Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5+Lpg] [2.8] Tłumik przelotowy

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 15 lip 2013, 22:54

Nie działa - w udostępnieniu daj na publiczny i dla tych co mają link.

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 16 lip 2013, 05:27

A teraz :) ?

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 16 lip 2013, 08:21

W jakich warunkach to kręciłeś? Gdzie auto stało, otwarte szyby? Bo to bardziej brzmi jak przedmuchy i faktycznie masz coś nie tak bo słychać metaliczne dÂźwięki, , które mogą być przy nieszczelnym wydechu.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 16 lip 2013, 09:00

st.john pisze:W jakich warunkach to kręciłeś? Gdzie auto stało, otwarte szyby? Bo to bardziej brzmi jak przedmuchy i faktycznie masz coś nie tak bo słychać metaliczne dÂźwięki, , które mogą być przy nieszczelnym wydechu.
nie ważne gdzie. on ma to samo co ja, i czego w tym momencie chcę uniknąć. To jest zimny silnik, i te metaliczne dÂźwięki (coś jakby spalanie w wydechu) są włąśnie od strumiennic. chodzi identycznie jak moja, i na 100% nie ma przedmuchów.

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 16 lip 2013, 09:03

--RaDeK--, ale Frugo pisał, że ma tłumiki a nie strumienice :)

Fontesen

Post autor: Fontesen » 16 lip 2013, 09:08

vectra007 pisze:Siema kolego Radek, kupowałem od tego pana

http://allegro.pl/tlumik-uniwersalny-pr ... 33683.html

zamiast katalizatorów dałem takie coś właśnie, głośny jest ale do 2 tyś obrotów potem jest spoko i fajny dÂźwięk aż do odcinki, metalicznego podÂźwięku nie ma bo takie coś dają strumienice, a wydech i jego głośność zależą od końcowych wiem, bo przerabiałem temat, wydech ten jest zamontowany w 2 aucie a6 2.4 2003 rok:)
mógłbyś coś nagrać??

[ Dodano: 2013-07-16, 09:13 ]
st.john pisze:--RaDeK--, ale Frugo pisał, że ma tłumiki a nie strumienice :)
faktycznie tak napisał, ale czy na pewno??:> w takim razie ta opcja dla mnei odpada.

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 16 lip 2013, 09:24

Frugo1, właśnie widziałem tłumiki przed wspawaniem ? i jaki Ty masz tłumik środkowy ? ( a ten metaliczny dÂźwięk to też może mieć przyczynę w tym że kupiłeś już zużyte AWG)

Fontesen

Post autor: Fontesen » 16 lip 2013, 09:35

mimo wszystko, czekam na Ciebiest.john, jak wstawisz swoje, i jak to będzize brzmiało.

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 16 lip 2013, 09:36

na czwartek się umówiłem :)

Fontesen

Post autor: Fontesen » 16 lip 2013, 15:45

st.john pisze:na czwartek się umówiłem :)
OK, więc czekam, bo coś z tym wydechem muszę zrobić.
A tak po za tym, doszedłem drogą dedukcji do tego, że generalni wszyscy kupujemy tłumiki przelotowe, ale generalnie sąone produkowane do silników co najmniej 4 cylindrowych. U Nas jakby nie patrzył, każdy tłumik oblatuje 3 cylindry, które mimowolnie tą pracę tłumią inaczej, bardziej jak ciquecento (no taka prawda) i tak pomyślałem że może trzeba by było iśćw dedykowane tłumiki do ciquecento, seicemto, cokolwiek co ma 3 cylindry, i może wtedy one mają inne tłumienie, że nie słychać tego spalania. Sam już nie wiem.

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 16 lip 2013, 17:15

efekt słyszalnego spalania pojawia się jak układ wydechowy jest przelotowy przynajmniej w części, i to raczej nie jest negatywne doznanie słuchowe z tego co zrozumiałem po wszystkich Twoich postach - Tobie przeszkadza metaliczny pobrzęk a on pojawia się wtedy gdy metalowe elementy wydechu dostają rezonansu. Więc RaDeK przepatrz dokładnie cały układ bo gdzieś coś masz albo poluzowane albo już puste i spaliny rezonują.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 16 lip 2013, 17:40

st.john pisze:efekt słyszalnego spalania pojawia się jak układ wydechowy jest przelotowy przynajmniej w części, i to raczej nie jest negatywne doznanie słuchowe z tego co zrozumiałem po wszystkich Twoich postach - Tobie przeszkadza metaliczny pobrzęk a on pojawia się wtedy gdy metalowe elementy wydechu dostają rezonansu. Więc RaDeK przepatrz dokładnie cały układ bo gdzieś coś masz albo poluzowane albo już puste i spaliny rezonują.
masz rację. ten metaliczny pobrzek, jesst właśnie jak dla mnei irytujący, bo to A6 a nie Honda (bez urazy) i strasznie mnei denerwuje, jak jadę po mieście (wolno) i coś tak oddziałowuje na mój słuch.
Ale kolega co pokazałfilmik ma to samo co ja, czyli nie ma możliwości, że coś jest poluzowane. Teraz kolego nie bede sprawdzał, bo jest to bez sensu, ponieważ mam walnięty środkowy tłumik.

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 16 lip 2013, 19:29

st.john pisze:W jakich warunkach to kręciłeś? Gdzie auto stało, otwarte szyby? Bo to bardziej brzmi jak przedmuchy i faktycznie masz coś nie tak bo słychać metaliczne dÂźwięki, , które mogą być przy nieszczelnym wydechu.
Auto stało pod wiata, szyby zamknięte tzn na początku miałem drzwi otwarte potem zamknąłem i otworzyłem.... możliwe ze mam plecionkę jedna do wymiany. Ten dÂźwięk metaliczny własnie słychać na zimnym silniku, potem się wycisza i podczas przyspieszania delikatnie słychać jak by jaka dziurka była w wydechu... Teraz będę wymieniał wtryski od LPG a potem wezmę się za ten tłumik dokładnie jak już jest taki temat fajny :]

[ Dodano: 2013-07-16, 19:34 ]
st.john pisze:Frugo1, właśnie widziałem tłumiki przed wspawaniem ? i jaki Ty masz tłumik środkowy ? ( a ten metaliczny dÂźwięk to też może mieć przyczynę w tym że kupiłeś już zużyte AWG)
Tak widziałem i na 100% są to tłumiki przelotowe ( bez łusek i serca) w środku jest zwykła rura z dziurkami...Możliwe ze jeden Tłumik jest zużyty jakiś bo przy montażu jak się mocna nim potrząsnęło to coś w nim latało :| Ale musiałem to szybko i tanio zrobić bo wcześniej to w ogóle chodziło tak że jak ludzie przechodzili przez ulice a ja wyjeżdżałem z zakrętu to uciekali - tak ryczało <lol> W połowie sierpnia na pewno się za to wezmę i pójdzie do wymiany wszystko co zużyte na nowe :)
Jak coś nagram jeszcze filmik na ciepłym silniku podczas jazdy :)

vectra007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 29 lis 2009, 12:02
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: vectra007 » 18 lip 2013, 22:06

--RaDeK-- pisze:
vectra007 pisze:Siema kolego Radek, kupowałem od tego pana

http://allegro.pl/tlumik-uniwersalny-pr ... 33683.html

zamiast katalizatorów dałem takie coś właśnie, głośny jest ale do 2 tyś obrotów potem jest spoko i fajny dÂźwięk aż do odcinki, metalicznego podÂźwięku nie ma bo takie coś dają strumienice, a wydech i jego głośność zależą od końcowych wiem, bo przerabiałem temat, wydech ten jest zamontowany w 2 aucie a6 2.4 2003 rok:)
mógłbyś coś nagrać??

[ Dodano: 2013-07-16, 09:13 ]
st.john pisze:--RaDeK--, ale Frugo pisał, że ma tłumiki a nie strumienice :)
faktycznie tak napisał, ale czy na pewno??:> w takim razie ta opcja dla mnei odpada.
Podaj maila podesle nagrane filmiki pzdr
w razie problemow pisz pomoge nie staram sie wymadrzac staram sie pomoc ucza sie na bledach :)

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 25 lip 2013, 17:52

Zdaję obiecaną relację
Obrazek Obrazek

operacja bezbolesna, sondy się odkręciły wystarczyło pomierzyć,wyciąć, przymierzyć, wspawać awg, dokręcić sondy we wspawane w nowe tłumiki tulejki z gwintem.

Obrazek

Co do ori katów to: prawy jest jeszcze w "porządku" ale lewy już zapchany - oba pójdą pod młotek.
Zastanawia mnie jak się mają te pierwsze katy za kolektorem skoro jeden z drugich już zapchany.

dla ciekawskich wnętrze kata:
Obrazek Obrazek

Martwi mnie jeszcze jedna rzecz - mianowicie sonda lambda od strony dobrego kata była zabielona - czyli uboga mieszanka ale gdzie może leżeć przyczyna ?

Obrazek

jeżeli chodzi o dÂźwięk to znaczącej różnicy nie ma może nawet ciszej .... - ale muszę jeszcze polatać bo nie miałem okazji przetestować.
Jak coś nagram to wrzucę film.

(póki co nie ma żadnych błędów na kompie)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja