[A6 C5 ] 1.8T jakie wkońcu jest te SPALANIE ?
7-11 trasa wszystko zależy od prędkości
13-17 miasto wszystko zależy od odcinków które pokonujesz
Nikt nie jest w stanie powiedzieć ile pali to auto bo trzeba się liczyć z temperaturą, odległościami do pokonania, wagą pojazdu, szerokością laczków, klimatyzacja i wszystkim co utrudnia bądź ułatwia nam życie.
Chcesz miarodajnego wyniku? Ile pali teraz Twoje auto minimum i maks wylicz swoją średnią odejmij od maksymalnego spalania wylicz procentową różnicę i odejmij od najwyższego wyniku tu podanego w zdrowym egzemplarzu. No i już...
13-17 miasto wszystko zależy od odcinków które pokonujesz
Nikt nie jest w stanie powiedzieć ile pali to auto bo trzeba się liczyć z temperaturą, odległościami do pokonania, wagą pojazdu, szerokością laczków, klimatyzacja i wszystkim co utrudnia bądź ułatwia nam życie.
Chcesz miarodajnego wyniku? Ile pali teraz Twoje auto minimum i maks wylicz swoją średnią odejmij od maksymalnego spalania wylicz procentową różnicę i odejmij od najwyższego wyniku tu podanego w zdrowym egzemplarzu. No i już...
Re: [A6 C5 ] 1.8T jakie wkońcu jest te SPALANIE ?
witam ... i ja sie z tym nie zgodze ze silnik to mul!!! Silnik w miare dynamiczny 1,8 T 151km jak na ta pojemnosc bardzo ladne przyspieszenie lecz kosztem litrow w baku ...
ja mam zalozony zawor zwrotny dodatkowo i jak mu dam w pendzel i pusze slychac tylko syk (psssssss)
moze smieszne ale superowo z tym sie jedzi i przedewszystkim silnik mniej sie meczy 12/13L na 100 po miescie 7/8 L na 100 na trasie PREDKOSC 140/160 :evil:


Likom-Tomek: Jesli pomoglem zaznacz to
!!!!

Jak zakupilem moja slicznotke to on juz byl zalozony a daje to ze silnik sie nie meczy i jesli jest na wysokich obrotach i puszczasz noge z gazu jest wielki pssss slychac go tak jak np w tir-ach i obroty spadaj delikatnie silnik nie wyje i wkazdej chwili jest gotowy na kopa , przedewszystkim jest prawie nie mozliwe wydmuchanie uszczelki podglowica no i ludziska tez sie patrza ze zdziwieniem co tak pssssyczy :D:D:D (turbina tez ma lzej) ale co i jak to dokladnie wyglada nie wiem ...mart73301 pisze:A co ten zawór daje i jaki konkretnie założyłeś ?Likom2 pisze:

Likom-Tomek: Jesli pomoglem zaznacz to
!!!!

No wiec moj drogi masz racje upustowy moja pomylka ale niezdrowy to on jest dla silnikow diesla ... ogolnie nie ma przeciwskazan do paliwa pod warunkiem ze wiesz jaki typ twoje a6 potrzebuje i czy bylo chipowane ... jesli wszystko gra jak trzeba turbo jest zawsze gotowe ... 8-) pozdrawiam... jutro wstawie konkretny opis i fotkeQris pisze:Likom2, założony to masz zawór upustowy. Poczytaj na necie jak zdrowy jest dla Twojego auta a potem pisz dalej.....
Likom-Tomek: Jesli pomoglem zaznacz to
!!!!

moze sie przyda ... :)
Zawór upustowy różnicy ciśnienia (ang. Blow Off) utrzymuje stałe ciśnienie w układzie dolotowym turbo doładowanym silnika spalinowego.
Gdy przepustnica będzie zamknięta powietrze pompowane przez turbosprężarkę (która jest dalej na obrotach), wylatuje przez zawór upustowy. [b]Zapobiega zwiększaniu ciśnienia w układzie, które może mieć zły wpływ na układ i może przyczynić się do uszkodzenia turbosprężarki.
Dzięki temu również turbina nie traci obrotów, możemy włączyć następny bieg i sprężarka od razu zacznie pompować powietrze, ciśnienie między przepustnicą, a komorą spalania i między przepustnicą, a turbosprężarką jest takie same, przy czym silnik reaguje na otwieranie i zamykanie przepustnicy "łagodniej".[/b]
Na dole dolanczam dwa zdjecia jak to wogole wyglada ... 8-)
standardowa wersja zaworu N75 to wersja C ktora juz nie jest produkowana. jej zamiennik jest zaworem wersji F. najmocniejszy przyrost mocy oraz najbardziej nowy jest model N75K od audi rs2, jest b. czesto montowany w tuningowanych silnikach 1.8T przez chiptuning.
zalecane jest do zwyklych skrzyn biegow model K a do automatow model J (seryjny silnik)
przy chipowanych silnikach moga byc problemy wlaczania sie trybu awaryjnego silnika, ktory mozna skasowac poprzez ponowne odpalienie silnika.
zawor K zwiekrza cisnienie ladowania o mniej wiecej 0,2 bara co moze byc okolo 10 koni...
subjektywnie odczuwa sie wzrost mocy juz przy niskich obrotach co zmniejsza bardzo znana turbodziure, przy wyzszych obrotach powyzej 4.000 wzrost mocy maleje ale nadal jest!
nr. czesci modelu K to 034 906 283 K
a J:034 906 283 J koszt okolo 50-60 € a czesc od audi rs6 to okolo 20€
a oryginalny zawor pop off (plastiku, plastikowa membrana) tez sie niestety bardzo szybko zuzywa, zaklada sie zawor od audi RS6 ktory pasuje bez zadnych zmian do 1.8T. jest to zawor zamkniety i nie nalezy oczekiwac znanego na calym swiecie dziewku TSHHHH jak w szybkich i wscieklych (tam sa blow offy, czyli otwarte zarowy upustowe)
zawor upustowy od audi rs6 to nr. czesci:06A 145 710 P
jest on bodajze troche wytrzymalszy od seryjnego zaworu montowanego w 1.8T
do chipowanych 1.8T zalecane jest montowane porzadnych zaworow upustowych! bardzo znane sa np. Bailey serii DV oraz Forge serii FMD, musza to byc pop offy, czyli zamkniete zawory , ktore spuszczaja powietrze spowrotem do obiegu (blow off je calkowicie spuczcza, dlatego nie jest zalecany, bo mieszanka spalinowa jest zbyt uboga!!!) te sa calkowicie z metalu i maja "dozywotnia" gwarancje!
oczywiscie mozna montowac te tuningowe gadzety do seryjnych 1.8T, ale efekt dla uszow nie jest taki jak po tuningowanych 1.8T bo mniejsze cisnienie. mozna tez zamontowac blow off!!! wtedy dzwiek bedzie jak z tych filmow... jeden warunek musi byc spelniony aby wszystko dzialalo jak nalezy... musi to byc zawor dwutloszkowy! poniewaz on spuszcza tylko nadmierne cisnienie w obiegu turbo!
[ Dodano: 2010-05-09, 14:53 ]
Znajomy ma i mowi ze 10-11 miasto / trasa 8-9 ale ile w tym prawdy niewiem ... mam nadzieje ze i to pomorze :mrgreen:
Gdy przepustnica będzie zamknięta powietrze pompowane przez turbosprężarkę (która jest dalej na obrotach), wylatuje przez zawór upustowy. [b]Zapobiega zwiększaniu ciśnienia w układzie, które może mieć zły wpływ na układ i może przyczynić się do uszkodzenia turbosprężarki.
Dzięki temu również turbina nie traci obrotów, możemy włączyć następny bieg i sprężarka od razu zacznie pompować powietrze, ciśnienie między przepustnicą, a komorą spalania i między przepustnicą, a turbosprężarką jest takie same, przy czym silnik reaguje na otwieranie i zamykanie przepustnicy "łagodniej".[/b]
Na dole dolanczam dwa zdjecia jak to wogole wyglada ... 8-)
standardowa wersja zaworu N75 to wersja C ktora juz nie jest produkowana. jej zamiennik jest zaworem wersji F. najmocniejszy przyrost mocy oraz najbardziej nowy jest model N75K od audi rs2, jest b. czesto montowany w tuningowanych silnikach 1.8T przez chiptuning.
zalecane jest do zwyklych skrzyn biegow model K a do automatow model J (seryjny silnik)
przy chipowanych silnikach moga byc problemy wlaczania sie trybu awaryjnego silnika, ktory mozna skasowac poprzez ponowne odpalienie silnika.
zawor K zwiekrza cisnienie ladowania o mniej wiecej 0,2 bara co moze byc okolo 10 koni...
subjektywnie odczuwa sie wzrost mocy juz przy niskich obrotach co zmniejsza bardzo znana turbodziure, przy wyzszych obrotach powyzej 4.000 wzrost mocy maleje ale nadal jest!
nr. czesci modelu K to 034 906 283 K
a J:034 906 283 J koszt okolo 50-60 € a czesc od audi rs6 to okolo 20€
a oryginalny zawor pop off (plastiku, plastikowa membrana) tez sie niestety bardzo szybko zuzywa, zaklada sie zawor od audi RS6 ktory pasuje bez zadnych zmian do 1.8T. jest to zawor zamkniety i nie nalezy oczekiwac znanego na calym swiecie dziewku TSHHHH jak w szybkich i wscieklych (tam sa blow offy, czyli otwarte zarowy upustowe)
zawor upustowy od audi rs6 to nr. czesci:06A 145 710 P
jest on bodajze troche wytrzymalszy od seryjnego zaworu montowanego w 1.8T
do chipowanych 1.8T zalecane jest montowane porzadnych zaworow upustowych! bardzo znane sa np. Bailey serii DV oraz Forge serii FMD, musza to byc pop offy, czyli zamkniete zawory , ktore spuszczaja powietrze spowrotem do obiegu (blow off je calkowicie spuczcza, dlatego nie jest zalecany, bo mieszanka spalinowa jest zbyt uboga!!!) te sa calkowicie z metalu i maja "dozywotnia" gwarancje!
oczywiscie mozna montowac te tuningowe gadzety do seryjnych 1.8T, ale efekt dla uszow nie jest taki jak po tuningowanych 1.8T bo mniejsze cisnienie. mozna tez zamontowac blow off!!! wtedy dzwiek bedzie jak z tych filmow... jeden warunek musi byc spelniony aby wszystko dzialalo jak nalezy... musi to byc zawor dwutloszkowy! poniewaz on spuszcza tylko nadmierne cisnienie w obiegu turbo!
[ Dodano: 2010-05-09, 14:53 ]
artur74 pisze:[a6 c5 ] a jak jest ze spalaniem przy 2,0 benzyna?
Znajomy ma i mowi ze 10-11 miasto / trasa 8-9 ale ile w tym prawdy niewiem ... mam nadzieje ze i to pomorze :mrgreen:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Likom-Tomek: Jesli pomoglem zaznacz to
!!!!

Adriano007 pisze:Witam. Ja jestem świeżym użytkownikiem A6 1.8T 150KM. Samochód mam z 1998r ale pierwsza jego rejestracja to koniec 2001r. Do tej pory miał dwóch właścicieli w niemczech a ja jestem pierwszy w polsce. Przebieg potwierdzony w serwisie i fakturami z napraw 93 tyś km. Co do spalania to ostatnio zalałem 40 l paliwa i przejechałem na tym równo 540 km. Oczywiście starałem się jeździć bardzo oszczędnie, biegi zmienialem przy max 2,5 tyś obrotów. Również z prędkością nie świrowałem bo siegała ona ok 100 km/h.Jasne że jak trzeba było wyprzedzic czy też bujnąc sie żwawiej to sienie zastanawiałem i tak właśnie jechalem. Oczywiście jest to cykl mieszany. Z tych 540 km 200km zrobiłem jeżdzac po miescie tj. Kraków, Oświęcim. Majac powyższe na uwadze łatwo wyliczyć że średnie spalanie wyniosło 7,4 l/100km. Osobiście polecam taki silnik. O gazie na razie nie myśle bo żal mi takiego samochodu. Trafił siemi super zadbany egzemplarz.
To powiem ci kolego ze moje 2.8 quattro podobnie pali co twoje 1.8 turbo :mrgreen:
No stary, szczerze powiem, że bardzo chciałbym zobaczyć jak twój samochód średnio pali 7,4 litra i to jeszcze w Q. Jakoś nie bardzo mogę w to uwierzyć. W cyklu pozamiejskim dane mówią, że powinien Ci spalać 7,7 litra a średnio 9,9. Skoro ty przebijasz dane uśrednione o 2,5 litra to jestem pod wrażeniem.Patryś pisze:To powiem ci kolego ze moje 2.8 quattro podobnie pali co twoje 1.8 turbo :mrgreen: