Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

A6 C5 1.8T Gaśnie i Ciężko odpala zimny

Silniki benzynowe
radek_s4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 22 paź 2008, 21:59
Lokalizacja: Gdańsk/Pomorskie

A6 C5 1.8T Gaśnie i Ciężko odpala zimny

Post autor: radek_s4 » 02 gru 2014, 10:21

Cześć :) , mam problem z jedna z moich a6 c5 z silnikiem 1.8t i nie wiem co może być przyczyną :( ....chodzi o to ze jak postoi pare godzin a wgl.juz noc strasznie ciężko go odpalic ... Silnik odpali na benzynie da sie raz wkręcić na obroty po czym od razu gaśnie 😞... Trzeba proces powtórzyć kilkanaście razy i wtedy gdy sie troche podgrzeje udaje sie go odpalić na gazie ... Dodam ze na gazie chodzi leiej niż na benzynie również jak bylo cieplej odpalal na nim bez problemu gdy mialem problem odpalenia na benzynie...Nie wiem gdzie szukac przyczyny takiego zachowania bo gdyby byly to cewki nie miałby mocy chyba rowniez po nagrzaniu ? Jak sie rozgrzeje na gazie chodzi bdb ... Ale na benzynie kuleje caly czas. Proszę o pomoc bo takim odpalaniem zabije nowy rozrusznik i ako 😞... Pozdrowienia
< Nigdy nie jedż szybciej ..
.. niż Twój anioł stróż potrafi latać >

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 02 gru 2014, 11:35

Jakie masz błędy w VAG-u ?? Ile paliwa w zbiorniku ??
Odpal go na gazie w trybie awaryjnym.

radek_s4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 22 paź 2008, 21:59
Lokalizacja: Gdańsk/Pomorskie

Post autor: radek_s4 » 02 gru 2014, 11:59

Mazdomania pisze:Jakie masz błędy w VAG-u ?? Ile paliwa w zbiorniku ??
Odpal go na gazie w trybie awaryjnym.

Paliwa mam zazwyczaj okolo 15 litrow... Do Vaga jak go podpinalem ostatnio nie bylo właśnie błędów ale musialbym to powtórzyć teraz jak sie ochlodzilo. Dodam ze wskazania temperatury na zewnątrz sa mocno zaniżone na wyświetlaczu... Odpalenie go na gazie przy ujemnych temperaturach jest niewykonalne ... Mowie oczywiście o zimnym silniku . Jak bylo ok +10 to odpalalem na gazie.
< Nigdy nie jedż szybciej ..
.. niż Twój anioł stróż potrafi latać >

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 02 gru 2014, 12:08

15 litrów to +/- rezerwa chyba, więc za mało przy aucie zasilanym gazem i pompkę paliwa można szybko "ubić".
radek_s4 pisze:Odpalenie go na gazie przy ujemnych temperaturach jest niewykonalne ...
Dlaczego? Od prawie 8 lat jeżdżę autami z gazem i nigdy w zimie nie miałam problemów z odpalaniem na nim auta.

Ja bym sprawdziła błędy na VAG-u, jeśli nie ma, odpaliła auto awaryjnie na LPG, jeśli odpali i chodzi dobrze to sprawdziła filtr i pompkę paliwa.

radek_s4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 22 paź 2008, 21:59
Lokalizacja: Gdańsk/Pomorskie

Post autor: radek_s4 » 02 gru 2014, 13:06

Mazdomania pisze:15 litrów to +/- rezerwa chyba, więc za mało przy aucie zasilanym gazem i pompkę paliwa można szybko "ubić".
radek_s4 pisze:Odpalenie go na gazie przy ujemnych temperaturach jest niewykonalne ...
Dlaczego? Od prawie 8 lat jeżdżę autami z gazem i nigdy w zimie nie miałam problemów z odpalaniem na nim auta.

Ja bym sprawdziła błędy na VAG-u, jeśli nie ma, odpaliła auto awaryjnie na LPG, jeśli odpali i chodzi dobrze to sprawdziła filtr i pompkę paliwa.
No zawsze w moich 4.2 tez nie bylo problemow z odpaleniem na gazie a to pierwsza moja 1.8t do jazdy na codzien i myślałem ze to normalne że nie chce w mrozie na gazie zaskoczyć za pierwszym razem. Jak ja sie dlugo pomęcz to zapali ale szkoda silnika &#128542; sprawdzę jutro vagiem co pokarze i dam znać.
< Nigdy nie jedż szybciej ..
.. niż Twój anioł stróż potrafi latać >

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 02 gru 2014, 13:26

Mazdomania, chodzi odpalanie awaryjne zimnego silnika. W takich warunkach silnik może odpali, ale długo nie popracuje, bo reduktor zamarznie

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 02 gru 2014, 14:04

metyoo, jak za pierwszym razem od razu na gazie złapie i będzie równo pracował to nie zamarznie parownik, ale jak za pierwszym nie załapie, pójdzie gaz który przy rozprężaniu ma chyba -30 to wtedy faktycznie parownik zamrozi. Choć zawsze można go polać gorącą wodą <milczek> Kurcze miałam 2 auta, które tylko na gazie chodziły i całą zimę tylko na gazie odpalały i nie było problemu <mysli>
radek_s4, Kiedy w aucie filtr paliwa wymieniałeś ? Skoro w lecie auto normalnie odpala na LPG i chodzi dobrze, a na paliwie ma problemy i z paleniem na zimnym i później na ciepłym nie chodzi jak trzeba to na moje coś z układem paliwowym - choć mogę się mylić.

radek_s4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 22 paź 2008, 21:59
Lokalizacja: Gdańsk/Pomorskie

Post autor: radek_s4 » 02 gru 2014, 14:20

Mazdomania pisze:metyoo, jak za pierwszym razem od razu na gazie złapie i będzie równo pracował to nie zamarznie parownik, ale jak za pierwszym nie załapie, pójdzie gaz który przy rozprężaniu ma chyba -30 to wtedy faktycznie parownik zamrozi. Choć zawsze można go polać gorącą wodą <milczek> Kurcze miałam 2 auta, które tylko na gazie chodziły i całą zimę tylko na gazie odpalały i nie było problemu <mysli>
radek_s4, Kiedy w aucie filtr paliwa wymieniałeś ? Skoro w lecie auto normalnie odpala na LPG i chodzi dobrze, a na paliwie ma problemy i z paleniem na zimnym i później na ciepłym nie chodzi jak trzeba to na moje coś z układem paliwowym - choć mogę się mylić.
No rok juz chyba minal ... Od wymiany tylko zastanawia mnie to ze najgorzej na benzynie chodzi do 3,5 tys ... Najczęściej wtedy kuleje powyżej wkręca sie ladnie. Musze pomyśleć nad tym układem ... A cewki raczej powinny być ok ?
< Nigdy nie jedż szybciej ..
.. niż Twój anioł stróż potrafi latać >

rafoo

Post autor: rafoo » 02 gru 2014, 16:19

sprawdz przeplywomierz powietrza

radek_s4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 22 paź 2008, 21:59
Lokalizacja: Gdańsk/Pomorskie

Post autor: radek_s4 » 02 gru 2014, 17:44

rafoo pisze:sprawdz przeplywomierz powietrza
Mialem juz tyle silnikow i nigdy nie spotkałem sie z takimi objawami nawet przy odlaczonej przeplywce czyżby w tym małym bylo inaczej ? ... Komputer nie wykazywał problemów z nią wcześnie... I chyba na gazie by byl ten sam efekt ? Kupiłem właśnie filtr paliwa zacznę od tego :) chodź wiem ze na 99% to nie to pewnie ... Za łatwo byloby ;)
< Nigdy nie jedż szybciej ..
.. niż Twój anioł stróż potrafi latać >

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 02 gru 2014, 19:27

Odepnij wyczke czujnika temp i sprawdz wtedy co sie dzieje

radek_s4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 22 paź 2008, 21:59
Lokalizacja: Gdańsk/Pomorskie

Post autor: radek_s4 » 03 gru 2014, 07:55

schiller pisze:Odepnij wyczke czujnika temp i sprawdz wtedy co sie dzieje
Ok sprawdzę , a podpowiesz mi gdzie znajdę ten czujnik ? Jak wygląda ?
< Nigdy nie jedż szybciej ..
.. niż Twój anioł stróż potrafi latać >

rafoo

Post autor: rafoo » 03 gru 2014, 08:30

ja sie borykam z podobnym problemem, aczkolwiek auto bez gazu i na wolnych wypadaja zaplony a auto nie gasnie. silnik to tez 1.8t audi a4 02r. wymienilem juz pekniety trujnik od odmy pod kolektorem, bo trzymal obroty powyzej 1tys. blad jaki jest to spadek cisnienia mdz turbo a przepustnica. uklad teraz jest szczelny, bo zatkam waz toi prawie gasnie.

radek_s4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 22 paź 2008, 21:59
Lokalizacja: Gdańsk/Pomorskie

Post autor: radek_s4 » 03 gru 2014, 18:37

Właśnie wymieniłem filtr paliwa ... w środku bylo nieciekawie :/. Odpalilem go na PB i nie zgasl bez dodania gazu , niestety jak dodałem gazu zaczął pyrkotac strzelać i zgasl. Najgorzej jest od 1200 do 3000 obrotów. Teraz jak sie rozgrzal godzi na benzynie tylko mało plynnie na gazie znacznie lepiej. Czy bawić sie w podmianke świec czy skoro tak ładnie chodzi na gazie zostawić je ? Macie jakies pomysły ? I gdzie jest czujnik temperatury :) ?
< Nigdy nie jedż szybciej ..
.. niż Twój anioł stróż potrafi latać >

rafoo

Post autor: rafoo » 03 gru 2014, 19:40

czujnik temp jest z tylu glowicy silnika, nad skrzynia biegow

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja