[ BPJ 2.0 170 KM] Przeróbka pompy oleju na bezawaryjną z 1.8
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 24 mar 2017, 21:18
- Imię: Igor
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
[ BPJ 2.0 170 KM] Przeróbka pompy oleju na bezawaryjną z 1.8
Witam wszystkich. Przymierzam się pomału do wymiany pompy oleju w A6 C6 2.0 TFSI silnik o kodzie BPJ. Podobno można zastosowac pompe z 1.8T. Poszukuję numerów OE podzespołów potrzebnych do przeróbki. Czy robił ktoś z Was taki swap? na kilku forach, zagranicznych i polskich znalazłem takie spisy, jednak niektóre numery części sie nie zgadzają a ich numery sie nie krosują. Poszukuję sprawdzonej listy
Wiem, że potrzebuję:
-pompa oleju
-smok pompy oleju
-napinacz
-łańcuch
-koło zębate na wał
-uspokajacz fali olejowej
-śruby mocowania pompy
Na znanym portalu aukcyjnym są oferty gotowych zestawów, jednak ich ceny to ok. 1000-1400 PLN. Obliczyłem na szybko, że składajac taki zestaw samodzielnie nie powinienem przekroczyć kwoty 650 PLN, więc jest o co walczyć
Bedę wdzięczny za pomoc!
Wiem, że potrzebuję:
-pompa oleju
-smok pompy oleju
-napinacz
-łańcuch
-koło zębate na wał
-uspokajacz fali olejowej
-śruby mocowania pompy
Na znanym portalu aukcyjnym są oferty gotowych zestawów, jednak ich ceny to ok. 1000-1400 PLN. Obliczyłem na szybko, że składajac taki zestaw samodzielnie nie powinienem przekroczyć kwoty 650 PLN, więc jest o co walczyć
Bedę wdzięczny za pomoc!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 24 mar 2017, 21:18
- Imię: Igor
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Właśnie o to chodzi, by znać dokładnie numery OE części, które są potrzebne. Druga kwestia to opinie osób, które zastosowały taki zestaw. Czy nie ma problemów z ciśnieniem oleju gdny olej jest zimny? gdy olej jest rozgrzany? Czy parametr ciśnienia jest właściwy w pełnym zakresie temperatur oleju i prędkości obrotowej silnika?
na niektórych zagranicznych stronach oferowane są zestawy z jakimś dodatkowym zaworem upustowym, podobno jest to wymagane, bo gdy olej jest zimny, to omija filtr oleju by nie doszło do uszkodzenia filtra ze względu na za wysokie ciśnienie?
na niektórych zagranicznych stronach oferowane są zestawy z jakimś dodatkowym zaworem upustowym, podobno jest to wymagane, bo gdy olej jest zimny, to omija filtr oleju by nie doszło do uszkodzenia filtra ze względu na za wysokie ciśnienie?
Czy ktoś ma te dane części na podmianę pompy oleju do BPJ????
[ Dodano: 2018-12-16, 21:05 ]
Może ktoś potwierdzi moją sugestię co do części na podmiankę ukł. smarowania do BPJ:
1. koło zębate 06A105209B, 2. pompa oleju 06A115105B, 3. śruby p. oleju n90704001, 4. smok oleju 06A115251, 5. komplet łańcuch i napinacz 06A115125, 6. oringi smoku n0282222, 7. oringi pompy oleju n90945001. Nikt nie ciągnie tematu a można troszkę zaoszczędzić, bo na allegro to cena kosmos.........
[ Dodano: 2018-12-16, 21:05 ]
Może ktoś potwierdzi moją sugestię co do części na podmiankę ukł. smarowania do BPJ:
1. koło zębate 06A105209B, 2. pompa oleju 06A115105B, 3. śruby p. oleju n90704001, 4. smok oleju 06A115251, 5. komplet łańcuch i napinacz 06A115125, 6. oringi smoku n0282222, 7. oringi pompy oleju n90945001. Nikt nie ciągnie tematu a można troszkę zaoszczędzić, bo na allegro to cena kosmos.........
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 24 mar 2017, 21:18
- Imię: Igor
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Ogólnie, z tego zo wywnioskowałem z przeglądania stron w Internecie, głównie na portalach naszych wschodnich sąsiadów , temat wygląda następująco:
pompa oleju (z 1.8T) - 06A115105B (koło pompy ma 31 zębów)
rura ssąca - 06A115251 (długa) lub 06B115251 (krótka) w zależności od miski olejowej (u mnie jest krótka - silnik BPJ)
koło na wał - 06A105209 lub 06A105209B (to jest to samo koło)
łańcuch napędu pompy (z 1.8T) - 06A115125
napinacz łańcucha (z 1.8T) - 06A115130
uspokajacz fali olejowej - 06B103623P
śruby pompy 2 szt - N90704007 (tylko 2 szt. po w miejsce 3 sztuki wkręca się szpilkę M10/M8)
Pompa z 1.8T w niektórych przypadkach podobno daje odrobinkę za niskie ciśnienie, więc może się zdarzyć, że po mocnym pałowaniu silnika pojawi się komunikat o zbyt niskim ciśnieniu oleju. Nie w przypadku każdego 2.0 TFSI się tak dzieje, ale czasem niestety tak.
Wtedy można wymienić samo koło pompy na takie z mniejszą ilością zębów (pompa obraca się szybciej) i niestety trzeba zamontować krótszy łańcuch napędu i inny napinacz.
koło pompy oleju (23 zęby z 2.0 TDI) - 038115121C
łańcuch napędu pompy (z 2.0 TDI) - 038115230A
napinacz łańcucha (z 2.0 TDI) - 038115130
Reszta komponentów bez zmian i w taki zestaw osobiście celuję, już kompletuję
Zamknę się w kwocie 650 PLN za wszystkie nowe części.
pompa oleju (z 1.8T) - 06A115105B (koło pompy ma 31 zębów)
rura ssąca - 06A115251 (długa) lub 06B115251 (krótka) w zależności od miski olejowej (u mnie jest krótka - silnik BPJ)
koło na wał - 06A105209 lub 06A105209B (to jest to samo koło)
łańcuch napędu pompy (z 1.8T) - 06A115125
napinacz łańcucha (z 1.8T) - 06A115130
uspokajacz fali olejowej - 06B103623P
śruby pompy 2 szt - N90704007 (tylko 2 szt. po w miejsce 3 sztuki wkręca się szpilkę M10/M8)
Pompa z 1.8T w niektórych przypadkach podobno daje odrobinkę za niskie ciśnienie, więc może się zdarzyć, że po mocnym pałowaniu silnika pojawi się komunikat o zbyt niskim ciśnieniu oleju. Nie w przypadku każdego 2.0 TFSI się tak dzieje, ale czasem niestety tak.
Wtedy można wymienić samo koło pompy na takie z mniejszą ilością zębów (pompa obraca się szybciej) i niestety trzeba zamontować krótszy łańcuch napędu i inny napinacz.
koło pompy oleju (23 zęby z 2.0 TDI) - 038115121C
łańcuch napędu pompy (z 2.0 TDI) - 038115230A
napinacz łańcucha (z 2.0 TDI) - 038115130
Reszta komponentów bez zmian i w taki zestaw osobiście celuję, już kompletuję
Zamknę się w kwocie 650 PLN za wszystkie nowe części.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2019, 07:22 przez igoor77, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 01 maja 2018, 11:08
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bogatynia
Cześć. Przerabiałem temat pół roku temu. Skompletowałeś dobry zestaw, nie masz się czego obawiać. Podsyłam kilka fotek jak to wygląda u mnie:
Kupiłem zestaw na alledrogo za 700zł. Sprzedawca dał ciała i nie wrzucił do paczki redukcji gwintu (szpilki), którą to sam później wykonałem. Złożyłem całość odpaliłem i do dziś jeżdżę bez żadnych kontrolek ciśnienia oleju. Nalatałem ok 20 tys km. Nie pamiętam jakie ciśnienie oleju miałem ale mieściło się w normie (nie było za niskie).
Kupiłem zestaw na alledrogo za 700zł. Sprzedawca dał ciała i nie wrzucił do paczki redukcji gwintu (szpilki), którą to sam później wykonałem. Złożyłem całość odpaliłem i do dziś jeżdżę bez żadnych kontrolek ciśnienia oleju. Nalatałem ok 20 tys km. Nie pamiętam jakie ciśnienie oleju miałem ale mieściło się w normie (nie było za niskie).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 13 gru 2017, 17:11
- Lokalizacja: torun
tu masz gotowy kompletny zestaw wraz z instrukcja montazu i wszelkimi narzedziami potrzebnymi do przerobki ..
https://intrader.pl/pompy-oleju/350-pom ... results=11
https://intrader.pl/pompy-oleju/350-pom ... results=11
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 24 mar 2017, 21:18
- Imię: Igor
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Z całym szacunkiem, ale nigdy nie zamontował bym pompy oleju TOPRAN do swojego auta. Bo skoro zestaw kosztuje 730 PLN, to jaka inna pompa może to być?lukstorpeda pisze:tu masz gotowy kompletny zestaw wraz z instrukcja montazu i wszelkimi narzedziami potrzebnymi do przerobki ..
https://intrader.pl/pompy-oleju/350-pom ... results=11
@mA6niek, dzięki za info, uspokoiłeś mnie. A ty zastosowałeś pompę z 1.8T? Czy tę z mniejszym kółkiem z 2.0 TDI?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 13 gru 2017, 17:11
- Lokalizacja: torun
gdzie tam jest pompa toprana ? Toprana jest uspokajacz fali olejowej .igoor77 pisze:Z całym szacunkiem, ale nigdy nie zamontował bym pompy oleju TOPRAN do swojego auta. Bo skoro zestaw kosztuje 730 PLN, to jaka inna pompa może to być?lukstorpeda pisze:tu masz gotowy kompletny zestaw wraz z instrukcja montazu i wszelkimi narzedziami potrzebnymi do przerobki ..
https://intrader.pl/pompy-oleju/350-pom ... results=11
@mA6niek, dzięki za info, uspokoiłeś mnie. A ty zastosowałeś pompę z 1.8T? Czy tę z mniejszym kółkiem z 2.0 TDI?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 193
- Rejestracja: 28 wrz 2019, 23:08
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kędzierzyn
Możecie panowie potwierdzić po swapie pompy nie ma problemu z cisnieniem oleju Można taki zestaw śmiało zakładać bo auto mam u mechanika i diagnoza to pompa kaput .
[ Dodano: 2020-02-01, 15:58 ]
Koledzy czy ten zestaw będzie pasował bo pompa ma inne numery
https://allegro.pl/oferta/pompa-oleju-v ... eae96913fe
[ Dodano: 2020-02-01, 15:58 ]
Koledzy czy ten zestaw będzie pasował bo pompa ma inne numery
https://allegro.pl/oferta/pompa-oleju-v ... eae96913fe
2.0 TFSI In progress
230KM 320Nm
Koito Bi Led
Eibach pro kit
Kierownica Sline
Poliftowy przód
Spoiler s-line
230KM 320Nm
Koito Bi Led
Eibach pro kit
Kierownica Sline
Poliftowy przód
Spoiler s-line
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga