Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ BPJ 2.0 170 KM] Pompa oleju i taki sobie problem

Silniki benzynowe
Heraklit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 01 mar 2012, 12:24
Lokalizacja: leszno

[ BPJ 2.0 170 KM] Pompa oleju i taki sobie problem

Post autor: Heraklit » 09 kwie 2019, 09:21

Stało się...! Nawet w koszmarach nie miałem takiego horroru jakie spotkały mnie na autostradzie. Zaczęła migać kontrolka... oleju! Nie myślałem, że mnie to spotka.
Czytałem fora i wyszło na to, że perspektywy są oględnie mówiąc niewesołe. Kupno nowej pompy w ASO to "monstrualne" pieniądze, zamienników brak, a używane pompy są mało pewne. Panowie, co robić?
Czy zawsze w takich sytuacjach pompa jest do wymiany, czy może to być usterka łańcucha lub innej wymiennej części z osprzętu pompy? Na allegro sprzedają (1499)
zestaw z pompą z innego silnika. Czy ktoś z was może montował taki zestaw i może coś o tym powiedzieć?

ZAGATO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 234
Rejestracja: 02 maja 2015, 20:12
Imię: Nie ma imienia
Rocznik: 2021
Moje auto: Nie znam profilu
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Bytów

Post autor: ZAGATO » 09 kwie 2019, 11:03

Jak tam jest to samo rozwiązanie co w 2.0 tdi przerob pompe w tej firmie z Trójmiasta. Ja mam zrobione na ten wiekszy imbus i spokoj. Chyba ze lancuszek padl. Trzeba rozebrać i ocenic. Dlugo jechales bez ciśnienia?
A6 c5 1.9tdi afn
A6 c6 2.0tdi blb

Heraklit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 01 mar 2012, 12:24
Lokalizacja: leszno

Post autor: Heraklit » 09 kwie 2019, 14:24

ZAGATO pisze:Dlugo jechales bez ciśnienia?
Z 1km będzie na pewno, niestety:(

ZAGATO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 234
Rejestracja: 02 maja 2015, 20:12
Imię: Nie ma imienia
Rocznik: 2021
Moje auto: Nie znam profilu
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Bytów

Post autor: ZAGATO » 09 kwie 2019, 19:46

Daj znac jakie szkody jak zwalisz miske
A6 c5 1.9tdi afn
A6 c6 2.0tdi blb

igoor77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 24 mar 2017, 21:18
Imię: Igor
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: igoor77 » 10 kwie 2019, 21:04

Witaj!
Ja co prawda nie miałem problemu z ciśnieniem oleju, u mnie było idealne, ale dokonałem wymiany pompy przy okazji modyfikacji tłoków. Użyłem zestawu z pompą od 1.8T ale zastąpiłem koło tej pompy kołem z mniejszą ilością zębów:

pompa oleju (z 1.8T) - 06A115105B (koło pompy ma 31 zębów)
rura ssąca - 06A115251 (długa) lub 06B115251 (krótka) w zależności od miski olejowej (u mnie jest krótka - silnik BPJ)
koło na wał - 06A105209 lub 06A105209B (to jest to samo koło)
łańcuch napędu pompy (z 1.8T) - 06A115125
napinacz łańcucha (z 1.8T) - 06A115130
uspokajacz fali olejowej - 06B103623P
śruby pompy 2 szt - N90704007 (tylko 2 szt. po w miejsce 3 sztuki wkręca się szpilkę M10/M8)

Pompa z 1.8T w niektórych przypadkach podobno daje odrobinkę za niskie ciśnienie, więc może się zdarzyć, że po mocnym pałowaniu silnika pojawi się komunikat o zbyt niskim ciśnieniu oleju. Nie w przypadku każdego 2.0 TFSI się tak dzieje, ale czasem niestety tak.
Wtedy można wymienić samo koło pompy na takie z mniejszą ilością zębów (pompa obraca się szybciej) i niestety trzeba zamontować krótszy łańcuch napędu i inny napinacz.

koło pompy oleju (23 zęby z 2.0 TDI) - 038115121C
łańcuch napędu pompy (z 2.0 TDI) - 038115230A
napinacz łańcucha (z 2.0 TDI) - 038115130

Wszystko działa bez zarzutu, ciśnienie prawidłowe.
Pamiętaj tylko, że sama pompa to nie wszystko, ważne jest również to, czy magistrala olejowa nie gubi gdzieś ciśnienia oleju po drodze do samej góry silnika.
O tym pisałem TU

Jakbyś nie chciał przeróbek, to mam pompę do BPJ w super stanie, po przebiegu 179 tys km.

Heraklit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 01 mar 2012, 12:24
Lokalizacja: leszno

Post autor: Heraklit » 12 kwie 2019, 11:19

igoor77 pisze:Witaj!

Jakbyś nie chciał przeróbek, to mam pompę do BPJ w super stanie, po przebiegu 179 tys km.
Wielkie dzięki za te cenne informacje. Jestem przed wizytą u mechanika i do końca nie wiem jakie są straty. Chciałbym raczej zrobić swap-a pompy, ale w razie czego będę pamiętał o Twojej propozycji.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 13 kwie 2019, 16:35

ZAGATO pisze:Jak tam jest to samo rozwiązanie co w 2.0 tdi przerob pompe w tej firmie z Trójmiasta. Ja mam zrobione na ten wiekszy imbus i spokoj. Chyba ze lancuszek padl. Trzeba rozebrać i ocenic. Dlugo jechales bez ciśnienia?
ponoć te pompy z 2.0tfsi są nienaprawialne , kwestia konstrukcji

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 17 lip 2019, 17:42

Witam.
Mnie dopadła wada tego silnika na szczęście w trakcie chipowania auta na hamowni :) Dopóki jeździłem w miarę spokojnie przez prawie rok było ok, po kilku ostrych hamowaniach i próbie podniesienia mocy nagle silnik zaczął hałasować jakby napinacz między wałkami się poluzował i zaświeciła się kontrolka ciśnienia oleju. Zrobiliśmy rewizję całego silnika, najpierw góra (przy okazji wymieniony popychacz pompy paliwa co też jest wadą) ale tam było wszystko ok, po zdjęciu dołu i dostaniu się do pompy oleju szok :| Wałki wyrównoważające miały taki luz, że nie mam pojęcia jak ja na tym jeszcze jeździłem. Pompa wymieniona na używkę w bardzo dobrym stanie, przy okazji panewki, nowy olej i filtr i teraz śmiga jak trzeba <okok>

Tak jak pisał kolega wyżej, pompa jest nienaprawialna, w trakcie wyboru silnika nie doczytałem nawet o tej wadzie :[ Ciekawe jakie rozwiązania mają inne benzyny V6 i V8.

<--- FILM

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl