Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[AEB 1.8 150 KM] Chipowanie silnika z instalacją LPG

Silniki benzynowe
GRUMCAJS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 16 sty 2013, 17:49
Lokalizacja: Nisko,FrankfurtAmMain

[AEB 1.8 150 KM] Chipowanie silnika z instalacją LPG

Post autor: GRUMCAJS » 16 lis 2013, 13:57

Witam Mam Mam adui a6 c5 z silnikiem 1.8 T aeb z instalacją gazową ZAVOLI

Instalacja gazowa była Instalowana w lutym tego roku obecnie jest wszystko w porządku .

Jak oddawałem auto do gazowanie nie przewidziałem że bede chciał teraz zwiększyć moc mojej audi do 180KM Czipem .

Nie znam się na gazie ale wydaje mi się że moja instalacja jest do max 150KM czy to prawda ??

Co bedę musiał wymienić aby chodziło przy 180KM ? Jakie to będą koszta około ?

Parownik jaki obecnie posiadam to
Reduktor Zavoli Zeta N (E13 67R-01 0276), A wtryskiwacze Valtel E4 67R-01 0104
(Na fotkach jest wszytko jaką mam instalacje)

Obrazek

Obrazek

Teraz jestem w Niemczech i chciałbym tutaj w firmie specjalizującej się Chip tuningiem zaczipować moją audi.
Jeżeli Zwieksze moc do 180KM bedę mógł dojechać do polski na tej instalacji LPG co mam? i nic jej nie bedzie ?
Czy lepiej będzie jeździć na benzynie i w Polsce wymienić instalacje na odpowiednią pod 180KM?




Pozdrawiam

mario6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 04 paź 2012, 21:09
Lokalizacja: kraków

Post autor: mario6 » 16 lis 2013, 19:15

Na pierwszy rzut oka widać, że masz założone kiepskie wtryskiwacze :|. Odradzam jadę na takich wtryskiwaczach zarówno bez chipa jak i po chipie.
AEB + Q + 280 NM - Milutko ;)

Awatar użytkownika
Jaceny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 25 paź 2008, 13:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Jaceny » 16 lis 2013, 21:16

Po pierwsze instalacja LPG pogarsza osiągi silnika , więc jeżeli chcesz modzić motor zacznij od niej a następnie sprawdz kondycję twojego silnika i śmiało chip lub większe modyfikacje.
AUDI - Przewaga dzięki technice

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 16 lis 2013, 21:19

Jaceny pisze:Po pierwsze instalacja LPG pogarsza osiągi silnika
A zdziwił byś się jak niektórzy na LPG wyciągają więcej koni niż na PB :P

Awatar użytkownika
Jaceny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 25 paź 2008, 13:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Jaceny » 16 lis 2013, 21:27

xoslox, Tylko jakoś w profesjonalnym tuningu , motorsporcie , wyścigach 1/4 mili itp. nikt nie korzysta z silników zasilanych LPG .
AUDI - Przewaga dzięki technice

GRUMCAJS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 16 sty 2013, 17:49
Lokalizacja: Nisko,FrankfurtAmMain

Post autor: GRUMCAJS » 16 lis 2013, 21:41

mario6, właśnie też mi niektórzy mówili że mam kiepskie i po chipie myśle wymienić tylko jakie bedą dobre aby pewnie chodziło ?? Pytam sie was aby gazownik mi nie wepchał jakieś dziadostwo

Jaceny, wiem że najpierw powinienem zająć się instalacją LPG ale obecnie jestem w niemczech i chciał bym wgrać CHIPA najwyżej bede jezdzil tylko na benzynie .A reduktor i wtryski wymienię w grudniu jak wrócę do polski na wydajniejsze i ogarnę instalacje .Co do silnika mam w dobrej kondycji .Nie oszczędzam pieniędzy na niego .


Czytałem na innym forum żę Reduktor AC R01 250KM jest polecany do 1.8t podkręconych ? Prawda to ?

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 16 lis 2013, 22:04

Gościu wywal te wtryski, Valteki to szajs jest. Załóż zielone HANA2000 i dopiero możesz myśleć o czipie. Ewentualnie wydajniejsze, jak chcesz kręcic. Ale na Valtekach nie da się jeździć na tym silniku normalnie i niech nikt mi nie wmawia, że się da. Sam je miałem i od 3 tysięcy miałem zapętlenie wtryskiwaczy. Są za wolne do silnika z turbo. One są za słabe na Twój silnik nawet bez czipa.

mario6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 04 paź 2012, 21:09
Lokalizacja: kraków

Post autor: mario6 » 16 lis 2013, 22:11

GRUMCAJS pisze:mario6, właśnie też mi niektórzy mówili że mam kiepskie i po chipie myśle wymienić tylko jakie bedą dobre aby pewnie chodziło ?? Pytam sie was aby gazownik mi nie wepchał jakieś dziadostwo

Jaceny, wiem że najpierw powinienem zająć się instalacją LPG ale obecnie jestem w niemczech i chciał bym wgrać CHIPA najwyżej bede jezdzil tylko na benzynie .A reduktor i wtryski wymienię w grudniu jak wrócę do polski na wydajniejsze i ogarnę instalacje .Co do silnika mam w dobrej kondycji .Nie oszczędzam pieniędzy na niego .


Czytałem na innym forum żę Reduktor AC R01 250KM jest polecany do 1.8t podkręconych ? Prawda to ?

Kolego u mnie siedzą hana2000 zielone + kme silver turbo i taki zestaw bym Tobie polecił (obrabia 1.8t po chipsie bezproblemowo), podobno zdarzają sie przypadki nie trzymania ciśnienia w AC R01 250KM i tylko z tego względu u mnie go nie ma.


Zrób tak jak planujesz czyli jeździj na pb puki nie ogarniesz gratów lpg.
AEB + Q + 280 NM - Milutko ;)

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 16 lis 2013, 23:24

GRUMCAJS pisze:Czytałem na innym forum żę Reduktor AC R01 250KM jest polecany do 1.8t podkręconych ? Prawda to ?
Prawda, bardzo dobry reduktor, możesz spokojnie montować, da radę.
Jaceny pisze:xoslox, Tylko jakoś w profesjonalnym tuningu , motorsporcie , wyścigach 1/4 mili itp. nikt nie korzysta z silników zasilanych LPG .
Jaceny, xoslox, wie co pisze <okok> LPG ma większą moc na spalanie detonacyjne w porównaniu z benzyną, czyli większą liczbę oktanowa.

gremek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 16 lis 2013, 11:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gremek » 17 lis 2013, 10:04

Proponuje najpierw wymienić wtryski, potem chip, jeździć na benzynie, a na końcu zająć się gazem.

GRUMCAJS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 16 sty 2013, 17:49
Lokalizacja: Nisko,FrankfurtAmMain

Post autor: GRUMCAJS » 17 lis 2013, 12:34

Witam
Wiem że najpierw powinienem się zająć Instalacją a później Chipem ale moja sytuacja zmusza mnie do zrobienia na odwrót :). Bo teraz jestem w pobliżu firmy zajmującej się Chiptuningiem:)

Co do chipa w tym tygodniu jade do tej firmy dokładnie się wypytać i zobaczymy jak to będzie cena około 350 euro .

A wtryski to zastosuje takie jak piszecie Wtryskiwacz HANA H2000 (A-zielony)
Co do reduktora to AC R01 250KM lub kme silver turbo jeszcze nie wiem
Zrobie tak jak polecacie , nie bedę szukał innych gratów bo skoro wam to dobrze się sprawuje to i pewnie mi będzie działać :)

Jeszcze mam pytanie czy gazowniki bez problemu pozmienia mi wtryski i reduktor w mojej instalacji ZAVOLI na takie jak proponujecie ?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 17 lis 2013, 14:40

GRUMCAJS pisze:Wiem że najpierw powinienem się zająć Instalacją a później Chipem ale moja sytuacja zmusza mnie do zrobienia na odwrót . Bo teraz jestem w pobliżu firmy zajmującej się Chiptuningiem:)
I bardzo dobrze. Najpierw chip a dopiero później poprawienie lpg.
GRUMCAJS pisze:Jeszcze mam pytanie czy gazowniki bez problemu pozmienia mi wtryski i reduktor w mojej instalacji ZAVOLI na takie jak proponujecie ?
Zawsze można zmienić gazownika :)

gremek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 16 lis 2013, 11:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gremek » 17 lis 2013, 14:46

Zapewne będzie wciskać to co uważa za najlepsze i ma pod ręką...
Ale jak powyżej podano konkretne części i się sprawdzają to warto takowych poszukać.

Awatar użytkownika
Jaceny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 25 paź 2008, 13:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Jaceny » 17 lis 2013, 14:59

grzemo pisze:Jaceny, xoslox, wie co pisze LPG ma większą moc na spalanie detonacyjne w porównaniu z benzyną, czyli większą liczbę oktanowa.
Oto kilka danych:
"Wróćmy jednak do pojęcia wartości opałowej paliwa, bo ta ma właśnie główny wpływ na osiąganą moc w silniku. Jest to ilość ciepła wydzielana przy spalaniu jednostki masy lub objętości paliwa przy jego całkowitym i zupełnym spalaniu. (Z ciekawostek, gaz płynny LPG ma większą wartość opałową w przeliczeniu na kilogram, ale niższą o ok. 20% w przeliczeniu na litr). I tak wartość opałowa np. gazu LPG, którego liczba oktanowa wynosi 110 oktanów (w praktyce, przeważnie powyżej 100), jest równa ok. 3660 kJ/m3. Dla benzyny 95-oktanowej wartość opałowa wynosi 3860 kJ/m3. Wniosek nasuwa się sam - pomimo większej liczby oktanowej spalenie benzyny dostarczy więcej ciepła, a tym samym mocy w silniku."
AUDI - Przewaga dzięki technice

gremek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 16 lis 2013, 11:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gremek » 17 lis 2013, 16:11

Ano ba, litr benzyny będzie dawał zawsze o 20% więcej energii-mocy niż LPG,a tym samym trzeba spalić około 20% więcej gazu żeby moc była podobna. Praw fizyki i chemii sie nie zmieni.
Usunięto zgodnie z 24 Punktem Regulaminu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl