Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[V6] napinacze łańcucha rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: problem

Post autor: Darek_v6 » 30 sty 2011, 21:42

czarek83 pisze:Czy któryś z forumowiczów może mi podpowiedzieć czy da się wymienić napinacz lewy bez zdejmowania wałków?
Z tego co sie dowiadywałem da się wymienić bez zdejmowania wałków.
Jeszcze nie wymieniałem u siebie, ale nie długo planuje sie za to zabrać...

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 31 sty 2011, 08:17

Tak zupełnie bez zdejmowania wałków to się jednak nie da. Wałek ssący trzeba zdjąć, a nawet wtedy nie jest lekko, choć się da. Przerabiałem to niedawno przy okazji wymiany ślizgów.

Być może problemem jest samo ściśnięcie napinacza - u mnie wewnątrz sprężyny znajduje się teflonowy bolec, który zapobiega nadmiernemu ściągnięciu napinacza (i w rezultacie przeskoczeniu łańcucha, ale to już mój domysł). Gdyby nie on, to być może dałoby się ścisnąć napinacz na tyle mocno, żeby wyszedł bez zdejmowania wałka ssącego.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 31 sty 2011, 13:41

czarek83, da się wymienić ściągając tylko jeden wałek,
ale nie będzie on wtedy dobrze założony, bo na dole będzie większy luz na łańcuchu niż na górze. Zeby to dobrze zrobić trzeba obydwa wałki zdjąć.

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 31 sty 2011, 14:05

Kurcze czyli wprowadzono mnie w bład z tymi napinaczami :-/
Mnie też czeka wymiana napinacza i z tego co się dowiedziałem nie trzeba zdejmować wałków....

Wiem, że kupując nowy napinacz jest na nim założony ścisk który posłuzy nam do sciśniecia starego napinacza w celu wyciagnięcia go.

Mam prośbe, żebyście napisali jak po kolei wygląda wymiana? Odkrecamy pokrywe zaworów i co dalej :?:
Pytam, bo chciałbym sie sam za to zabrać i nie chce czegoś spieprzyć przy wymianie...

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 31 sty 2011, 14:19

Sebastian, nie masz racji. Przy zakładaniu napinacza należy tak ustawić łańcuch, aby odległość pomiędzy znakami wyniosła bodajże 16 oczek. Rysunek z elsy w załączniku. Jak tak się zrobi to nie ma bata - musi być dobrze.

A co do wymiany:
- zdjąć pokrywę zaworów
- zdjąc górną osłonę paska rozrządu
- odłączyć i odkręcić halla
- ustawić wałki na znaki, zwłaszcza wałek wydechowy
- odkręcić wałek ssący pamiętając o kolejności mocowań panewek (chociaż są ponumerowane); mały problem jest z mocowaniem od strony paska - tam jest długie coś na 4 śrubach uszczelnione za każdym razem silikonem. Nie można z tym silkonem przesadzić, ani dać go za mało. Rysunek w załączniku.
- odkręcić napinacz (4 śruby)
- ściągnąć napinacz kluczem specjalnym (VAG 3366)
- wyjąć uszczelki napinacza (ważne, bo przy demontażu samego napinacza można je zgubić lub zniszczyć)
- teraz najgorsze - trzeba tak wygimnastykować napinacz, aby dało się go wyjąć. Jeśli stary napinacz idzie do kosza, to można olać jego dolny ślizg, a to on jest przeszkodą w łatwym demontażu.

Niestety przy montażu nie jest już tak różowo. Po ustawieniu łańcucha trzeba się namęczyć, żeby napinacz wskoczył na swoje miejsce nie uszkadzając przy tym ślizgu dolnego. Trochę tam ciasno jest, stąd te problemy. Mi się udało.

Ta lista powyżej to z pamięci jest, więc nie bić, jak coś pominąłem (choć wydaje mi się, że najważniejsze rzeczy są). Ja robiłem stronę pasażera, ale od kierowcy jest podobnie.

Z pewnością łatwiej i bezpieczniej jest mając oba wałki na wierzchu, ale wtedy już trzeba zrzucać pasek i robić wszystko to, co jest z tym powiązane. Można wtedy przy okazji wymienić simeringi wałków, zwłaszcza wydechowego od strony koła pasowego.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2012, 14:56 przez krisker, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 31 sty 2011, 15:00

krisker, masz racje, ale tak ustawić bez wyciągania obydwu wałków jest prawie nie możliwe.
Ja u siebie założyłem bez ściągania obu wałków, jednak nie wyszło to dobrze,
pomimo tego że miałem ściągacz napinacza w zestawie.
i zdecydowałem się na ściągnięcie obydwu żeby było wszystko tip top :-D

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 31 sty 2011, 15:16

No właśnie da się, ale na pewno nie jest to łatwe, ani bezpieczne. Przy montażu nowego napinacza rozważyłbym zrzutkę przodu i ściąganie obu wałków. Roboty nie jest aż tak znowu dużo więcej, a jakość pracy nieporównywalnie lepsza (wygoda i bezpieczeństwo).
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 31 sty 2011, 15:24

krisker, dokładnie tak <piwo>
Lepiej nie ryzykować :-D

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 31 sty 2011, 21:22

krisker dziekuje ci za dokladny opis oraz zdjęcia ;-)

Widze, że z ta wymianą jest wiecej roboty niz myslalem.. bylem pewien,że nie trzeba wymontować wałkow... Boje sie,że jesli wymontuje walek to pozniej nie zamontuje go jak trzeba to znaczy zle ustawie go wzgledem drugiego walka i narobie sobie klopotow :-/
Mam na pewno do wymiany napinacz od strony kierowcy i nie wiem czy przy okazji wymienić tez lańcuszek czy to nie konieczne?
Co musze kupić do tej wymiany?- napinacz i uszczelke pod pokrywe to na pewno i co jeszcze?
Gdzie można kupić napinacz oprócz ASO bo wiem, że cenią sobie za niego troche... :roll:

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 01 lut 2011, 06:33

Napinacz ktoś kupował z Allegro - są po ok. 850-900zł, ale chodzą plotki, że to odrzuty produkcyjne :mrgreen: Co do ustawienia wałków - są znaki i te 16 oczek - nie da się tego pomylić, o ile wiesz co robić <ok> Co do łańcucha - u mnie po 220000km był tylko minimalnie wyciągnięty. Koszt ok. 100zł. Musisz sam zdecydować. Przy wyciąganiu wałków możesz wymienić ich simeringi (2 szt. 026 103 085d) i zaślepkę (1 szt. 078 103 113E). Simeringi idą na wcisk, zaślepkę należy wkleić na silikon. Do kompletu przydałby się zestaw uszczelek napinacza (ok. 35zł w IC; numer oe: 058 198 217). Co do uszczelki dekla - jeśli była niedawno wymieniana, to ja bym zostawił pamiętając o silikonie w narożnikach.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 01 lut 2011, 18:30

krisker pisze:Napinacz ktoś kupował z Allegro - są po ok. 850-900zł, ale chodzą plotki, że to odrzuty produkcyjne :mrgreen: Co do ustawienia wałków - są znaki i te 16 oczek - nie da się tego pomylić, o ile wiesz co robić <ok> Co do łańcucha - u mnie po 220000km był tylko minimalnie wyciągnięty. Koszt ok. 100zł. Musisz sam zdecydować. Przy wyciąganiu wałków możesz wymienić ich simeringi (2 szt. 026 103 085d) i zaślepkę (1 szt. 078 103 113E). Simeringi idą na wcisk, zaślepkę należy wkleić na silikon. Do kompletu przydałby się zestaw uszczelek napinacza (ok. 35zł w IC; numer oe: 058 198 217). Co do uszczelki dekla - jeśli była niedawno wymieniana, to ja bym zostawił pamiętając o silikonie w narożnikach.
Też słyszałem, że te z allegro to odrzuty produkcyjne :-/ ..a wiesz może ile kosztuje w IC oczywiście jeśli jest dostepny?
Jesli chodzi o te 16 oczek to wiem o co ci chodzi, a te znaki są w jakiej postaci? -pytam, bo nie miałem jeszcze z wałkami do czynienia.
I ten zestaw uszczelek napinacza składa się z ilu sztuk? Pytam o to wszystko bo chce zgromadzić potrzebne rzeczy i wymienić to za jednym razem.

Wiem, że potrzebuje:
-napinacz i ewentualnie łańcuszek
-zestaw uszczelek napinacza
-uszczelke pod pokrywe zaworów
-simeringi (2 szt. 026 103 085d)
-zaślepka 1szt.
-sylikon

Jesli coś jeszcze to prosze o dopisanie ;-)

czarek83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 27 gru 2009, 23:00
Lokalizacja: łaskarzew

Post autor: czarek83 » 01 lut 2011, 21:26

Mam pytani czy może ktoś mi powiedziec czy te napinacze to są takie same jak w 1.8 turbo czy do 2.8 są inne jak są inne to może poda ktoś numer fabryczny

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 02 lut 2011, 06:31

Zestaw uszczelek napinacza składa się z dwóch sztuk uszczelek: półksiężyc i płaska. Tutaj masz więcej info. A tutaj jest informacja o znakach.

Czarek - nie, nie są takie same. Wygląd jest prawie identyczny, ale są różnice w budowie i działaniu. Do 2.8 idzie 078 109 088C (cylindry 1-3) oraz 078 109 087C (cylindry 4-6).
Pozdrawiam,
Krisker

czarek83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 27 gru 2009, 23:00
Lokalizacja: łaskarzew

Post autor: czarek83 » 02 lut 2011, 08:52

Krisker a czy możesz podac jakiś kontakt gdzie mógł bym to wszystko kupic ewentualnie zamówic

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 02 lut 2011, 10:40

Niestety - ja nie wymieniałem napinaczy i nie znam sprawdzonego źródła (poza aso, ale wtedy problemem jest cena). Yogibear chyba zmieniał i powinien coś wiedzieć. Zobacz ten wątek.
Pozdrawiam,
Krisker

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga