Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ INNY] Audi A6 C5 Silnik benzynowy jaki wybrać?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 28 wrz 2012, 14:22

Nie będę cię namawiał i przekonywał do konkretnego silnika, ale zanim podejmiesz ostateczną decyzję i koszt OC jest jednym z ważniejszych czynników przy zakupie samochodu, proponowałbym odwiedzić strony www ubezpieczycieli i wykonać kilka kalkulacji w różnych wersjach silnikowych. Wtedy będziesz miał wszystko jak na dłoni czy opłaci ci się taki a nie inny silnik. Proponuję ci zajrzeć na you can drive, bo ich oferta jest naprawdę atrakcyjna.

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 28 wrz 2012, 18:30

Ja w HDI zapłąciłęm ostatnio 403zł za 1.8T przy zniżkach 60%. Co do auta, to nie zawężaj silnika tylko do 2.4. Proponuję szukać 1.8T oraz 2.4. A to ze względu na kiepską podaż samochodów wartych kupna - im więcej silników weźmiesz pod uwagę, tym łatwiej będzie znaleźć samochód.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 28 wrz 2012, 22:54

W rocznikach, które podałeś wyboru dużego nie będzie - jak chcesz w miarę budżetowo, to pozostaje 2.4 i 1.8t. 2.8 w tych rocznikach nie było, a w 3.0 bym się nie pchał, bo to jednak nieco inna konstrukcja silnika niż 2.4 i 2.8 i jak czytam forum, to ma swoje bolączki.
Podsumowując - jeżeli chcesz coś dłubać i zwiększać moc - weź 1.8t, jeżeli chcesz mieć ładne brzmienie i kulturę pracy jednostki napędowej - bierz 2.4, jeżeli chcesz jedno i drugie - szukaj tego, co jest w moim profilu ;)
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

robsonb73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: robsonb73 » 28 wrz 2012, 23:26

zbig_wwl pisze:W rocznikach, które podałeś wyboru dużego nie będzie - jak chcesz w miarę budżetowo, to pozostaje 2.4 i 1.8t. 2.8 w tych rocznikach nie było, a w 3.0 bym się nie pchał, bo to jednak nieco inna konstrukcja silnika niż 2.4 i 2.8 i jak czytam forum, to ma swoje bolączki.
Podsumowując - jeżeli chcesz coś dłubać i zwiększać moc - weź 1.8t, jeżeli chcesz mieć ładne brzmienie i kulturę pracy jednostki napędowej - bierz 2.4, jeżeli chcesz jedno i drugie - szukaj tego, co jest w moim profilu ;)
Sedno sprawy ująłeś.
Ten 2,4 jednak inaczej się zbiera od turbiny.
Naprawdę nie było 2,8 ??
Wydaje mi się, że ubezpieczenie w niektórych firmach rozgranicza do 2,0 i powyżej albo może kiedyś tak było.
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 29 wrz 2012, 00:57

kolego ja za swoją setę 2.6 płaciłem 440PLN w Liberty, teraz na moje 2.7T wychodzi niecałe 410PLN z pełnymi zniżkami w YCD, o którym pisałem w poprzednim poście <lol>
zbig_wwl, nic dodać nic ująć <okok> być może klub "wzbogaci" się o kolejne 2.7T <rotfl>
robsonb73, w poliftowych wersjach 2.8 został zastąpiony 3.0. Ludzie tym jakoś jeżdżą, ale żeby ktoś polecał 3.0 to chyba jeszcze się nie spotkałem...

Awatar użytkownika
Adriano007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 591
Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
Imię: Adrian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Spytkowice
Kontakt:

Post autor: Adriano007 » 29 wrz 2012, 08:42

Macie racje że nie powinienem zawężać poszukiwań modelu dla siebie i faktycznie 1.8t też biorę pod uwagę chociażby z racji wcześniejszego posiadania pojazdu z takim motorem. Co do ofert ubezpieczycieli to postaram się rozeznać w temacie ile naliczą mi w danej firmie- i będe miał porównanie. Podkręcanie mocy zaś nie jest dla mnie priorytetem. Chce aby samochód był w jak największym stopniu w oryginale. Zresztą później przy sprzedaży może być kiepsko gdyż każdy szuka oryginału. 2.7t piękna sprawa ale mimo wszystko liczę się z ewentualnymi późniejszymi kosztami jeśli chodzi o naprawę.

Awatar użytkownika
sibik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 08 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Zamość

Post autor: sibik » 12 mar 2013, 13:16

A ja zapytam inaczej

a6 c5 2.4 bez quattro czy 2.8 v6 quatrro

Wiadomo napęd quatrro wygodny w zimie, lepsza przyczepność itp ale i większe spalanie, ewentualne koszty napraw dyfra czy wycieków z niego.

Czy miał ktoś możliwość porównania?? chodzi mi o przyśpieszenie i elastyczność obydwu silniczków.

[ Dodano: 2013-03-12, 13:24 ]
btw bo mam na oku ładne zadbane, z potwierdzonym przebiegiem a6 c5 2.4. Do tej pory oglądałem tylko 2.8 ale co jeden to większy trup, a już szukam dłużdzy okres czasu.
Pozdrawiam

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 12 mar 2013, 13:27

Elastyczniejszy będzie 2.8 ale wiadomo 2.4 nie będzie dużo gorszy chociaż różnica jest. Quattro na pewno frajda i bezpieczeństwo. No ale jak komuś zależy żeby zaoszczędzić 5 zł na 100 km to polecam FWD. Nigdy nie słyszałem o problemach z napędem quattro. On jest praktycznie bezobsługowy. Spalanie będzie identyczne. To są te same motory różnią się tylko bodajże skokiem tłoka.

Zaraz odezwą się przeciwnicy 2.8 że 2.4 lepiej. Otóż nie ponieważ żadnych korzyści nie widać. Spalanie takie samo a osiągi gorsze. Wybór i tak należy do Ciebie.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Awatar użytkownika
sibik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 08 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Zamość

Post autor: sibik » 12 mar 2013, 15:34

Wybór jest dla mnie oczywisty 2.8 :) ale znaleÂźć zadbaną jednostke 2.8 ( podstawa dla mnie jest także skrzynia manualna) graniczy z cudem :|
Pozdrawiam

julas.wrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 24 lip 2013, 21:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: julas.wrc » 24 lip 2013, 22:19

Panowie, odgrzewam kotleta. Mam kilka pytań. Jestem w trakcie poszukiwań A6 z silnikiem benzynowym. Dlaczego wszyscy odradzają silnik 3.0? Jak ma się w eksploatacji i oczywiście w $ silnik 2.8 do 4.2. W moim przypadku w grę wchodzi tylko i wyłącznie gaz. Jeżeli mogę prosić o jakieś sugestie będę bardzo wdzięczny. A może 2.7T?

daniel.tymek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 12 gru 2010, 21:23
Lokalizacja: Grodzisk mazowiecki

Post autor: daniel.tymek » 25 lip 2013, 00:04

2.8 dobre do gazu. W SPAM do 4.2 napewno wszystko tańsze i większa dostępność. Tym bym sie nie zrażał, sam bym chcial 4.2 z niskim spalaniem no ale raz jestem przeciwnikiem gazu, moze nie tyle przeciwnikiem co poprostu mam jakieś uprzedzenie wynikajace być może ze stereotypów. Na temat 3 litrowego silnika nie mam pojęcia więc sie nie wypowiem. Moge powiedzieć że mi 2.8 wystarcza chociaż wiesz jak jest z biegiem czasu apetyt rośnie. Jak Cie stać to bierz śmiało 4.2

TERI-AIR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 28 lut 2011, 22:42
Lokalizacja: warszawa

Post autor: TERI-AIR » 25 lip 2013, 00:06

Ja mysle ze turbo to nie lpg , robiłem nie raz te auta z lpg i jest problem z zapłonem i kolektorem dolotowym wypalają się łopatki w kolektorze 3.0 , ja poleca 2.4 to najbardziej udany motor ,lpg brak kolizji. 2.8 robiłem z lpg tez moze być tylko spalanie jest większe a moc o 20 km. a nie znaczna w codziennej ....\

pozdro
AUDI A6 TERI

julas.wrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 24 lip 2013, 21:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: julas.wrc » 25 lip 2013, 08:49

daniel.tymek pisze:Jak Cie stać to bierz śmiało 4.2
co masz głównie na mysli, spalanie czy części? Mi się wydaje że przy dłuższej eksploatacji każde 20KM jest ważne. A jak ma się silnik 1.8T w audi A4 B6? Wiem że to forum A6 ale może ktoś wie czy to ten sam silnik. Chyba raczej będę szukał 2.8 ale jak narazie to same trupy wynajduję. Brać już z gazem czy bez?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 25 lip 2013, 13:30

TERI-AIR pisze:Ja mysle ze turbo to nie lpg
To Âźle myślisz....

Awatar użytkownika
fadros
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 17 sty 2013, 10:30
Lokalizacja: Grajewo

Post autor: fadros » 28 lip 2013, 18:36

Nie obierajcie tez kryterium wyboru silnika - ceny ubezpieczenia. Jak kogos nie stac dolozyc 100-150 zl rocznie do stawki za silnik 2.4 to niech sie nie pcha w 2.7 czy 4.2 bo jest wiele innych wydatkow. Akurat o 3.0 nie mysle nic zlego...na pewno prostsze w naprawie niz 2.7bt.
Swoje 2.7 ostatnio porobilem, troche kasy poszlo ale teraz wszystko cacy i jazda bez obaw o nieprzewidziane awarie... ale wiadomo ze jak focha walnie to sie cos zesra ;p
ps. sorry za znaki ale z tel. pisane

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga