[ INNY] Audi A6 C5 Silnik benzynowy jaki wybrać?
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Moje auto: S4 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
Nie będę cię namawiał i przekonywał do konkretnego silnika, ale zanim podejmiesz ostateczną decyzję i koszt OC jest jednym z ważniejszych czynników przy zakupie samochodu, proponowałbym odwiedzić strony www ubezpieczycieli i wykonać kilka kalkulacji w różnych wersjach silnikowych. Wtedy będziesz miał wszystko jak na dłoni czy opłaci ci się taki a nie inny silnik. Proponuję ci zajrzeć na you can drive, bo ich oferta jest naprawdę atrakcyjna.
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
W rocznikach, które podałeś wyboru dużego nie będzie - jak chcesz w miarę budżetowo, to pozostaje 2.4 i 1.8t. 2.8 w tych rocznikach nie było, a w 3.0 bym się nie pchał, bo to jednak nieco inna konstrukcja silnika niż 2.4 i 2.8 i jak czytam forum, to ma swoje bolączki.
Podsumowując - jeżeli chcesz coś dłubać i zwiększać moc - weź 1.8t, jeżeli chcesz mieć ładne brzmienie i kulturę pracy jednostki napędowej - bierz 2.4, jeżeli chcesz jedno i drugie - szukaj tego, co jest w moim profilu
Podsumowując - jeżeli chcesz coś dłubać i zwiększać moc - weź 1.8t, jeżeli chcesz mieć ładne brzmienie i kulturę pracy jednostki napędowej - bierz 2.4, jeżeli chcesz jedno i drugie - szukaj tego, co jest w moim profilu
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Sedno sprawy ująłeś.zbig_wwl pisze:W rocznikach, które podałeś wyboru dużego nie będzie - jak chcesz w miarę budżetowo, to pozostaje 2.4 i 1.8t. 2.8 w tych rocznikach nie było, a w 3.0 bym się nie pchał, bo to jednak nieco inna konstrukcja silnika niż 2.4 i 2.8 i jak czytam forum, to ma swoje bolączki.
Podsumowując - jeżeli chcesz coś dłubać i zwiększać moc - weź 1.8t, jeżeli chcesz mieć ładne brzmienie i kulturę pracy jednostki napędowej - bierz 2.4, jeżeli chcesz jedno i drugie - szukaj tego, co jest w moim profilu
Ten 2,4 jednak inaczej się zbiera od turbiny.
Naprawdę nie było 2,8
Wydaje mi się, że ubezpieczenie w niektórych firmach rozgranicza do 2,0 i powyżej albo może kiedyś tak było.
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Moje auto: S4 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
kolego ja za swoją setę 2.6 płaciłem 440PLN w Liberty, teraz na moje 2.7T wychodzi niecałe 410PLN z pełnymi zniżkami w YCD, o którym pisałem w poprzednim poście
zbig_wwl, nic dodać nic ująć być może klub "wzbogaci" się o kolejne 2.7T
robsonb73, w poliftowych wersjach 2.8 został zastąpiony 3.0. Ludzie tym jakoś jeżdżą, ale żeby ktoś polecał 3.0 to chyba jeszcze się nie spotkałem...
zbig_wwl, nic dodać nic ująć być może klub "wzbogaci" się o kolejne 2.7T
robsonb73, w poliftowych wersjach 2.8 został zastąpiony 3.0. Ludzie tym jakoś jeżdżą, ale żeby ktoś polecał 3.0 to chyba jeszcze się nie spotkałem...
- Adriano007
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 591
- Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
- Imię: Adrian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Spytkowice
- Kontakt:
Macie racje że nie powinienem zawężać poszukiwań modelu dla siebie i faktycznie 1.8t też biorę pod uwagę chociażby z racji wcześniejszego posiadania pojazdu z takim motorem. Co do ofert ubezpieczycieli to postaram się rozeznać w temacie ile naliczą mi w danej firmie- i będe miał porównanie. Podkręcanie mocy zaś nie jest dla mnie priorytetem. Chce aby samochód był w jak największym stopniu w oryginale. Zresztą później przy sprzedaży może być kiepsko gdyż każdy szuka oryginału. 2.7t piękna sprawa ale mimo wszystko liczę się z ewentualnymi późniejszymi kosztami jeśli chodzi o naprawę.
- sibik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 08 sie 2010, 22:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Zamość
A ja zapytam inaczej
a6 c5 2.4 bez quattro czy 2.8 v6 quatrro
Wiadomo napęd quatrro wygodny w zimie, lepsza przyczepność itp ale i większe spalanie, ewentualne koszty napraw dyfra czy wycieków z niego.
Czy miał ktoś możliwość porównania?? chodzi mi o przyśpieszenie i elastyczność obydwu silniczków.
[ Dodano: 2013-03-12, 13:24 ]
btw bo mam na oku ładne zadbane, z potwierdzonym przebiegiem a6 c5 2.4. Do tej pory oglądałem tylko 2.8 ale co jeden to większy trup, a już szukam dłużdzy okres czasu.
a6 c5 2.4 bez quattro czy 2.8 v6 quatrro
Wiadomo napęd quatrro wygodny w zimie, lepsza przyczepność itp ale i większe spalanie, ewentualne koszty napraw dyfra czy wycieków z niego.
Czy miał ktoś możliwość porównania?? chodzi mi o przyśpieszenie i elastyczność obydwu silniczków.
[ Dodano: 2013-03-12, 13:24 ]
btw bo mam na oku ładne zadbane, z potwierdzonym przebiegiem a6 c5 2.4. Do tej pory oglądałem tylko 2.8 ale co jeden to większy trup, a już szukam dłużdzy okres czasu.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Elastyczniejszy będzie 2.8 ale wiadomo 2.4 nie będzie dużo gorszy chociaż różnica jest. Quattro na pewno frajda i bezpieczeństwo. No ale jak komuś zależy żeby zaoszczędzić 5 zł na 100 km to polecam FWD. Nigdy nie słyszałem o problemach z napędem quattro. On jest praktycznie bezobsługowy. Spalanie będzie identyczne. To są te same motory różnią się tylko bodajże skokiem tłoka.
Zaraz odezwą się przeciwnicy 2.8 że 2.4 lepiej. Otóż nie ponieważ żadnych korzyści nie widać. Spalanie takie samo a osiągi gorsze. Wybór i tak należy do Ciebie.
Zaraz odezwą się przeciwnicy 2.8 że 2.4 lepiej. Otóż nie ponieważ żadnych korzyści nie widać. Spalanie takie samo a osiągi gorsze. Wybór i tak należy do Ciebie.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
Panowie, odgrzewam kotleta. Mam kilka pytań. Jestem w trakcie poszukiwań A6 z silnikiem benzynowym. Dlaczego wszyscy odradzają silnik 3.0? Jak ma się w eksploatacji i oczywiście w $ silnik 2.8 do 4.2. W moim przypadku w grę wchodzi tylko i wyłącznie gaz. Jeżeli mogę prosić o jakieś sugestie będę bardzo wdzięczny. A może 2.7T?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 149
- Rejestracja: 12 gru 2010, 21:23
- Lokalizacja: Grodzisk mazowiecki
2.8 dobre do gazu. W SPAM do 4.2 napewno wszystko tańsze i większa dostępność. Tym bym sie nie zrażał, sam bym chcial 4.2 z niskim spalaniem no ale raz jestem przeciwnikiem gazu, moze nie tyle przeciwnikiem co poprostu mam jakieś uprzedzenie wynikajace być może ze stereotypów. Na temat 3 litrowego silnika nie mam pojęcia więc sie nie wypowiem. Moge powiedzieć że mi 2.8 wystarcza chociaż wiesz jak jest z biegiem czasu apetyt rośnie. Jak Cie stać to bierz śmiało 4.2
Ja mysle ze turbo to nie lpg , robiłem nie raz te auta z lpg i jest problem z zapłonem i kolektorem dolotowym wypalają się łopatki w kolektorze 3.0 , ja poleca 2.4 to najbardziej udany motor ,lpg brak kolizji. 2.8 robiłem z lpg tez moze być tylko spalanie jest większe a moc o 20 km. a nie znaczna w codziennej ....\
pozdro
pozdro
AUDI A6 TERI
co masz głównie na mysli, spalanie czy części? Mi się wydaje że przy dłuższej eksploatacji każde 20KM jest ważne. A jak ma się silnik 1.8T w audi A4 B6? Wiem że to forum A6 ale może ktoś wie czy to ten sam silnik. Chyba raczej będę szukał 2.8 ale jak narazie to same trupy wynajduję. Brać już z gazem czy bez?daniel.tymek pisze:Jak Cie stać to bierz śmiało 4.2
Nie obierajcie tez kryterium wyboru silnika - ceny ubezpieczenia. Jak kogos nie stac dolozyc 100-150 zl rocznie do stawki za silnik 2.4 to niech sie nie pcha w 2.7 czy 4.2 bo jest wiele innych wydatkow. Akurat o 3.0 nie mysle nic zlego...na pewno prostsze w naprawie niz 2.7bt.
Swoje 2.7 ostatnio porobilem, troche kasy poszlo ale teraz wszystko cacy i jazda bez obaw o nieprzewidziane awarie... ale wiadomo ze jak focha walnie to sie cos zesra
ps. sorry za znaki ale z tel. pisane
Swoje 2.7 ostatnio porobilem, troche kasy poszlo ale teraz wszystko cacy i jazda bez obaw o nieprzewidziane awarie... ale wiadomo ze jak focha walnie to sie cos zesra
ps. sorry za znaki ale z tel. pisane
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga