Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[BES 2.7 250 KM] problem po odpaleniu silnika

Silniki benzynowe
piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 23 cze 2018, 17:00

teiwaz pisze:Przeciesz o lepkości przy niskich temp. świadczy pierwsza a nie ostatnia liczba więc czy 5w30, 5w40 czy 5w50 powinny mieć w niskich temp zbliżoną gęstość. Niech się kolega pochwali może co to dokładnie był za olej, na pewno było 5W a nie czasem 10W? Ja w swoim 3 lata latałem na PeakLife 5w50 i żadnego tego typu problemu nie było. Teraz z zalałem Specol Gold 5w40 + AR9100 i żadnej różnicy przy odpalaniu nie ma.

Lałem millersa 5w50 xf a teraz Millersa 5w40 EE. 5w50 niestety w warunkach zimowych i tak ma wieksza lepkosc niz np. 5w30 (chodzi o rozruch zimnego silnika) Dodam tez co jest dziwna sprawą olej jeszcze nigdy nie przekroczyl 110 stopni. Gdzie przy 5w50 do prawie 120 dobijal przy ostrej jezdzie. W teori 5w50 lepiej bedzie spisywal sie w upalne dni tu jednak sytuacja byla odwrotna. Twierdze ze olej ma zbyt mala cyrkulacje przez co nie jest w stanie sie tak schladzac. Wniosek jest taki ze trzeba sluchac zalecen producenta silnika a ulepszac na sile i wlewac w50.

EDIT: Aktualnie od ponad roku 0w30 wedle tego co bylo lane na pierwszy montaz i zero problemow z odpalaniem na 5w40 bylo okej albo podczas mrozow zdarzylo sie sporadycznie zawachanie. Na 5w50 to istna tragedia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja