Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ASN 3.0 220 KM] numery katalizatorow wstepnych i głównych

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 19 lip 2012, 16:52

metyoo pisze:
xpbit pisze:Czytałem jeden temat to sobie chwalili tłumiki przelotowe w miejscach katalizatorów :> ...
ja mam i nie chwalę...

to w miejsce katalizatorów co masz wstawione ??
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: arturn29 » 19 lip 2012, 17:37

Dokładnie kolego, środek został wyrzucony byłem i widziałem.
Też myślałem aby wstawic jakies zamienniki ale mechanik stwierdził ze nie ma sensu bo to praktycznie nic nie zmieni oprócz metalicznego podzwieku. Chyba ze chcemy byc mega ekologami to mozna wstawiac nowe katy he
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 19 lip 2012, 19:26

xpbit pisze:
metyoo pisze:
xpbit pisze:Czytałem jeden temat to sobie chwalili tłumiki przelotowe w miejscach katalizatorów :> ...
ja mam i nie chwalę...

to w miejsce katalizatorów co masz wstawione ??
wstawiłem tłumiki przelotowe. jest ciszej niż puste puchy po wybebeszonych katach, ale to nie to samo, zawsze będzie głośniej niż z katami...

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 20 lip 2012, 15:26

metyoo pisze:
xpbit pisze:
metyoo pisze: ja mam i nie chwalę...

to w miejsce katalizatorów co masz wstawione ??
wstawiłem tłumiki przelotowe. jest ciszej niż puste puchy po wybebeszonych katach, ale to nie to samo, zawsze będzie głośniej niż z katami...
głośniej trochę będzie ale to będzie nadal rasowy dźwięk Vki a nie dziurawego tłumika <lol>
chyba że masz coś nieszczelne przy tych przelotówkach w miejscach katów...

[ Dodano: 2012-07-20, 15:29 ]
arturn29 pisze:Dokładnie kolego, środek został wyrzucony byłem i widziałem.
Też myślałem aby wstawic jakies zamienniki ale mechanik stwierdził ze nie ma sensu bo to praktycznie nic nie zmieni oprócz metalicznego podzwieku. Chyba ze chcemy byc mega ekologami to mozna wstawiac nowe katy he

hmm.... z tłumika przelotowego nie powinno być metalicznego dźwięku trochę jak tłumik działa i normuje ciśnienie w układzie.

ale z pustych puszek po katach no to w sumie nie wiem jaki to może być dźwięk :]
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 20 lip 2012, 17:56

xpbit pisze:
głośniej trochę będzie ale to będzie nadal rasowy dźwięk Vki a nie dziurawego tłumika <lol>
chyba że masz coś nieszczelne przy tych przelotówkach w miejscach katów...

[
hmm.... z tłumika przelotowego nie powinno być metalicznego dźwięku trochę jak tłumik działa i normuje ciśnienie w układzie.

ale z pustych puszek po katach no to w sumie nie wiem jaki to może być dźwięk :]
A kto pisał o pierdzeniu jak z dziurawego tłumika, bo ja raczej nie ;)
dźwięk jest metaliczny jak z pustej puchy kata, ale o wieeele cichszy, ponadto po nagrzaniu się silnika i całego układu do temp. roboczej, ten dziwny dźwięk ustaje i wydech jest praktycznie niesłyszalny,ale to brzęczenie zaraz po odpaleniu i na zimno troszeczkę irytuje. na szczęście mam starego parcha i jak to się mówi mądry nie zauważy, a głupi pomyśli, że tak ma być ;)
jeśli komuś zależy na tym dźwięku, nagram krótki filmik i wrzucę na yt...

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 21 lip 2012, 12:40

hmm... może kogoś irytuje jakieś małe brzęczenie a kogoś by jarał taki dźwięk <lol>

jak wypowiadali się niektórzy że WRC też nie maja katów i te inne sportowe auta i że dla swobody powinno ich nie być a są ze względów "ekologicznych"

ja tam jestem za tym żeby samochód brzmiał jak powinien a jeśli to tam już brzęczy ale tylko chwile to można to przeżyć a na pewno osiągi powinny być o niebo lepsze <rotfl>
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
dareka44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
Imię: Dariusz
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: INOWROCLAW

Post autor: dareka44 » 29 lip 2012, 16:21

U mnie padła cewka,szarpało autem, posypał sie pierwszy katalizator i zapchał drugi. Wymieniłem dwa oryginalne katy na bosale ceramiczne. Wkłady mają taka samą objętość co oryginalne.Jeśli chodzi o brzmienie wydechu, to na 100% jest identyczna jak oryginał. Nic nie brzęczy i nie buczy. Jestem baaaardzo pedantyczny jeśli chodzi o samochód, dlatego z czystym sumieniem mogę je polecić tym którzy cenią sobie "oryginalna ciszę wydechu"
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q

Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: arturn29 » 29 lip 2012, 20:58

Kolego wymieniłeś całe katy czyli wspawałeś nowe puszki z zawartością, czy poprosty w stare puszki włożyłeś nowy wkład?
Jeśli mozesz to podaj namiary gdzie można takie katy dostać + ewentualne koszty zakupu.
Też staram się być pedantycznym względem auta i taki metaliczny podzwiek w sumie nie jest uciążliwy ale lubie mieć alles in ordung :P
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999

Awatar użytkownika
dareka44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
Imię: Dariusz
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: INOWROCLAW

Post autor: dareka44 » 29 lip 2012, 21:18

arturn29,Najpierw zamówiłem uniwersalne katalizatory które niby były dedykowane do ASN. Jak "doszły"okazało się , że tego ceramicznego wkładu mają mniej niż oryginał. Nie zaryzykowałem i odesłałem. Mechanik zabrał oryginalne katalizatory do jakieś hurtowni w Toruniu, dopasował najbardziej zbliżone z norma euro3. Koszt 2 katalizatorów na jedną stronę to 550 zł. plus robocizna.Jeśli by Ci bardzo zależało, to w tygodniu mogę podjechać do mechanika, zapytam się jaki numer mają te katalizatory bosala. Przejechałem z 5 tyś i jak do tej pory nie wyskoczył mi ani razu "check"
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q

Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: arturn29 » 29 lip 2012, 21:29

Kolego jak mozesz to sprawdz mi numery i dostepnosc katalizatorow głownych lewy i prawy, z gory dzieki
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999

Awatar użytkownika
dareka44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
Imię: Dariusz
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: INOWROCLAW

Post autor: dareka44 » 29 lip 2012, 21:42

arturn29 pisze:Kolego jak mozesz to sprawdz mi numery i dostepnosc katalizatorow głownych lewy i prawy, z gory dzieki
Nie ma problemu , w tygodniu to załatwię.
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q

Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: arturn29 » 03 sie 2012, 20:38

Witam

I jak tam kolego masz może jakieś info dla mnie?
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999

Awatar użytkownika
dareka44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
Imię: Dariusz
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: INOWROCLAW

Post autor: dareka44 » 03 sie 2012, 23:40

Witam!
Sorki , że tak późno , lecz przez cały tydzień wybierałem się do mechanika i niestety zawsze brakło czasu. Dziś załatwiłem to telefonicznie.
BOSO99-948 duży drugi katalizator
BOSO/45 EURO3 pierwszy katalizator
Pozdrawiam
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q

Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: arturn29 » 04 sie 2012, 13:17

Witam

Dzieki kolego, punkcik już poszedł. Masz moze namiary na tą hurtownie gdzie twój mechanik zakupił katy?
Podane oznaczenia przez ciebie to numery kompletnej puszki ze wkładem (gotowe do wspawania), czy tylko samych wkładów?

Jeszcze jedno, z tego co wiem to nasze auta spełniają nome euro 4 a ty podajesz numery pierwszego katalizatora z normą euro3 nie będzie problemu po zalożeniu?
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999

Awatar użytkownika
dareka44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
Imię: Dariusz
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: INOWROCLAW

Post autor: dareka44 » 04 sie 2012, 14:28

Witam!
Mechanik powiedział , że każdym punkcie "inter cars" podając ten numer który Ci podałem, bez problemu Ci załatwią.
Nasze furki maja EURO 3 . Jeśli byłoby inaczej , sondy by szalały i kontrolka check by się zapaliła. Mi ani razu mi się nie włączyła. Przy zapłonie pokazuje , że jest sprawna.
Teoretycznie są to katalizatory gotowe do wspawania , ale w praktyce delikatnie się różnią od oryginałów.
Pierwszy katalizator , po przycięciu pasował idealnie, drugi trzeba było delikatnie obudowę przespawać.Mechanik twierdził , że to nic szczególnego. Najważniejsze by wkład katalizatora był ceramiczny euro3 i by był wielkościowo identyczny, co w tym przypadku się zgadza.
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja