Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.8Quattro 193KM] ciezko odpala jak ma malo benzyny.

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
zenek123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 cze 2010, 22:29
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: zenek123 » 12 lis 2010, 23:10

na temacie pomp to ja zęby zjadłem kiedyś w a4 wymieniłem dwie a teraz w a6 trzy zanim naprawiłem usterkę jak pompa stara i ma słabe ćiśnienie to nie słyszysz jak pompuje ale jak jest nowa to słychać wyrażnie jak pracuje po przekręceniu kluczyka do zapłonu . Ciśnienie dobija dwie trzy sekundy .
Zenek116

DJabeł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 02 kwie 2009, 17:50
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DJabeł » 13 lis 2010, 00:25

ale rozruch tez jest utrudniony, wyraznie brakuje paliwa. Pompy odkaad pamietam to nie było slychac nigdy ale wczorajjak stałem wkorku z gory to cosmi dziwnie buczało z tyło podejrzewam ze pompa.Nastepnego dnia juz był problem.Niech ktos napisze jak sprawdzic te rzeczy i czy mozliwe ze to filtr lub przewod zapchany lub pompa zuzyta dajca slabe cisnienie czy moze cos innego? Prosze o jakies rady bo jak auto chore to i wlasciciel chory, az nie chce sie jezdzic :cry:

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 13 lis 2010, 09:36

Najlepiej sprawdzić ciśnienie na listwie, ale w warunkach domowych nie zawsze się da. Możesz wyjąć regulator ciśnienia i go obejrzeć. Może sitka są zawalone, ew. sam regulator siada. Możesz również podmienić go z innego, działającego silnika - pięć minut roboty. To są najprostsze metody. Najpewniej jednak zrobić pomiar ciśnienia paliwa.

Filtr paliwa dawno wymieniany?
Pozdrawiam,
Krisker

DJabeł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 02 kwie 2009, 17:50
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DJabeł » 13 lis 2010, 09:48

Odkad kupiłem auto zrobiłem jakies 15 tys km i nie wymieniałem poprzedni wlasciciel nie wiem. A mogłby ktos wrzucic zdj ktory to jest regulator cisnienia? Bo gdybym wiedział to istnieje szansa podmiany go od znajmoego.

Awatar użytkownika
zenek123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 cze 2010, 22:29
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: zenek123 » 13 lis 2010, 14:02

DJabeł zanim wydasz kasę na coś konkretnego to wymień filtr paliwa bo pompe zawsze psuje brudny zapchany filtr .Twoje objawy są typowe dla padającej pompy .
Zenek116

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 13 lis 2010, 14:18

Elsa podaje jeszcze jedną metodę testu pompy. Odpinasz przewód powrotny z listwy wtryskowej, wkładasz go do jakiegoś pojemnika i zasilasz pompę na krótko przez 15s. Mierzysz ilość paliwa i porównujesz ze specyfikacją (w zależności od napięcia). A regulator ciśnienia paliwa jest na magistrali paliwowej po prawej stronie z tyłu (patrząc od przodu auta). Dochodzi do niego wężyk podciśnienia. Gdzieś już wrzucałem zdjęcie, ale nie pamiętam gdzie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam,
Krisker

DJabeł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 02 kwie 2009, 17:50
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DJabeł » 14 lis 2010, 08:37

na ktorym zdj i w ktorym miejscu widac regulator cisnienia w tym temacie? a6-c5-24-28-jak-wymienic-ezektor-fotostory-vt7526.htm
Audi a6 c5 2000r 2.5TDI 180KM - post451237.html#p451237

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 14 lis 2010, 09:52

Tu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam,
Krisker

DJabeł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 02 kwie 2009, 17:50
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DJabeł » 19 lis 2010, 18:21

Dzis sprawdziłem pare rzeczy. Sposob ktory podał krisker. Nie wiem jak u innych ale po jego zastosowaniu u mnie nie wypłeneła ani 1 kropla benzyny z tego przewodu a pompe było słychac wyraźnie. Zbity z tropu poszedłem blizej źródła. odkręciłem przewod bak filtr i filtr silnik. Podstawiłem pojemnik pod przwód od pompy i spiąłem na krótko podobnie jak w tej metodzie bezpiecznik pompy i po 15s było ok 400ml benzyny. Przykreciłęm przewody i powtorzyłęm czynnosc z pompa, potem popusciłęm przewód filtr silnik i było tam cisnienie. Teraz pytanie Co robic dalej? W ostatecznosci oddam do mechanika ale moze jeszcze ktos cos podpowie.

[ Dodano: 2010-11-19, 18:23 ]
Aha i jeszcze jedno pompa działa po starcie rozrusznika a nie jak ktos pisał po właczeniu zapłonu. Dodam jeszcze ze musze wykonac co najmniej dwie próby odpalenie aby uruchomic silnik. Czasami 2 czasmi 5

[ Dodano: 2010-11-25, 08:53 ]
Problem rozwiązany. Gdyby kogos ciekawiło to powiem że winna była pompa która dawała cisnienie zaledwie 1.3 atm ;-)
Audi a6 c5 2000r 2.5TDI 180KM - post451237.html#p451237

Fontesen

Post autor: Fontesen » 15 sty 2011, 13:14

Trochę odświerzę temat.
To powied zmi dlaczego, po przekręceniu zapłonu, słychac, jak coś się ze zbiornika pompuje??

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 15 sty 2011, 13:19

To nie ze zbiornika. To wentylacja. Przyciśnij off podczas tego pompowania to zauważysz ze to nie z baku . <ok>
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 15 sty 2011, 13:35

fishmanr11 pisze:To nie ze zbiornika. To wentylacja. Przyciśnij off podczas tego pompowania to zauważysz ze to nie z baku . <ok>
No to Ciebie kolego zaskoczę:) Bo bez właczonych nawiewów, teżsłuchać takie bulululu i to wyraźnie ze zbiornika.
probleów z odpalaniem nie mam zadnych. A wczoraj po wymianie pompy, dalej wyje....

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 15 sty 2011, 13:41

O kurde :) no to mnie zaskoczyłeś :) Kurde to możę to ma pompować a nie pompuje u nas wszystkich .
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 15 sty 2011, 14:36

fishmanr11 pisze:O kurde :) no to mnie zaskoczyłeś :) Kurde to możę to ma pompować a nie pompuje u nas wszystkich .
No właśnie nie wiem. Wiem ze po wymianie, dalej buczy w tym zbiorniku.Silnika nie słychać, tylko te wycie. Kolega pisał, że może być zapchany wąż spływowy w zbiorniku. Wezmę chyba jeszcze raz wyciągnę pompę.

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 22 lut 2011, 20:49

Przyczyną ciężkiego odpalania w moim przypadku było lewe powietrze dostające sie do kolektora ssącego poprzez ciągle otwarty [awaria] elektrozawór odsysający opary ze zbiornika paliwa.
Czyli zatkanie tego elektrozaworu pomoże tym , którzy mają efekt złego odpalania zależnego od ilości paliwa w zbiorniku.
Im wiecej paliwa w zbiorniku tym mniejsza poduszka powietrzna do wyciągnięcia ze zbiornika.
Przy okazji tej awarii powstaje następna przyczyna utrudniająca odpalenie , silnik nie odpala z powodu lewego powietrza a benzyna sie leje i zalewa świece. W końcu silnik odpala i niespalona benzyna przedostaje sie do katalizatorów , tam sie spala i uszkadza katalizatory.
Po usunieciu przyczyny pierwotnej jednocześnie znika efekt dławienia silnika po dodaniu gazu zaraz po odpaleniu. Nastepnego dnia po usunięciu usterki będzie jeszcze lepiej ponieważ , sterownik silnika zaadoptuje sie do nowych warunków [bez lewego powietrza].

Jest to jedna z wielu przyczyn złego odpalania na zimnym silniku, ale warto to spawdzić [zatkać zawór] bo to nic nie kosztuje.

A druga przyczyna to zła mapa dla instalacji gazowej. Ja ustawiłem ręcznie metodą hamowni wg VAGa .
U mnie w AGC program przekłamuje czasy otwarcia wtryskiwaczy.
Prostą metodą na sprawdzenie poprawności pracy instalacji gazowej jest porównanie wskazań "komputera" w samochodzie. Wskazania sredniego spalania paliwa powinne być identyczne podczas jazdy na benzynie i gazie.
Ostatnio zmieniony 22 lut 2011, 21:24 przez Camel-, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga