Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ BPJ 2.0 170 KM] Ciekawostka związana z układem smarowania
Autor Wiadomość
igoor77 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BPJ
Imię: Igor
Wiek: 42
Dołączył: 24 Mar 2017
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-22, 21:27   [ BPJ 2.0 170 KM] Ciekawostka związana z układem smarowania

Ciekawostka dla właścicieli i użytkowników A6C6 (i nie tylko) z silnikiem 2.0 TFSI o kodzie silnika BPJ, BYK. Często można gdzieś przeczytać o awariach układu smarowania. Zmieniamy, przerabiamy pompy oleju. Zmieniamy łańcuch z napinaczem, bo grzechocze po odpaleniu. Owszem, tam też zdarzają się awarie. Tymczasem, pewnie nie tylko u mnie, możemy również trafić na usterkę dysz podających olej na denka tłoków, celem chłodzenia.
Moje dysze, a właściwie śruby w których jest wbudowany zawór ciśnieniowy (zwykła kulka i sprężynka) były całkowicie nieszczelne, sprężynki zmiażdżone, kulki luźne. Zaworki powinny się otwierać po podaniu na nie ciśnienia oleju rzędu 1,6-1,9 BAR. Czyli teoretycznie na wolnych obrotach denka tłoków nie mają chłodzenia. Moje były otwarte cały czas. Powodowało to odpływ oleju z góry silnika po zgaszeniu auta oraz pewnie zmniejszone ciśnienie smarowania na wolnych obrotach. Dysze są zasilane olejem bezpośrednio z tej samej magistrali co panewki główne, korbowe i góra głowicy. Całe szczęście pompa oleju była całkowicie sprawna i nie doszło do uszkodzenia silnika. Silnik z oryginalnym przebiegiem 179k km.
Nr OE dysz to: 06F103154C. Dysze dostępne tylko w ASO. Koszt ok.70 PLN/szt w detalu.

 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 513 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 9335
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-02-22, 23:01   

Kiedyś ta dysza nie miała na końcu literki C na końcu i zmiana nastąpiła na początku września 2018. Możliwe, że coś odkryli i poprawili.
 
 
igoor77 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BPJ
Imię: Igor
Wiek: 42
Dołączył: 24 Mar 2017
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-23, 18:16   

Dokładnie! Z ciekawości rozciąłem dziś zaworek dyszy i okazało się, że sprężynka, która ma dociskać kulkę po prostu przetarła się w połowie a tym samym stała się o połowę krótsza.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
gracyk75 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2010
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: CAHA
Imię: Gracjan
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 156
Skąd: Cedzyna
Wysłany: 2019-04-13, 22:22   

Jak się dostać do tych dysz, żeby je sprawdzić?
 
 
igoor77 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BPJ
Imię: Igor
Wiek: 42
Dołączył: 24 Mar 2017
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-16, 22:17   

W moim przypadku (mam silnik 2.0 TFSI o kodzie BPJ) wygląda na to, ze po zdjęciu misy olejowej i odpowiednim ustawieniu wału korbowego, jest dostęp do dysz natryskujących olej na cylindry 1-3. Niestety dostęp do dyszy 4 cylindra jest niemożliwy, gdyż dysza jest całkowicie zasłonięta przez wieniec sygnałowy wału. Ja miałem wyjęty i rozebrany całkowicie silnik, więc problemu nie miałem, ale specjalnie zwróciłem uwagę na to jaki byłby dostęp po zdjęciu misy olejowej...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: