Witam
Czy zostały udoskonalone, to nie wiem. Pewnie jakies zmiany od początku produkcji zostały wprowadzone. Myslę, że przy wyborze najlepszy jest zdrowy rozsądek. Gdy zaczynałem szukać mojej A6 wiele czytałem na temat różnych konfiguracji silnik+skrzynia biegów. Rozmawiałem też z paroma użytkownikami i wniosek był taki "jak dbasz tak masz".
Myślę, że gdy serwis multitronica jest robiony wg instrukcji, oleje, filtry na czas a sama skrzynia nie jest jakoś ekstremalnie obciążana to spokojnie długo wytrzyma.
Tak jak pisałem nie mam dużego przebiegu więc nie mogę się wypowiadać na temat jej trwałości ale jakoś nie wydaje mi się, żeby skrzynia miała sie zaraz rozsypać.
Nie wydaje mi sie również, że multitronic jest przeznaczony do jazdy "wyczynowej" do tego są inne skrzynie biegów.
Moje zdanie jest takie, jeśli ktoś potrzebuje wygodnego auta na długie dystanse i relatywnie ekonomiczne spalanie to wybór silnika 2.0TDI CAHA ze skrzynią multitronic jest odpowiedni.
Pozdrov
[ INNY] 2.0 tdi 170km common rail
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 paź 2010, 13:15
- Lokalizacja: Rybnik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 23 gru 2012, 21:22
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
No jestem już po pewnych przejściach w swoim Audi..., ale też mądrzejszy...
Co do błędu silnika okazało się, że padła jakaś czujka spalin przy DPF-ie.
Jeśli chodzi o temat skrzyni...byłem na diagonstyce. Facio stwierdził, że może to być efekt jakiegoś problemu ze softem. Powiedział, że jest dziwne iż dzieje się to przy 200 km/h i wyhamowanie skrzynią do zera. Mam się u niego pojawić za jakieś 2 tygodnie.
W tym czasie powinien mieć już najnowsze softy wgra wszystko od nowa i będziemy obserwowali.
Ja kupilem autko z przebiegiem 90 tys km(salon Polska) obecnie mam już 114 tys auto posiadam od końca stycznia...teraz skrzynia będzie dbana jak należy i zobaczymy czy faktycznie się nie zepsuje.
Co do jej pracy to ja powiem, że naprawdę nie ma się czego czepić. 7 biegów działa bardzo płynnie...i momentu też nie brakuje...poza tymi pierdołami(pisze pierdoły bo na auto mam ubezpieczenie mechaniczne więc za remont skrzyni dostałem zwrot kasy) to nie ma się czego czepić...
Co do błędu silnika okazało się, że padła jakaś czujka spalin przy DPF-ie.
Jeśli chodzi o temat skrzyni...byłem na diagonstyce. Facio stwierdził, że może to być efekt jakiegoś problemu ze softem. Powiedział, że jest dziwne iż dzieje się to przy 200 km/h i wyhamowanie skrzynią do zera. Mam się u niego pojawić za jakieś 2 tygodnie.
W tym czasie powinien mieć już najnowsze softy wgra wszystko od nowa i będziemy obserwowali.
Ja kupilem autko z przebiegiem 90 tys km(salon Polska) obecnie mam już 114 tys auto posiadam od końca stycznia...teraz skrzynia będzie dbana jak należy i zobaczymy czy faktycznie się nie zepsuje.
Co do jej pracy to ja powiem, że naprawdę nie ma się czego czepić. 7 biegów działa bardzo płynnie...i momentu też nie brakuje...poza tymi pierdołami(pisze pierdoły bo na auto mam ubezpieczenie mechaniczne więc za remont skrzyni dostałem zwrot kasy) to nie ma się czego czepić...

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 paź 2010, 13:15
- Lokalizacja: Rybnik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 23 gru 2012, 21:22
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Witam z
Również posiadam 2009 2.0 TDIe 170 KM CAHA , zakupiłem z przebiegiem 179 tyś. po leasingu w DE.
Spalanie na trasie 5,8 to rekord ale jazda była EKO : 0 swiateł/skrzyzowań, 6 bieg przy 2 tyś, około 50 km
w mieście jak poszaleję na 3-pasmówkach pomiędzy światłami to dojazd do centrum kończy się 11 litrami
na trasie w normalnym użytkowaniu 6,5 litra w mieście 8-9 litra (głównie przez stanie na światłach)
dla mnie auto idealne na wypady za miasto, wakacje, dłuższe wyjazdy. Do jazdy po mieście używam Vw Polo 1,4 Tdi które w mieście pali tyle co A6 na trasie:)
Nie jestem rajdowcem mam 4-osobową rodzinę i przyspieszenia są bardzo zadowalające. Idealny rodzinny kompromis pomiędzy oszczędnością a dynamiką
A... i uwielbiam jak auta przede mną uciekają na prawo na sam widok w lusterku wsteczny:))))))
Nie wiem czy ktoś te ma taki problem ale siedzenia mi nie leżą (mam 180 cm wzrostu), fakt, mam zwykłe materiałowe bez elektryki, ale trzymanie boczne i zakres regulacji jest ZEROWY !
co na to poradzić, czy ktoś jest z ÂŁodzi jak ja, i pozwoli się przymierzyć do innych(skóra?) z elektryką?
Również posiadam 2009 2.0 TDIe 170 KM CAHA , zakupiłem z przebiegiem 179 tyś. po leasingu w DE.
Spalanie na trasie 5,8 to rekord ale jazda była EKO : 0 swiateł/skrzyzowań, 6 bieg przy 2 tyś, około 50 km
w mieście jak poszaleję na 3-pasmówkach pomiędzy światłami to dojazd do centrum kończy się 11 litrami
na trasie w normalnym użytkowaniu 6,5 litra w mieście 8-9 litra (głównie przez stanie na światłach)
dla mnie auto idealne na wypady za miasto, wakacje, dłuższe wyjazdy. Do jazdy po mieście używam Vw Polo 1,4 Tdi które w mieście pali tyle co A6 na trasie:)
Nie jestem rajdowcem mam 4-osobową rodzinę i przyspieszenia są bardzo zadowalające. Idealny rodzinny kompromis pomiędzy oszczędnością a dynamiką

A... i uwielbiam jak auta przede mną uciekają na prawo na sam widok w lusterku wsteczny:))))))
Nie wiem czy ktoś te ma taki problem ale siedzenia mi nie leżą (mam 180 cm wzrostu), fakt, mam zwykłe materiałowe bez elektryki, ale trzymanie boczne i zakres regulacji jest ZEROWY !
co na to poradzić, czy ktoś jest z ÂŁodzi jak ja, i pozwoli się przymierzyć do innych(skóra?) z elektryką?
była A4 B5 Avant 1,9 TDI 110 KM AFN
jest A6 C6 Avant 2.0 TDIe 170 KM CAHA
Mody:
-Felgi Borbet 18" 225/45/18- lato
-Ledy tablicy rej ori. A5
jest A6 C6 Avant 2.0 TDIe 170 KM CAHA
Mody:
-Felgi Borbet 18" 225/45/18- lato
-Ledy tablicy rej ori. A5