Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ INNY] Audi A6 C5 Silnik benzynowy jaki wybrać?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 24 sie 2012, 10:38

1. Co do LPG to uważam, że wina leży po obydwu stronach (żony i teściowej ;) ) - gazowników kumatych jest pewnie sporo, ale rynek promuje papraków. Pamiętam jak zakładałem pierwszy raz LPG do auta (A6 2.8 właśnie ;) ), to jedyne hasła jakie były moim kryterium wyboru to sekwencja i cena. Więc dostałem sekwencje w najniższej cenie, jaką oferowali monterzy w mojej okolicy. Powyższe skończyło się oczywiście tym, że w końcu musiałem zrobić sobie dobrze sam ;) (jak pewnie większość zadowolonych użytkowników LPG na tym forum, lub tych, którzy odszukali prawdziwego fachowca i nie kierowali się ceną instalki).
W obecnym aucie LPG już założone "po mojemu" i pracuje bez zarzutów.
Na alledrogo pewnie większość aut z LPG to właśnie takie, gdzie handlarz założył instalkę po taniości celem sprzedaży auta już z LPG, albo sprzedają właściciele auta z "budżetową" instalacją, którzy właśnie się przekonali, że gaz to zło i chcą ożenić auto komu innemu ;).

2. 2.8 jak najbardziej polecam, zrobiłem tym motorem ~50kkm przy stanie początkowym chyba 109kkm (w rzeczywistości pewnie miała ok. 200kkm, bo zaraz na początku wymieniałem sondy, a stare były jeszcze oryginalne). Przez te 50kkm w silniku, oprócz wspomnianych sond, wymieniłem rozrząd (ale to koszt eksploatacyjny <luzik>), czujnik G2/62 (~50pln) i jakiś wężyk podciśnienia (to z kolei pewnie rykoszet "usprawniania" instalki LPG założonej "po taniości)".

3. ciekawostka co do valtek'ów - ostatnio u szwagra w a80 ABK (fullgrupa, 115ps) z ciekawości pokalibrowałem czerwone valdki na 0.3mm skoku i silnik zaczął całkiem ładnie pracować, czyli czerwone waldki zrobione na 0.3mm są całkiem szybkie ;) - nie wiem jak to chodziło w OL, bo regfasty już były w drodze i nie chciało mi się podłączać szerokopasmówki, ale dupohamownia nie odczuwała różnicy pomiędzy LPG i noPb, więc jeżeli nawet było ubożej niż na noPb, to nieznacznie - sonda pozostawała na bogato. ÂŻe tam siedzi alaska, to nawet nie wspomnę <luzik>
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Michał_28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 17 sie 2012, 21:53
Lokalizacja: Holandia

Post autor: Michał_28 » 24 sie 2012, 19:36

Stary za twoje oko masz u mnie whisky <okok> czyli jednak ten link co doradziłeś będę starał się zbić do 14500 zł montaż gazu u bardzo dobrego mechanika ze śląska to koszt 4500 zł instalacja BRC sq p&d a dlaczego wybrałem BRC bo mam zaufanie do tej firmy i do tego kto montował instalacje to chyba bardzo ważne , miałem do wyboru oczywiście hanach 2000 ale wole już sprawdzony osprzęt , co do ceny jak stać nas na zakup Audi A6 C 5 2.8 v6 to czy będziemy się zastanawiać nad kosztem instalacji ? ;) , ok jak już będę miał to dam zdjęcia a co do instalacji jak najbardziej dam zdjęcia i etc pozdro

PS

metyoo jak najbardziej dziękuje ci za wsparcie i jak wymieniłem zapraszam na whisky jak będziesz w okolicach Gdyni czy też Krakowa to <hura> w pl od 25 do 5 września <cwaniak>

wondy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 31 sie 2012, 15:50
Lokalizacja: Płock

Post autor: wondy » 31 sie 2012, 16:03

Dołączę się do tego tematu, bo też stoję przed wyborem silnika do A6 C5 tip (2.4 lub 1.8T)
Dzwoniłem do zakładu, gdzie zakładałem poprzednio instalację gaz. do auta (lexusa is200) i byłem bardzo zadowolony. Facet mi radził silnik 1.8T (bez modyfikowania do 180KM). Graty podobne co w lexie, tyle że na 4 gary: stag 300+, wtryski HANA, KME Silver Turbo. Cena: 3100.
W lexie przeszkadzała mi tylko jedna rzecz: musiałem wysoko kręcić by jechał:) Mimo, że dźwięk był fajny i silnik bardzo szybko się nagrzewał, to średnio mi się ciągła jazda na wysokich obrotach (było tez niezbyt cicho). Dlatego w a6 pomyślałem o silniku 2.4 (mimo wyższych oplat czy eksploatacji). Nie miałem okazji się przejechać żadnym z nim, ale 2.4 na pewno ciągnie już od niższych obrotów (lex mi szedł od 4,5:). Nie wiem tez jak z nagrzewaniem, bo w Lexie czekałem w lato może 30sek aż się przełączy na lpg, a w zimę ok 1min (robię często odcinki po 6-7km, temp przełączania była chyba na ok 35st ustawiona, nie pamiętam dokładnie). Może ma ktoś z okolic Płocka któryś z silników? :] Sam już nie wiem, na pewno auto chce w automacie - tiptronic. Te 150KM nie wiem czy na tą mase nie jest za mało, chociaż te 9sek do 100tki to jeszcze byłoby ok. Może warto jednak chipować ten silnik? I czy wogóle ma to sens przy skrzyni automatycznej?

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 01 wrz 2012, 09:09

Z tego co widzę, to 150KM Twoich wymagań nie spełni. Charakterystyka turbo w 1.8T jest taka, że moment ma całkiem nisko. Ale jesto go za mało, to samo w 2.4. Polecam 1.8T 180KM albo czip na 180 i będziesz już wtedy bardzo zadowolony. Z gazem też nie ma problemu. Z tym reduktorem nie miałem styczności, ale to dość popularny reduktor, to napewno uzyskasz informację. Zielone HANY i stag 300+ spoko. Będzie to latać jak trzeba, nawet po czipie. Jak typ jeszcze to wszystko dobrze założy i ustawi to tylko jeździć:) Ja 80kkm bezobsługowo na dobrym gazie już mam i o czipie myślę.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 01 wrz 2012, 10:43

http://www.audiklub.org/dane/a6/c5.html
pod tym adresem znajdziesz dane techniczne i wykresy charakterystyki silników. baza danych nie jest do końca aktualna, ale mimo tego jest warta przejrzenia.
nie-wiesz-jaki-silnik-wybrac-zagladnij- ... t12243.htm
pod tym adresem znajdziesz podstawowe, ale istotne informacje o silnikach, które cię interesują. przejrzyj, poczytaj na spokojnie i daj znać co cię interesuje.

wondy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 31 sie 2012, 15:50
Lokalizacja: Płock

Post autor: wondy » 01 wrz 2012, 12:46

ok, dzięki.
Trochę boje się chipowania w automacie, bo nie wiem czy skrzynia nie będzie wtedy bardziej dostawała po d$#@. Gdzieś czytałem że odradzali chip w AT. Muszę poszukać kogoś w okolicy Płocka (ew. Wawy/ÂŁodzi) kto się tym zajmuje.

btw. a6 c5 1.8T 180KM w AT wychodziły w ogóle? Bo na all. nie ma żadnego obecnie.

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 02 wrz 2012, 19:53

Skrzynia Tiptronic jest to bardzo wytrzymała konstrukcja nie masz co się bać. Jeżeli chcesz 1.8T bez problemu wytrzyma to żaden wyczyn. Skrzynie Tiptronic i Stronic są przeznaczone do dużych mocy silnika. 2.4 odradzam mało elastyczna jednostka w porównaniu do 2.8 a w dodatku spalanie się nie różni praktycznie niczym <lol>
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Ivan21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 03 wrz 2012, 10:13
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Ivan21 » 06 wrz 2012, 21:08

piotrek24dm pisze:Skrzynia Tiptronic jest to bardzo wytrzymała konstrukcja nie masz co się bać. Jeżeli chcesz 1.8T bez problemu wytrzyma to żaden wyczyn. Skrzynie Tiptronic i Stronic są przeznaczone do dużych mocy silnika. 2.4 odradzam mało elastyczna jednostka w porównaniu do 2.8 a w dodatku spalanie się nie różni praktycznie niczym <lol>

2.4 jest elastyczne ale z manualem . Z automatem to porarzka tak samo jest z 2.8 . 2.8 tak samo nie jedzie na tiptronicu . 4.2 i tiptronic to juz inna bajka :D . Lepiej kupć zadbane 2.4 niż zajechane 2.8 .

Darek2226
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 31 sie 2012, 12:53
Lokalizacja: Zach-Pom

Post autor: Darek2226 » 08 wrz 2012, 20:35

W zeszłym tygodniu kupiłem takie oto autko: http://allegro.pl/audi-a6-2-8-v6-stan-p ... 30294.html i jestem bardzo zadowolony z zakupu. Czyściutkie, zadbane i tak jak w opisie nic nie stuka i nie puka. Mam jeszcze avanta 2.5TDI 150km z 2000-go roku i po przejechaniu się 2.8 benzynką nie chce mi się nawet na niego patrzeć. Przyspieszenie, cisza i brak drgań na karoserii to wszystko przemawia na korzyść 2.8benz. Spalanie na poziomie 12-13l na 100km jest dla mnie na akceptowalnym poziomie (dla oszczędnych proponuję Matiza lub Daihatsu Charade 1.0 D) i nie przewiduję montażu LPG. Uczciwie mogę polecić Audi z motorem 2.8 ale z pewnością trzeba uważać żeby nie kupić jakiegoś gniota z cofniętym przebiegiem. Jestem drugim właścicielem tej "ślicznotki" i tobie życzę podobnego, udanego zakupu.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 08 wrz 2012, 21:33

Darek2226, a jechałeś zdrowym 2.5 tdi 180 km bo ostatnio miałem okazje i powiem szczerze wszystkie benzyny do silnika 2.7 bi i 4.2 to slimaki dosłownie byłem w szoku <szok>

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 08 wrz 2012, 22:40

daniel1997 pisze:Darek2226, a jechałeś zdrowym 2.5 tdi 180 km bo ostatnio miałem okazje i powiem szczerze wszystkie benzyny do silnika 2.7 bi i 4.2 to slimaki dosłownie byłem w szoku <szok>
tez tak mysle o swoim 1.8T <lol>

Michał_28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 17 sie 2012, 21:53
Lokalizacja: Holandia

Post autor: Michał_28 » 09 wrz 2012, 21:24

Witam

Mogę polecić silnik 2.8v6 o oznaczeniu ALG takim się bujam i mogę powiedzieć że pięknie idzie pomruk cudowny i spalanie na gazie bardzo ładnie 480 km przejechane, tankowałem 56L gazu butla 70L, instalacja BRC , starałem się utrzymać prędkość 150/160 km i po prostu bajka ale co od razu powiem jak nie chcesz się pakować w koszta to raczej polecam 1.8T , bo 2.8v6 to są koszta i sam się o nich przekonałem i to nie dawno jak tylko zakupiłem audi ale dla pomruku można to przeboleć , zdjęcia dodam jutro , a co do jazdy na benzynie 2.8 przy normalniej jeździe spala całkiem ładnie jak na taki motor 12L w trasie prędkość 120 km w mieście trochę gorzej <uoee>

RobsonTurbo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 29 sty 2012, 20:39
Lokalizacja: Lry

Post autor: RobsonTurbo » 15 wrz 2012, 00:52

Ja moge polecic 2.7 biturbo. Mam LPG parownik KME GOLD wtryski zwykle valtek (instalka za 4 tys) na mocy 250 km wyrabia mi bez problemu juz okolo roku( wiadomo upalanie tylko na PB), jednak po chipie i wydechu planuje ok 330+km i mocniejsze wtryski gazu.
Tiptronic wyrobi bez problemu, spalanie gazu to psie pieniadze za przejechanie ok 300 km przy " nienormalnej jezdzie mieszaniej" wychodzi ok 150-180 zl gaz+ pb na rozgrzanie silnika.

Oczywiscie kupno silnika 2.7 biturbo w nienagannym stanie + 1 tys na wejscie to strzał w loterie ale jak sie trafi to ..;d

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 15 wrz 2012, 09:04

RobsonTurbo pisze:Mam LPG parownik KME GOLD wtryski zwykle valtek (instalka za 4 tys)
szczerze powiedziawszy to gazownik z ciebie zdarł za tą instalację jak żyd za matkę, bo ja za 200pln więcej dostałem np. drugi reduktor i wtryski hanky...
RobsonTurbo pisze:po chipie i wydechu planuje ok 330+km i mocniejsze wtryski gazu.
Tiptronic wyrobi bez problemu
jesteś tego wszystkiego taki pewien?
na twoim miejscu powstrzymałbym twój hura optymizm, poczekał jak wyjdą mody i wtedy się cieszył, bo lepiej się mile zaskoczyć niż rozczarować... <okok>

Awatar użytkownika
Adriano007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 591
Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
Imię: Adrian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Spytkowice
Kontakt:

Post autor: Adriano007 » 28 wrz 2012, 14:12

Witam. Jestem na kupnie AUDI A6 2002-2004r w benzynie. Swego czasu użytkowałem A6 1998r 1.8t. ÂŻe tamten egzemplarz był mega zadbany nie miałem z nim żadnych problemów. Teraz również nie chce kupić trupa (jestem przygotowany na wydatek ok 27 tyś zł.) więc pomyślałem że aby z góry wyeliminować problem z turbo to może nabęde wolnossaka 2.4 V6. Wiem że będziecie doradzać 2.8 ale mniejsza pojemność to mniejsze opłaty OC a i w przyszłości może będzie łatwiej go sprzedać. Mile widziane obiektywne wypowiedzi użytkowników audi 2.4 V6

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga