Stało się...! Nawet w koszmarach nie miałem takiego horroru jakie spotkały mnie na autostradzie. Zaczęła migać kontrolka... oleju! Nie myślałem, że mnie to spotka.
Czytałem fora i wyszło na to, że perspektywy są oględnie mówiąc niewesołe. Kupno nowej pompy w ASO to "monstrualne" pieniądze, zamienników brak, a używane pompy są mało pewne. Panowie, co robić?
Czy zawsze w takich sytuacjach pompa jest do wymiany, czy może to być usterka łańcucha lub innej wymiennej części z osprzętu pompy? Na allegro sprzedają (1499)
zestaw z pompą z innego silnika. Czy ktoś z was może montował taki zestaw i może coś o tym powiedzieć?
[ BPJ 2.0 170 KM] Pompa oleju i taki sobie problem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 24 mar 2017, 21:18
- Imię: Igor
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Witaj!
Ja co prawda nie miałem problemu z ciśnieniem oleju, u mnie było idealne, ale dokonałem wymiany pompy przy okazji modyfikacji tłoków. Użyłem zestawu z pompą od 1.8T ale zastąpiłem koło tej pompy kołem z mniejszą ilością zębów:
pompa oleju (z 1.8T) - 06A115105B (koło pompy ma 31 zębów)
rura ssąca - 06A115251 (długa) lub 06B115251 (krótka) w zależności od miski olejowej (u mnie jest krótka - silnik BPJ)
koło na wał - 06A105209 lub 06A105209B (to jest to samo koło)
łańcuch napędu pompy (z 1.8T) - 06A115125
napinacz łańcucha (z 1.8T) - 06A115130
uspokajacz fali olejowej - 06B103623P
śruby pompy 2 szt - N90704007 (tylko 2 szt. po w miejsce 3 sztuki wkręca się szpilkę M10/M8)
Pompa z 1.8T w niektórych przypadkach podobno daje odrobinkę za niskie ciśnienie, więc może się zdarzyć, że po mocnym pałowaniu silnika pojawi się komunikat o zbyt niskim ciśnieniu oleju. Nie w przypadku każdego 2.0 TFSI się tak dzieje, ale czasem niestety tak.
Wtedy można wymienić samo koło pompy na takie z mniejszą ilością zębów (pompa obraca się szybciej) i niestety trzeba zamontować krótszy łańcuch napędu i inny napinacz.
koło pompy oleju (23 zęby z 2.0 TDI) - 038115121C
łańcuch napędu pompy (z 2.0 TDI) - 038115230A
napinacz łańcucha (z 2.0 TDI) - 038115130
Wszystko działa bez zarzutu, ciśnienie prawidłowe.
Pamiętaj tylko, że sama pompa to nie wszystko, ważne jest również to, czy magistrala olejowa nie gubi gdzieś ciśnienia oleju po drodze do samej góry silnika.
O tym pisałem TU
Jakbyś nie chciał przeróbek, to mam pompę do BPJ w super stanie, po przebiegu 179 tys km.
Ja co prawda nie miałem problemu z ciśnieniem oleju, u mnie było idealne, ale dokonałem wymiany pompy przy okazji modyfikacji tłoków. Użyłem zestawu z pompą od 1.8T ale zastąpiłem koło tej pompy kołem z mniejszą ilością zębów:
pompa oleju (z 1.8T) - 06A115105B (koło pompy ma 31 zębów)
rura ssąca - 06A115251 (długa) lub 06B115251 (krótka) w zależności od miski olejowej (u mnie jest krótka - silnik BPJ)
koło na wał - 06A105209 lub 06A105209B (to jest to samo koło)
łańcuch napędu pompy (z 1.8T) - 06A115125
napinacz łańcucha (z 1.8T) - 06A115130
uspokajacz fali olejowej - 06B103623P
śruby pompy 2 szt - N90704007 (tylko 2 szt. po w miejsce 3 sztuki wkręca się szpilkę M10/M8)
Pompa z 1.8T w niektórych przypadkach podobno daje odrobinkę za niskie ciśnienie, więc może się zdarzyć, że po mocnym pałowaniu silnika pojawi się komunikat o zbyt niskim ciśnieniu oleju. Nie w przypadku każdego 2.0 TFSI się tak dzieje, ale czasem niestety tak.
Wtedy można wymienić samo koło pompy na takie z mniejszą ilością zębów (pompa obraca się szybciej) i niestety trzeba zamontować krótszy łańcuch napędu i inny napinacz.
koło pompy oleju (23 zęby z 2.0 TDI) - 038115121C
łańcuch napędu pompy (z 2.0 TDI) - 038115230A
napinacz łańcucha (z 2.0 TDI) - 038115130
Wszystko działa bez zarzutu, ciśnienie prawidłowe.
Pamiętaj tylko, że sama pompa to nie wszystko, ważne jest również to, czy magistrala olejowa nie gubi gdzieś ciśnienia oleju po drodze do samej góry silnika.
O tym pisałem TU
Jakbyś nie chciał przeróbek, to mam pompę do BPJ w super stanie, po przebiegu 179 tys km.
Wielkie dzięki za te cenne informacje. Jestem przed wizytą u mechanika i do końca nie wiem jakie są straty. Chciałbym raczej zrobić swap-a pompy, ale w razie czego będę pamiętał o Twojej propozycji.igoor77 pisze:Witaj!
Jakbyś nie chciał przeróbek, to mam pompę do BPJ w super stanie, po przebiegu 179 tys km.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 457
- Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Solec Kujawski
Witam.
Mnie dopadła wada tego silnika na szczęście w trakcie chipowania auta na hamowni
Dopóki jeździłem w miarę spokojnie przez prawie rok było ok, po kilku ostrych hamowaniach i próbie podniesienia mocy nagle silnik zaczął hałasować jakby napinacz między wałkami się poluzował i zaświeciła się kontrolka ciśnienia oleju. Zrobiliśmy rewizję całego silnika, najpierw góra (przy okazji wymieniony popychacz pompy paliwa co też jest wadą) ale tam było wszystko ok, po zdjęciu dołu i dostaniu się do pompy oleju szok
Wałki wyrównoważające miały taki luz, że nie mam pojęcia jak ja na tym jeszcze jeździłem. Pompa wymieniona na używkę w bardzo dobrym stanie, przy okazji panewki, nowy olej i filtr i teraz śmiga jak trzeba
Tak jak pisał kolega wyżej, pompa jest nienaprawialna, w trakcie wyboru silnika nie doczytałem nawet o tej wadzie
Ciekawe jakie rozwiązania mają inne benzyny V6 i V8.
<--- FILM
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Pozdrawiam
Mnie dopadła wada tego silnika na szczęście w trakcie chipowania auta na hamowni



Tak jak pisał kolega wyżej, pompa jest nienaprawialna, w trakcie wyboru silnika nie doczytałem nawet o tej wadzie

<--- FILM
Pozdrawiam
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm