[ INNY] Audi A6 C5 Silnik benzynowy jaki wybrać?
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
1. Co do LPG to uważam, że wina leży po obydwu stronach (żony i teściowej ) - gazowników kumatych jest pewnie sporo, ale rynek promuje papraków. Pamiętam jak zakładałem pierwszy raz LPG do auta (A6 2.8 właśnie ), to jedyne hasła jakie były moim kryterium wyboru to sekwencja i cena. Więc dostałem sekwencje w najniższej cenie, jaką oferowali monterzy w mojej okolicy. Powyższe skończyło się oczywiście tym, że w końcu musiałem zrobić sobie dobrze sam (jak pewnie większość zadowolonych użytkowników LPG na tym forum, lub tych, którzy odszukali prawdziwego fachowca i nie kierowali się ceną instalki).
W obecnym aucie LPG już założone "po mojemu" i pracuje bez zarzutów.
Na alledrogo pewnie większość aut z LPG to właśnie takie, gdzie handlarz założył instalkę po taniości celem sprzedaży auta już z LPG, albo sprzedają właściciele auta z "budżetową" instalacją, którzy właśnie się przekonali, że gaz to zło i chcą ożenić auto komu innemu .
2. 2.8 jak najbardziej polecam, zrobiłem tym motorem ~50kkm przy stanie początkowym chyba 109kkm (w rzeczywistości pewnie miała ok. 200kkm, bo zaraz na początku wymieniałem sondy, a stare były jeszcze oryginalne). Przez te 50kkm w silniku, oprócz wspomnianych sond, wymieniłem rozrząd (ale to koszt eksploatacyjny ), czujnik G2/62 (~50pln) i jakiś wężyk podciśnienia (to z kolei pewnie rykoszet "usprawniania" instalki LPG założonej "po taniości)".
3. ciekawostka co do valtek'ów - ostatnio u szwagra w a80 ABK (fullgrupa, 115ps) z ciekawości pokalibrowałem czerwone valdki na 0.3mm skoku i silnik zaczął całkiem ładnie pracować, czyli czerwone waldki zrobione na 0.3mm są całkiem szybkie - nie wiem jak to chodziło w OL, bo regfasty już były w drodze i nie chciało mi się podłączać szerokopasmówki, ale dupohamownia nie odczuwała różnicy pomiędzy LPG i noPb, więc jeżeli nawet było ubożej niż na noPb, to nieznacznie - sonda pozostawała na bogato. ÂŻe tam siedzi alaska, to nawet nie wspomnę
W obecnym aucie LPG już założone "po mojemu" i pracuje bez zarzutów.
Na alledrogo pewnie większość aut z LPG to właśnie takie, gdzie handlarz założył instalkę po taniości celem sprzedaży auta już z LPG, albo sprzedają właściciele auta z "budżetową" instalacją, którzy właśnie się przekonali, że gaz to zło i chcą ożenić auto komu innemu .
2. 2.8 jak najbardziej polecam, zrobiłem tym motorem ~50kkm przy stanie początkowym chyba 109kkm (w rzeczywistości pewnie miała ok. 200kkm, bo zaraz na początku wymieniałem sondy, a stare były jeszcze oryginalne). Przez te 50kkm w silniku, oprócz wspomnianych sond, wymieniłem rozrząd (ale to koszt eksploatacyjny ), czujnik G2/62 (~50pln) i jakiś wężyk podciśnienia (to z kolei pewnie rykoszet "usprawniania" instalki LPG założonej "po taniości)".
3. ciekawostka co do valtek'ów - ostatnio u szwagra w a80 ABK (fullgrupa, 115ps) z ciekawości pokalibrowałem czerwone valdki na 0.3mm skoku i silnik zaczął całkiem ładnie pracować, czyli czerwone waldki zrobione na 0.3mm są całkiem szybkie - nie wiem jak to chodziło w OL, bo regfasty już były w drodze i nie chciało mi się podłączać szerokopasmówki, ale dupohamownia nie odczuwała różnicy pomiędzy LPG i noPb, więc jeżeli nawet było ubożej niż na noPb, to nieznacznie - sonda pozostawała na bogato. ÂŻe tam siedzi alaska, to nawet nie wspomnę
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
Stary za twoje oko masz u mnie whisky czyli jednak ten link co doradziłeś będę starał się zbić do 14500 zł montaż gazu u bardzo dobrego mechanika ze śląska to koszt 4500 zł instalacja BRC sq p&d a dlaczego wybrałem BRC bo mam zaufanie do tej firmy i do tego kto montował instalacje to chyba bardzo ważne , miałem do wyboru oczywiście hanach 2000 ale wole już sprawdzony osprzęt , co do ceny jak stać nas na zakup Audi A6 C 5 2.8 v6 to czy będziemy się zastanawiać nad kosztem instalacji ? , ok jak już będę miał to dam zdjęcia a co do instalacji jak najbardziej dam zdjęcia i etc pozdro
PS
metyoo jak najbardziej dziękuje ci za wsparcie i jak wymieniłem zapraszam na whisky jak będziesz w okolicach Gdyni czy też Krakowa to w pl od 25 do 5 września
PS
metyoo jak najbardziej dziękuje ci za wsparcie i jak wymieniłem zapraszam na whisky jak będziesz w okolicach Gdyni czy też Krakowa to w pl od 25 do 5 września
Dołączę się do tego tematu, bo też stoję przed wyborem silnika do A6 C5 tip (2.4 lub 1.8T)
Dzwoniłem do zakładu, gdzie zakładałem poprzednio instalację gaz. do auta (lexusa is200) i byłem bardzo zadowolony. Facet mi radził silnik 1.8T (bez modyfikowania do 180KM). Graty podobne co w lexie, tyle że na 4 gary: stag 300+, wtryski HANA, KME Silver Turbo. Cena: 3100.
W lexie przeszkadzała mi tylko jedna rzecz: musiałem wysoko kręcić by jechał:) Mimo, że dźwięk był fajny i silnik bardzo szybko się nagrzewał, to średnio mi się ciągła jazda na wysokich obrotach (było tez niezbyt cicho). Dlatego w a6 pomyślałem o silniku 2.4 (mimo wyższych oplat czy eksploatacji). Nie miałem okazji się przejechać żadnym z nim, ale 2.4 na pewno ciągnie już od niższych obrotów (lex mi szedł od 4,5:). Nie wiem tez jak z nagrzewaniem, bo w Lexie czekałem w lato może 30sek aż się przełączy na lpg, a w zimę ok 1min (robię często odcinki po 6-7km, temp przełączania była chyba na ok 35st ustawiona, nie pamiętam dokładnie). Może ma ktoś z okolic Płocka któryś z silników? Sam już nie wiem, na pewno auto chce w automacie - tiptronic. Te 150KM nie wiem czy na tą mase nie jest za mało, chociaż te 9sek do 100tki to jeszcze byłoby ok. Może warto jednak chipować ten silnik? I czy wogóle ma to sens przy skrzyni automatycznej?
Dzwoniłem do zakładu, gdzie zakładałem poprzednio instalację gaz. do auta (lexusa is200) i byłem bardzo zadowolony. Facet mi radził silnik 1.8T (bez modyfikowania do 180KM). Graty podobne co w lexie, tyle że na 4 gary: stag 300+, wtryski HANA, KME Silver Turbo. Cena: 3100.
W lexie przeszkadzała mi tylko jedna rzecz: musiałem wysoko kręcić by jechał:) Mimo, że dźwięk był fajny i silnik bardzo szybko się nagrzewał, to średnio mi się ciągła jazda na wysokich obrotach (było tez niezbyt cicho). Dlatego w a6 pomyślałem o silniku 2.4 (mimo wyższych oplat czy eksploatacji). Nie miałem okazji się przejechać żadnym z nim, ale 2.4 na pewno ciągnie już od niższych obrotów (lex mi szedł od 4,5:). Nie wiem tez jak z nagrzewaniem, bo w Lexie czekałem w lato może 30sek aż się przełączy na lpg, a w zimę ok 1min (robię często odcinki po 6-7km, temp przełączania była chyba na ok 35st ustawiona, nie pamiętam dokładnie). Może ma ktoś z okolic Płocka któryś z silników? Sam już nie wiem, na pewno auto chce w automacie - tiptronic. Te 150KM nie wiem czy na tą mase nie jest za mało, chociaż te 9sek do 100tki to jeszcze byłoby ok. Może warto jednak chipować ten silnik? I czy wogóle ma to sens przy skrzyni automatycznej?
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
Z tego co widzę, to 150KM Twoich wymagań nie spełni. Charakterystyka turbo w 1.8T jest taka, że moment ma całkiem nisko. Ale jesto go za mało, to samo w 2.4. Polecam 1.8T 180KM albo czip na 180 i będziesz już wtedy bardzo zadowolony. Z gazem też nie ma problemu. Z tym reduktorem nie miałem styczności, ale to dość popularny reduktor, to napewno uzyskasz informację. Zielone HANY i stag 300+ spoko. Będzie to latać jak trzeba, nawet po czipie. Jak typ jeszcze to wszystko dobrze założy i ustawi to tylko jeździć:) Ja 80kkm bezobsługowo na dobrym gazie już mam i o czipie myślę.
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Moje auto: S4 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
http://www.audiklub.org/dane/a6/c5.html
pod tym adresem znajdziesz dane techniczne i wykresy charakterystyki silników. baza danych nie jest do końca aktualna, ale mimo tego jest warta przejrzenia.
nie-wiesz-jaki-silnik-wybrac-zagladnij- ... t12243.htm
pod tym adresem znajdziesz podstawowe, ale istotne informacje o silnikach, które cię interesują. przejrzyj, poczytaj na spokojnie i daj znać co cię interesuje.
pod tym adresem znajdziesz dane techniczne i wykresy charakterystyki silników. baza danych nie jest do końca aktualna, ale mimo tego jest warta przejrzenia.
nie-wiesz-jaki-silnik-wybrac-zagladnij- ... t12243.htm
pod tym adresem znajdziesz podstawowe, ale istotne informacje o silnikach, które cię interesują. przejrzyj, poczytaj na spokojnie i daj znać co cię interesuje.
ok, dzięki.
Trochę boje się chipowania w automacie, bo nie wiem czy skrzynia nie będzie wtedy bardziej dostawała po d$#@. Gdzieś czytałem że odradzali chip w AT. Muszę poszukać kogoś w okolicy Płocka (ew. Wawy/ÂŁodzi) kto się tym zajmuje.
btw. a6 c5 1.8T 180KM w AT wychodziły w ogóle? Bo na all. nie ma żadnego obecnie.
Trochę boje się chipowania w automacie, bo nie wiem czy skrzynia nie będzie wtedy bardziej dostawała po d$#@. Gdzieś czytałem że odradzali chip w AT. Muszę poszukać kogoś w okolicy Płocka (ew. Wawy/ÂŁodzi) kto się tym zajmuje.
btw. a6 c5 1.8T 180KM w AT wychodziły w ogóle? Bo na all. nie ma żadnego obecnie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Skrzynia Tiptronic jest to bardzo wytrzymała konstrukcja nie masz co się bać. Jeżeli chcesz 1.8T bez problemu wytrzyma to żaden wyczyn. Skrzynie Tiptronic i Stronic są przeznaczone do dużych mocy silnika. 2.4 odradzam mało elastyczna jednostka w porównaniu do 2.8 a w dodatku spalanie się nie różni praktycznie niczym
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
piotrek24dm pisze:Skrzynia Tiptronic jest to bardzo wytrzymała konstrukcja nie masz co się bać. Jeżeli chcesz 1.8T bez problemu wytrzyma to żaden wyczyn. Skrzynie Tiptronic i Stronic są przeznaczone do dużych mocy silnika. 2.4 odradzam mało elastyczna jednostka w porównaniu do 2.8 a w dodatku spalanie się nie różni praktycznie niczym
2.4 jest elastyczne ale z manualem . Z automatem to porarzka tak samo jest z 2.8 . 2.8 tak samo nie jedzie na tiptronicu . 4.2 i tiptronic to juz inna bajka :D . Lepiej kupć zadbane 2.4 niż zajechane 2.8 .
W zeszłym tygodniu kupiłem takie oto autko: http://allegro.pl/audi-a6-2-8-v6-stan-p ... 30294.html i jestem bardzo zadowolony z zakupu. Czyściutkie, zadbane i tak jak w opisie nic nie stuka i nie puka. Mam jeszcze avanta 2.5TDI 150km z 2000-go roku i po przejechaniu się 2.8 benzynką nie chce mi się nawet na niego patrzeć. Przyspieszenie, cisza i brak drgań na karoserii to wszystko przemawia na korzyść 2.8benz. Spalanie na poziomie 12-13l na 100km jest dla mnie na akceptowalnym poziomie (dla oszczędnych proponuję Matiza lub Daihatsu Charade 1.0 D) i nie przewiduję montażu LPG. Uczciwie mogę polecić Audi z motorem 2.8 ale z pewnością trzeba uważać żeby nie kupić jakiegoś gniota z cofniętym przebiegiem. Jestem drugim właścicielem tej "ślicznotki" i tobie życzę podobnego, udanego zakupu.
tez tak mysle o swoim 1.8Tdaniel1997 pisze:Darek2226, a jechałeś zdrowym 2.5 tdi 180 km bo ostatnio miałem okazje i powiem szczerze wszystkie benzyny do silnika 2.7 bi i 4.2 to slimaki dosłownie byłem w szoku <szok>
A6 1.8T AJL 180KM 0-100km/h
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
Witam
Mogę polecić silnik 2.8v6 o oznaczeniu ALG takim się bujam i mogę powiedzieć że pięknie idzie pomruk cudowny i spalanie na gazie bardzo ładnie 480 km przejechane, tankowałem 56L gazu butla 70L, instalacja BRC , starałem się utrzymać prędkość 150/160 km i po prostu bajka ale co od razu powiem jak nie chcesz się pakować w koszta to raczej polecam 1.8T , bo 2.8v6 to są koszta i sam się o nich przekonałem i to nie dawno jak tylko zakupiłem audi ale dla pomruku można to przeboleć , zdjęcia dodam jutro , a co do jazdy na benzynie 2.8 przy normalniej jeździe spala całkiem ładnie jak na taki motor 12L w trasie prędkość 120 km w mieście trochę gorzej
Mogę polecić silnik 2.8v6 o oznaczeniu ALG takim się bujam i mogę powiedzieć że pięknie idzie pomruk cudowny i spalanie na gazie bardzo ładnie 480 km przejechane, tankowałem 56L gazu butla 70L, instalacja BRC , starałem się utrzymać prędkość 150/160 km i po prostu bajka ale co od razu powiem jak nie chcesz się pakować w koszta to raczej polecam 1.8T , bo 2.8v6 to są koszta i sam się o nich przekonałem i to nie dawno jak tylko zakupiłem audi ale dla pomruku można to przeboleć , zdjęcia dodam jutro , a co do jazdy na benzynie 2.8 przy normalniej jeździe spala całkiem ładnie jak na taki motor 12L w trasie prędkość 120 km w mieście trochę gorzej
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 45
- Rejestracja: 29 sty 2012, 20:39
- Lokalizacja: Lry
Ja moge polecic 2.7 biturbo. Mam LPG parownik KME GOLD wtryski zwykle valtek (instalka za 4 tys) na mocy 250 km wyrabia mi bez problemu juz okolo roku( wiadomo upalanie tylko na PB), jednak po chipie i wydechu planuje ok 330+km i mocniejsze wtryski gazu.
Tiptronic wyrobi bez problemu, spalanie gazu to psie pieniadze za przejechanie ok 300 km przy " nienormalnej jezdzie mieszaniej" wychodzi ok 150-180 zl gaz+ pb na rozgrzanie silnika.
Oczywiscie kupno silnika 2.7 biturbo w nienagannym stanie + 1 tys na wejscie to strzał w loterie ale jak sie trafi to ..
Tiptronic wyrobi bez problemu, spalanie gazu to psie pieniadze za przejechanie ok 300 km przy " nienormalnej jezdzie mieszaniej" wychodzi ok 150-180 zl gaz+ pb na rozgrzanie silnika.
Oczywiscie kupno silnika 2.7 biturbo w nienagannym stanie + 1 tys na wejscie to strzał w loterie ale jak sie trafi to ..
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Moje auto: S4 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
szczerze powiedziawszy to gazownik z ciebie zdarł za tą instalację jak żyd za matkę, bo ja za 200pln więcej dostałem np. drugi reduktor i wtryski hanky...RobsonTurbo pisze:Mam LPG parownik KME GOLD wtryski zwykle valtek (instalka za 4 tys)
jesteś tego wszystkiego taki pewien?RobsonTurbo pisze:po chipie i wydechu planuje ok 330+km i mocniejsze wtryski gazu.
Tiptronic wyrobi bez problemu
na twoim miejscu powstrzymałbym twój hura optymizm, poczekał jak wyjdą mody i wtedy się cieszył, bo lepiej się mile zaskoczyć niż rozczarować...
- Adriano007
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 591
- Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
- Imię: Adrian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Spytkowice
- Kontakt:
Witam. Jestem na kupnie AUDI A6 2002-2004r w benzynie. Swego czasu użytkowałem A6 1998r 1.8t. ÂŻe tamten egzemplarz był mega zadbany nie miałem z nim żadnych problemów. Teraz również nie chce kupić trupa (jestem przygotowany na wydatek ok 27 tyś zł.) więc pomyślałem że aby z góry wyeliminować problem z turbo to może nabęde wolnossaka 2.4 V6. Wiem że będziecie doradzać 2.8 ale mniejsza pojemność to mniejsze opłaty OC a i w przyszłości może będzie łatwiej go sprzedać. Mile widziane obiektywne wypowiedzi użytkowników audi 2.4 V6