Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ACK 2.8 193 KM] Zmiana wtryskiwaczy LPG 2.8 v6

Silniki benzynowe
zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 01 gru 2017, 14:31

PieterB pisze: była co najmniej 50 stopni
Czemu akurat 50?
PieterB pisze:zaznacz podgrzewanie wtryskiwaczy
po co... ma gość nowe wtryskiwacze. Podgrzewania używa się gdy stare kleją... a tak po co je męczyć jak są nówki.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 964
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Rocznik: 2006
Moje auto: A4 B7
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 gru 2017, 14:46

zwonko pisze: PieterB napisał/a:
była co najmniej 50 stopni

Czemu akurat 50?
tak gdzieś kiedyś wyczytałem że tak powinno być, zresztą chyba nawet podczas autokalibracji wyskakuje taka informacja.
zwonko pisze:PieterB napisał/a:
zaznacz podgrzewanie wtryskiwaczy

po co... ma gość nowe wtryskiwacze. Podgrzewania używa się gdy stare kleją... a tak po co je męczyć jak są nówki.
raczej mocno ich tym nie zmęczy tym bardziej że ze 3-4 km i przy tej temperaturze już się przełączy. Zauważyłem że dużo lepiej motor pracuje zaraz po przełączeniu na gaz jak mam to włączone, szczególnie przy temp ujemnych na dworze -bardziej ujemnych niż teraz. Ale to już jak uważa.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 01 gru 2017, 14:59

PieterB pisze: wyłącz przy pierwszym
to się zostawia włączone, żeby wiedzieć że reduktor jest kiepski... oznacza to tyle że pierwszy spadek ciśnienai, ponizej minimalnego, o czasie trwania powyzej zadanego wyżej, powoduje przerzucenie na benzyne. tak to sterownik tylko rejestruje błąd o spadku ciśnienia. W praktyce jak rzadko cisniesz, nie masz kabla mozesz nawet nie wiedziec ze reduktor nie daje rady. Tymbardziej ze sam zauwazylem ze sterownik potrafi skasowac blad np. przy recznym przelaczaniu paliw (przyciskiem)
PieterB pisze:tak gdzieś kiedyś wyczytałem że tak powinno być, zresztą chyba nawet podczas autokalibracji wyskakuje taka informacja.
nie kojarze, sam mam chyba koło 35, nikt nic takiego nie mowil. Gaz z tego co pamietam maks dochodzi do 65 stopni u mnie. Uzyskanie do autokalibracji 50st, na mrozie uzyskać moze trwać. Dwa nie widze sensu dlaczego takie miałoby być. Ma to wpływ tylko na korekte po TEMPERATURZE GAZU, ktora w stagu300 domyslnie i tak jest skopana.
PieterB pisze:Zauważyłem że dużo lepiej motor pracuje zaraz po przełączeniu na gaz jak mam to włączone, szczególnie przy temp ujemnych na dworze -bardziej ujemnych niż teraz.
no bo zapewne maja już swój wiek i kleją na zimnym. Albo przebieg nawet nie musi byc znaczny ale dostała się do nich jakaś maź z naszego pięknego gazu. Wtedy pomaga. Miałem to samo, na Valtekach, które były tak zalepione że nawet bład mieszanki wywalał przy przełączaniu. Jak sie rozchodziły mieszanka była ok. Podgrzewanie pomogło na checka, no ale to drut trochę, VALTEKI drut większy więc poszły do wymiany, na ac w02.
Super dokładnie nie znam specyfiki tej funkcji ale w kazdym razie po prsotu wtryskiwacze wtedy pracują, normalnie jakby miały podawać gaz, albo go nie podają albo podają mała ilość (tego nie pamiętam), czyli szybciej się zużywają po prostu.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 964
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Rocznik: 2006
Moje auto: A4 B7
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 gru 2017, 15:03

zwonko, może i masz rację aż takim specem nie jestem więc się nie będę spierał.

ps wtryskiwacze mam acw01 i to nowe
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

wojtix099
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 28 mar 2016, 13:40
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: wojtix099 » 02 gru 2017, 00:52

PieterB, zwonko dzięki za pomoc. Ustawienia z tych grafik się trochę pozmieniały ;) a ta opcja podgrzewanie wtryskiwaczy niby jak działa?

Przerobiłem ponownie instalację i wtryski umieściłem na kolektorze dolotowym, są teraz proste wężyki a nie pozaginane jak przy próbie upchnięcia ich pod osłonę. Trudno, nie będzie ślicznie pod maską ale za to będzie lepiej działało :)
Tak wyszedł mnożnik po dzisiejszej kalibracji i mapa też ustawiona. Jest ok? A jak z odchyłką?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 964
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Rocznik: 2006
Moje auto: A4 B7
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 gru 2017, 08:13

wojtix099, troszkę za mało wyszedł mnożnik początkowy - powinno być ok 1,2. Chyba ciut za dużo dysze rozwiercone.
Ewentualnie niech mnie kolega zwonko poprawi jak się mylę <okok>
wojtix099 pisze:a ta opcja podgrzewanie wtryskiwaczy niby jak działa?
one pracują jakby na sucho w momencie gdy auto idzie na bp i działa to w ujemnych temperaturach.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 gru 2017, 10:30

Mapa ładna ale skoro korekty idą że bogato to może korekty po obrotach?

wojtix099
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 28 mar 2016, 13:40
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: wojtix099 » 02 gru 2017, 10:52

PieterB, tak wiem właśnie. Bo końcowy mnożnik wyszedł, aż poniżej 1, a chyba nie powinien i idealnie jest gdy od 1,2 schodzi do 1?
Wcześniej gdy miałem inaczej wtryski ułożone to był wyższy, ale po skróceniu węży tak wyszło. Będę musiał kupić nowe i może na 2,6mm rozwierce, bo teraz jest 2,7mm.

bendzji, ale to są korekty wyłącznie z jazdy na PB, bo wyłączyłem LPG, skasowałem korekty i zrobiłem trasę 40km tylko na PB, nie włączając w ogóle LPG.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 02 gru 2017, 14:04

wojtix099 pisze:chyba nie powinien i idealnie jest gdy od 1,2 schodzi do 1?
To nie jest tak że taki jest idealny. Po prostu zazwyczaj wtedy jest ok. @xoslox piszac poradnik tak napisał i każdy sie tego trzyma. Prawda jest taka, że tłumaczenie dlaczego mógłby być inny jest trudniejsze do ogarnięcia. Ale tak jak mówiłem warunki są takie (co zresztą już pisalem):
-ma się zgadzać lambda (AFR)
-w górnych granicach wtryski nie mogą pętlić
-w dolnych granicach wtryski musza wyrabiać się na krótkich czasach.


Co do korekt, wg mnie tragiczne nie są, anwet te z 1 banku, gorzej że jest rozbieżność między bankami.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 gru 2017, 14:12

ok poprawka niedoczytałem bo z komórki wchodziłem - no na tym jednym banku zalany troszkę? wtrysk lejący? sonda gorzej pracuje?

wojtix099
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 28 mar 2016, 13:40
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: wojtix099 » 04 gru 2017, 09:49

bendzji, po większej ilości km w tym na LPG się poprawiło. Dodatkowo zmieniłem świece z NGK na Beru z145.

[ Dodano: 2017-12-04, 09:49 ]
Panowie, czy mogę zrobić tak jak na załączonej grafice, że wstawię trójnik i od reduktora do tego miejsca doprowadzę gaz pojedynczym przewodem 12 mm. Czy nie będzie to miało negatywnych skutków? Filtr kupiłem z dwoma króćcami ale jeden zaślepię, bo byłoby mi zdecydowanie łatwiej to wszystko tam zamocować, żeby było dobrze i estetycznie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 04 gru 2017, 11:23 przez wojtix099, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 964
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Rocznik: 2006
Moje auto: A4 B7
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 gru 2017, 10:22

wojtix099, nie ma tu żadnej grafiki, więc popraw bo nie bardzo wiadomo czym mowa.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

wojtix099
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 28 mar 2016, 13:40
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: wojtix099 » 04 gru 2017, 11:22

PieterB, już poprawiłem. Sorry, nie wiem dlaczego się nie dodało :/

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 964
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Rocznik: 2006
Moje auto: A4 B7
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 gru 2017, 12:40

wojtix099, Mi się wydaje że nie będzie to miało znaczenia
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

wojtix099
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 28 mar 2016, 13:40
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: wojtix099 » 10 gru 2017, 10:37

PieterB, ok.
Panowie jeszcze wracając do tematu przeróbki. Średnica końcówki wtryskiwaczy to 6mm, zaś w kolektorze mam dysze 4mm. Czy nie są za małe w takim samochodzie? Powinienem zmienić?
Założyłem obecnie przewód parker 5mm, zacisnąłem opaskami i niby jest szczelnie, ale nie daje mi spokoju to, że tak trochę podrutowałem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja