Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[AEB 1.8 150 KM] Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Biczu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 22 kwie 2012, 22:55
Lokalizacja: Lidzbark

[AEB 1.8 150 KM] Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów

Post autor: Biczu » 09 sty 2014, 14:42

Witam :) Planuję wymienić uszczelki pokrywy zaworów w Audicy, bo zauważyłem wyciekający olej spod starej. Słyszałem, że nie jest to zbyt skomplikowane, więc nie będę dorabiał mechaników ;) Stąd pytanie: warto się z tym bawić samemu? Pozostaje też kwestia dodatkowego uszczelniania pokrywy silikonem bądź też masą uszczelniającą. Istnieje taka potrzeba, czy sama uszczelka wystarczy? Z góry dzięki za pomoc!

michalwruszak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 124
Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: michalwruszak » 09 sty 2014, 14:49

W przypadku gdy producent nie stosuje uszczelki mozna uzyc uszczelniacza w postaci sylikonu , w Twoim wypadku nie trzeba dodatkowego uszczelnienia

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 09 sty 2014, 14:56

Zdejmujesz pokrywqe , dobrze odtłuszczasz powierzchnie głowicy gdzie ma przylegac nowa uszczelka oraz pokrywe, zakłądasz nową uszczelke (tylko trzeba wziac poprawke na brzegi i nierówności - załamania) składasz , bierzesz dynamometryka i dokręcasz odpowiednia siła. Ja już mam spokój od 8000 km :P ani kropelki ;)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Biczu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 22 kwie 2012, 22:55
Lokalizacja: Lidzbark

Post autor: Biczu » 09 sty 2014, 15:02

Czyli jak rozumiem dodatkowe uszczelnianie nie jest potrzebne :) Z jaką siła w takim razie dokręcamy tym kluczem?

[ Dodano: 2014-01-09, 23:53 ]
Wyszukałem sporo opinii i ponoć lepiej jest zastosować dodatkowo masę uszczelniająca. Sam już nie wiem... Może jest ktoś kto wypowie się jeszcze na ten temat?

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 10 sty 2014, 11:05

Zakupiłem wtedy uszczelki Elringa i była tam karteczka z siłą ile Nm trzeba było ustawic na kluczu. Takze w tym wzglęcie nie pomogę bo po prostu nie pamietam. Ale nie stosowałem żadnych mas uszczelniajacych. Wtedy dodatkowo wymieniłem łańcuch rozrządu z tyłu i napinacz na SWAG`a ale to miałem rozebrane pół silnika ;) razem z paskiem itp. W każdym razie dokreciłem wedle karteczki i ani kropelki dookoła. Napinacz jak lśnił tak lsni dalej :) a zazwyczaj zaczynało się pocić własnie tam. Wedle mnie dobre odtłuszczenie i odpowiednia siła dokręcenia i dobra uszczelka i problem z głowy ;)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Biczu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 22 kwie 2012, 22:55
Lokalizacja: Lidzbark

Post autor: Biczu » 10 sty 2014, 13:01

Dzisiaj zacząłem rozważać wstawienie samochodu do mechanika. Niestety po powrocie do domu, otwarciu maski i zajrzeniu do zbiorniczka wyrównawczego zauważyłem bulgotanie :/ Przyczyną może być zdezelowana uszczelka pod pokrywą zaworów, czy czeka mnie jeszcze wymiana uszczelki pod głowicą? :/

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 10 sty 2014, 13:29

. Niestety po powrocie do domu, otwarciu maski i zajrzeniu do zbiorniczka wyrównawczego zauważyłem bulgotanie Przyczyną może być zdezelowana uszczelka pod pokrywą zaworów, czy czeka mnie jeszcze wymiana uszczelki pod głowicą?
Uszczelka mogła się uszkodzić i idzie przedmuch od cylindra do obiegu płynu chłodzącego, tak czy inaczej uszczelkę trzeba wymienić. Ale poza tym może być to pęknięta głowica. <uoee>
Warsztat, naprawy Audi A6.

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 10 sty 2014, 18:31

ja wkładałem Ehrlinga i w miejscach gdzie uszczelka ma załamanie dawałem silikon, nie zaszkodzi a pomoże

komanczewa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 27 wrz 2012, 19:44
Lokalizacja: Bełżec

Post autor: komanczewa » 07 wrz 2015, 05:43

Czy wiecie co się dzieje z silikonem w wysokiej temperaturze?

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 07 wrz 2015, 08:04

komanczewa pisze:Czy wiecie co się dzieje z silikonem w wysokiej temperaturze?
nic - o ile mówisz o tepmeraturze w okolicach głowicy

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl