[ A6 C5+Lpg] [2.8] Tłumik przelotowy
Po przejechaniu około 30 tys na w/w podzespołach, stwerdzam jednak, ze nigdy więcej nie założę tego typu tłukimów.
Auto jest po prostu głosne, wypalily się chyba. po za tym metaliczny glos jest nie do zniesienia. na zimnym silniku tragedia. póÂźniej przy prędkosci około 130 140 km/h świst . Nigdy więcej. Teraz chyba wstawie po prostu rury i będzie z bańki. po za tym posypał mi się tlumik środkowy, więc jest już wogóle głosno co do a6 nie pasuje kompletnie. Ze srodkowym jest o tyle problem że te tłumiki po prostu rdzewieję przy wlocie do neigo. Robi się próchno, i dziura. Bez sensu wstawiać używkę, bo i tak za jakś czas będzie to samo. Znalazłem tłumiki środkowe od c6 3.2. pomierzę, posprawdzam średnice, i będe chciał to wstawić. Reasumujac = Wydech będzie wygladal tak:
KOLEKTORY --> PLECIONKI --> rura zamiast katalizatora --> tłumik środkowy od C6 3.2 FSI --> tlumiki końcowe ORI ponieważ są w bardzo dobrym stanie.
Może jakieś jeszcze sugestie co do wydechu??
Auto jest po prostu głosne, wypalily się chyba. po za tym metaliczny glos jest nie do zniesienia. na zimnym silniku tragedia. póÂźniej przy prędkosci około 130 140 km/h świst . Nigdy więcej. Teraz chyba wstawie po prostu rury i będzie z bańki. po za tym posypał mi się tlumik środkowy, więc jest już wogóle głosno co do a6 nie pasuje kompletnie. Ze srodkowym jest o tyle problem że te tłumiki po prostu rdzewieję przy wlocie do neigo. Robi się próchno, i dziura. Bez sensu wstawiać używkę, bo i tak za jakś czas będzie to samo. Znalazłem tłumiki środkowe od c6 3.2. pomierzę, posprawdzam średnice, i będe chciał to wstawić. Reasumujac = Wydech będzie wygladal tak:
KOLEKTORY --> PLECIONKI --> rura zamiast katalizatora --> tłumik środkowy od C6 3.2 FSI --> tlumiki końcowe ORI ponieważ są w bardzo dobrym stanie.
Może jakieś jeszcze sugestie co do wydechu??
http://allegro.pl/awg-tlumik-w-obudowie ... 71263.html środkowy tłumik
na początku powiem Wam, ze byłem ucieszony, bo fajnie było. Ale jak wyjechałem na trasę i dałem po garach, to masakra. metaliczny odgłos że bania mała. to samo przy odpalaniu zimnego silnika.
Wyraziłem tylko swoje zdanie. Z wyglądu faktycznie. nic się nie zmieniło praktycznie, ale w środku na pewno się wypaliły bo sącholernie głośne. Teraz jak wstawię, to tylko rurę aluminiowaną. Leci mi również środkowy tłumik, więc planuję wstawić to co wyżej napisałem. Chociaż dzisiaj znalazłem tłumik (nie przelotowy) uniwersalny na 2 wloty i 2 wyloty.
na początku powiem Wam, ze byłem ucieszony, bo fajnie było. Ale jak wyjechałem na trasę i dałem po garach, to masakra. metaliczny odgłos że bania mała. to samo przy odpalaniu zimnego silnika.
Wyraziłem tylko swoje zdanie. Z wyglądu faktycznie. nic się nie zmieniło praktycznie, ale w środku na pewno się wypaliły bo sącholernie głośne. Teraz jak wstawię, to tylko rurę aluminiowaną. Leci mi również środkowy tłumik, więc planuję wstawić to co wyżej napisałem. Chociaż dzisiaj znalazłem tłumik (nie przelotowy) uniwersalny na 2 wloty i 2 wyloty.
nie pisałem. sam pomyśl : tłumiki kosztowały 110 pln + robocizna. teraz to wymontować, auto uziemić bo im trzeba będzie odesłać w razie W na reklamację. Po co??
Mój układ obecny to:
kolektory, plecionka, tłumiki przelotowe, tłumik środkowy, tłumiki końcowe.
ja nie chce demonizowac, i kogoś zrażać, bo tłumik tłumikowi nei równy.Piszę o swoich obserwacjach i doświadczeniu.
Teraz zrobię tak jak pisałem wcześniej. Wiadomo, najchętniej to założyłbym jakiś dedykowany wydech, ale neistety nie za te pieniążki. Tym bardziej ze końcowe są 2.
Mój układ obecny to:
kolektory, plecionka, tłumiki przelotowe, tłumik środkowy, tłumiki końcowe.
ja nie chce demonizowac, i kogoś zrażać, bo tłumik tłumikowi nei równy.Piszę o swoich obserwacjach i doświadczeniu.
Teraz zrobię tak jak pisałem wcześniej. Wiadomo, najchętniej to założyłbym jakiś dedykowany wydech, ale neistety nie za te pieniążki. Tym bardziej ze końcowe są 2.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Auto z silnikiem NA nie powinno mieć przelotowego wydechu
Układ wydechowy ma mieć określoną pojemność i opór, to nie T, gdzie najlepiej, to zostawić 5cm rury po wyjściu z gorącej strony T.
Jeśli jednak przelot trafi do NA, to owszem ryczeć będzie fajnie, ale auto przestanie jeÂździć
Z tym, że często wrażenia z jazdy, to jedno, a realne osiągi to drugie, a ryczący wydech będzie potęgował doznania jazdy super bolidem

Jeśli jednak przelot trafi do NA, to owszem ryczeć będzie fajnie, ale auto przestanie jeÂździć

Z tym, że często wrażenia z jazdy, to jedno, a realne osiągi to drugie, a ryczący wydech będzie potęgował doznania jazdy super bolidem

- st.john
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 463
- Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
- Imię: Jacek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
i jak wspawasz teraz rury zamiast katów to chcesz żeby było ciszeni niż na AWG ?--RaDeK-- pisze:Nie. Tylnie są całkowicie Ori. Uważam, że fajnie mruczą z tym silnikiem, i bezsensem jest je ruszac. po za tym jest to najważniejszy tłumik w układzie wydechowym.
Zagór ja nie planuję przelotu. Chcę tylko zamienić katy na AWG, środkowy i końcowe od Ski zostają.
dokładnie. 100% racji. wydech przelotowy w wolnossaku to pomyłka, ale nie o tym tutaj jest temat, bo nam na osiagach jak najbardziej zależy.Zagór pisze:Auto z silnikiem NA nie powinno mieć przelotowego wydechuUkład wydechowy ma mieć określoną pojemność i opór, to nie T, gdzie najlepiej, to zostawić 5cm rury po wyjściu z gorącej strony T.
Jeśli jednak przelot trafi do NA, to owszem ryczeć będzie fajnie, ale auto przestanie jeÂździć
Z tym, że często wrażenia z jazdy, to jedno, a realne osiągi to drugie, a ryczący wydech będzie potęgował doznania jazdy super bolidem
dlatego zamiast katów, czy innych przelotowych badziewi ze zwężkami, dziurkami itd itp, teraz wstawiam zwykłą rurę aluminiowaną, a zamiast środkowego, ori od c6 3.2 quattro o ile po wymiarach go zmieszczę i dopasuję. Pojemnościowo wydaje mi się ze będzie podobnie, dlatego tak zdecydowałem.
hmm, jakby ci to wytłumaczyc. to po prostu słychać. śodkowy jest dziurawy (o ile można to tak nazwac, bo przerczewiały rury na jego wlocie, co jest ich naturalną wadą), ale słychać go nieznacznie, ze wzgledu na wiekszą odległość od kolektora.
Kolego, po raz kolejny napisze, że jest to moje subiektywne odczucie. oczywiście każdy ma swój rozum i zrobi tak jak zechce. Jak to mówią, są gusta i guściki. Ja chcę mieć cisze podczas jazdy a nie wycie, buczenie, syczenie itp.
Wydaje mi się ze temat jest na tym etapie wyczerpany, ponieważ pytanie (bez urazy oczywiście) skąd wiem, ze to napewno to albo tamto, w moim mniemaniu mija się z tematem.
pozdrawiam.
Kolego, po raz kolejny napisze, że jest to moje subiektywne odczucie. oczywiście każdy ma swój rozum i zrobi tak jak zechce. Jak to mówią, są gusta i guściki. Ja chcę mieć cisze podczas jazdy a nie wycie, buczenie, syczenie itp.
Wydaje mi się ze temat jest na tym etapie wyczerpany, ponieważ pytanie (bez urazy oczywiście) skąd wiem, ze to napewno to albo tamto, w moim mniemaniu mija się z tematem.
pozdrawiam.