Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AGA 2,4 165] Duże spalanie LPG falowanie obrotów na jałowym

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

[AGA 2,4 165] Duże spalanie LPG falowanie obrotów na jałowym

Post autor: Frugo1 » 13 lis 2013, 14:00

Witam, mam problem z moja paskuda. Od kiedy posiadam auto tj. 2 lata zawsze falowały mi obroty na jałowym, szukałem na forum co to możne być i czyściłem przepustnice adaptowałem ja, wymieniłem wężyki podciśnienia, świece, przewody. Jednak dalej obroty falują ( nie jest to duża odchyłka bo w granicach 680-720 rpm. Mam przewód do vaga i wywalało mi błędy sond lambda tylko na LPG okazało się ze wtryski (valtec po 10 tys km ) leją. Zadecydowałem ze zostaną zamontowane hana i tak tez się stało, gazownik wymienił wtryski i poustawiał mapy podczas jazdy itp. (auto zdecydowanie lepiej idzie niz na valtecach) Audi na valtecach palilo 15l po miescie i minimum 12l w trasie po wymianie na hana liczyłem ze może będzie troszkę mniej :| a pali w trasie najmniej ile mi się udało zejść ( 90 km/godz) to 14,5 l LPG, po mieście 20 l <zalamka> na benzynie wychodzi ze pali tak samo -jak czołg :( Byłem u gaziarza, zmienił jakieś króćce od wtrysków na mniejsze ale nic to nie dało po miescie teraz 18 l w trasie 14 wiec wg mnie jest to bardzo dużo bo pali tyle co 4.2 albo 2.7 Biturbo. Dodam ze głaskałem gaz.. przy zmianie biegów wskazowka obrotomierza nie przekroczyla 3.5 tys/obr.
Dodam że auto ma przejechane 210 000 km , przebieg na 99 % ok. Dodatkowo przy 100 000 był robiony kapitalny remont silnika ( strzelił rozrzad) było to robione w serwisie audi w szwajcari ( historia po vin-ie), kompresja na cylindrach min. 14 bar max 14,5. na hamowni wypluło 170 KM. Sondy lambda są fabryczne z 98 roku i zastanawiam się czy je wymieniać czy nie bo na vagu pracuja ok ( tak mi sie wydaje)? Co może być powodem tak dużego spalania? mam tez wrażenie ze coś jak by ja trzymało do 3 tys obr jak się już wkręci to ciągnie jak głupia...ale to może te silniki tak maja :)

Zrobiłem zrzut grupy 93 gdzie jak doczytałem jest związana z rozrządem :
Obrazek




Oraz błedy(18010-odpinalem aku) pozostałe dwa może przez regulacje LPG <uoee>
Obrazek



Już zdesperowany dzwoniłem do serwisu vw i audi ale ze względu na instalacje LPG się nie podejmą sprawdzania osprzętu :|
Przy okazji przeglądu technicznego, Pan sprawdził spaliny bo prosiłem o bardzo dokładny przegląd i wartości są dwukrotnie przekroczone ale to chyba z powodu wyciętych katów.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 13 lis 2013, 16:25

sprawdź czujnik temperatury może podawać złe wartości do kompa i przez to do silnika trafia za dużo paliwa.
sprawdź pracę sond, wrzuć skany grup 30-33 podczas pracy na benztnie i na gazie,trzeba zerknąć na zerknąć na wartości korekt

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 13 lis 2013, 16:35

Ale jemu pokazuje błędy ubogiej mieszanki.

Kolego zrób zrzut grupy 032 - są to korekty długie, zobaczymy na jakim są poziomie. Tylko nie kasuj przed tym błędów w silniku.

Dodatkowo możesz wrzucić zdjęcie z pod maski i pokazać nam jak to jest zainstalowane.

Oraz zdjęcia ustawień w programie LPG jeśli masz dostęp.

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 13 lis 2013, 16:44

dzięki za odpowiedź :) czujnik sprawdzałem tzn ten od płynu i wartości z konsoli zgadzają się z wartością na vagu, jednak zastanawia mnie czemu np. czujniki maja rożne wartości w grupie 4. nie wiem od czego jest ten drugi czujnik w tej grupie i czy 4,5 st możne mieć jakieś znaczenie(odczyt po nocy na zimnym, zgaszonym silniku) :
Obrazek
Idę odpalę silnik i nagram filmik jak pracują sondy od zimnego silnika na benzynie do rozgrzania i pracy na LPG i zrobię zdjęcie tej grupy 30-33 bo usunąłem błędy i pewnie korekty się usunęły tez :( nie wiem czy to ważne ale jak się nagrzeje silnik to wolno schodzi z obrotów :|

Dostępu do programu LPG nie mam ale robiłem to specjalnie u bardzo polecanego gaziarza, montują instalacje fabrycznie w nowych autach i chyba on nic nie zdziała już :( a ten blad mieszanki mogł wystapic podczas regulacji. Przejadę jutro parę km i zrobię zrzut tej grupy 032 i zobacze czy błędy powrócą
Ostatnio zmieniony 13 lis 2013, 16:54 przez Frugo1, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 13 lis 2013, 16:51

W tej grupie masz odczyt temperatury zasysanego powietrza, jak po nocy to powinien byc jak otoczenia, czyli wygląda, że jest Ok ;)

[ Dodano: 2013-11-13, 16:53 ]
No dobra a jak skasujesz błędy i pojedziesz na samej benzynie to też auto się tak zachowuje ?

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 13 lis 2013, 17:00

xoslox pisze:W tej grupie masz odczyt temperatury zasysanego powietrza, jak po nocy to powinien byc jak otoczenia, czyli wygląda, że jest Ok ;)

[ Dodano: 2013-11-13, 16:53 ]
No dobra a jak skasujesz błędy i pojedziesz na samej benzynie to też auto się tak zachowuje ?
Tak samo :( Dlatego myślę ze to coś z benzyna będzie tez.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 13 lis 2013, 18:27

Pewnie sondy mają dość :(
Skoro na Pb również wywala bład na ubogo, do tego pali jak T72, nie jedzie - to ja stawiam na lambdy - poddać je wnikliwej obserwacji, jak pracują, w jakim tempie oscylują itd..

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 13 lis 2013, 18:51

Nagrałem filmik przy 30 st przełacza sie na gaz i widać jak sondy zaczynają głupieć, potem się wszytko stabilizuje. Przy czasie 14:30 przełączyłem na benzynę i po 30 sekundach znowu na gaz. Przepraszam że tak trzęsie obrazem ale zimno strasznie :> . temp zew. 5 st.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 13 lis 2013, 19:46

Widać, że na benzynie jest w miarę OK, jak przełączasz na gaz korekty idą wysoko w górę na + , czyli znaczy, że na gazie masz za ubogo.

LPG do regulacji w trybie natychmiastowym. Chyba nie muszę pisać jakie są skutki jazdy na ubogiej mieszance.

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 13 lis 2013, 20:07

xoslox pisze:Widać, że na benzynie jest w miarę OK, jak przełączasz na gaz korekty idą wysoko w górę na + , czyli znaczy, że na gazie masz za ubogo.

LPG do regulacji w trybie natychmiastowym. Chyba nie muszę pisać jakie są skutki jazdy na ubogiej mieszance.
Wiem, ugotowanie głowic <stres> ja już nie mam siły do tego gazu całego, przedtem miałem te valteki to błędów jeszcze więcej i wtedy sondy w ogóle nie działały :| Gaz regulowałem w poprzedni wtorek i mapa benzyny jest identyczna jak gazu <mysli> Zastanawia mnie tylko czemu tyle pali jak ma uboga mieszankę i potem niby wszytko sie stabilizuje jak się silnik nagrzeje, za dużo już $ w to autko włożyłem i na przeglądzie stan idealny :) tak bym to pchnął w pierony.. Zadzwonię jutro i umowie się na wizytę do regulacji to już będzie czwarta <zalamka>

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 13 lis 2013, 20:15

No ale może poszukaj inny warsztat ? Skoro w tym regulacja nie daje poprawy ?

Ten ludzie polecają na LPG Forum: http://multiserwis.mielec.pl/kontakt - chyba nie masz daleko ?

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 13 lis 2013, 20:19

Słyszałem o nich w sumie nie daleko, zadzwonię jutro i się umowie. Dzięki za namiary :) Myślę jeszcze o przepływce, przy 2200 obr nie powinno byc wiecej powietrza niz 10g/s ? kiedyś coś mi się obiło ze przy odcince powinno być ponad 100g/s <mysli> Mógłbyś napisać ile Twoja audiczka pali LPG?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 13 lis 2013, 21:01

Frugo1 pisze:Myślę jeszcze o przepływce, przy 2200 obr nie powinno byc wiecej powietrza niz 10g/s ?
Jeśli wskazuje Ci poniżej to myślę że to sporo za mało. Ale najlepiej jak byś przepływkę zalogował, chwilę na jałowych a później tak do czerwonego pola na drugim lub trzecim biegu.

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 14 lis 2013, 17:56

grzemo pisze:
Frugo1 pisze:Myślę jeszcze o przepływce, przy 2200 obr nie powinno byc wiecej powietrza niz 10g/s ?
Jeśli wskazuje Ci poniżej to myślę że to sporo za mało. Ale najlepiej jak byś przepływkę zalogował, chwilę na jałowych a później tak do czerwonego pola na drugim lub trzecim biegu.
Jak zrobić log przepływomierza? w tej grupie 003 wciskam log ? i wciskam gaz w podłogę ? i potem na 2 gim biegu mam ruszyć i z gazem w podłodze jechać czy powoli jakoś ? :|

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 14 lis 2013, 20:11

Frugo1 pisze:Jak zrobić log przepływomierza?
Statycznie czyli chwilę na postoju przy rozgrzanym silniku.
Dynamicznie, powiedzmy na drugim biegu. Gdy już masz otwartą grupę ze wskazaniami przepływki klikasz na log. Ruszasz i ustalasz powiedzmy obroty tak około 1500 na drugim biegu, następnie wciskasz start i gaz w podłogę. Tylko wybierz dogodne miejsce do tego zabiegu i najlepiej mieć ze sobą pomocnika do obsługi laptopa.
Następnie korzystasz z http://vaglog.rtnet.pl/ i wrzucasz logi na forum do analizy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja