[ A6 C5+Lpg] [2.8] Tłumik przelotowy
nie ważne gdzie. on ma to samo co ja, i czego w tym momencie chcę uniknąć. To jest zimny silnik, i te metaliczne dÂźwięki (coś jakby spalanie w wydechu) są włąśnie od strumiennic. chodzi identycznie jak moja, i na 100% nie ma przedmuchów.st.john pisze:W jakich warunkach to kręciłeś? Gdzie auto stało, otwarte szyby? Bo to bardziej brzmi jak przedmuchy i faktycznie masz coś nie tak bo słychać metaliczne dÂźwięki, , które mogą być przy nieszczelnym wydechu.
mógłbyś coś nagrać??vectra007 pisze:Siema kolego Radek, kupowałem od tego pana
http://allegro.pl/tlumik-uniwersalny-pr ... 33683.html
zamiast katalizatorów dałem takie coś właśnie, głośny jest ale do 2 tyś obrotów potem jest spoko i fajny dÂźwięk aż do odcinki, metalicznego podÂźwięku nie ma bo takie coś dają strumienice, a wydech i jego głośność zależą od końcowych wiem, bo przerabiałem temat, wydech ten jest zamontowany w 2 aucie a6 2.4 2003 rok:)
[ Dodano: 2013-07-16, 09:13 ]
faktycznie tak napisał, ale czy na pewno??:> w takim razie ta opcja dla mnei odpada.st.john pisze:--RaDeK--, ale Frugo pisał, że ma tłumiki a nie strumienice
OK, więc czekam, bo coś z tym wydechem muszę zrobić.st.john pisze:na czwartek się umówiłem
A tak po za tym, doszedłem drogą dedukcji do tego, że generalni wszyscy kupujemy tłumiki przelotowe, ale generalnie sąone produkowane do silników co najmniej 4 cylindrowych. U Nas jakby nie patrzył, każdy tłumik oblatuje 3 cylindry, które mimowolnie tą pracę tłumią inaczej, bardziej jak ciquecento (no taka prawda) i tak pomyślałem że może trzeba by było iśćw dedykowane tłumiki do ciquecento, seicemto, cokolwiek co ma 3 cylindry, i może wtedy one mają inne tłumienie, że nie słychać tego spalania. Sam już nie wiem.
- st.john
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 463
- Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
- Imię: Jacek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
efekt słyszalnego spalania pojawia się jak układ wydechowy jest przelotowy przynajmniej w części, i to raczej nie jest negatywne doznanie słuchowe z tego co zrozumiałem po wszystkich Twoich postach - Tobie przeszkadza metaliczny pobrzęk a on pojawia się wtedy gdy metalowe elementy wydechu dostają rezonansu. Więc RaDeK przepatrz dokładnie cały układ bo gdzieś coś masz albo poluzowane albo już puste i spaliny rezonują.
masz rację. ten metaliczny pobrzek, jesst właśnie jak dla mnei irytujący, bo to A6 a nie Honda (bez urazy) i strasznie mnei denerwuje, jak jadę po mieście (wolno) i coś tak oddziałowuje na mój słuch.st.john pisze:efekt słyszalnego spalania pojawia się jak układ wydechowy jest przelotowy przynajmniej w części, i to raczej nie jest negatywne doznanie słuchowe z tego co zrozumiałem po wszystkich Twoich postach - Tobie przeszkadza metaliczny pobrzęk a on pojawia się wtedy gdy metalowe elementy wydechu dostają rezonansu. Więc RaDeK przepatrz dokładnie cały układ bo gdzieś coś masz albo poluzowane albo już puste i spaliny rezonują.
Ale kolega co pokazałfilmik ma to samo co ja, czyli nie ma możliwości, że coś jest poluzowane. Teraz kolego nie bede sprawdzał, bo jest to bez sensu, ponieważ mam walnięty środkowy tłumik.
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Auto stało pod wiata, szyby zamknięte tzn na początku miałem drzwi otwarte potem zamknąłem i otworzyłem.... możliwe ze mam plecionkę jedna do wymiany. Ten dÂźwięk metaliczny własnie słychać na zimnym silniku, potem się wycisza i podczas przyspieszania delikatnie słychać jak by jaka dziurka była w wydechu... Teraz będę wymieniał wtryski od LPG a potem wezmę się za ten tłumik dokładnie jak już jest taki temat fajnyst.john pisze:W jakich warunkach to kręciłeś? Gdzie auto stało, otwarte szyby? Bo to bardziej brzmi jak przedmuchy i faktycznie masz coś nie tak bo słychać metaliczne dÂźwięki, , które mogą być przy nieszczelnym wydechu.
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
[ Dodano: 2013-07-16, 19:34 ]
Tak widziałem i na 100% są to tłumiki przelotowe ( bez łusek i serca) w środku jest zwykła rura z dziurkami...Możliwe ze jeden Tłumik jest zużyty jakiś bo przy montażu jak się mocna nim potrząsnęło to coś w nim latałost.john pisze:Frugo1, właśnie widziałem tłumiki przed wspawaniem ? i jaki Ty masz tłumik środkowy ? ( a ten metaliczny dÂźwięk to też może mieć przyczynę w tym że kupiłeś już zużyte AWG)



Jak coś nagram jeszcze filmik na ciepłym silniku podczas jazdy

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 197
- Rejestracja: 29 lis 2009, 12:02
- Lokalizacja: słubice
- Kontakt:
Podaj maila podesle nagrane filmiki pzdr--RaDeK-- pisze:mógłbyś coś nagrać??vectra007 pisze:Siema kolego Radek, kupowałem od tego pana
http://allegro.pl/tlumik-uniwersalny-pr ... 33683.html
zamiast katalizatorów dałem takie coś właśnie, głośny jest ale do 2 tyś obrotów potem jest spoko i fajny dÂźwięk aż do odcinki, metalicznego podÂźwięku nie ma bo takie coś dają strumienice, a wydech i jego głośność zależą od końcowych wiem, bo przerabiałem temat, wydech ten jest zamontowany w 2 aucie a6 2.4 2003 rok:)
[ Dodano: 2013-07-16, 09:13 ]faktycznie tak napisał, ale czy na pewno??:> w takim razie ta opcja dla mnei odpada.st.john pisze:--RaDeK--, ale Frugo pisał, że ma tłumiki a nie strumienice
w razie problemow pisz pomoge nie staram sie wymadrzac staram sie pomoc ucza sie na bledach 

- st.john
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 463
- Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
- Imię: Jacek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Zdaję obiecaną relację
operacja bezbolesna, sondy się odkręciły wystarczyło pomierzyć,wyciąć, przymierzyć, wspawać awg, dokręcić sondy we wspawane w nowe tłumiki tulejki z gwintem.
![Obrazek]()
Co do ori katów to: prawy jest jeszcze w "porządku" ale lewy już zapchany - oba pójdą pod młotek.
Zastanawia mnie jak się mają te pierwsze katy za kolektorem skoro jeden z drugich już zapchany.
dla ciekawskich wnętrze kata:
Martwi mnie jeszcze jedna rzecz - mianowicie sonda lambda od strony dobrego kata była zabielona - czyli uboga mieszanka ale gdzie może leżeć przyczyna ?
![Obrazek]()
jeżeli chodzi o dÂźwięk to znaczącej różnicy nie ma może nawet ciszej .... - ale muszę jeszcze polatać bo nie miałem okazji przetestować.
Jak coś nagram to wrzucę film.
(póki co nie ma żadnych błędów na kompie)
operacja bezbolesna, sondy się odkręciły wystarczyło pomierzyć,wyciąć, przymierzyć, wspawać awg, dokręcić sondy we wspawane w nowe tłumiki tulejki z gwintem.
Co do ori katów to: prawy jest jeszcze w "porządku" ale lewy już zapchany - oba pójdą pod młotek.
Zastanawia mnie jak się mają te pierwsze katy za kolektorem skoro jeden z drugich już zapchany.
dla ciekawskich wnętrze kata:
Martwi mnie jeszcze jedna rzecz - mianowicie sonda lambda od strony dobrego kata była zabielona - czyli uboga mieszanka ale gdzie może leżeć przyczyna ?
jeżeli chodzi o dÂźwięk to znaczącej różnicy nie ma może nawet ciszej .... - ale muszę jeszcze polatać bo nie miałem okazji przetestować.
Jak coś nagram to wrzucę film.
(póki co nie ma żadnych błędów na kompie)