[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.
Papierowa jest przed liftem, a po lifcie metalowa z gumową wargą. Papierowa od ZFa jest zielona i pokryta jakby woskiem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 01 maja 2020, 23:10
- Imię: ustaw imię i auto
- Rocznik: 2022
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: lubelskie
Re: [A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.
Jak sobie poradzić jeżeli nie posiadam klucza dynamometrycznego?
Warsztat w którym wymieniam olej posiada klucz ale od 40nm.
Warsztat w którym wymieniam olej posiada klucz ale od 40nm.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 18 mar 2021, 08:27
- Imię: Jakub
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: [A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.
Podczas wymiany oleju przy uruchomieniu auta po wstępnym zalaniu nowym olejem przełączamy biegi od P do S. Ale jak sprawa wygląda przy 1-6? Na postoju nie da rady, a ich nie trzeba "zalać"?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 18 mar 2021, 08:27
- Imię: Jakub
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: [A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.
Jestem po samodzielnej wymianie oleju przy pomocy zestawu od ZF. Skrzynia 6b po lifcie (metalowa uszczelka).
Mam jedno pytanie: auto nie było idealnie wypoziomowane (brak kanału i innych możliwości) było minimalnie, ledwo zauważalnie przechylone do przodu. Więc weszło pewnie ciut więcej oleju niż powinno być. Sprawdzić na kanale kiedyś czy może tak być?
W skrócie jak robiłem: podgrzać olej, zlać, zrzucić osłonę silnika, rozpórkę i miskę, wyczyścić (odtłuszczacz do tarcz hamulcowych w moim przypadku i nożyk tapicerski do resztek spod uszczelki). Wymienić filtr, wkręcić śrubę spustową i podmienić magnesy. Zamocować miskę i dokręcić śruby 12Nm w odpowiedniej kolejności. Zalewamy do pełna, uruchamiamy silnik, dolewamy do pełna, zakręcamy korek, testujemy wszystkie pozycje wybieraka biegów po ok 10s, na koniec trzymamy gaz ok 2 tyś obr przez 30s i gasimy silnik. Temp oleju musimy teraz mieć 30-35 stopni. Przy odpowiedniej temp odpalamy auto i odkręcamy śrubę do napełniania, jak wylatuje do dajemy mu ścieknąć, jak nie leci dopełniamy. Czekamy, aż osiągnie 40 stopni, zakręcamy korek i gasimy auto.
Jakie błędy popełniłem? Na końcowej fazie (rozgrzany do 40 stopni) najpierw zgasiłem auto a nie zakręciłem korek co skutkowało wylaniem się ok pół litra oleju. Na wyłączonym silniku wydaje mi się wypływa olej z konwertera lub z mechatroniki i poziom oleju testujemy na włączonym silniku.
Wiem, że opisywane to było sporo razy, ale może komuś pomoże mój skrócony opis.
Dodano po 26 minutach 21 sekundach:
Dodam jeszcze, że filtr siedział od nowości a aktualny przebieg to 303 tyś km. Ponoć olej był wymieniany co 80tyś km, ale poza wpisami w książce dowodów brak. Skrzynia działa perfekcyjnie, żadnych błędów a serwis wykonałem dla spokoju ducha.
Mam jedno pytanie: auto nie było idealnie wypoziomowane (brak kanału i innych możliwości) było minimalnie, ledwo zauważalnie przechylone do przodu. Więc weszło pewnie ciut więcej oleju niż powinno być. Sprawdzić na kanale kiedyś czy może tak być?
W skrócie jak robiłem: podgrzać olej, zlać, zrzucić osłonę silnika, rozpórkę i miskę, wyczyścić (odtłuszczacz do tarcz hamulcowych w moim przypadku i nożyk tapicerski do resztek spod uszczelki). Wymienić filtr, wkręcić śrubę spustową i podmienić magnesy. Zamocować miskę i dokręcić śruby 12Nm w odpowiedniej kolejności. Zalewamy do pełna, uruchamiamy silnik, dolewamy do pełna, zakręcamy korek, testujemy wszystkie pozycje wybieraka biegów po ok 10s, na koniec trzymamy gaz ok 2 tyś obr przez 30s i gasimy silnik. Temp oleju musimy teraz mieć 30-35 stopni. Przy odpowiedniej temp odpalamy auto i odkręcamy śrubę do napełniania, jak wylatuje do dajemy mu ścieknąć, jak nie leci dopełniamy. Czekamy, aż osiągnie 40 stopni, zakręcamy korek i gasimy auto.
Jakie błędy popełniłem? Na końcowej fazie (rozgrzany do 40 stopni) najpierw zgasiłem auto a nie zakręciłem korek co skutkowało wylaniem się ok pół litra oleju. Na wyłączonym silniku wydaje mi się wypływa olej z konwertera lub z mechatroniki i poziom oleju testujemy na włączonym silniku.
Wiem, że opisywane to było sporo razy, ale może komuś pomoże mój skrócony opis.
Dodano po 26 minutach 21 sekundach:
Dodam jeszcze, że filtr siedział od nowości a aktualny przebieg to 303 tyś km. Ponoć olej był wymieniany co 80tyś km, ale poza wpisami w książce dowodów brak. Skrzynia działa perfekcyjnie, żadnych błędów a serwis wykonałem dla spokoju ducha.