LPG na pełnym obciążeniu a wtryski benzyny
LPG na pełnym obciążeniu a wtryski benzyny
Witam wszystkich,
Może ktoś z was obszedł ten problem a mianowicie.
Mam założoną nową instalację LPG firmy KME sterownik gazu NEVO i przy pełnym przyspieszaniu gaz wciśnięty w podłogę auto pięknie się wkręca i po chwili,,
autem szarpie i przełącza na benzynę. Dowiedziałem się, że tak się robi gdy wtryski benzynowe są otwarte na max i centralka gazu nie wie jaką podawać mieszankę.
Czy ktoś z was obszedł ten problem??
Można np. vagiem ustawić wtryski benzynowe żeby otwierały się max 99% żeby centralka gazu mogła spokojnie pracować?
Proszę o pomoc z góry dziękuję
Pozdrawiam
Rafał
Może ktoś z was obszedł ten problem a mianowicie.
Mam założoną nową instalację LPG firmy KME sterownik gazu NEVO i przy pełnym przyspieszaniu gaz wciśnięty w podłogę auto pięknie się wkręca i po chwili,,
autem szarpie i przełącza na benzynę. Dowiedziałem się, że tak się robi gdy wtryski benzynowe są otwarte na max i centralka gazu nie wie jaką podawać mieszankę.
Czy ktoś z was obszedł ten problem??
Można np. vagiem ustawić wtryski benzynowe żeby otwierały się max 99% żeby centralka gazu mogła spokojnie pracować?
Proszę o pomoc z góry dziękuję
Pozdrawiam
Rafał
TX1000
Wczoraj jeździłem z gazownikiem, który mi to zakładał z podłączonym komputerem pod centralkę gazu i tak mi powiedział że wtryski od benzyny są już otwarte na max i centralka od gazu nie wie jaką dać dalej mieszankę i przełącza automatycznie na benzynę po zmniejszeniu obrotów (czyli przymknięciu wtrysków od benzyny automatycznie wraca na gaz)
Też widzę kolego że masz gaz więc powiedz mi jak ciągniesz swoje auto na gazie pedał w podłodze to nie masz takich objawów?? (ciągnie bez problemów pod czerwone pole?)
Też widzę kolego że masz gaz więc powiedz mi jak ciągniesz swoje auto na gazie pedał w podłodze to nie masz takich objawów?? (ciągnie bez problemów pod czerwone pole?)
TX1000
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 190
- Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Olsztyn
Coś ściemnia.... Sterownik gazu daje proporcjonalnie do wtrysku benzyny. Jak wraca na benzynę to zwykle winna leży w zbyt dużym stadku ciśnienia gazu.TX1000 pisze:powiedział że wtryski od benzyny są już otwarte na max i centralka od gazu nie wie jaką dać dalej mieszankę i przełącza automatycznie na benzynę
Albo za małe (małowydajne) wtryskiwacze gazu, albo za słaby reduktor i przy pałowaniu brak ciśnienia więc wyrzuca na benzynę. Albo ten Twój gaziarz to fachowiec od gazu w zapalniczce.
Co on chciał przez to powiedzieć to nie mam pojęciaTX1000 pisze:tak mi powiedział że wtryski od benzyny są już otwarte na max i centralka od gazu nie wie jaką dać dalej mieszankę i przełącza automatycznie na benzynę
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 kwie 2013, 08:11
- Lokalizacja: Łódź
Witam, u mnie dzieje sie podobnie jak mam mało gazu w butli ( ok 10L) i instalacja już nie utrzymuje prawidłowego ciśnienia (tak twierdzi mój gazownik z logów ) ale dzieje sie to tylko przy mocnym wciśnięciu np wyprzedzanie (z 2000 na 5000 i w górę ). U mnie poza sygnałem dźwiękowym nie mam żadnych szarpnięć co by w twoim przypadku tez wskazywało na błąd w instalacji LPG.
Moja propozycja zmień gazownika
Jak chcesz to mogę ci podać namiary na mojego z Konstantynowa ÂŁ. moje Audi po regulacji u niego z 14 na 10l gazu na trasie spadło jak coś pisz na prv
Moja propozycja zmień gazownika
Jak chcesz to mogę ci podać namiary na mojego z Konstantynowa ÂŁ. moje Audi po regulacji u niego z 14 na 10l gazu na trasie spadło jak coś pisz na prv
Takie coś znalazłem na innym forum
cyt
Witam jako nowy forumowicz na Audi Polska. Mam problem. może mi ktoś doradzi. w moim A6 225HP mam instalacje gazową zenit JZ-2005, parownik Landi renzo IG1, wtryski matrix hd544. problem jest taki. po przekroczeniu czasów wtrysków przez wtryskiwacze gazowe powyżej 30.0 ms instalacja gazowa przełącza na benzynę ponieważ taką maja wydajność wtryski LPG. ogolnie wtryskiwacze benzynowe otwieraja się z czasami do 40.0 ms-powyżej tej wartości wtrysk zostaje otwarty bezimpulsowo w pozycje maksymalnego otwarcia, czyli dla komputera zenit pozycja "cut.off". zrozumiale. wtrysk beznyny jest sterowany z komputera ECU silnika i ma dostarczyc max paliwa do ciśnienia doładowania w tym przypadku 1.4 bara.natomiast dla komputera gazowego pozycja cut.off to odciecie wtryskow podobnie jak po zdjędiu nogi z pedału gazu.czy ktoś mial już podobny problem?jak go rozwiazać?myślałem wymienic wtryski na wydajniejsze, tylko jakie?i co z cut.off-em centrafi od gazu?w ostateczności centralka tez poleci do wymiany tylko na jaką. moze już ktoś przerabiał podobny problem?poza nawiasem.elektronika obydwu układów 100% sprawna. motor po remoncie przeze mnie.turbina nówka sztuka.wszystko jak w zegarku.na benzynie monstrum!na gazie po przekroczeniu wyżej wymienionych parametrów kotlet :(przełącza na PB. Pozdrawiam
[ Dodano: 2013-10-22, 14:30 ]
Czyli wychodzi na to że potrzebuje większe wtryski benzyny
cyt
Witam jako nowy forumowicz na Audi Polska. Mam problem. może mi ktoś doradzi. w moim A6 225HP mam instalacje gazową zenit JZ-2005, parownik Landi renzo IG1, wtryski matrix hd544. problem jest taki. po przekroczeniu czasów wtrysków przez wtryskiwacze gazowe powyżej 30.0 ms instalacja gazowa przełącza na benzynę ponieważ taką maja wydajność wtryski LPG. ogolnie wtryskiwacze benzynowe otwieraja się z czasami do 40.0 ms-powyżej tej wartości wtrysk zostaje otwarty bezimpulsowo w pozycje maksymalnego otwarcia, czyli dla komputera zenit pozycja "cut.off". zrozumiale. wtrysk beznyny jest sterowany z komputera ECU silnika i ma dostarczyc max paliwa do ciśnienia doładowania w tym przypadku 1.4 bara.natomiast dla komputera gazowego pozycja cut.off to odciecie wtryskow podobnie jak po zdjędiu nogi z pedału gazu.czy ktoś mial już podobny problem?jak go rozwiazać?myślałem wymienic wtryski na wydajniejsze, tylko jakie?i co z cut.off-em centrafi od gazu?w ostateczności centralka tez poleci do wymiany tylko na jaką. moze już ktoś przerabiał podobny problem?poza nawiasem.elektronika obydwu układów 100% sprawna. motor po remoncie przeze mnie.turbina nówka sztuka.wszystko jak w zegarku.na benzynie monstrum!na gazie po przekroczeniu wyżej wymienionych parametrów kotlet :(przełącza na PB. Pozdrawiam
[ Dodano: 2013-10-22, 14:30 ]
Czyli wychodzi na to że potrzebuje większe wtryski benzyny
TX1000
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 457
- Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Solec Kujawski
Widzę że sami tu fachowcy są
Nikt nie wie, że seryjny AJL zapętla wtryski benzyny??
W tym wypadku pojawia się problem na LPG.
Pozdro
Wytłumaczenie:
Nikt nie wie, że seryjny AJL zapętla wtryski benzyny??
W tym wypadku pojawia się problem na LPG.
Pozdro
Wytłumaczenie:
Czasy wtrysku, jakie kolega podaje, to wynik odczytu zapętleń, czyli sytuacji, kiedy teoretyczny czas wtrysku benzyny jest dłuższy niż dostępny, wynikający z długości trwania cyklu pracy, na który ten wtrysk przypada. Wychodzi wtedy że początek kolejnego wtrysku jest wcześniej niż zakończenie poprzedniego (stąd określenie zapętlenie) - oczywiście fizycznie taki stan oznacza wtrysk ciągły benzyny - zjawisko o tyle potencjalnie szkodliwe, że jeśli zapętlenie nie zgrywa się z punktem pracy silnika o największym zapotrzebowaniu na paliwo, dalszy wzrost obrotów powoduje naturalne skrócenie czasu podawania paliwa na jeden cykl pracy, co niekoniecznie jest dobre, a najczęściej - niekorzystne, nawet mocno. Dzieje się tak w zbyt wyżyłowanych programach sterujących benzyną, zrobionych przez niedowarzonych "chiptunerów" z Psiej Wólki.
Sytuację taką można na gazie opanować trojako:
1. w przypadku zapętlenia benzyny zapętlić też gaz (doskonale umie to zrobić Stag, Zenit nie.). Wadą jest utrata kontroli nad AFR (jedynie ciśnieniem gazu, które niekoniecznie jest zawsze takie samo), bez korekcji od ciśnienia i temperatury gazu, oraz z nieuchronnym zubożeniem mieszanki w stanie bardzo bliskim zapętleniu gazu w czasie pętli otwartej (pomiędzy stanem przed zapętleniem a pełnym zapętleniem występuje nieliniowy, niekontorolowalny wzrost wydajności układu LPG).
2. W przypadku wykrycia stanu zmierzającego do zapętlenia, ustawić strategię zawczasu przepinającą system na benzynę, do czasu zmniejszenia obciażenia silnika. Tu znowu świetnie sprawdzi się Stag
3. Zaimplementować sterownikowi gazu wymyśloną przeze mnie metodę obsługi zapętleń benzyny na LPG - na razie niestety współpracujący z nami producent nie zrealizował pomysłu.
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
jak już mówiłem, za duży spadek ciśnienia masz na listwie wtryskowej...znaczy to że:
1. niewyregulowany gaz
2. źle dobrana instalacja
LPGowiec Cię najzwyczajniej ściemnia. U mnie na gównianym gazie w automacie jak przekroczę 5000prm też wskakuje na benzynę ponieważ mi się wtryski nie wyrabiają od LPG. Tak być z pewnością nie powinno, jaką dokładnie kupiłeś instalację?
1. niewyregulowany gaz
2. źle dobrana instalacja
LPGowiec Cię najzwyczajniej ściemnia. U mnie na gównianym gazie w automacie jak przekroczę 5000prm też wskakuje na benzynę ponieważ mi się wtryski nie wyrabiają od LPG. Tak być z pewnością nie powinno, jaką dokładnie kupiłeś instalację?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 476
- Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontakt:
przy jakich obrotach przezuca na pb? seryjny ajl może petlic wtryski ale dzieje sie to przy ok 6 tyś obr. i wtedy moze byc problem z ogarnieciem instalki, jesli wczesniej przerzuca to raczej wina instalki lpg, jaki masz reduktor i wtryski.TX1000 pisze:Takie coś znalazłem na innym forum
cyt
Witam jako nowy forumowicz na Audi Polska. Mam problem. może mi ktoś doradzi. w moim A6 225HP mam instalacje gazową zenit JZ-2005, parownik Landi renzo IG1, wtryski matrix hd544. problem jest taki. po przekroczeniu czasów wtrysków przez wtryskiwacze gazowe powyżej 30.0 ms instalacja gazowa przełącza na benzynę ponieważ taką maja wydajność wtryski LPG. ogolnie wtryskiwacze benzynowe otwieraja się z czasami do 40.0 ms-powyżej tej wartości wtrysk zostaje otwarty bezimpulsowo w pozycje maksymalnego otwarcia, czyli dla komputera zenit pozycja "cut.off". zrozumiale. wtrysk beznyny jest sterowany z komputera ECU silnika i ma dostarczyc max paliwa do ciśnienia doładowania w tym przypadku 1.4 bara.natomiast dla komputera gazowego pozycja cut.off to odciecie wtryskow podobnie jak po zdjędiu nogi z pedału gazu.czy ktoś mial już podobny problem?jak go rozwiazać?myślałem wymienic wtryski na wydajniejsze, tylko jakie?i co z cut.off-em centrafi od gazu?w ostateczności centralka tez poleci do wymiany tylko na jaką. moze już ktoś przerabiał podobny problem?poza nawiasem.elektronika obydwu układów 100% sprawna. motor po remoncie przeze mnie.turbina nówka sztuka.wszystko jak w zegarku.na benzynie monstrum!na gazie po przekroczeniu wyżej wymienionych parametrów kotlet :(przełącza na PB. Pozdrawiam
[ Dodano: 2013-10-22, 14:30 ]
Czyli wychodzi na to że potrzebuje większe wtryski benzyny
Co do tekstu z innego forum to koles co pisze chyba ma program z chomika kazdy normalny tuner nie pozwoli aby wtryski otwierały sie z czasami 30 ms bo to nie ma sensu a co dopiero 40 ms jesli jest potrzeba zmienia sie wtryski na wydajniejsze zeby czasy wtrysków były na normalnym poziomie bez zapętlenia.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
TX1000 pisze:Wcześniej potrafił szarpać jak mu pocisnąłem dobrze np na 3 nie pamiętam ile było na obrotomierzu jeszcze będę to weryfikować po wizycie zostało zwiększone ciśnienie i się
uspokoiło ciągnie na 5 do 215 i dopiero wtedy się przełącza na benzynę
reduktor KME silver
wtryski MATRIX-HS
Nie piszesz nic o centralce LPG ale te graty, które masz założone to wystarczą przy 150KM. Jak odcina przy 215 to tak zostaw. Mówiłem, że ciśnienie
sterownik gazu NEVO
[ Dodano: 2013-10-23, 08:07 ]
gdzieś jechać dalej to zobaczę czy tak się robi na niższych biegach ale w sumie nikt tak naprawdę nie ciągnie auta do 5tys obrotów
[ Dodano: 2013-10-23, 08:07 ]
No właśnie tak mi powiedział gazownik i piszę o tym od samego początku.. Nie wiem czy sterownik NAVO ma w ustawieniach ominięcie tego problemu w sumie to nie przeszkadza teraz jak będępepi1 pisze:ale auto pętli benzynę ?
dobrze załapałem
jak tak to trzeba umieć ustawić i nie które sterowniki mają z tym problem
jak ma sobie poradzić komp jeśli ma sygnał że ma otwarte wtryski
otwiera je a potem spada ciśnienie gazu to chyba logiczne jest
gdzieś jechać dalej to zobaczę czy tak się robi na niższych biegach ale w sumie nikt tak naprawdę nie ciągnie auta do 5tys obrotów
TX1000
niektóre sterowniki robią tak że jak nawet jest zapętlenie to one tego nie robią
poczytaj tu
http://lpg-forum.pl/kme-sirocco.html?si ... 41a80ecb22
coś znajdziesz
[ Dodano: 2013-10-24, 17:57 ]
tylko fabrycznie nie powinno ci pętlic paliw
poczytaj tu
http://lpg-forum.pl/kme-sirocco.html?si ... 41a80ecb22
coś znajdziesz
[ Dodano: 2013-10-24, 17:57 ]
tylko fabrycznie nie powinno ci pętlic paliw