Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ALL V6] uszczelka pod pokrywe zaworów

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 01 lut 2009, 19:39

No to dragon36 nieźle musiałeś sie nagimnastykować ale dałeś radę. <ok>

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 01 lut 2009, 23:07

Kurde jak ja mam coś robić z tyłu silnika to mam dość na samą myśl. Niby niemiecka precyzja, ale tu za cholerę jej nie ma. Po każdej robocie ręce jakby cię kot podrapał. :-D Miałem problem z cieknącymi trójnikami , bo gazownik za słabo dokręcił.Myślałem że srubokręty pozjadam ze złości, jeszcze jakby się dało od spodu dostać, ale zapomnij, jeszcze większa dżungla jak z góry. Reasumując trzeba mieć stalowe nerwy i ręce jak Ben Johnson :mrgreen:

Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 03 lut 2009, 15:16

dragon36 powiedz czy ta dluga rurka byla zapchana ??. Bo ja wymienilem odmy, i ezektor i zostala mi ta rurka myslalem ze z nia bedzie wszystko ok ale najwidocznej moze byc zapchana. Przy okazji bede musial sie za to zabrac.

sikor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
Lokalizacja: wielkopolska/Poznan

Post autor: sikor » 03 lut 2009, 16:10

witam , z ciekawosci poszedlem do swojej audiczki i okazalo sie ze z korka od oleju dmucha a nie wciga , ale mam zlamana ta karbowana rurke co idzie przez silnik nad cewka(jak tu przeczytalem to jest odma) , no wiec ten egzestor(czy jakos tak ) jutro bede zaczynal wymieniac ,w aucie nie smierdzi olejem i nigdzie nie cieknie(uszczelki troche spocone) ,

ale mam pytanie czy uszkodzenie tego egzystora moze powodowac stuki(dziwne terkotanie podczas jazdy) ???

egzystor wymienie no i ten karbowany przewod tez(ciekawe ile w serwisie bedzie to kosztowac w danii) i zaleznie od tego kiedy beda czesci napsize wam czy jest lepiej itd


poniewaz duze tu was :mrgreen: moze ktos wie jak w inny sposob niz podkladajac klucz zdjac pasek od alternatora bo cos mi rzezi i chyba to lozysko od klimy ale musze sie przekonac , no chyba ze to egzystor za to odpowiada ;-)

[ Dodano: 2009-02-03, 16:38 ]
mam jeszcze prosbe - muglby ktos podac numer do jakiegos serwisu audi w polsce - ciekawi mnie cena wymiany lozyska klimatyzacji w polskim serwisie (jutro bede pytal o to w dunski ale jesli wogole sie dogadam to i tak pewnie cena przekroczy wartosc auta :-? )

[ Dodano: 2009-02-03, 17:30 ]
jak by ktos znal numery fabryczne tego karbowanego weza i "egzystora" to bede wdzieczny latwiej bedzie mi sie dogadac z dunskim serwisem
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8

dragon36
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 29 gru 2008, 17:43
Lokalizacja: swietokrzyskie

Post autor: dragon36 » 03 lut 2009, 17:51

sikor pisze:ak by ktos znal numery fabryczne tego karbowanego weza i "egzystora" to bede wdzieczny latwiej bedzie mi sie dogadac z dunskim serwisem
To sie nazywa ezektor jego nrto058133753D albo B choc podobno od zeszlego roku AUDI nie produkuje juz wersji B nr odm tez sa gdzies na forum musisz poszukac mnie w serwisie w kielcach za odmy powiedziano 300zl to jest link gdzie barzdzo fajne zdjecia sa z wymiany http://www.audiworld.com/tech/eng67.shtml

[ Dodano: 2009-02-03, 17:55 ]
Arek_R pisze:dragon36 powiedz czy ta dluga rurka byla zapchana ??. Bo ja wymienilem odmy, i ezektor i zostala mi ta rurka myslalem ze z nia bedzie wszystko ok ale najwidocznej moze byc zapchana. Przy okazji bede musial sie za to zabrac.
Tuz przy wyjsciu z silnika byla totalnie zapchana n a calej srednicy i na kazdym zagieciu bylo pelno syfu.Przy zdejmowaniu sie rozpadla na drobne kawaleczki to moglem sobie poogladac co bylo w srodku

sikor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
Lokalizacja: wielkopolska/Poznan

Post autor: sikor » 03 lut 2009, 17:57

to moze serknij na rachunek , pewnie tam jest numer tel do serwisu bym sie spytal ilw bedzie kosztowac lozysko od klimy

jak ktos zna odpowiedzi na moje pozostale pytania to bedzie fajnie :->
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8

dragon36
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 29 gru 2008, 17:43
Lokalizacja: swietokrzyskie

Post autor: dragon36 » 03 lut 2009, 18:03

sikor pisze:to moze serknij na rachunek , pewnie tam jest numer tel do serwisu bym sie spytal ilw bedzie kosztowac lozysko od klimy
Jest problem bo jak kupowale ezektor wsklepie to sprzedawca wszystko zaa\latwial telefonicznie i nie mam telf bezposrednio do serwisu sorki

Awatar użytkownika
mateuszwywial
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 27 gru 2008, 08:58
Lokalizacja: KR,KWI,KBC

[s6 c4]

Post autor: mateuszwywial » 09 mar 2009, 17:59

odnośnie uszczelek pod pokrywe zaworów to nie ma co oszczędzać na tanich zamiennikach. Dobra uszczelka to podstawa, w moim przypadku tez musiałem wymienić bo miałem wycieki. Do silnika 4.2 V8 S6 C4 koszt jednej uszczelki sprowadzanej z serwisu Audi z warszawy to 120 zł a w moim silniku są dwie

cichykk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 04 cze 2009, 08:34
Imię: Piotr
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Grójec

Post autor: cichykk » 14 lis 2009, 03:44

sikor pisze: moze ktos wie jak w inny sposob niz podkladajac klucz zdjac pasek od alternatora bo cos mi rzezi i chyba to lozysko od klimy ale musze sie przekonac
w napinaczu paska wieloklinowego jest wystający uchwyt 6-kątny (jak łeb śruby) , załóż klucz 17 i kręć mocno w prawo ( kierunek wskazówek zegara) , pasek na pewno poluzuje się i drugą ręką zdemontujesz pasek. Koszt łożyska sprężarki klimy jest w granicach 60-80zł. Ostatnio robiłem to w moim sedanie bo rzęziło nie wspominając już o alternatorze bo była masakra (wymiana łożysk + regulator+szczotki). Dzisiaj z samego rana muszę zrobić test odmy z kartką. ÂŚmierdzi u mnie spalonym olejem i wiecznie cieknie nawet spod nowego korka oleju :-/

Raf4rb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
Imię: Rafał
Rocznik: 2016
Moje auto: Inne
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: Raf4rb » 16 gru 2009, 06:36

Też mam problem z poceniem się uszczelek, do tego przy wymianie rozrządu zauważyłem, że w dolocie jest sporo oleju, turbiny chyba ok, jest moc, nie dymi z tyłu, ale też nie pracuje na wolnych tak jak przystało na V6, czy w 2,7T AJK też wysępuje ten problem z eżektorem? Oczywiście sprawdzę co się dzieje pod korkiem oleju, ale może ktoś już to przerabiał w tym silniku? Po zakupie wymieniłem wszystkie filtry, płyny, kompletny rozrząd z pompą wody i termostatem, świeczki oczywiście platynki NGK i niby wszystko ok ale silnik nie wygląda ciekawie, upaprany olejkiem i już miałem zabierać się za wymianę uszczelek pod pokrywami (i tak je wymienię) ale trafiem na ten temat i zauważyłem identyczne objawy jak u mnie. Konstrukcyjnie chyba za wiele AJK nie różni się od wolnossących V6.

Awatar użytkownika
sleppy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
Kontakt:

Post autor: sleppy » 16 gru 2009, 09:18

sikor pisze:jak by ktos znal numery fabryczne tego karbowanego weza i "egzystora" to bede wdzieczny latwiej bedzie mi sie dogadac z dunskim serwisem
Obrazek

Obrazek

Odma skrzyni korbowej - 300 zl w ASO Audi Szczecin... chyba najdroższy w całej Polsce.

Raf4rb pisze:Konstrukcyjnie chyba za wiele AJK nie różni się od wolnossących V6.
Biturbo ma te same problemy z odmą co wolnossące ale ezektor ma inny numer.
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej. Bywajcie na forum https://a6klub.pl :)

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 25 sty 2010, 10:35

Witam, po ostatnich mrozach zauważyłem olej pod autem :evil: Drogą macania doszedłem że olej leje się spod pokrywy zaworów prawa strona tył (patrząc od przodu samochodu), z lewej strony pokrywa lekko zapocona. Drogą dedukcji i lekturą forum doszedłem do wniosku że powodem tego wycieku będzie zatkana odma (auto stoi pod chmurką) - wcześniej nie było takich problemów. Poza tym rurkę od odmy miałem popękaną i poklejona taśmą. Dzisiaj zamówiłem części :evil: Czy macacie jakieś uwagi dla mnie - wszystko będę robił sam. Mam też prośbę - w jaki sposób odpiąć rurkę odmy od pokrywy zaworów? Mam takie mocowanie jak kolega wyżej zapodał zdjęcie.

sleppy,
sleppy pisze:Odma skrzyni korbowej - 300 zl w ASO Audi Szczecin... chyba najdroższy w całej Polsce.
No do mojego ASN odma 330 zł :evil: (ale podobno już z zaworem)

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 25 sty 2010, 10:41

tomciar pisze:No do mojego ASN odma 330 zł :evil: (ale podobno już z zaworem)
na pewno z zaworem
bo sama odma ok 100zł płaciłem w ASO jakiś miesiąc temu
u mnie wymiana bez problemu, ściskasz to łącze i wyciągasz (na gumowym oringu siedzi) słabo nie siedziało, szczególnie z tyłu silnika bo dojście takie se

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 25 sty 2010, 11:27

goly191 pisze:bo sama odma ok 100zł płaciłem w ASO jakiś miesiąc temu
Da się kupić sama odmę? W ASO pod jednym numerem był zawór i wąż.

A i jeszcze jedno pytanie - czy pod uszczelki stosuje się silikon? Nie jestem zwolennikiem silikonu ale może...

Ash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 23 paź 2008, 13:48
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Ash » 25 sty 2010, 11:38

goly191 pisze:
tomciar pisze:No do mojego ASN odma 330 zł :evil: (ale podobno już z zaworem)
na pewno z zaworem
bo sama odma ok 100zł płaciłem w ASO jakiś miesiąc temu
u mnie wymiana bez problemu, ściskasz to łącze i wyciągasz (na gumowym oringu siedzi) słabo nie siedziało, szczególnie z tyłu silnika bo dojście takie se
A w jakim ASO kupowałeś odme za 100zł?
W Gdańsku niestety sporo sobie liczą :shock:

bo u Groblewskiego(myśle,że nazwa ASO to żadna tajemnica)326zł odma kosztuje a ezektor 98zł

u Gajosa też ponad 300zł za odme :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja