy tę z mniejszym kółkiem z 2.0 TDI?

lukstorpeda
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 13 gru 2017, 17:11
Lokalizacja: torun

Post autor: lukstorpeda » 23 sty 2019, 23:12

igoor77 pisze:
lukstorpeda pisze:tu masz gotowy kompletny zestaw wraz z instrukcja montazu i wszelkimi narzedziami potrzebnymi do przerobki ..
https://intrader.pl/pompy-oleju/350-pom ... results=11
Z całym szacunkiem, ale nigdy nie zamontował bym pompy oleju TOPRAN do swojego auta. Bo skoro zestaw kosztuje 730 PLN, to jaka inna pompa może to być? :)

@mA6niek, dzięki za info, uspokoiłeś mnie. A ty zastosowałeś pompę z 1.8T? Czy tę z mniejszym kółkiem z 2.0 TDI?
gdzie tam jest pompa toprana ? Toprana jest uspokajacz fali olejowej .

mA6niek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 01 maja 2018, 11:08
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: mA6niek » 29 sty 2019, 17:50

igoor77, ciężko mi powiedzieć. W trakcie naprawy uczyłem się nowości i nie miałem pojęcia o średnicy kółka. Pasuje, działa więc tyle mogę powiedzieć.

igoor77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 24 mar 2017, 21:18
Imię: Igor
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: igoor77 » 03 lut 2019, 11:59

@mA6niek, podpowiesz jak zmieniła się pojemność misy olejowej po wywaleniu modułu wałków? ile teraz oleju jest potrzebne do wymiany?

Gregorski3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 193
Rejestracja: 28 wrz 2019, 23:08
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kędzierzyn

Post autor: Gregorski3 » 01 lut 2020, 15:58

Możecie panowie potwierdzić po swapie pompy nie ma problemu z cisnieniem oleju ?? Można taki zestaw śmiało zakładać bo auto mam u mechanika i diagnoza to pompa kaput .

[ Dodano: 2020-02-01, 15:58 ]
Koledzy czy ten zestaw będzie pasował bo pompa ma inne numery ??
https://allegro.pl/oferta/pompa-oleju-v ... eae96913fe
2.0 TFSI In progress
230KM 320Nm
Koito Bi Led
Eibach pro kit
Kierownica Sline
Poliftowy przód
Spoiler s-line

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga