
[AEB 1.8 150 KM] Chipowanie silnika z instalacją LPG
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 476
- Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontakt:
Oczywiście że na lpg można uzyskac więcej mocy, wieksza odporność na spalanie stukowe, czyli możemy w sofcie przyspieszyć zapłon=większa moc, na seryjnym programie tego nie odczujemy. To co wkleiłeś wcześniej brzmi jak wywody jakigos "speca" Z auto świata czy onetu. A jeszcze zapytam czy w profesjonalnym tuningu czy motorsporcie ktos używa zwykłej 95 z orlenu?
chyba nie.

A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Rocznik: 1993
- Moje auto: S4 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
Znowu się zaczyna nawracanie dot. LPG. Kolego, jeśli nie masz nic sensownego do dodania, to daj już spokój, co? Kolega pyta, czy może chipować, a nie czy osiągi będą gorsze niż na benzynie. Straty mocy są minimalne, więc odpuść.
Odpowiedź na pytanie jest prosta: możesz chipować i możesz zrobić to teraz, ale lepiej jeźdź na benzynie do czasu, zanim zestroisz gaz z chipowanym silnikiem w przeciwnym wypadku powypalasz zawory.
Po powrocie poszukaj kumatego gazownika, żeby ci wymienił części i to dobrze wystroił.
Jak możesz to zrób zdjęcia spod maski jak u ciebie wygląda instalacja.
Odpowiedź na pytanie jest prosta: możesz chipować i możesz zrobić to teraz, ale lepiej jeźdź na benzynie do czasu, zanim zestroisz gaz z chipowanym silnikiem w przeciwnym wypadku powypalasz zawory.
Po powrocie poszukaj kumatego gazownika, żeby ci wymienił części i to dobrze wystroił.
Jak możesz to zrób zdjęcia spod maski jak u ciebie wygląda instalacja.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 155
- Rejestracja: 14 lut 2013, 21:41
- Lokalizacja: Legnica/Portsmouth
Napisane nie tyle dobrze co konkretnie bez pieprzenia na około i bez sensu.
Odnośnie gazownika to wiesz na pewno, że musisz z nim pojeździć po zachipowaniu na gazie z podłączonym komputerkiem żeby wszystko zestroiło się jak należy. ÂŻebyś nie poszedł do montażysty, który włoży to i tamto "bo styknie" czy jak oni tam mówią.
Odnośnie gazownika to wiesz na pewno, że musisz z nim pojeździć po zachipowaniu na gazie z podłączonym komputerkiem żeby wszystko zestroiło się jak należy. ÂŻebyś nie poszedł do montażysty, który włoży to i tamto "bo styknie" czy jak oni tam mówią.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 16 sty 2013, 17:49
- Lokalizacja: Nisko,FrankfurtAmMain
Witam dzięki wszystkim za podpowiedzi 
Jutro będę umawiał się na chipowanie .Także do ogarnięcia gazu będę jezdził na benzynie.
PO chipie się pochwale
A co do moich wtrysków dzisiaj przyjrzałem się pod machą i gazownik mi zamontował Wtryski Hana czerwone a wpisał w papierach że mam Valtek dziwna sprawa
.
Gazownika na pewno zmienie na jakiegoś polecanego:) poszukam:)
Co do tego co pod machą mam to
Wtryski Hana czerwone
i Reduktor Zavoli Zeta N (E13 67R-01 0276)
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Wymienie na HANA zielone i reduktor KME SILVER TURBO ale jeszcze nie wiem jak model dokładnie ale gazownik myślę że będzie wiedział .A propo te reduktory mają gdzieś miejsce na czujnik temperatury

Jutro będę umawiał się na chipowanie .Także do ogarnięcia gazu będę jezdził na benzynie.
PO chipie się pochwale

A co do moich wtrysków dzisiaj przyjrzałem się pod machą i gazownik mi zamontował Wtryski Hana czerwone a wpisał w papierach że mam Valtek dziwna sprawa

Gazownika na pewno zmienie na jakiegoś polecanego:) poszukam:)
Co do tego co pod machą mam to
Wtryski Hana czerwone
i Reduktor Zavoli Zeta N (E13 67R-01 0276)
Wymienie na HANA zielone i reduktor KME SILVER TURBO ale jeszcze nie wiem jak model dokładnie ale gazownik myślę że będzie wiedział .A propo te reduktory mają gdzieś miejsce na czujnik temperatury

- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Rocznik: 1993
- Moje auto: S4 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
Lepiej zamontować niebieskie, chodzi o to, żebyś miał zapas wydajności. Założysz zielone i po chipsie będą pracowały na granicy wydajności. Proponuję jeszcze, żeby zamontował (jeśli nie sprawi mu to problemu
) pojedyncze wtryskiwacze, które będą lać bezpośrednio do kolektora, a nie w wężyk i dopiero w kolektor, wtedy będzie to wszystko ładniej pracowało.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 16 sty 2013, 17:49
- Lokalizacja: Nisko,FrankfurtAmMain
metyoo
Problemu mi to nie sprawi bo jeszcze nie zakupione :D zobacze jeżeli po chipowaniu ,downpipe i tipie . bedę miał około 180KM to będą zielone a jeżeli blisko 200KM to beda niebieskie
Moje plany to 195KM
Dzisiaj dzwoniłem do warsztatu powiedzieli że po chipie bede miał 195KM troche mi sie wierzyć nie chce zobacze po zabiegu na hamowni
termin za dwa tygodnie .
A co powiedzie o REDUKTOR ZAVOLI ZETA S 250KM
bo taki by mi pasował najlepiej zakupić
Problemu mi to nie sprawi bo jeszcze nie zakupione :D zobacze jeżeli po chipowaniu ,downpipe i tipie . bedę miał około 180KM to będą zielone a jeżeli blisko 200KM to beda niebieskie

Dzisiaj dzwoniłem do warsztatu powiedzieli że po chipie bede miał 195KM troche mi sie wierzyć nie chce zobacze po zabiegu na hamowni

A co powiedzie o REDUKTOR ZAVOLI ZETA S 250KM

bo taki by mi pasował najlepiej zakupić

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 476
- Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontakt:
Zeta s nie ma sensu kupowac, rożni sie od N tylko sprężyna w regulatorze, wogóle zavoli średnio nadają sie do aut z turbo bo mają bardzo duże przerosty cisnienia po zdjęciu nogi z gazu, jak chcesz kupić reduktor to weź silvera turbo albo golda.
Swoją droga 195 km w aeb jest średnio możliwe na seryjnych gratach, tam są za małe wtryski, 180 koni w AJL-u jest juz na granicy wydajności wtrysków a tam jest jeszcze wydajniejsza pompa...
Swoją droga 195 km w aeb jest średnio możliwe na seryjnych gratach, tam są za małe wtryski, 180 koni w AJL-u jest juz na granicy wydajności wtrysków a tam jest jeszcze wydajniejsza pompa...
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
konie koniami niuty niutami pamietaj o tym, mi jak robili program tez wyszlo cos lekko ponad 190 koni ale bylo to strasznie wysoko(wiadome) a przebieg momentu wcale nie byl jakis super, pamietaj ze niutami sie jezdzi i przyspiesza, wiec zrobili mi program troszke mniej koni ale przebieg momentu inny(bardziej przydatny na codzien) i jestem mega zadowolony(wglad do wykresow w temacie o moim aucie). Najwazniejsze aby program byl zrobiony z glowa bo nie sztuka dmuchac z k03 1 bara czy 1,1 jak to czasami magicy robia ale tyle abys nie bal sie jechac w dalsza trase z mysla czy sie czasami cos nie wysra jak dasz w palnik.
1.8T MrcZk'a hybryda itd
Co to za pierdoły opowiadasz koledze?metyoo pisze:Lepiej zamontować niebieskie, chodzi o to, żebyś miał zapas wydajności. Założysz zielone i po chipsie będą pracowały na granicy wydajności.

ÂŁukasz13
Taka sama sytuacja jest z którymiś kme.
Otóż to! i tego się trzymajmy - nie ma sensu program strzelający 195KM przy 6k obr.(bo po 6k się wtryski zapętlą) i jakieś 250NM przez chwile, dużo lepiej jest mieć troszkę mniej kucyków ale za to lepszy moment i nie chwilowo...konie koniami niuty niutami pamietaj o tym, mi jak robili program tez wyszlo cos lekko ponad 190 koni ale bylo to strasznie wysoko(wiadome) a przebieg momentu wcale nie byl jakis super, pamietaj ze niutami sie jezdzi i przyspiesza, wiec zrobili mi program troszke mniej koni ale przebieg momentu inny(bardziej przydatny na codzien) i jestem mega zadowolony(wglad do wykresow w temacie o moim aucie). Najwazniejsze aby program byl zrobiony z glowa bo nie sztuka dmuchac z k03 1 bara czy 1,1 jak to czasami magicy robia ale tyle abys nie bal sie jechac w dalsza trase z mysla czy sie czasami cos nie wysra jak dasz w palnik.

GRUMCAJS
Podam model reduktora na PW
AEB + Q + 280 NM - Milutko 

- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Rocznik: 1993
- Moje auto: S4 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
A takie pierdoły, że wtryskiwacze pracują na granicy wydajności, tak samo jak teraz pracują czerwone hanki. Różnica w cenie kolosalna nie jest, a lepiej mieć zapas wydajności, niż wszystko mieć na styk.mario6 pisze: Co to za pierdoły opowiadasz koledze?(na co hany niebieskie skoro wtryski pb się po zapętlają a i turbo też za małe na ~~200KM i nawet te 260NM. Hanki zielone spokojnie obrobią ~~185KM(rozsądny programik).
U mnie jakoś się nie zapętlają przy takich obrotach... Dziwne...mario6 pisze:Otóż to! i tego się trzymajmy - nie ma sensu program strzelający 195KM przy 6k obr.(bo po 6k się wtryski zapętlą) i jakieś 250NM przez chwile, dużo lepiej jest mieć troszkę mniej kucyków ale za to lepszy moment i nie chwilowo...![]()
PS. widziałeś kiedyś, żeby silnik osiągał maxymalną moc przy 3-4k obr? Mówimy oczywiście o benzyniakach, nie klekotach.
metyoo,
mocy jesli chodzi o konie to napewno nie ale moment jak najbardziej, i teraz pytanie czy ktos woli miec wiecej o 15 koni w zakresie 6000-6500tys obr i mniej o jakies 30 niutow w zakresie 3000-5000rpm
wolalem miec 180 koni i wiecej momentu w zakresie z ktorego korzysta sie na codzien podczazs normalnej jazdy i przyspieszania.
Tak przyspiesza moje auto na tym programie :
wiecej niutow dostepnych o wiele nizej niz w serii
no i wykres do wgladu
![Obrazek]()
Kod: Zaznacz cały
PS. widziałeś kiedyś, żeby silnik osiągał maxymalną moc przy 3-4k obr? Mówimy oczywiście o benzyniakach, nie klekotach.
wolalem miec 180 koni i wiecej momentu w zakresie z ktorego korzysta sie na codzien podczazs normalnej jazdy i przyspieszania.
Tak przyspiesza moje auto na tym programie :
wiecej niutow dostepnych o wiele nizej niz w serii
no i wykres do wgladu
1.8T MrcZk'a hybryda itd