
[ALL V6] uszczelka pod pokrywe zaworów
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Kurde jak ja mam coś robić z tyłu silnika to mam dość na samą myśl. Niby niemiecka precyzja, ale tu za cholerę jej nie ma. Po każdej robocie ręce jakby cię kot podrapał. :-D Miałem problem z cieknącymi trójnikami , bo gazownik za słabo dokręcił.Myślałem że srubokręty pozjadam ze złości, jeszcze jakby się dało od spodu dostać, ale zapomnij, jeszcze większa dżungla jak z góry. Reasumując trzeba mieć stalowe nerwy i ręce jak Ben Johnson :mrgreen:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 180
- Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
- Lokalizacja: wielkopolska/Poznan
witam , z ciekawosci poszedlem do swojej audiczki i okazalo sie ze z korka od oleju dmucha a nie wciga , ale mam zlamana ta karbowana rurke co idzie przez silnik nad cewka(jak tu przeczytalem to jest odma) , no wiec ten egzestor(czy jakos tak ) jutro bede zaczynal wymieniac ,w aucie nie smierdzi olejem i nigdzie nie cieknie(uszczelki troche spocone) ,
ale mam pytanie czy uszkodzenie tego egzystora moze powodowac stuki(dziwne terkotanie podczas jazdy)
?
egzystor wymienie no i ten karbowany przewod tez(ciekawe ile w serwisie bedzie to kosztowac w danii) i zaleznie od tego kiedy beda czesci napsize wam czy jest lepiej itd
poniewaz duze tu was :mrgreen: moze ktos wie jak w inny sposob niz podkladajac klucz zdjac pasek od alternatora bo cos mi rzezi i chyba to lozysko od klimy ale musze sie przekonac , no chyba ze to egzystor za to odpowiada
[ Dodano: 2009-02-03, 16:38 ]
mam jeszcze prosbe - muglby ktos podac numer do jakiegos serwisu audi w polsce - ciekawi mnie cena wymiany lozyska klimatyzacji w polskim serwisie (jutro bede pytal o to w dunski ale jesli wogole sie dogadam to i tak pewnie cena przekroczy wartosc auta :-? )
[ Dodano: 2009-02-03, 17:30 ]
jak by ktos znal numery fabryczne tego karbowanego weza i "egzystora" to bede wdzieczny latwiej bedzie mi sie dogadac z dunskim serwisem
ale mam pytanie czy uszkodzenie tego egzystora moze powodowac stuki(dziwne terkotanie podczas jazdy)

egzystor wymienie no i ten karbowany przewod tez(ciekawe ile w serwisie bedzie to kosztowac w danii) i zaleznie od tego kiedy beda czesci napsize wam czy jest lepiej itd
poniewaz duze tu was :mrgreen: moze ktos wie jak w inny sposob niz podkladajac klucz zdjac pasek od alternatora bo cos mi rzezi i chyba to lozysko od klimy ale musze sie przekonac , no chyba ze to egzystor za to odpowiada

[ Dodano: 2009-02-03, 16:38 ]
mam jeszcze prosbe - muglby ktos podac numer do jakiegos serwisu audi w polsce - ciekawi mnie cena wymiany lozyska klimatyzacji w polskim serwisie (jutro bede pytal o to w dunski ale jesli wogole sie dogadam to i tak pewnie cena przekroczy wartosc auta :-? )
[ Dodano: 2009-02-03, 17:30 ]
jak by ktos znal numery fabryczne tego karbowanego weza i "egzystora" to bede wdzieczny latwiej bedzie mi sie dogadac z dunskim serwisem
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8
moja kochanka- a6 c5 2.8
To sie nazywa ezektor jego nrto058133753D albo B choc podobno od zeszlego roku AUDI nie produkuje juz wersji B nr odm tez sa gdzies na forum musisz poszukac mnie w serwisie w kielcach za odmy powiedziano 300zl to jest link gdzie barzdzo fajne zdjecia sa z wymiany http://www.audiworld.com/tech/eng67.shtmlsikor pisze:ak by ktos znal numery fabryczne tego karbowanego weza i "egzystora" to bede wdzieczny latwiej bedzie mi sie dogadac z dunskim serwisem
[ Dodano: 2009-02-03, 17:55 ]
Tuz przy wyjsciu z silnika byla totalnie zapchana n a calej srednicy i na kazdym zagieciu bylo pelno syfu.Przy zdejmowaniu sie rozpadla na drobne kawaleczki to moglem sobie poogladac co bylo w srodkuArek_R pisze:dragon36 powiedz czy ta dluga rurka byla zapchana. Bo ja wymienilem odmy, i ezektor i zostala mi ta rurka myslalem ze z nia bedzie wszystko ok ale najwidocznej moze byc zapchana. Przy okazji bede musial sie za to zabrac.
- mateuszwywial
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 100
- Rejestracja: 27 gru 2008, 08:58
- Lokalizacja: KR,KWI,KBC
[s6 c4]
odnośnie uszczelek pod pokrywe zaworów to nie ma co oszczędzać na tanich zamiennikach. Dobra uszczelka to podstawa, w moim przypadku tez musiałem wymienić bo miałem wycieki. Do silnika 4.2 V8 S6 C4 koszt jednej uszczelki sprowadzanej z serwisu Audi z warszawy to 120 zł a w moim silniku są dwie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 133
- Rejestracja: 04 cze 2009, 08:34
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Grójec
w napinaczu paska wieloklinowego jest wystający uchwyt 6-kątny (jak łeb śruby) , załóż klucz 17 i kręć mocno w prawo ( kierunek wskazówek zegara) , pasek na pewno poluzuje się i drugą ręką zdemontujesz pasek. Koszt łożyska sprężarki klimy jest w granicach 60-80zł. Ostatnio robiłem to w moim sedanie bo rzęziło nie wspominając już o alternatorze bo była masakra (wymiana łożysk + regulator+szczotki). Dzisiaj z samego rana muszę zrobić test odmy z kartką. ÂŚmierdzi u mnie spalonym olejem i wiecznie cieknie nawet spod nowego korka olejusikor pisze: moze ktos wie jak w inny sposob niz podkladajac klucz zdjac pasek od alternatora bo cos mi rzezi i chyba to lozysko od klimy ale musze sie przekonac

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 147
- Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2016
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Hrubieszów
Też mam problem z poceniem się uszczelek, do tego przy wymianie rozrządu zauważyłem, że w dolocie jest sporo oleju, turbiny chyba ok, jest moc, nie dymi z tyłu, ale też nie pracuje na wolnych tak jak przystało na V6, czy w 2,7T AJK też wysępuje ten problem z eżektorem? Oczywiście sprawdzę co się dzieje pod korkiem oleju, ale może ktoś już to przerabiał w tym silniku? Po zakupie wymieniłem wszystkie filtry, płyny, kompletny rozrząd z pompą wody i termostatem, świeczki oczywiście platynki NGK i niby wszystko ok ale silnik nie wygląda ciekawie, upaprany olejkiem i już miałem zabierać się za wymianę uszczelek pod pokrywami (i tak je wymienię) ale trafiem na ten temat i zauważyłem identyczne objawy jak u mnie. Konstrukcyjnie chyba za wiele AJK nie różni się od wolnossących V6.
- sleppy
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
- Kontakt:
sikor pisze:jak by ktos znal numery fabryczne tego karbowanego weza i "egzystora" to bede wdzieczny latwiej bedzie mi sie dogadac z dunskim serwisem
Odma skrzyni korbowej - 300 zl w ASO Audi Szczecin... chyba najdroższy w całej Polsce.
Biturbo ma te same problemy z odmą co wolnossące ale ezektor ma inny numer.Raf4rb pisze:Konstrukcyjnie chyba za wiele AJK nie różni się od wolnossących V6.
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej. Bywajcie na forum https://a6klub.pl 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Witam, po ostatnich mrozach zauważyłem olej pod autem :evil: Drogą macania doszedłem że olej leje się spod pokrywy zaworów prawa strona tył (patrząc od przodu samochodu), z lewej strony pokrywa lekko zapocona. Drogą dedukcji i lekturą forum doszedłem do wniosku że powodem tego wycieku będzie zatkana odma (auto stoi pod chmurką) - wcześniej nie było takich problemów. Poza tym rurkę od odmy miałem popękaną i poklejona taśmą. Dzisiaj zamówiłem części :evil: Czy macacie jakieś uwagi dla mnie - wszystko będę robił sam. Mam też prośbę - w jaki sposób odpiąć rurkę odmy od pokrywy zaworów? Mam takie mocowanie jak kolega wyżej zapodał zdjęcie.
sleppy,
sleppy,
No do mojego ASN odma 330 zł :evil: (ale podobno już z zaworem)sleppy pisze:Odma skrzyni korbowej - 300 zl w ASO Audi Szczecin... chyba najdroższy w całej Polsce.
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
na pewno z zaworemtomciar pisze:No do mojego ASN odma 330 zł :evil: (ale podobno już z zaworem)
bo sama odma ok 100zł płaciłem w ASO jakiś miesiąc temu
u mnie wymiana bez problemu, ściskasz to łącze i wyciągasz (na gumowym oringu siedzi) słabo nie siedziało, szczególnie z tyłu silnika bo dojście takie se
A w jakim ASO kupowałeś odme za 100zł?goly191 pisze:na pewno z zaworemtomciar pisze:No do mojego ASN odma 330 zł :evil: (ale podobno już z zaworem)
bo sama odma ok 100zł płaciłem w ASO jakiś miesiąc temu
u mnie wymiana bez problemu, ściskasz to łącze i wyciągasz (na gumowym oringu siedzi) słabo nie siedziało, szczególnie z tyłu silnika bo dojście takie se
W Gdańsku niestety sporo sobie liczą :shock:
bo u Groblewskiego(myśle,że nazwa ASO to żadna tajemnica)326zł odma kosztuje a ezektor 98zł
u Gajosa też ponad 300zł za odme
