Witajcie,
To mój pierwszy temat na forum i z góry proszę o wyrozumiałość. Jakiś czas temu stałem się szczęśliwym posiadaczem a6 c6 2.7 tdi z silnikiem o oznaczeniu cama. Auto kupiłem lekko uszkodzone blacharsko, jednak po naprawie okazało się że problemy generuje również silnik- kłęby dymu nierówna praca a nawet w tłumiku pojawiła się ropa! Pomiar kompresji pokazał uszkodzenie 4 cylindra- 17 bar cisnienia. Po demontażu glowicy okazało się że korbowód na 4 cylindrze jest krzywy. Kupiłem używany korbowód z silnika cgk o nr 059ag (zdemontowany mial oznaczenie 59ag). Po zamontowaniu tego wszystkiego okazuje się że ten nowy korbowod powoduje uniesienie się tłoka o 0.5mm ponad powierzchnię bloku silnika a pozostałe dochodzą ok 0.5 mm pod krawędź tulei cylindra oczywiście mówimy o GMP.
Niestety nie potrafię znaleźć nigdzie wartości ile ma wynosić tzw wystep tłoka bo coś mi tu nie pasuje. Pytanie również czy jest możliwe że korbowody z tych silników się różnią? No chyba że wszystkie 3 były uszkodzone- wydaje mi się to mało prawdopodobne. Jeśli ktoś może mnie naprowadzić o ile i czy w ogóle tłok ma wystawać- będę bardzo zobowiązany, w przeciwnym wypadku czeka mnie wyjecie silnika i demontaz na czesci pierwsze.
Problem z silnikiem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 391
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Problem z silnikiem
Wszystkie tłoki powinny wystawać od 0.39 mm do 0.65mm. Jeśli dwa pozostałe nie wystają to również są krzywe korby najprawdopodobniej. Korbowód który kupiłeś jest prawidłowy
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: Problem z silnikiem
Szymon udzielił już prawidłowej odpowiedzi.
Ja dorzucę : I na marginesie :
Według informacji z Elsa w A6 C6 nie występował silnik o oznaczeniu CAMA (2,7 140KW). To silnik z A5. Nie wiem jakie są różnice pomiędzy nim, a prawidłowym w A6 C6 CANA (2,7 140 KW).
Nr OEM korbowodów dla tych silników i silnika CGKA/B, od którego nabyłeś część, są identyczne :
059198401G do 08.11.2010
059198401K od 08.11.2010
Ja dorzucę : I na marginesie :
Według informacji z Elsa w A6 C6 nie występował silnik o oznaczeniu CAMA (2,7 140KW). To silnik z A5. Nie wiem jakie są różnice pomiędzy nim, a prawidłowym w A6 C6 CANA (2,7 140 KW).
Nr OEM korbowodów dla tych silników i silnika CGKA/B, od którego nabyłeś część, są identyczne :
059198401G do 08.11.2010
059198401K od 08.11.2010
- Załączniki
-
- Pomiar występu tłoka.pdf
- (155.88 KiB) Pobrany 15 razy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 23 gru 2023, 15:09
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Problem z silnikiem
Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Oznaczenie silnika to oczywiście cana. Czyli rozbieramy silnik dalej.
Pozdrawiam seraecznie
Pozdrawiam seraecznie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 23 gru 2023, 15:09
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Problem z silnikiem
Po włożeniu sworznia w dwa korbowody okazuje się że jeden jest wyraźnie krótszy. Tak prawdopodobnie uszkodzone jest wszystkich sześć sztuk. Czy ktoś ma pomysł od czego to mogło powstać? Płyn chłodzący wykluczam- uszczelka i głowica była szczelna. Może wtryskiwacze? Może ktoś miał podobny przypadek?
Jutro rozbiórki ciąg dalszy...
Jutro rozbiórki ciąg dalszy...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga