[ACK 2.8 193 KM] Zmiana wtryskiwaczy LPG 2.8 v6
[ACK 2.8 193 KM] Zmiana wtryskiwaczy LPG 2.8 v6
Witam,
Pacjent Audi a6 c5 2.8 v6 ACK
LPG:
-Wtryskiwacze AC W01
-Reduktor Tomasteo Arctic
-sterownik Stag 300 z ISA
Chce zmienić wtryskiwacze gazowe, ponieważ skończyły swój żywot. Obecnie posiadam listwy AC W01. Wcześniej chodzilo wszystko super, zero różnicy między benzyna a lpg, płynne przejścia podczas przełączania. Chcę wymienić je na coś lepszego i najlepiej pojedynczego, żeby ukryć je pod pokrywa.
1. Co najlepiej założyć? Co będzie jeszcze trzeba zmienić?
2. Czy nowe wtryskiwacze trzeba jakos kalibrowac mechanicznie za pomocą jakichś przyrządów?
3. Aktualnie mam ustawione ciśnienie 1,20. Czy na nowych wtryskiwaczach ustawić takie samo, czy mniejsze?
4. Czy obecny reduktor w ogóle jest wystarczający do mojego silnika?
Mam program i pojęcie jak go dalej ustawić. Z góry dzięki za pomoc
Pacjent Audi a6 c5 2.8 v6 ACK
LPG:
-Wtryskiwacze AC W01
-Reduktor Tomasteo Arctic
-sterownik Stag 300 z ISA
Chce zmienić wtryskiwacze gazowe, ponieważ skończyły swój żywot. Obecnie posiadam listwy AC W01. Wcześniej chodzilo wszystko super, zero różnicy między benzyna a lpg, płynne przejścia podczas przełączania. Chcę wymienić je na coś lepszego i najlepiej pojedynczego, żeby ukryć je pod pokrywa.
1. Co najlepiej założyć? Co będzie jeszcze trzeba zmienić?
2. Czy nowe wtryskiwacze trzeba jakos kalibrowac mechanicznie za pomocą jakichś przyrządów?
3. Aktualnie mam ustawione ciśnienie 1,20. Czy na nowych wtryskiwaczach ustawić takie samo, czy mniejsze?
4. Czy obecny reduktor w ogóle jest wystarczający do mojego silnika?
Mam program i pojęcie jak go dalej ustawić. Z góry dzięki za pomoc
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 962
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
wojtix099, kolego zmiana wtryskiwaczy wiąże się z nowym strojeniem instalacji lpg od nowa.
Czyli jest Ci potrzebny kabelek do podłączenia się z instalacją, być może nowe dysze i rozwiercanie ich do odpowiedniej średnicy, regulacja odpowiednio ciśnienia i ustawienia instalacji pus wiedza jak przeprowadzić kalibrację.
I podstawowe pytanie teraz to na jakie wtryskiwacze się zdecydujesz bo być może nawet przeróbka w wiązki cię czekać. Bo nie wszystkie wtryskiwacze mają takie same kostki do podłączenia.
Czyli jest Ci potrzebny kabelek do podłączenia się z instalacją, być może nowe dysze i rozwiercanie ich do odpowiedniej średnicy, regulacja odpowiednio ciśnienia i ustawienia instalacji pus wiedza jak przeprowadzić kalibrację.
I podstawowe pytanie teraz to na jakie wtryskiwacze się zdecydujesz bo być może nawet przeróbka w wiązki cię czekać. Bo nie wszystkie wtryskiwacze mają takie same kostki do podłączenia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
1. Co uważasz. Dobre opinie to raczej barracudy/ ac w03.
2. Nie.
3. To zależy od tego co kupisz (wtryskwiacz) i jaką średnice dyszy dobierzesz.
4. Podobno nie, ale to opinie na internecie, w praktyce skoro masz program, trzeba to po prsotu sprawdzić.
Swoją drogą zastanawiam się po co zmieniać coś co chodzi dobrze
2. Nie.
3. To zależy od tego co kupisz (wtryskwiacz) i jaką średnice dyszy dobierzesz.
4. Podobno nie, ale to opinie na internecie, w praktyce skoro masz program, trzeba to po prsotu sprawdzić.
Swoją drogą zastanawiam się po co zmieniać coś co chodzi dobrze

Posiadam kabelek, i mniej więcej wiem jak przeprowadzić kalibracje. Zamówiłem wtryskiwacze BARRACUDA Y75, więc chyba złączki instalacji te same? Ciśnienie ustawię 1,2 (bo przy mniejszym podobno mój reduktor nie będzie stabilny) i chcę dysze rozwiercić na 2,6mm-2,7mm. Nie wiem tylko jakie wtryskiwacze ustawić w sterowniku, bo na liście nie ma Barracud.
Załóżmy rozwiercam na 2,7mm, ustawiam ciśnienie 1,20, robię auto kalibracje i jeśli mnożnik wyjdzie między 1-1,2 to jest ok i zostaje tylko skorygowanie mapy?
Czy czasy wtrysku PB powinny być identyczne podczas pracy na PB i na LPG? Od czego one zależą, od mnożnika?
Tutaj tak wyglądają obecne ustawienia mojego sterownika, czy jest ok?
Magicy od LPG twierdzili, że ciśnienie ustawili 1,20 a było tak
Ma ktoś może zdjęcia jak zamontowane macie pojedyncze wtryskiwacze w naszych V6?
Załóżmy rozwiercam na 2,7mm, ustawiam ciśnienie 1,20, robię auto kalibracje i jeśli mnożnik wyjdzie między 1-1,2 to jest ok i zostaje tylko skorygowanie mapy?
Czy czasy wtrysku PB powinny być identyczne podczas pracy na PB i na LPG? Od czego one zależą, od mnożnika?
Tutaj tak wyglądają obecne ustawienia mojego sterownika, czy jest ok?
Magicy od LPG twierdzili, że ciśnienie ustawili 1,20 a było tak
Ma ktoś może zdjęcia jak zamontowane macie pojedyncze wtryskiwacze w naszych V6?

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
tak mi się wydajewojtix099 pisze:więc chyba złączki instalacji te same?
myśle że warto zapytac na lpg-forum, co by dwa razy nie wiercićwojtix099 pisze:Ciśnienie ustawię 1,2 (bo przy mniejszym podobno mój reduktor nie będzie stabilny) i chcę dysze rozwiercić na 2,6mm-2,7mm
To zależy czy mówiac kalibracja masz na myśli autokalibracje czy strojenie. Mnożnik po autokalibracji to se wyjzdie jaki wyjdzie, nie zawsze można mu ufać. Jedziesz w teren, stroisz choćby na mapy i dopiero wtedy wiesz w jakim zakresie jest i czy trzeba zmieniać.wojtix099 pisze:Załóżmy rozwiercam na 2,7mm, ustawiam ciśnienie 1,20, robię auto kalibracje i jeśli mnożnik wyjdzie między 1-1,2 to jest ok i zostaje tylko skorygowanie mapy?
Tak, choć dokładniej jest sprawdzać korekty na VAG_COM.wojtix099 pisze:Czy czasy wtrysku PB powinny być identyczne podczas pracy na PB i na LPG?
Od ilości wlanego paliwa. Czyli mnożnika,cisnienia, średnicy dysz, ewentalnych innych korekt.wojtix099 pisze:Od czego one zależą, od mnożnika?
Tak po screenach czas przełączania cylindra warto ustawić wiekszy niż 0. Ciśnienie minimalne lepiej ustawić większe. Do barracud zapewne trzeba bedzie wybrać inny typ wtryskiwacza.
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 962
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
wojtix099, a pokaż jeszcze jak masz ustawiony mnożnik
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
PieterB, przyznam się bez bicia, że wczoraj kończąc to po północy nie zaglądałem do niego a zakupiłem nowy do wymiany. Dzisiaj po pracy wymienię i zobaczymy. Ale od ostatniej wymiany NIE minęło 10 tys.
Ale gdy nawet zwiększę ciśnienie np na 1,40 to mimo wszystko spadek będzie np do 0,90 i wraz będzie źle? Na wcześniejszych wtryskiwaczach miałem ciśnienie 1,40 a minimalne ustawione 0,70 więc i nie powodowało to błędu zbyt niskiego ciśnienia, bo dopiero gdyby spadło o 0,70 pojawiałby się błąd.
Ale gdy nawet zwiększę ciśnienie np na 1,40 to mimo wszystko spadek będzie np do 0,90 i wraz będzie źle? Na wcześniejszych wtryskiwaczach miałem ciśnienie 1,40 a minimalne ustawione 0,70 więc i nie powodowało to błędu zbyt niskiego ciśnienia, bo dopiero gdyby spadło o 0,70 pojawiałby się błąd.
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 962
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
Ja mam ustawione 1,20 ciśnienie a dolne 0,68 z tego co pamiętam ale nigdy nie miałem z tego powodu żadnego błędu.
Ja zmieniam filtry co 2-3 miechy
, gaz u nas jest strasznie zasyfiony czasem po jednym tankowaniu potrafi zapindolić filtr dość mocno. Sprawdzone na własnym aucie, także nie są to przypadki wyczytane.
Ja zmieniam filtry co 2-3 miechy

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Przyjmuje się niby że sprawny reduktor praktycznie nie ma spadków. 0,3-0,4 to jest jeszcze ok, bo zaznwyczaj da się to ogarnąć. Większe spadki... teoretycznie to reduktor nie wyrabia (pomijam jakieś inne sytuacje typu zatkane filtry itp)wojtix099 pisze:Ale gdy nawet zwiększę ciśnienie np na 1,40 to mimo wszystko spadek będzie np do 0,90 i wraz będzie źle?
Sprawa z gazem jest nieprosta ale i nei skomplikowana. Teoretycznie sprawy są takie:
-ma się zgadzać lambda (AFR)
-w górnych granicach wtryski nie mogą pętlić
-w dolnych granicach wtryski musza wyrabiać się na krótkich czasach.
Także gdy spełnisz te 3 warunki, mimo spadków ciśnienia, można zostawić. W praktyce jest to ciężkie do osiągnięcia.
Jak nie pętli i lambda jest okej to teoretycznie mozna zostawić. Choć w praktyce to troche taki drut. Inna rzecz, że jak mówi PieterB, ludzie mają ustawione np 0,5bar rozbieżności, ciśnienie leci, troche pętli, ale nie tragicznie, sonda lambda pokazuje na bogato (zwykla sonda) i wszyscy uważają że jest OK, choć nie do końca jest, bo lambda (AFR) się nie zgadza.
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 962
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
zwonko, ja reż obstawiam reduktor a te reduktory niestety nie są najlepsze - sam mam to wiem. Jak padnie to pójdzie coś lepszego pewnie.
Ja ostatnio swoją b4 byłem na analizatorze spalin i u mnie wyszła lambda 1
na wolnych jak i przy 2 tyś. Na bp też.
Tu ważne tej jest by silnik na bp pracował prawidłowo bo w innym wypadku będą się mapy rozjeżdżać i nawet po dobrym wyregulowaniu za jakiś czas się rozdupcy.
wojtix099, jeszcze taka mała sugestia co do ustawień to pamiętaj przy autokalibracji temp gazu była co najmniej 50 stopni, zaznacz podgrzewanie wtryskiwaczy - przynajmniej w zimie, próg przełączania daj z 800 obr, odznacz to wyłącz przy pierwszym i zmień temp chociaż na +5 stopni lub chociaż 0.
![Obrazek]()
Jak już uznasz że dobrze wyregulowałeś to zwróć uwagę jeszcze na to czy czasy wtrysku bp nie zmieniają się jakoś mocno w momencie przerzucania z bp na lp i odwrotnie.
Ja ostatnio swoją b4 byłem na analizatorze spalin i u mnie wyszła lambda 1

Tu ważne tej jest by silnik na bp pracował prawidłowo bo w innym wypadku będą się mapy rozjeżdżać i nawet po dobrym wyregulowaniu za jakiś czas się rozdupcy.
wojtix099, jeszcze taka mała sugestia co do ustawień to pamiętaj przy autokalibracji temp gazu była co najmniej 50 stopni, zaznacz podgrzewanie wtryskiwaczy - przynajmniej w zimie, próg przełączania daj z 800 obr, odznacz to wyłącz przy pierwszym i zmień temp chociaż na +5 stopni lub chociaż 0.
Jak już uznasz że dobrze wyregulowałeś to zwróć uwagę jeszcze na to czy czasy wtrysku bp nie zmieniają się jakoś mocno w momencie przerzucania z bp na lp i odwrotnie.