[ALL V6] uszczelka pod pokrywe zaworów
siemanes audi maniacy ja jutro odstawiam swoja audiane na warsztat po raz 3 z wyżej opisywanymi problemami i podpowiem mu o tym eżektorze i odmie bo uszczelkę pod pokrywa zaworowa już wymieniał 2x a teraz mechanik zdiagnozował i chce wymienić uszczelki pod regulatory zmiennej fazy czy uszczelniacze wałków rozrządu niech działa bo to jego ostatnia szansa a smród w kabinie mnie dobija. Podzielę się wiadomością jak po naprawie
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Odmy trochę kosztują bo 240zł ale można je przpłukać (tą plastikowa długą rurkę idącą od lewej strony później koło cewki i wzdłóż prawej strony) a ezektor poprostu wymienić, wygląda jak taki plastikowy czarny trójnik z tyłu silnika za kolektorem pod tą pułką z wtyczkami i wężykami powietrza, koszt jego około 60-70zł, poprostu to wymień i bedziesz spokojny.nawarus pisze:siemanes audi maniacy ja jutro odstawiam swoja audiane na warsztat po raz 3 z wyżej opisywanymi problemami i podpowiem mu o tym eżektorze i odmie bo uszczelkę pod pokrywa zaworowa już wymieniał 2x a teraz mechanik zdiagnozował i chce wymienić uszczelki pod regulatory zmiennej fazy czy uszczelniacze wałków rozrządu niech działa bo to jego ostatnia szansa a smród w kabinie mnie dobija. Podzielę się wiadomością jak po naprawie
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Jak jest popękana tzn że od temperatury i ciśnienia popękała no i łatanie na dłuższą metę nic nie da. Ja miałem tak samo. łatałem chyba ze 3 razy wstawiając wąż gumowy i wywalało w innym miejscu. W końcu kupiłem nówkę i jest spokuj, auto nie ma juz żadnych falowań na obrotach. Co do ezektora to już tu chłopaki mówili w innych postach że jak jest ezektor zapchany to lubi gdzieniegdzie olej wydmuchać. Możesz wymienić ezektor i poobserwować przez pewien czas czy masz ubytek oleju. Ale jak ten ubytek masz dość spory i wali konkretnie uszczelniaczami to będziesz musiał je wymienić bo dolewać olej to nie interes.nawarus pisze:dzieks fassis1 jeżeli służysz pomocą to podpowiedz czy warto wymieniać uszczelniacze wałków rozrządu bo nimi leci czy wystarczy sam ezektor i przeczyścić odme. Byłbym jeżeli już za tym jak odma będzie popękana to wymienić na jakiś podobny waż/przewód co o tym myślisz :idea:
Powodzenia.
wywala uszczelke
chłopaki co to jest ten ezektor.. gdzie to znajde.. i czy łatwo jest wymienic odme bo zamierzam to zrobic...
pozdro
pozdro
Pawel
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wywala uszczelke
Tu masz pokazane gdzie jest ezektor i jak wymienić.papyt pisze:chłopaki co to jest ten ezektor.. gdzie to znajde.. i czy łatwo jest wymienic odme bo zamierzam to zrobic...
pozdro
http://www.audiworld.com/tech/eng67.shtml
A czerwoną strzałką zaznaczona jest odma. Leci od lewej strony pokrywy zaworów aż do tyłu gdzie jest ezektor. Ma na końcach takie klipsy, ściskając te klipsy demontujesz odmę a potem wpinasz nową i po sprawie. Jak nie masz jej popękanej to możesz ją przepłukać bo może być pełna mazi i wpiąć spowrotem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
I tu jest pies pogrzebany>Dzis poleglem na tej rurce.Ona idzie od tego trojnika w dol az do skrzyni korbowej.Rozsypala sie calkiem az do kroćca co wchodzi do bloku silnika syfem byla cala zaleziona>nie moge starego króćca wyciagnac strasznie tam malo miejsca jest.Czy jak ktos ja wymienial to trzeba bylo demontowac caly zespol z przepustnica czy jakos inaczej sie da to zrobic?bo wydaje mi sie ze jak wymieni sie reszte odm i ezektor a zostawi te dolna ti i tak ezektor sie zapchafassi1 pisze:Jak byłem w serwisie i kupowałem ten cały profil to powiedział mi facet że oni zawsze wymieniają razem z tą rurką, ja jednak jej nie kupiłem, wziąłem tylko to co miałem popękane. Nie wiem jak długa jest ta rurka no i czy czasami nie jest tez w tragicznym stanie.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
dragon36 ja też tego krućca nie wymieniłem bo za cholere nie wiedziałem jak głęboko on idzie i gdzie ale popękanego nie miałem więc tak zostawiłem. Ale wymieniłem ta całą górną część z trójnikiem i ezektor i jest spoko. Trochę miałes pecha. Ja jutro będę wymieniał olej to zerknę jak on tam wygląda ten kruciec. A jaki on jest długi? w którym miejscu zamocowany jest ten jego drugi koniec?dragon36 pisze:I tu jest pies pogrzebany>Dzis poleglem na tej rurce.Ona idzie od tego trojnika w dol az do skrzyni korbowej.Rozsypala sie calkiem az do kroćca co wchodzi do bloku silnika syfem byla cala zaleziona>nie moge starego króćca wyciagnac strasznie tam malo miejsca jest.Czy jak ktos ja wymienial to trzeba bylo demontowac caly zespol z przepustnica czy jakos inaczej sie da to zrobic?bo wydaje mi sie ze jak wymieni sie reszte odm i ezektor a zostawi te dolna ti i tak ezektor sie zapchafassi1 pisze:Jak byłem w serwisie i kupowałem ten cały profil to powiedział mi facet że oni zawsze wymieniają razem z tą rurką, ja jednak jej nie kupiłem, wziąłem tylko to co miałem popękane. Nie wiem jak długa jest ta rurka no i czy czasami nie jest tez w tragicznym stanie.
Co do dlugosci to dzis nicnie moge powiedziec bo stary przewod sie rozsypal jutro zmierze to napisze jaka jest mniej wiecej dlugosc.
A u mnie zostal sam koniec w bloku silnika on jest chyba zgrzewany na koncach odmy i ma taki plastykowy klips.I jak juz pisalem jeden koniec dochodzi do silnika pod przepustnica a drugi idzie do trojnika tam gdzie lacza sie przewody z glowic
A u mnie zostal sam koniec w bloku silnika on jest chyba zgrzewany na koncach odmy i ma taki plastykowy klips.I jak juz pisalem jeden koniec dochodzi do silnika pod przepustnica a drugi idzie do trojnika tam gdzie lacza sie przewody z glowic
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
ten klips jak ściśniesz (to kułko na końcu węża) to one się powinny rozłączyć (górna część z tym krućcem). Jak kupujesz nowe to je tylko spinasz wciskając jedno w drugie. Nie wiem tylko jak ten kruciec zamontowany jest do bloku na drugim jego końcu ale podejrzewam że tak samo jak te górne końce idące do głowic. Porób foty jak tam będziesz jutro zaglądał. To będzie bardzo przydatne.dragon36 pisze:Co do dlugosci to dzis nicnie moge powiedziec bo stary przewod sie rozsypal jutro zmierze to napisze jaka jest mniej wiecej dlugosc.
A u mnie zostal sam koniec w bloku silnika on jest chyba zgrzewany na koncach odmy i ma taki plastykowy klips.I jak juz pisalem jeden koniec dochodzi do silnika pod przepustnica a drugi idzie do trojnika tam gdzie lacza sie przewody z glowic
Powodzenia

niestety klips sie rozpadl a reszta zostala; ta czesc co jest w silniku ma na koncu jeszcze oring i to chyba on tak trzyma.Gore udalo sie rozebrac bez problemu bo wszystko sie rozlecialo a koncowki z orinhamo wyciaglem szczypcami.Nie ma sie co dziwic na ezektorze jest data "98 takze chyba od nowosci bylo to nie ruszane
no i jestem o to moje wrażenia straciłem łącznie 1000zl części + mechanik części kupione oryginalne ponieważ nie moglem dostać wszystkich zamienników. Jak narazie jest ok oby tak dalej. Jak by ktoś potrzebował numery fabryczne mogę zapodać pyzatym większość części zamiennych ma intercars ale nie wszystkie dla tego wziąłem oryginały. I jeszcze jedno nie kupujcie zamienników osłony pod silnik i skrzynie biegów ja kupiłem :evil: otwory musiałem robić nowe i 0 dopasowania. Pozdrawiam audi maniaków A6 the Best :mrgreen:
[quote="fassi1"]A jaki on jest długi? w którym miejscu zamocowany jest ten jego drugi koniec?[/quo Ten przewod zrobilem sobie z weza gomowego z ukladu chlodzenia od "80" akurat srednica mi pasowala i byl on pod odpowiednim katem zagiety.wyszlo mi go ok 35cm.a ten stary przewod byl calkowicie zapchany.Wychodzi na to ze od wyjazdu z fabryki odmy i ezektor byly nie wymieniane bo wszedzie byly daty nabite.Odmy z glowic i te czesci co odchodzi na kolektor zrobilem z rurki karbowanej;potrzebna jest opalarka koszulka termokurczliwa opaski skrecane i troche cierpliwosci a iwykorzystalem stare zakonczenia odm wymienilem tylko niektore oringi na nich.Koszt ok 20zl na opaski.tym sposobem zaoszczedzilem 280zl bo za odmy powiezdziano mi 300zl.Test na kartke wyszedl pozytywnie,zsotala przyssana do wlewu;dlatego tez zwracam wszystkim forumowicza honor bo na lamach tego forum zakwestionowalem ten sposob sprawdzania droznosci odm i ezektora sorki...
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
No to pogratulować sukcesu dragon36. Zaoszczędziłeś trochę i wszystko chula. Takie gówniane rurki plastikowe a tak dużo psują w aucie. Szkoda że nie porobiłeś fot. Powiedz mi tylko co demontowałeś żeby dostać się do tego króćca mam na myśli do jego drugiego końca i od której strony się tam dostałeś?
Pozdro
Pozdro
Tylko zdemontowalem te podstawke zduza iloscia wezykow co jest przykrecana na 3 sruby "6" nad ezektorem tak jak na zdjeciach z forum w tym temacie; a reszta to poobdzierane rece i paczka fajek na odstresowanie hehe;trzeba miec dosc szczuple przedramiona zeby je wcisnac pomiedzy rure od filtra powietrza a liswe wtryskowa i reszte osprzetu zanim zadjalem stara odme i zalozylem nowy waz minelo duuuuuuuuzo czasu ale sie udalo.fassi1 pisze:No to pogratulować sukcesu dragon36. Zaoszczędziłeś trochę i wszystko chula. Takie gówniane rurki plastikowe a tak dużo psują w aucie. Szkoda że nie porobiłeś fot. Powiedz mi tylko co demontowałeś żeby dostać się do tego króćca mam na myśli do jego drugiego końca i od której strony się tam dostałeś?
Pozdro
Dodam jeszcze ze nie chcialem demontowac przepustnicy bo nigdy tego nie robilem i nie chcialem czegos uszkodzic