Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ A6 C5+Lpg] [2.8] Tłumik przelotowy

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
axi13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 01 wrz 2009, 12:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: axi13 » 29 gru 2011, 14:34

w 2.4 fwd wlot i wylot z kata są pod kątem średnica zew 50 przymierzam się do wymiany łączników i wstawienia tłumików w obudowie katalizatota. Ma ktoś może namiar na takie tłumiki albo zdjęcia po zamontowaniu w 2.4 fwd?

Fontesen

Post autor: Fontesen » 11 lip 2013, 14:39

Po przejechaniu około 30 tys na w/w podzespołach, stwerdzam jednak, ze nigdy więcej nie założę tego typu tłukimów.
Auto jest po prostu głosne, wypalily się chyba. po za tym metaliczny glos jest nie do zniesienia. na zimnym silniku tragedia. póÂźniej przy prędkosci około 130 140 km/h świst . Nigdy więcej. Teraz chyba wstawie po prostu rury i będzie z bańki. po za tym posypał mi się tlumik środkowy, więc jest już wogóle głosno co do a6 nie pasuje kompletnie. Ze srodkowym jest o tyle problem że te tłumiki po prostu rdzewieję przy wlocie do neigo. Robi się próchno, i dziura. Bez sensu wstawiać używkę, bo i tak za jakś czas będzie to samo. Znalazłem tłumiki środkowe od c6 3.2. pomierzę, posprawdzam średnice, i będe chciał to wstawić. Reasumujac = Wydech będzie wygladal tak:
KOLEKTORY --> PLECIONKI --> rura zamiast katalizatora --> tłumik środkowy od C6 3.2 FSI --> tlumiki końcowe ORI ponieważ są w bardzo dobrym stanie.

Może jakieś jeszcze sugestie co do wydechu??

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 11 lip 2013, 17:17

toś mnie pocieszył. Właśnie idą do mnie 2 szt. AWG Polonez. Aż taka tragedia u Ciebie? Mój szwagier w a8 d2 4.2 jeÂździ już 2gi rok na awg i mówi, że wszystko super (w dodatku ciągle wyglądają prawie jak nowe).

--RaDeK-- Miałeś na nich logo AWG ? masz jakieś fotki ?

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 11 lip 2013, 18:09

Ja mam wspawane AWG ( tłumiki przelotowe) jeżdżę już 1,5 roku i wszystko w porządku. Jestem zadowolony :)

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 11 lip 2013, 18:13

Frugo1, sondę masz przed czy za nimi ?

Fontesen

Post autor: Fontesen » 11 lip 2013, 19:11

http://allegro.pl/awg-tlumik-w-obudowie ... 71263.html środkowy tłumik

na początku powiem Wam, ze byłem ucieszony, bo fajnie było. Ale jak wyjechałem na trasę i dałem po garach, to masakra. metaliczny odgłos że bania mała. to samo przy odpalaniu zimnego silnika.
Wyraziłem tylko swoje zdanie. Z wyglądu faktycznie. nic się nie zmieniło praktycznie, ale w środku na pewno się wypaliły bo sącholernie głośne. Teraz jak wstawię, to tylko rurę aluminiowaną. Leci mi również środkowy tłumik, więc planuję wstawić to co wyżej napisałem. Chociaż dzisiaj znalazłem tłumik (nie przelotowy) uniwersalny na 2 wloty i 2 wyloty.

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 11 lip 2013, 19:14

--RaDeK--, pisałeś do tego gościa, że straciły swoje parametry ?? jaki ty masz dokładnie układ wydechowy. Co masz po kolei od kolektora.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 11 lip 2013, 20:46

nie pisałem. sam pomyśl : tłumiki kosztowały 110 pln + robocizna. teraz to wymontować, auto uziemić bo im trzeba będzie odesłać w razie W na reklamację. Po co??
Mój układ obecny to:
kolektory, plecionka, tłumiki przelotowe, tłumik środkowy, tłumiki końcowe.
ja nie chce demonizowac, i kogoś zrażać, bo tłumik tłumikowi nei równy.Piszę o swoich obserwacjach i doświadczeniu.
Teraz zrobię tak jak pisałem wcześniej. Wiadomo, najchętniej to założyłbym jakiś dedykowany wydech, ale neistety nie za te pieniążki. Tym bardziej ze końcowe są 2.

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 11 lip 2013, 22:29

--RaDeK--, Ale tłumiki końcowe masz przelotowe tak?

Fontesen

Post autor: Fontesen » 12 lip 2013, 08:23

Nie. Tylnie są całkowicie Ori. Uważam, że fajnie mruczą z tym silnikiem, i bezsensem jest je ruszac. po za tym jest to najważniejszy tłumik w układzie wydechowym.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 12 lip 2013, 08:56

Auto z silnikiem NA nie powinno mieć przelotowego wydechu :( Układ wydechowy ma mieć określoną pojemność i opór, to nie T, gdzie najlepiej, to zostawić 5cm rury po wyjściu z gorącej strony T.
Jeśli jednak przelot trafi do NA, to owszem ryczeć będzie fajnie, ale auto przestanie jeÂździć :(
Z tym, że często wrażenia z jazdy, to jedno, a realne osiągi to drugie, a ryczący wydech będzie potęgował doznania jazdy super bolidem :(

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 12 lip 2013, 11:04

--RaDeK-- pisze:Nie. Tylnie są całkowicie Ori. Uważam, że fajnie mruczą z tym silnikiem, i bezsensem jest je ruszac. po za tym jest to najważniejszy tłumik w układzie wydechowym.
i jak wspawasz teraz rury zamiast katów to chcesz żeby było ciszeni niż na AWG ?

Zagór ja nie planuję przelotu. Chcę tylko zamienić katy na AWG, środkowy i końcowe od Ski zostają.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 12 lip 2013, 11:45

Zagór pisze:Auto z silnikiem NA nie powinno mieć przelotowego wydechu :( Układ wydechowy ma mieć określoną pojemność i opór, to nie T, gdzie najlepiej, to zostawić 5cm rury po wyjściu z gorącej strony T.
Jeśli jednak przelot trafi do NA, to owszem ryczeć będzie fajnie, ale auto przestanie jeÂździć :(
Z tym, że często wrażenia z jazdy, to jedno, a realne osiągi to drugie, a ryczący wydech będzie potęgował doznania jazdy super bolidem :(
dokładnie. 100% racji. wydech przelotowy w wolnossaku to pomyłka, ale nie o tym tutaj jest temat, bo nam na osiagach jak najbardziej zależy.
dlatego zamiast katów, czy innych przelotowych badziewi ze zwężkami, dziurkami itd itp, teraz wstawiam zwykłą rurę aluminiowaną, a zamiast środkowego, ori od c6 3.2 quattro o ile po wymiarach go zmieszczę i dopasuję. Pojemnościowo wydaje mi się ze będzie podobnie, dlatego tak zdecydowałem.

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 12 lip 2013, 11:48

--RaDeK--, a skąd dokładnie wiesz, że wysypały Ci się AWG i że to od nich masz nieznośnie głośno skoro napisałeś że masz przedmuchy i środkowy do wymiany? Co do metalicznego podÂźwięku mogę się zgodzić.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 12 lip 2013, 13:14

hmm, jakby ci to wytłumaczyc. to po prostu słychać. śodkowy jest dziurawy (o ile można to tak nazwac, bo przerczewiały rury na jego wlocie, co jest ich naturalną wadą), ale słychać go nieznacznie, ze wzgledu na wiekszą odległość od kolektora.
Kolego, po raz kolejny napisze, że jest to moje subiektywne odczucie. oczywiście każdy ma swój rozum i zrobi tak jak zechce. Jak to mówią, są gusta i guściki. Ja chcę mieć cisze podczas jazdy a nie wycie, buczenie, syczenie itp.
Wydaje mi się ze temat jest na tym etapie wyczerpany, ponieważ pytanie (bez urazy oczywiście) skąd wiem, ze to napewno to albo tamto, w moim mniemaniu mija się z tematem.
pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl