Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AEB 1.8 150 KM] Chipowanie silnika z instalacją LPG

Silniki benzynowe
Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 17 lis 2013, 20:02

Oczywiście że na lpg można uzyskac więcej mocy, wieksza odporność na spalanie stukowe, czyli możemy w sofcie przyspieszyć zapłon=większa moc, na seryjnym programie tego nie odczujemy. To co wkleiłeś wcześniej brzmi jak wywody jakigos "speca" Z auto świata czy onetu. A jeszcze zapytam czy w profesjonalnym tuningu czy motorsporcie ktos używa zwykłej 95 z orlenu? <lol> chyba nie.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 18 lis 2013, 16:28

Znowu się zaczyna nawracanie dot. LPG. Kolego, jeśli nie masz nic sensownego do dodania, to daj już spokój, co? Kolega pyta, czy może chipować, a nie czy osiągi będą gorsze niż na benzynie. Straty mocy są minimalne, więc odpuść.
Odpowiedź na pytanie jest prosta: możesz chipować i możesz zrobić to teraz, ale lepiej jeźdź na benzynie do czasu, zanim zestroisz gaz z chipowanym silnikiem w przeciwnym wypadku powypalasz zawory.
Po powrocie poszukaj kumatego gazownika, żeby ci wymienił części i to dobrze wystroił.
Jak możesz to zrób zdjęcia spod maski jak u ciebie wygląda instalacja.

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 18 lis 2013, 16:54

metyoo, brawo :)
1.8T MrcZk'a hybryda itd

gremek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 16 lis 2013, 11:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gremek » 18 lis 2013, 18:01

Dobrze napisane:-)
Usunięto zgodnie z 24 Punktem Regulaminu.

Kaiser26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 14 lut 2013, 21:41
Lokalizacja: Legnica/Portsmouth

Post autor: Kaiser26 » 18 lis 2013, 18:06

Napisane nie tyle dobrze co konkretnie bez pieprzenia na około i bez sensu.
Odnośnie gazownika to wiesz na pewno, że musisz z nim pojeździć po zachipowaniu na gazie z podłączonym komputerkiem żeby wszystko zestroiło się jak należy. ÂŻebyś nie poszedł do montażysty, który włoży to i tamto "bo styknie" czy jak oni tam mówią.

GRUMCAJS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 16 sty 2013, 17:49
Lokalizacja: Nisko,FrankfurtAmMain

Post autor: GRUMCAJS » 18 lis 2013, 20:48

Witam dzięki wszystkim za podpowiedzi ;)
Jutro będę umawiał się na chipowanie .Także do ogarnięcia gazu będę jezdził na benzynie.
PO chipie się pochwale :)
A co do moich wtrysków dzisiaj przyjrzałem się pod machą i gazownik mi zamontował Wtryski Hana czerwone a wpisał w papierach że mam Valtek dziwna sprawa ;/ .
Gazownika na pewno zmienie na jakiegoś polecanego:) poszukam:)

Co do tego co pod machą mam to
Wtryski Hana czerwone
i Reduktor Zavoli Zeta N (E13 67R-01 0276)

Obrazek

Obrazek

Wymienie na HANA zielone i reduktor KME SILVER TURBO ale jeszcze nie wiem jak model dokładnie ale gazownik myślę że będzie wiedział .A propo te reduktory mają gdzieś miejsce na czujnik temperatury ??

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 18 lis 2013, 22:05

To wtryski masz dobrze dobrane pod obecną moc auta. Z tego co pamiętam, to czerwone HANA2000 mają max 39KM/cylinder, czyli 156kucy z 4 garów MAX. Zielone są do 200kucy z 4 garów (50km/cyl) a niebieskie na max 60KM/cyl, czyli do 240KM z 4 garów.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 19 lis 2013, 15:26

Lepiej zamontować niebieskie, chodzi o to, żebyś miał zapas wydajności. Założysz zielone i po chipsie będą pracowały na granicy wydajności. Proponuję jeszcze, żeby zamontował (jeśli nie sprawi mu to problemu <lol> ) pojedyncze wtryskiwacze, które będą lać bezpośrednio do kolektora, a nie w wężyk i dopiero w kolektor, wtedy będzie to wszystko ładniej pracowało.

GRUMCAJS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 16 sty 2013, 17:49
Lokalizacja: Nisko,FrankfurtAmMain

Post autor: GRUMCAJS » 19 lis 2013, 19:57

metyoo
Problemu mi to nie sprawi bo jeszcze nie zakupione :D zobacze jeżeli po chipowaniu ,downpipe i tipie . bedę miał około 180KM to będą zielone a jeżeli blisko 200KM to beda niebieskie :) Moje plany to 195KM
Dzisiaj dzwoniłem do warsztatu powiedzieli że po chipie bede miał 195KM troche mi sie wierzyć nie chce zobacze po zabiegu na hamowni :) termin za dwa tygodnie .

A co powiedzie o REDUKTOR ZAVOLI ZETA S 250KM ??
bo taki by mi pasował najlepiej zakupić :)

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 19 lis 2013, 20:05

Zeta s nie ma sensu kupowac, rożni sie od N tylko sprężyna w regulatorze, wogóle zavoli średnio nadają sie do aut z turbo bo mają bardzo duże przerosty cisnienia po zdjęciu nogi z gazu, jak chcesz kupić reduktor to weź silvera turbo albo golda.
Swoją droga 195 km w aeb jest średnio możliwe na seryjnych gratach, tam są za małe wtryski, 180 koni w AJL-u jest juz na granicy wydajności wtrysków a tam jest jeszcze wydajniejsza pompa...
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

GRUMCAJS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 16 sty 2013, 17:49
Lokalizacja: Nisko,FrankfurtAmMain

Post autor: GRUMCAJS » 19 lis 2013, 20:16

W takim razie jak każdy mi poleca tego KME to chyba on będzie i na tym zakończe szukanie jaki reduktor najlepszy . A co do mocy wlasnie ja chce osiągną taka abym nie musiał wymieniać wtrysków paliwa i reszty gratów bo to znowu następne koszta ..


Dzieki

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 19 lis 2013, 23:19

konie koniami niuty niutami pamietaj o tym, mi jak robili program tez wyszlo cos lekko ponad 190 koni ale bylo to strasznie wysoko(wiadome) a przebieg momentu wcale nie byl jakis super, pamietaj ze niutami sie jezdzi i przyspiesza, wiec zrobili mi program troszke mniej koni ale przebieg momentu inny(bardziej przydatny na codzien) i jestem mega zadowolony(wglad do wykresow w temacie o moim aucie). Najwazniejsze aby program byl zrobiony z glowa bo nie sztuka dmuchac z k03 1 bara czy 1,1 jak to czasami magicy robia ale tyle abys nie bal sie jechac w dalsza trase z mysla czy sie czasami cos nie wysra jak dasz w palnik.
1.8T MrcZk'a hybryda itd

mario6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 04 paź 2012, 21:09
Lokalizacja: kraków

Post autor: mario6 » 20 lis 2013, 00:28

metyoo pisze:Lepiej zamontować niebieskie, chodzi o to, żebyś miał zapas wydajności. Założysz zielone i po chipsie będą pracowały na granicy wydajności.
Co to za pierdoły opowiadasz koledze? ;) (na co hany niebieskie skoro wtryski pb się po zapętlają a i turbo też za małe na ~~200KM i nawet te 260NM. Hanki zielone spokojnie obrobią ~~185KM(rozsądny programik).

ÂŁukasz13

Taka sama sytuacja jest z którymiś kme.

konie koniami niuty niutami pamietaj o tym, mi jak robili program tez wyszlo cos lekko ponad 190 koni ale bylo to strasznie wysoko(wiadome) a przebieg momentu wcale nie byl jakis super, pamietaj ze niutami sie jezdzi i przyspiesza, wiec zrobili mi program troszke mniej koni ale przebieg momentu inny(bardziej przydatny na codzien) i jestem mega zadowolony(wglad do wykresow w temacie o moim aucie). Najwazniejsze aby program byl zrobiony z glowa bo nie sztuka dmuchac z k03 1 bara czy 1,1 jak to czasami magicy robia ale tyle abys nie bal sie jechac w dalsza trase z mysla czy sie czasami cos nie wysra jak dasz w palnik.
Otóż to! i tego się trzymajmy - nie ma sensu program strzelający 195KM przy 6k obr.(bo po 6k się wtryski zapętlą) i jakieś 250NM przez chwile, dużo lepiej jest mieć troszkę mniej kucyków ale za to lepszy moment i nie chwilowo... ;)


GRUMCAJS

Podam model reduktora na PW
AEB + Q + 280 NM - Milutko ;)

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 20 lis 2013, 07:55

mario6 pisze: Co to za pierdoły opowiadasz koledze? ;) (na co hany niebieskie skoro wtryski pb się po zapętlają a i turbo też za małe na ~~200KM i nawet te 260NM. Hanki zielone spokojnie obrobią ~~185KM(rozsądny programik).
A takie pierdoły, że wtryskiwacze pracują na granicy wydajności, tak samo jak teraz pracują czerwone hanki. Różnica w cenie kolosalna nie jest, a lepiej mieć zapas wydajności, niż wszystko mieć na styk.
mario6 pisze:Otóż to! i tego się trzymajmy - nie ma sensu program strzelający 195KM przy 6k obr.(bo po 6k się wtryski zapętlą) i jakieś 250NM przez chwile, dużo lepiej jest mieć troszkę mniej kucyków ale za to lepszy moment i nie chwilowo... ;)
U mnie jakoś się nie zapętlają przy takich obrotach... Dziwne...
PS. widziałeś kiedyś, żeby silnik osiągał maxymalną moc przy 3-4k obr? Mówimy oczywiście o benzyniakach, nie klekotach.

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 20 lis 2013, 11:59

metyoo,

Kod: Zaznacz cały

PS. widziałeś kiedyś, żeby silnik osiągał maxymalną moc przy 3-4k obr? Mówimy oczywiście o benzyniakach, nie klekotach.
mocy jesli chodzi o konie to napewno nie ale moment jak najbardziej, i teraz pytanie czy ktos woli miec wiecej o 15 koni w zakresie 6000-6500tys obr i mniej o jakies 30 niutow w zakresie 3000-5000rpm

wolalem miec 180 koni i wiecej momentu w zakresie z ktorego korzysta sie na codzien podczazs normalnej jazdy i przyspieszania.
Tak przyspiesza moje auto na tym programie :
wiecej niutow dostepnych o wiele nizej niz w serii
no i wykres do wgladu

Obrazek
1.8T MrcZk'a hybryda itd

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja